Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2009

Ιερή αναλγησία

Η τακτική της εκκλησίας και γενικά του χριστιανισμού να αποκρύπτουν την αλήθεια είναι σχετικά γνωστή. Παρομοίως γνωστά είναι και τα ιστορικά γεγονότα που ακολούθησαν τα πρώτα χρόνια εξάπλωσης του χριστιανισμού, σε συνδυασμό με την καταστροφή επιστημονικών συγγραμμάτων, αρχιτεκτονικών αριστουργημάτων και γενικά των πανανθρώπινων κατακτήσεων της αρχαίας ελληνικής νόησης, τέχνης και πολιτισμού.

Η πρόσφατη λογοκρισία στο φιλμάκι του Κώστα Γαβρά, μετά από τις έντονες διαμαρτυρίες της εκκλησίας, αναδεικνύει μία σειρά από «λυπηρά και απαράδεκτα» (χαρακτηρισμός που αποδόθηκε από τον ίδιο τον κ. Γαβρά για το συγκεκριμένο συμβάν) συμπεράσματα, τόσο για τον παροντικό πολιτισμό μας, όσο και για τις ανοχές του πολιτεύματος και της κοινωνίας μας απέναντι στον γνωστό και απαράλλαχτο σκοταδισμό των υποκριτών ρασοφόρων.

Το βασικότερο, είναι ίσως η γενικότερη ανοχή της κοινωνίας και εν ακολουθία του κράτους, απέναντι σε τέτοιες πράξεις που φυσικά επιφέρουν την ανάλογη ασυδοσία στα εκάστοτε όργανα εξουσίας. Δύο άνθρωποι (ο Υπουργός Πολιτισμού κ. Σαμαράς, και ο Πρόεδρος του μουσείου Ακρόπολης κ. Παντερμαλής) αποφασίζουν αυθαίρετα να αποκρύψουν ιστορικές αλήθειες για την καταστροφή ενός εκ των σημαντικότερων ελληνικών μνημείων, παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Δύο άνθρωποι αποφασίζουν να λογοκρίνουν ευθέως το έργο ενός Έλληνα σκηνοθέτη διεθνούς φήμης. Εάν αυτή η πράξη δεν θεωρείται άκρως ανθελληνική, ή καλύτερα, εάν δεν θίγει άμεσα ελληνικά συμφέροντα, τότε μάλλον μας διαφεύγει η έννοια του πατριωτισμού. Κι όμως, η απόφαση λήφθηκε από μία δεξιά κυβέρνηση σε μία περίοδο μάλιστα που προσπαθεί να αναδείξει το εθνικιστικό προφίλ της! Άρα η χώρα κυβερνάται είτε από άκρατο παραλογισμό, είτε από αμόρφωτους σκοταδιστές ρασοφόρους…. ή και τα δύο.

Ένα άλλο συμπέρασμα είναι ότι η απαξίωση του πολιτικού γίγνεσθαι στη χώρα συνεχίζει ακάθεκτη. Η μοναδική πολιτική φωνή αντίδρασης που ακούστηκε σχετικά με αυτό το απαράδεκτο γεγονός, ήταν της κας Δαμανάκη του ΠΑΣΟΚ, η οποία όμως αντί να ασκήσει ευθεία κριτική στην ίδια την εκκλησία, προτίμησε μία κλασσική πολιτική σύγκρουση ρουτίνας με το πρόσωπο του κ. Σαμαρά. Υποτιμώντας για άλλη μία φορά τη νοημοσύνη του εκλογικού σώματος, αφού υπέθεσε ότι τα καμώματα του κ. Βενιζέλου κατά την έκθεση Outlook 2003 είναι περασμένα ξεχασμένα, η κα Δαμανάκη μετά την «ξύλινη» ρητορική της επέστρεψε ήσυχη στη «σοσιαλιστική» συνείδησή της. Ταυτόχρονα, η ελληνική Αριστερά φαίνεται πως είναι απασχολημένη με τα μπάνια του λαού και ποσώς ενδιαφέρεται για μία ασήμαντη λογοκρισιούλα έργου, ενός ασήμαντου σκηνοθετούλη σχετικά με ένα ασήμαντο μνημειάκι.

Αυτό που διαφαίνεται ως προφανές αλλά δεν παύει να είναι σημαντικό, είναι η συνεχιζόμενη ανοχή της ελληνικής κοινωνίας απέναντι σε ξεκάθαρες αποφάσεις αποσιώπησης της αλήθειας από την εκκλησία. Αντιδρά η εκκλησία στη διδασκαλία της εξελικτικής θεωρίας του Δαρβίνου στα σχολεία; Ας μην διδαχτούν τα παιδιά το σημαντικότερο επιστημονικό επίτευγμα στη Βιολογία. Αντιδρά η εκκλησία σε ιστορικά γεγονότα; Ας αποκρυφτούν τα συγκεκριμένα γεγονότα που όλως τυχαίως συνδέονται άμεσα με την ιστορία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Επιστημονικά επιτεύγματα, ιστορικές αλήθειες και γεγονότα που κουκουλώνονται ευθαρσώς και δημοσίως, υπό το αδιάφορο βλέμμα ενός χριστιανό-ντοπαρισμένου ποιμνίου.

Το ίδιο ποίμνιο που κάνει δωρεές σε εκκλησίες, που συνεχίζει την τήρηση των χριστιανικών βουντού, απαρχαιωμένων τελετουργικών, ειδωλολατριών, πτωματολατριών και κάθε είδους μεταφυσικών παροξυσμών, προτιμάει να σιωπά και να αδιαφορεί για το μεσαιωνικό παρακράτος που συνεχίζει να ελέγχει και να επηρεάζει άμεσα το ελληνικό κοσμικό κράτος του 21ου αιώνα. Ταυτόχρονα, οι μοναδικές φωνές λογικής και δημοκρατίας συνεχίζουν να ακούγονται μόνον όποτε βγαίνει στο προσκήνιο κάποια βροντερή ξεφτίλα όπως αυτή της πρόσφατης λογοκρισίας. Τον υπόλοιπο καιρό, κράτος και εκκλησία συνεχίζουν ακάθεκτα την αρμονική συμβίωσή τους, παρατείνοντας τις αυθαιρεσίες, τις λογοκρισίες, και διατηρώντας σκόπιμα την κοινωνική αμάθεια που τους βολεύει.

Το ψεύδος και ο παραλογισμός, άλλωστε, έχουν γίνει ευρύτατα κοινωνικά χαρακτηριστικά, οπότε κανενός το αυτί δεν ιδρώνει όταν η «προσβεβλημένη» εκκλησία ωρύεται για το «απαράδεκτο» φιλμάκι του κ. Γαβρά, ενώ ταυτόχρονα τυπώνει κόμικ (απόσπασμα του οποίου ακολουθεί) για να «εκπαιδεύσει» την ελληνική νεολαία, σχετικά με τη σχέση χριστιανισμού και αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.


23 σχόλια:

  1. Ρε μην είσαι άδικος. Δε τα σπάσαν οι παπάδες τα αγάλματα. ΤΑ ΑΠΡΕΠΗ ΚΑΙ ΧΥΔΑΙΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ με τα τσουτσούνια έξω επιτέθηκαν με σφοδρότητα εναντίον των σφυριών που κρατούσαν στα χέρια τους οι απόστολοι της αγάπης. Αυτά φταίγαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Prophet,

    Δεν έχεις και άδικο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι απόγονοι των αγαλμάτων, οι ζαρτινιέρες, συνεχίζουν και επιτίθενται σε ανυποψίαστους περαστικούς νέους στη μέση των πόλεων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλά, αυτό με το κόμικ είναι είδηση! έχει δημοσιευτεί πουθενά; θα το προωθησω στυο facebook

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτο το κομικ κάποτε το χα βγάλει και εγώ, και με περισσότερα strips, αλλά ούτε ποτε το κανα δε θυμάμαι ούτε τι τιτλο είχα...τρεχα γύρευε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το βρήκα το βρήκα :

    http://estarian.blogspot.com/2008/02/blog-post_23.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εδω όταν παίζεις civilization και φτιάξεις το ναο της Αρτεμιδος έχεις +50% science σε όλες τις πόλεις, μέχρι και στα computer games τα έχουν βάλει οι αλλοδαποί.

    Οι δικοί μας οι τράγοι βέβαια καμαρώνουν για το πως τα καταστρέφανε και τα κανουν και κομικ για να το καταλάβουν καλά όοοοοοολα τα παιδάκια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Tyler Durden

    Μπες στο post του προφήτη (ως άνω) για να το δεις ολόκληρο.

    @ Atron

    Κουτοφράγκοι προγραμματιστές παιδί μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το πρόβλημα με τα αγάλματα ήταν οτι σπάγαν εύκολα! Επίσης, δεν είχαν ρετσίνι από μέσα όπως οι ξύλινες εικόνες, άρα δεν θα μπορούσαν να "δακρύζουν". Τέλος, ήταν πολύ βαριά για να τα περιφέρουν λιτανεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ απλώς συνεχίζω να αναρωτιέμαι "ποιός κυβερνάει αυτόν τον τόπο";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από σχόλια σε ένα φόρουμ:

    Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το επίμαχο σημείο του βίντεο θα αντικατασταθεί με άλλο που θα δείχνει το Φειδία να κάνει το σταυρό του τη στιγμή της ολοκλήρωσης του Παρθενώνα και ταυτόχρονα θα ανοίγουν οι Ουρανοί και θα εμφανίζεται η μορφή του Θεού και θα κάνει γουινκ (θα του κλείνει το μάτι δηλ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Manolaos

    Ποιος είπε ότι οι χριστιανοτράγοι δεν είναι πρακτικά μυαλά;

    @ Panos

    Αν έχω καταλάβει καλά, κυβερνάει όποιος βρει την ευκαιρία... γενικότερα.

    @ Tyler Durden

    Τέλεια ιδέα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Από ό,τι διαβάζω ο Γαβράς είπε ότι δεν απεικονίζονται ιερείς, αλλά φανατικοί παλαιοχριστιανοί και το φιλμάκι θα επανέλθει.
    Όπως βλέπετε, η εκκλησία μας δεν είπε ψέματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εν προκειμένω πέφτει κουκούλωμα διότι απλούστατα δεν υπάρχει δυνατότητα παραχάραξης. Διότι ως γνωστόν τρίτη λύση δεν υπάρχει και όποιος την ισχυρισθεί είναι κοινός συκοφάντης. Μαθημένα τα βουνά απ'τα χιόνια, που λένε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εχψελλεντ Ελληνάκι, ή στα ελληνικά exairetiko!

    Όσο για το:
    Κι όμως, η απόφαση λήφθηκε από μία δεξιά κυβέρνηση σε μία περίοδο μάλιστα που προσπαθεί να αναδείξει το εθνικιστικό προφίλ της! Άρα η χώρα κυβερνάται είτε από άκρατο παραλογισμό, είτε από αμόρφωτους σκοταδιστές ρασοφόρους…. ή και τα δύο
    Μια ζωή έτσι είχαν τα πράγματα φίλε. Με το ίδιο τρόπο οι δοσίλογοι και γερμανολάτρες της κατοχής, μεταμορφώθηκαν ως δια μαγείας στους υπερπατριώτες του σήμερα! Και η φανατίλα γενικώς είναι μια καλή ένδειξη εντοπισμού της γιαλαντζί ιδεολογίας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Prophet Estarian
    Όπως έγραψε και ο μπάρμπα - Πάσχος εδώ: "Επραξε βιαιοπραγίες εναντίον των πρωτοχριστιανών ρασοφόρων ο Παρθενώνας και δεν το γνωρίζαμε;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ suncitizen

    Ε.. δεν τους χαρακτήρισε και "φανατικούς". Μίλησε γενικά για "παλαιοχριστιανούς". Στην τελική δεν είναι ο Γαβράς που μας άνοιξε τα μάτια. Οι καταστροφές ναών, επιστημονικών συγγραμάτων και έργων τέχνης της αρχαιότητας από χριστιανούς (επίσημους και μη), είναι γνωστές ιστορικά ούτως ή άλλως.

    @ Hades

    Το αισιόδοξο της υπόθεσης είναι ότι κάποιες φωνές ξεσκεπάσματος της αλήθειας ακούγονται πλέον. Ίσως κάποια στιγμή "ξεσκεπαστούν" και άλλες διάσημες παραχαράξεις της εκκλησίας.

    @ Batcic

    Τηανκσ!!

    Και πέρα από τους δοσίλογους, αν κάποιος διαβάσει λίγη σύγχρονη ιστορία, δεν θα αργήσει να καταλάβει πιο είδος Ελλήνων έχει αποφέρει τα περισσότερα αρνητικά τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στην εικόνα της στο εξωτερικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Με το άρθρο δε διαφωνώ.

    Απλά μία παρατήρηση: Για να είμαστε δίκαιοι, τα αρχαιοελληνικά μνημεία και ο Παρθενώνας εν γένει δεν καταστράφηκαν μόνο από χριστιανούς, αλλά και πιο πριν από Έλληνες ή και ξένους, ως γεγονός δεν είναι κάτι το πρωτοφανές, δυστυχώς επικρατεί για διάφορους λόγους η βιαιοπραγία κατά των «μαρμάρων»!

    Και το τονίζω αυτό γιατί κάποιοι, μέσα στον φανατισμό τους δε νοιάζονται όντως για τον Παρθενώνα, απλά το πρόβλημά τους είναι το ότι αυτός καταστράφηκε εν μέρει (και) από τους χριστιανούς και την Εκκλησία.

    Τα σέβη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ aeroxeimaros

    Φυσικά και δεν καταστράφηκαν μόνο από Χριστιανούς. Όμως το πρώτο "επίσημο" μένος εναντίον αρχαίων ναών και έργων τέχνης εκφράστηκε κυρίως μέσω των χριστιανών. Και πέρα από τις ιστορικές πηγές, η πιο ακράδαντη απόδειξη είναι οι θέσεις παλαιοχριστιανικών ναών στις θέσεις αρχαίων.

    Προσωπικά αναγνωρίζω και τις καταστροφές από άλλους παράγοντες εκτός χριστιανών. Υποθέτω ότι ο φανατισμός εναντίον της εκκλησίας προκύπτει δικαιολογημένα, δεδομένου ότι η παραχάραξη της ιστορίας δεν την τιμάει. Αν μη τι άλλο, για ένα καλλιεργημένο άτομο, η συνεχιζόμενη προσπάθεια απόκρυψης ιστορικών γεγονότων, είναι άξια εκνευρισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το σχόλιο μου ήταν σαφές. Μίλησα και πριν την εμφάνιση του χριστιανισμού, ενώ αν παρατηρήσεις η ιστορία η παγκόσμια διδάσκει πολλά επί αυτού του θέματος.

    Η υπόθεση του φανατισμού επί της θρησκείας, σε ένα νηφάλιο άτομο, δεν είναι δικαιολογημένη καθώς ο φανατισμός είναι κατακριτέος από όποια πλευρά κι αν προέρχεται, τουλάχιστον για μένα αυτό ισχύει και θα ισχύει.

    Να είμαστε σε θέση να κατακρίνουμε οποιαδήποτε πράξη που αντιβαίνει τους όρους της δημοκρατίας ή της ελευθερίας, ακόμα κι αν αυτή έχει την προσωπίδα του «προοδευτισμού», και όχι να βλέπουμε τέτοια θέματα βάσει ιδεοψυχαναγκαστικών τρόπων σκέψης, που καταργούν τα άτομα που τις φέρουν ακόμα κι όταν έχουν δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ aeroxeimarros

    Εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω σε ποιες καταστροφές αναφέρεσαι. Η μοναδική ιστορική μαρτυρία, αναφέρεται στους Έρουλους το 267 μ.Χ, και την πυρκαγιά που κατέστρεψε τη στέγη του Παρθενώνα. Από εκεί και πέρα, οι μεταγενέστες ιστορικές μαρτυρίες είναι ακόμα πιο σαφείς με τη βυζαντινή διαταγή "ες έδαφος φέρειν" και το χριστιανικό μένος σε οτιδήποτε θύμιζε αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Εάν έχεις κάποιες άλλες πηγές για προγενέστερα γεγονότα, ευχαρίστως να τις αναφέρεις.

    Εάν υπήρχε πραγματικός φανατισμός εναντίον της εκκλησίας, τότε θα βλέπαμε κάθε λίγο και λιγάκι χριστιανικούς ναους να καίγονται, έντονες διαμαρτυρίες έξω από ναούς κλπ. Αυτά δεν συμβαίνουν, και η οποιαδήποτε διαμάχη με την εκκλησία γίνεται μόνο σε λεκτικό επίπεδο.

    Αντιθέτως η εκκλησία συνεχίζει να ασελγεί έμπρακτα πάνω στη γνώση, την επιστήμη, το ανθρώπινο πνεύμα, συνεχίζει να αγνοεί νόμους του κράτους, συνεχίζει να εξαπατά ανθρώπους για να αποκομίσει μεγαλύτερο πλούτο (αφορολόγητο), και γενικώς ο φανατισμός μάλλον από τη δική της πλευρά είναι. Εγώ δεν είδα ποτέ άθεους να κάθονται έξω απο εκκλησίες και να μοιράζουν φυλλάδια αθεϊστικού περιεχομένου ή να γιουχάρουν τους πιστούς. Αντιθέτως, δεν είναι λίγες οι φορές που διάφοροι θεούσοι είτε καταστρέφουν έργα τέχνης, είτε κάνουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από ροκ συναυλίες, γκαλερί, κινηματογράφους, κλπ.

    Στην τελική, δεν βρίσκω κάποιο στοιχείο φανατισμού, όταν η οποιαδήποτε σύγκρουση με την εκκλησία γίνεται μόνο σε λεκτικό επίπεδο. Και επαναλαμβάνω: Θεωρώ δημοκρατικότατο και αξιοπρεπέστατο, να αποκαλύπτονται θρησκευτικές απάτες και ιστορικά γεγονότα που η εκκλησία προσπαθεί να αποσιωπήσει. Αυτό ισχύει για κάθε απατεώνα ή παραχαράκτη της ιστορίας. Απλά τυχαίνει η εκκλησία και εν γένει ο χριστιανισμός να έχουν ένα απο τα πιο βεβαρημένα ιστορικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ας μην προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε την έννοια του φανατισμού, καθότι είναι πιο περίπλοκη και αφορά την κοινωνία σε μεγάλο βαθμό από την αφοσίωση που έχει αυτή εξ ορισμού ούτως ώστε να λέγεται κοινωνία(σύνδεσμος).

    Έγραψες:

    «Εγώ δεν είδα ποτέ άθεους να κάθονται έξω απο εκκλησίες και να μοιράζουν φυλλάδια αθεϊστικού περιεχομένου ή να γιουχάρουν τους πιστούς. Αντιθέτως, δεν είναι λίγες οι φορές που διάφοροι θεούσοι είτε καταστρέφουν έργα τέχνης, είτε κάνουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από ροκ συναυλίες, γκαλερί, κινηματογράφους, κλπ.»

    Κατ’ αρχήν, μην με απαντάς σαν να είμαι πιστός, διότι δεν είμαι. Γνωρίζω, τι σημαίνει η αθεΐα έτσι όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον. Φυσικά, και κατακρίνω την Εκκλησία ως εξουσιαστικό οικοδόμημα που είναι, όπως και το κράτος που της επιτρέπει να ασελγεί όπως λες(και η αριστερά «λεκτικά» διαμαρτύρεται καμιά φορά, αλλά συνήθως το θάρρος της λείπει….). Είπα σε κάποιο σχόλιο μου ότι θα πρέπει να αποσιωπούνται ιστορικά γεγονότα;; Διότι με αυτό τον τρόπο με απαντάς….

    Επίσης, αυτό που δε γνωρίζω καλά ακόμα είναι το εξής: Για ποιο λόγο τους ονομάζεις θεούσους εκείνους που καταστρέφουν έργα τέχνης, που διοργανώνουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά των ροκ συναυλιών κ.α. και όχι απλά φανατικούς;; ή Θρησκόληπτους;
    Και για ποιο λόγο θα έπρεπε διάφοροι «αντεξουσιαστές» και «αναρχικοί» που δηλώνουν συνήθως και κατά τα πρότυπα της ιδεολογίας της πολιτικής τους «άθεοι» να θεωρούνται μάγκες που καταστρέφουν ή βεβηλώνουν κατά καιρούς διάφορες εκκλησίες ή καταστρέφουν «βιβλιοσαβουροπωλεία» των αντιπάλων τους(στο όνομα του αναρχισμού, της αθεΐας,;; Μα Φυσικά όχι, απλά είναι Φανατικοί).

    Όταν μιλώ για φανατισμό, έχε υπ όψιν σου ότι, από την ψυχιατρική ξεκινά από τις ιδέες και όχι από τις πράξεις. Και ο φανατισμός είναι διάχυτος, σκοτεινός και συγκεχυμένος….

    Ενώ αναγνωρίζω το γεγονός ότι το να μην πιστεύεις στο Θεό σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετά λιγότερες πιθανότητες στο να γίνεις Φανατικός, αλλά δεν τον αποκλείει σε καμία των περιπτώσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ aeroxeimarros

    Σε καμία περίπτωση δεν υπονόησα ότι είσαι πιστός, ούτε ότι υπερασπίζεσαι την απόκρυψη ιστορικών γεγονότων :) Συζήτηση κάνουμε.

    Απλά προσπαθώ να καταλάβω πώς συνδέεις τον φανατισμό με την αγανάκτηση που μπορεί να έχουν κάποιοι (συμπεριλαμβανομένου και εμένα) με οπισθοδρομικές τακτικές της εκκλησίας.

    Στο δεύτερό ερώτημά σου. Προσωπικά τη λέξη "θεούσος" τη χρησιμοποιώ για άτομα που είναι υπερβολικά θρησκόληπτα και ταυτόχρονα προβαίνουν σε πράξεις φανατισμού. Διαφορετικά, χρησιμοποιώ το "θεϊστής". Είναι καθαρά θέμα προσωπικής επιλογής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Το αρχικό σχόλιο δεν απευθυνόταν προσωπικά σε εσένα απλά χτυπώ καμπανάκια σε κάποιους άθεους.

    Για να με καταλάβεις διάβασε εάν έχεις χρόνο το εξής άρθρο μου:

    Η αθεΐα τελικά δεν διαφέρει και πολύ από την απόλυτη σιωπή και την ταπεινοφροσύνη…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...