Τρίτη, 28 Ιουλίου 2009

Διαμαρτυρία για τη λογοκρισία

(Κλίκ για μεγέθυνση)

16 σχόλια:

  1. Αλλη μια φορα καταφεραμε να γινουμε ρεζιλι διεθνως με την Εκλησιαστικη περικοπή του φιλμ του Γαβρά, ενω οσοι διαβαζουν Ιστορια ξερουν οτι πραγματι εγιναν πολλες καταστροφές απο χριστιανους και του Παρθενώνα αλλα και αλλων μνημειων στους πρωτους μεταχριστιανικους αιωνες. Ετσι τι καταφεραν;Μια τρυπα στο νερο,αφου φανερωθηκε αυτο ακριβως που ηθελαν να αποσιωπησουν! O Γαβρας επρεπε κανονικα να υποβαλλει μηνυση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δε νομίζω οι διαμαρτυρίες να βοηθάνε. Προσωπικώς και Ελλάδα να ήμουνα δε θα ερχόμουνα. Δεν κουνιούνται τα @@ των ιθυνόντων από τέτοια. Θέλεις να κάνεις κάτι για να αλλάξεις την κατάσταση; Δύο πράγματα: α) καταψήφισέ τους στις εκλογές β) κάνε τους μήνυση. Μόνο αν αναγκαστούνε να πληρώσουνε θα καταλάβουνε, διαφορετικώς οι εκδηλώσεις είναι μάταιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Elva

    Εκτός από την ανάδειξη αυτού που ήθελαν να αποσιωπήσουν, κατάφεραν να γίνουν και εθνικώς και διεθνώς ρεζίλι. Ο Γαβράς το σκεφτόταν πάντως για μήνυση από όσο ξέρω.

    @ Panos

    Συμφωνώ. Αλλά η ελληνική κοινωνία ζει ακόμα στο στάδιο του "κάνω σαματά για να ακουστώ", πράγμα με το οποίο προσωπικά διαφωνώ, αλλά από το τίποτα είναι καλύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κρίνοντας από την περιφρόνηση, που έδειξε στον Γαβρά, και την επιχειρηματολογία, που ανέπτυξε, πιστεύω ότι ο Παντερμαλής θεωρεί εαυτόν λογοδοτούντα μόνο στους χριστιανόπληκτους. Δεν λογαριάζει ούτε καν τους χριστιανούς, που αναγνωρίζουν την ιστορική αλήθεια. Γι΄ αυτό πιστεύω ότι πρέπει να πετύχει η συγκέντρωση. Για να μη βγει ο κ. Διευθυντής μετά από μια ισχνή συγκέντυρωση και κομπορρημονεί για την ευθυκρισία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μηνυση για ποιο πραγμα ; Και αντε ο Γαβρας (που ουτε και αυτος μπορει), εσυ Πανο Κων/δη για ποιο πραγμα που προτρεπεις και τον κοσμο "κανε τους μηνυση" ? Μου θυμιζετε κατι κυρατσες που μετα απο καθε καυγα πετανε και ενα "θα σου κανω μηνυση" και καθαρισαν. Αν συμφωνω με την ολη ιστορια ειναι εντελως ΑΛΛΟ θεμα.Αλλα και αυτος ο Γαβρας ειναι "βοηθεια, καλε κυρια με λογοκρινουν". Να θυμηθουμε την σχετικη ιστορια με το Αμην (που ηταν και μετριο) και τον σταυρο-βαστιγκα ; Κανενας βεβαια δεν τον ειχε λογοκρινει,ουτε κν η καθολικη εκκλησια.Αλλα ετσι,να κοψουμε κανενα εισητηριακι παραπανω.Το κοινο δεν μασησε βεβαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Ελληνάκι

    > Αλλά η ελληνική κοινωνία ζει ακόμα στο στάδιο του "κάνω σαματά για να ακουστώ"

    Πρόσεξε όμως ότι ένα κενό βαρέλι όταν κατακρυλάει κάνει περισσότερο σαματά από ένα γεμάτου περιεχομένου. Έτσι και αυτές οι διαμαρτυρίες, από σαματά καλά πάμε αλλά από ουσία τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Homer Simpson

    > εσυ Πανο Κων/δη για ποιο πραγμα που προτρεπεις και τον κοσμο "κανε τους μηνυση" ?

    Εμένα ρωτάς; Ρώτησε καλύτερα αυτούς που διαμαρτύρονται για ποιο λόγο διαμαρτύρονται. Διότι αν διαμαρτύρονται για κάτι παράνομο, τότε ας μηνύσουνε αυτή την παρανομία. Αν διαμαρτύρονται για κάτι νόμιμο τότε προς τί η διαμαρτυρία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Αγησίας

    Ο ρόλος του κ. Παντερμαλή δεν είναι να γίνεται ευχάριστος σε χριστιανόπληκτους η μη. Ο ρόλος του είναι να διοικεί σωστά το μουσείο που του ανέθεσαν και τιμώντας την ιστορία των εκθεμάτων του. Ως προς αυτά τα καθήκοντα και μόνο, απέτυχε.

    @ Homer Simpson

    Μήνυση για παραποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας. Διαφωνώ κι εγώ με τις μηνύσεις για ψύλου πήδημα ή αυτές των "ευαίσθητων - θιγμένων". Έχω γράψει άλλωστε σχετικά και εδώ.

    Από εκεί και πέρα όμως, υπάρχουν θέματα που σηκώνουν όντως μήνυση και άλλα όχι. Το συγκεκριμένο το βρίσκο ιδιαίτερα σημαντικό, δεδομένου ότι ο πρώτος που θα έπρεπε να κάνει μήνυση θα ήταν το Υπουργείο Πολιτισμού. Ως σύνεργος της αλλοίωσης όμως, ο επόμενος αρμόδιος δεν είναι άλλος από τον δημιουργό του φιλμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Nα πω πως ίσως είναι καλύτερα να γίνουν παράλληλα προσπάθειες να μάθει με συγκεκριμένες ιστορικές αναφορές ο μέσος Έλληνας τι σημαίνει καταστροφή αρχαίων ελληνικών μνημείων από χριστιανούς. Διότι ναι μεν διαμαρτυρία, αλλά αναρωτιέμαι πόσοι είναι αυτοί που γνωρίζουν και κατανοούν την ιστορική αλήθεια της επίμαχης σκηνής που λογοκρίθηκε και ως φυσική συνέπεια θα διαμαρτυρηθούν για τη λογοκρισία. Μήπως θα έπρεπε bloggers, δάσκαλοι κ.τ.λ. να ενημερώσουμε με συγκεκριμένα στοιχεία;

    Για παράδειγμα Eλληνάκι, άκουσα συμπτωματικά μαθητές(!) να μιλούν για το ιστολόγιό σου. Πρώτης τάξεως ευκαιρία να μάθουν από κάπου γιατί ακριβώς ο Γαβράς γύρισε την εν λόγω σκηνή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παραποιηση πνευματικης ιδιοκτησιας ? Does that thing even exist ? Μα που και πας και στα σκεφτεσαι ; (ακομα και εδω ειναι ενα θεμα ποιος ειναι νομικα κυριος του εργου ) Ναρθω να μιλησω για εγχειρηση ανοιχτης καρδιας ; Θα ερθει ο Γιακουμπ και θα μου πει πει "που πας ρε Καραμητρο ?" Μηπως και εσυ υποπεφτεις στο σχετικο ελαττωμα του Ελληνα να μιλας και για πραγματα που ΔΕΝ ξερει ? Αλλα επειδη καλυτερσ να μασας παρα να μιλας,θα το ψαξω,αλλα θα σου πω σε πρωτη αναγνωση οτι δεν υπαρχει εδαφος για κατι τετοιο.Ακομα και για αγωγη πολυ δυσκολα θα μπορουσε να θεμελιωθει.Μην ξεχνας οτι μαλλον μιλαμε για συμβαση εργου εδω περα, και ο εργοδοτης (συνηθως ,εκτος αν ο Γαβρας συμφωνησε κατι αλλο) στην προκειμενη περιπτωση το Τπουργειο Πολιτισμου/το Μουσειο Ακροπολεως/whatever παρηγγειλε το φιλμακι και εχει και τον λογο.Ειναι ακριβως το ιδιο (ναι,το ιδιο) να παραγγειλεις μια βιβλιοθηκη με 4 ραφια και ο μαραγκος να σου εκανε μια με 6 και οταν του πεις να τα αφαιρεσει να φωναζει "βοηθεια,λογοκρισια". Δηλαδη,ελεος.Και στο παρελθον ο Γαβρας ειχε συγκρινει τις διωξεις που δεχονται οι σαιντελογοι με αυτες των ναζι και μετα τα πηρε πισω ! Μηπως απλα πρεπει να γυριζει ταινιες ; Και στο κατω-κατω οπως διαβασα στο blog po po culture "σαν εκπαιδευτικη τηλεοραση με καλυτερα γραφικα".Θα προσθετα σιγα το αριστουργημα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Homer SImpson

    > Ειναι ακριβως το ιδιο (ναι,το
    >ιδιο) να παραγγειλεις μια
    >βιβλιοθηκη με 4 ραφια και ο
    >μαραγκος να σου εκανε μια με 6
    >και οταν του πεις να τα αφαιρεσει
    >να φωναζει "βοηθεια,λογοκρισια".

    Σόρυ φιλαράκι (και μην το παίρνεις προσωπικώς δεν απευθύνομαι σε εσένα) αλλά αν παραγγείλεις βιβλιοθήκη με τέσσερρα ράφια, σου φέρουνε μία με έξι, την έχεις σπίτι σου για δέκα μέρες και δεν το έχεις καταλάβει παρά μόνο μετά από διαμαρτυρία του γείτονος, ε τότε μιλάμε ότι είσαι πολύ (μα πάρα πολύ) μεγάλος μαλάκας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Κλεοπάτρα & Μινγκ

    Δε νομίζω ότι το Υπουργείο Παιδείας και Αστρολογίας θα έκανε ποτέ κάτι τέτοιο. Δυστυχώς για άλλη μία φορά είναι στο χέρι εκπαιδευτικών και ανεξάρτητων μέσων (blogs πχ) να παρέχουν σωστή πληροφόρηση.

    Πάντως, ακόμα και αυτό το σκηνικό που έγινε, είναι καλό εναρκτήριο σημείο, για όσους τουλάχιστον προβληματίζονται και αναζητούν, να ψάξουν τί πραγματικά συνέβη.

    Δεν είναι κακή ιδέα μία σύντομη αναφορά σε εκείνη την περίοδο. Θα το κοιτάξω.

    @ Homer Simpson

    α) Υπάρχει ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ μιας ραφιέρας και ενός έργου με πνευματικά δικαιώματα. Αν για παράδειγμα εσύ πάρεις ένα τραγούδι και το διασκευάσεις, χρειάζεσαι πρώτα άδεια από τον κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων του. Το φιλμ του Γαβρά παραδώθηκε στο ΥΠΠΟ, όμως αυτό δεν μετακυλεί τα πνευματικά δικαιώματα στο ΥΠΠΟ, εκτός αν έχει οριστεί διαφορετικά. Έαν ίσχυε το τελευταίο, το ΥΠΠΟ θα το διαλαλούσε εξ'αρχής. Αφού δεν το κάνει, το πιθανότερο είναι να μην έχει συμφωνηθεί κάτι τέτοιο.

    Άσε που το παράδειγμα με τη ραφιέρα ήταν ατυχές. Ο Γαβράς δεν παρέδωσε κάτι παραπάνω από αυτό που του ζητήθηκε. Παρέδωσε ακριβώς αυτό που του ζητήθηκε.

    β) Η ποιότητα και η προσωπική άποψη του καθενός για το φιλμάκι δεν αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα.

    γ) Δεν γνωρίζω το περιστατικό με τους σαϊεντολόγους και τους ναζί. Αν το έκανε, κακώς το έκανε. Στο συγκεκριμένο θέμα όμως, μπορεί να "γκρινιάζει" όσο θέλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Κλεοπάτρα & Μινγκ

    Για αρχή, μπορείς να δεις ένα αρκετά ενημερωτικό άρθρο του Αγησία εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπερδευεις πραγματα ρε Ελληνακι...ποιος μιλησε για διασκευη τραγουδιου ; Ποιος μιλησε για "παραποιηση πνευματικης ιδιοκτησιας" ! Μην χρησιμοποιειτε ορους που δεν γνωριζετε.Ολα εξαρτωνται απο την συμφωνια του Γαβρα με αυτον που παρηγγειλε το εργο (αρα μιλαμε για συμβαση εργου- και να νομικα ειναι το ιδιο με μια ραφιερα- δεν ειναι πως πηγε το Υπουργειο και λογοκρινε το Ζ,ετσι ;). Δηλαδη,αν ο παραγωγος (εδω εργοδοτης-αντιστοιχα,ο Γαβρας ειναι εργολαβος) δεν μπορει να κοψει σκηνες ποιος μπορει ; Ειπαμε,κατακριτεο,αλλα ως εκει.Ουτε μηνυσεις,ουτε τιποτα.Φυσικα ακομα δεν ξερω ποιος εχει την ιδιοτητα του εργοδοτη (μην την συγχεετε με την αντιστοιχη εννοια του χωρου του εργατικου)...το Υπουργειο ; Το Μουσειο της Ακροπολης ; Μια παραγγελια ηταν. A gun for hire. Τζαμπα η φασαρια.Και οπως διαβασα -δεν θυμαμαι που- με γραφικα σαν βιντεοπαιχνιδι της δεκαετιας του 90..δεν παιζω παιχνιδια,αλλα συμφωνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Homer Simpson

    (Συνεχίζεις για κάποιο λόγο να χρησιμοποιείς δεύτερο πληθυντικό όταν αναφέρεσαι σε μένα, οπότε μάλλον θα πρέπει κι εγώ να χρησιμοποιήσω πρώτο πληθυντικό...)

    Εμείς λοιπόν, δεν είπαμε ότι δεν έγινε μία κλασική σύμβασή. Υπάρχει διαφορά όμως όταν κάνεις μία εργολαβία που περιέχει καλλιτεχνικό έργο, με μία που περιέχει μία γέφυρα πχ. Στην περίπτωση του καλλιτεχνικού έργου, κατά κανόνα τα δικαιώματα παραμένουν στον δημιουργό (δηλ. σε αυτή την περίπτωση στον Γαβρά). Εφόσον έχει γίνει ειδική συμφωνία, τα δικαιώματα περνάνε στον "πελάτη", δηλαδή το ΥΠ.ΠΟ.

    Λέμε λοιπόν εμείς, ότι αφού εξ' αρχής το ΥΠ.ΠΟ. δεν δήλωσε κάτι τέτοιο για να τελειώνει και η ιστορία, κατά 99% όντως τα δικαιώματα ανήκουν στον Γαβρά.

    Όταν λοιπόν παραποιείς, αφαιρείς ή με οποιονδήποτε τρόπο μεταβάλεις το αρχικό έργο, καταπατάς τα πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού.

    Και επαναλαμβάνουμε. Η τεχνοτροπία του φιλμ (είτε είναι 90's animation, είτε ζωγραφισμένα ανθρωπάκια από ένα 5χρονο) ΔΕΝ αφορά κανέναν, εφόσον μάλιστα δεν υπήρχαν ρητές προδιαγραφές από τον εργοδότη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μου κάνει μεγάλη εντύπωση η αμφιβολία για τον κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων, αφού ο Γαβράς στην επίσημη επιστολή του στο ΥΠΠΟ λέει ξεκάθαρα: "Απαιτώ η ταινία να προβάλλεται ολοκληρωμένη. Δεν επιθυμώ να προσφύγω στη Δικαιοσύνη. Δεν επιθυμώ να ασκήσω αγωγή εναντίον του Μουσείου της Ακρόπολης προσφεύγοντας σε ένα γαλλικό ή σε ένα ελληνικό δικαστήριο καταφέρνοντας έτσι -άθελα και με μεγάλη μου θλίψη- ένα διεθνούς εμβέλειας πλήγμα στη φήμη της Ελλάδας". Και φυσικά το Υπουργείο χάριν Παιδειάς μούγκα = όπερ έδει δείξαι!

    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=28/07/2009&id=67682

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...