Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Σφετεριστές της ανθρώπινης αξιοπρέπειας

Σε παλαιότερη ανάρτηση είχα αναφερθεί στις ομοιότητες που παρουσιάζει η θρησκεία με την Αριστερά. Πως δηλαδή, δύο δόγματα με καλοπροαίρετες βιτρίνες, κρύβουν τόσες εμμονές, τόσο συντηρητισμό και τόση ανελαστικότητα που, πολλές φορές, ακόμα και οι πιο Δεξιοί τεχνοκράτες θα ζήλευαν. Αν μάλιστα μιλήσουμε για την ελληνική Αριστερά, που στην ουσία είναι η έκφραση αριστερών ιδεολογιών μέσα από τα φίλτρα μίας άκρας συντηρητικής κοινωνίας, έχουμε ένα εκρηκτικό μείγμα ανοησίας και οπισθοδρομικότητας που ούτε οι Μπολσεβίκοι δεν θα μπορούσαν να διανοηθούν.

Όπως η θρησκεία θέλει να έχει το μονοπώλιο στην ηθική, με την ίδια εμμονή και η Αριστερά θέλει να έχει το μονοπώλιο στην κοινωνική δικαιοσύνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Επί του πρακτέου, φαίνεται ότι οι σχέσεις των δύο μονοπωλίων με την πραγματικότητα είναι παρόμοιες.

Χθες, οι 300 μετανάστες απεργοί πείνας, πέτυχαν μία σπουδαία νίκη, η οποία βάζει τα θεμέλια για την θέσπιση μίας πιο ολοκληρωμένης, σοβαρής και ορθολογικής μεταναστευτικής εθνικής πολιτικής. Η νίκη αυτή δεν άλλαξε το σύμπαν, ούτε έστρωσε με ροδοπέταλα τον δρόμο για την απόλυτη απαλοιφή των κοινωνικών αδικιών εις βάρος των μεταναστών, αλλά σίγουρα σημείωσε έναν σημαντικό σταθμό για μία δικαιότερη αντιμετώπιση αυτών. Στην ουσία αυτό που συνέβη χθες, ήταν μία μικρή νίκη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μέσα στην σκοταδιστική αντίληψη της Πολιτείας και της ελληνικής κοινωνίας για το μεταναστευτικό γενικότερα.

Φαίνεται όμως πως όπως οι παπάδες μυρίζονται ανθρώπινο πόνο και σπεύδουν για τρισάγια, εξομολογήσεις, ευλογίες και πατερημά, έτσι και διάφοροι «σύντροφοι» μόλις μυριστούν κάποια κοινωνική δικαίωση, σπεύδουν να σηκώσουν τα κόκκινα λάβαρα και να τη σφετεριστούν. Έτσι χθες, εκτός από τους χιλιάδες μετανάστες που βρίσκονται στη χώρα μας, γιόρτασαν και κάποιοι καιροσκόποι που με περίτεχνο τρόπο κατάφεραν να ανάγουν τη δικαίωση των μεταναστών, σε εναρκτήριο σάλπισμα για την πάλη της εργατικής τάξης και του αντί-μνημονιακού αγώνα. Ένα θέμα ζωής ή θανάτου και ανθρώπινης αξιοπρέπειας, μεταμορφώθηκε ξαφνικά σε ταξικό ζήτημα. Επειδή φαίνεται ότι για κάποιο λόγο όλοι οι μετανάστες ανήκουν αυτόματα στην εργατική τάξη και το δικαίωμά τους για εργασία και μία αξιοπρεπή ζωή θα πρέπει οπωσδήποτε να ανάγεται στην αριστερή θεώρηση της πραγματικότητας. Λες και μαζί με τους απεργούς πείνας, διακινδύνευσαν την υγεία τους και όλοι αυτοί που κατεβαίνουν στους δρόμους, ρίχνουν μια-δυο μούντζες στη Βουλή, πετάνε και κανένα αντι-μνημονιακό τσιτάτο και μετά πάνε σπίτι τους να δούνε Λαζόπουλο.

Σύντροφοι το παιχνίδι χάνεται όταν μία εμμονή γίνεται αυτοσκοπός, και το ανθρώπινο στοιχείο μένει στο περιθώριο. Όταν ψάχνεις μόνο για ήρωες και παθιασμένες ρητορικές αντί για λύσεις, τότε είσαι καταδικασμένος να ζεις εκτός πραγματικότητας. Και δεν είναι τιμητικό για μία κοινωνία, όταν αυτοί που υποτίθεται ότι μάχονται για την πρόοδο, την ισονομία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, να συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις ίδιες τακτικές που έχουν αποτύχει πολλάκις στο παρελθόν και που αποκόπτουν την υπόλοιπη κοινωνία από αυτά τα οράματα.



23 σχόλια:

  1. Πραγματικα συμβενει αλλα πες μου ποιο κομμα αν ειχε τη δυνατοτητα δε θα εκανε κατι παρομοιο.

    Το προβλημα ειναι οταν αυτοι οι σφετερισμοι βρισκουν πατημα στην κοινωνια, αν βρησκουν τοτε η κοινωνια εχει την ευθυνη για την διαβρωση των αξιων οπως το εχουν και οι χριστιανοι για την Εκκλησια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελληνάκι σωστά τα λες, και νομίζω ότι πλέον είναι προφανές και στον πιο δύσπιστο ότι η Αριστερά στην Ελλάδα δεν είναι παρα μια καρικατούρα.

    Όμως, προσωπική μου γνώμη, θα προτιμούσα όλα τα κόμματα σήμερα να χαίρονται για την ευτυχή κατάληξη της υπόθεσης, έστω και προσδοκώντας πολιτικά ωφέλη, απ'το να βλέπω ΛΑΟΣ και ΝΔ να μιλάνε για εθνική προδοσία, για αίσχος, κτλ δίνοντας πραγματικά νέο νόημα στη λέξη υπερβολή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το κείμενο (συγχαρητήρια για άλλη μια φορά), δεν χρειάζεται Tabasco sauce μια και καίει αρκετά από μόνο του. Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι όσο οι Μεξικανοί καίγονται από χαλαπένιο πιππεριές τόσο και οι κυρίες και κύριοι που καυτηριάζεις θα υδρώσει το φρύδι τους. Μπράβο σου Ελληνάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Mακάρι φίλε μου να μπορούσα να συμφωνήσω με την άποψη που εκφράζεις για να ηρεμήσω και εγώ λιγάκι και να μην τρώγομαι με τα σώψυχα μου στους χαλεπούς καιρούς που περνάμε. Εγώ πιστεύω ότι οι μεγάλες ευθύνες της Αριστεράς έχουν να κάνουν με την περίοδο των "παχέων αγελάδων" τότε που στοιχιμσένη πίσω από τον εσμό των δημοσιοσυνδικαλιστών αυτών που αργότερα μας καβάλαγαν και σαν εξουσία και άρχισαν να τα πιάνουν και να δημιουργούν αυτόν τον γαλαξία της λαμογιάς που μας έφερε εδώ που μας έφερε. Έχω γράψει άλλωστε και σχετική ανάρτηση που νομίζω την έχεις διαβάσει. Τώρα όμως πιστεύω ότι για την Αριστερά τα πράγματα είναι όπως αυτά της ελληνικής οικονομίας: μη αναστρέψιμα. Γιατί τώρα μέρα με την ημέρα βουλιάζουμε στην ύφεση και την κρίση όχι μόνο εμείς αλλά ολόκληρος ο πλανήτης και μαζί με αυτή επέρχεται και μια ραγδαία συντηρητικοποίηση των κοινωνιών που για να σε αποδεχτεί ο άλλος πρέπει να πηγαίνεις όλο και σε πιο συντηρητικές ξενοφοβικές και ρατσιστικές θέσεις και το έφερε η μοίρα τώρα μετά από πολλά χρόνια πολιτικής δράσης να πάρω απάντηση σε ένα μεγάλο ερωτηματικό που με βασάνιζε: τι συνέβη και στη δεκαετία του '30 η πιο πολιτιστικά ανεπτυγμένη χώρα της Ευρώπης η Γερμανία να κυλήσει στη μεγαλύτερη βαρβαρότητα και κτηνωδία της ανθρώπινης ιστορίας. Σήμερα η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας, ελληνικής και ευρωπαϊκής, θέλει να πετάξει τους μετανάστες στη θάλασσα και όσο βαθαίνει η κρίση (γιατί εγώ πιστεύω ότι όλο θα βαθαίνει) η πλειοψηφία αυτή θα γίνεται συντριπτική και θα μας σαρώσει! Καμία αριστερά δεν μπορεί να αναχαιτίσει τα πράγματα όσο και αν λέει την αλήθεια, δεν θέλουν να ακούνε πια την αλήθεια οι άνθρωποι, θέλουνε μύθους και παραμύθια και εξιλαστήρια θύματα!
    Και εγώ ελληνάκι μου, φοβάμαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ navarino-s

    Τους ίδιους φόβους έχει κάθε λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος. Αν η ιστορία επαναλαμβάνεται και για κάθε πολιτισμική ακμή υπάρχει και μία παρακμή, τότε φαίνεται πως η ώρα της δεύτερης πλησιάζει.

    Απλά, σε αντίθεση με παλαιότερες ιστορικές ακμές, αυτή του δεύτερού μισού του 20ου αιώνα φαίνεται πως ήταν χτισμένη πάνω σε σαθρά θεμέλια. Στο χρήμα και την υπερκατανάλωση. Παρά τους φόβους μου, έχω μια αισιοδοξία για αυτό που θα ανατείλει αργότερα, αν και δε νομίζω να ζω μέχρι τότε. Σίγουρα πάντως θα είναι υπεράνω παλαιών και συντηρητικών πολιτικών αντιλήψεων που έχουν ξεθωριάσει (συμπεριλαμβανομένης και της Αριστεράς).

    Η Ελλάδα ακόμα κυνηγάει την ακμή της εδώ και δύο αιώνες. Δεν τη βλέπω να τη φτάνει ούτε στον 21ο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο τρόπος που "αντιμετωπίσθηκε" το πρόβλημα απλώς προετοίμασε ένα καινούργιο πρόβλημα που θα είναι ακόμα δυσκολότερο να αντιμετωπισθεί και θα "αντιμετωπισθεί" πάλι με κάποιου είδους πέραν του νόμου παραχώρηση Εδώ θα είμαστε να τα λέμε.
    Οσο για τους πανηγυρίζοντες "αλληλέγγυους" της Αριστεράς νομίζω ότι θα ήταν πιο χαρούμενοι αν κάποιος μετανάστης πέθαινε. Αυτό το είδος της Αριστεράς έχει ανάγκη από νεκρούς για να τους φορτώσει τις ιδεοληψίες της και να τους ηρωοποιήσει. Γιατί όσο οι ήρωες είναι ζωντανοί υπάρχει περίπτωση να πουν οι ίδιοι τη δικιά τους γνώμη και κάποια στιγμή - άνθρωποι είναι- να την αλλάξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νομίζω ότι ο χαζούλης έθεσε το θέμα στη σωστή βάση. Από τη στιγμή που οποιαδήποτε πράξη ή ιδεολογία βρίσκει πάτημα στην κοινωνία τότε αποκλειστική υπεύθυνη είναι η κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Xμμμ

    Ναι μεν αλλα...

    Δηλαδης, εχεις το δικιο σου για τον καιροσκοπισμο (μην πω και τιποτα χειροτερο) της "επισημης" ελληνικης αριστερας, αλλα ας μην ξεχναμε πως η αριστερα ως αντικαθεστωτικη ιδεολογια στον δυτικο κοσμο εγκολπωσε γρήγορα τις εννοιες των κοινωνικων δικαιωματων.
    (γι αυτο και τις έκανε γαργαρα σχεδον παντου οπου ήταν καθεστως με δικαιολογιες που θα ζηλευανε οι Σαμαρικοι...όπως πχ τι τα θελετε τα ασυλα αφού "τώρα εχουμε δημοκρατία;")

    Το 8ωρο, το 5μερο, οι ελαχιστες αποδοχες κτλ ολα θεωρουνται (γενικως, όχι ΕΛληνικως) αποτελεσματα αριστερης πολιτικής η οποία τότε αφουγκράστηκε σωστά το κοινωνικό γίγνεσθαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Zaphod

    Η Αριστερά των σοβαρών διεκδικήσεων και των επιτυχιών έχει πεθάνει πολλές δεκαετίες τώρα. Η Αριστερά του Σταύρου Καλλέργη δεν έχει καμία σχέση με αυτή του Λεωνίδα Κύρκου, που με τη σειρά της δεν έχει καμία σχέση με αυτή του Αλέξη Τσίπρα.

    Προσέφερε ότι ήταν να προσφέρει μέχρι και πριν 30-40 χρόνια. Από εκεί και πέρα κάπου κόλλησε. Ειδικά η ελληνική Αριστερά όχι μόνο δεν έχει καμία επαφή με τη σημερινή εποχή, αλλά έχει περάσει και σε ολοκληρωτικές τακτικές που μόνο Αριστερά δεν θυμίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπα, επειδη τα στερνα τιμουν τα πρώτα θα έλεγα πως ο τσιπρας ειναι προτιμοτερος του Κυρκου, αλλα αυτα ειναι γουστα, τι να κανουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολυ καλή ανάρτηση ελληνάκι.
    Όσο για την αριστερά συμφωνώ μαζί σου. Ούτε ο Τσίπρας ούτε οι παλιοημερολογίτες του Περισσού πείθουν πλέον κανένα.
    Μεταναστευτική πολιτική ούτε είχαμε ούτε θα έχουμε πιστεύω ακόμα και μετά από αυτό.
    Αυτό που κατάλαβα πάντως -για ακόμα μια φορά-παιδιά είναι πως όποιος έχει ένα μοχλό πίεσης καταφέρνει και κάνει ότι θέλει. Γενικά εκβιάζοντας πρόσωπα και καταστάσεις κάνεις πετυχάινει τα πάντα αρκεί να κράτα το κατάλληλο χαρτί, συνήθως εκβιαστικό.

    Επίσης θα ήθελα να σας κάνω ακόμα μια ερώτηση επειδή εγώ σε καμιά περίπτωση δεν συμμερίζομαι τα περί "αίσχους" και "εθνικής προδοσίας" των ΛΑΟΣ-ΝΔ αλλά και σε καμία περίπτωση δεν πανηγυρίζω για την "δικαίωση" τους.
    Λοιπόν είμαστε έτοιμοι για την επόμενη φορά π.χ. που ομάδα λαθρομεταναστών θα ζωστεί με εκρηκτικά ή ευφλεκτες ύλες και θα απειλήσει να τιναχτεί στον αέρα εάν δεν νομιμοποιηθεί η παραμονή τους εδώ και τώρα ;
    Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει αλλά είμαστε τέτοιο "ξέφραγο αμπέλι" και οι δυνάμεις ασφαλείας μας σε τέτοια αποσύνθεση που αδυνατούμε να χειριστούμε έκτακτες καταστάσεις.

    Καλά είπε το firiki2010.
    "Εδώ θα είμαστε να τα λέμε.."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για να μην παρεξηγηθώ για το προηγούμενο σχόλιο μου σε καμιά περίπτωση δεν εννοώ πως οι ισλαμιστές μετανάστες είναι και a-priori τρομοκράτες.
    Πολλοί είναι απλά απελπισμένοι και σε απελπισμένα μέσα μπορεί να καταφύγουν.
    Το θέμα είναι εμείς πως το χειριζόμαστε και τι κουτιά της Πανδώρας ανοίγουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Sorry, αλλά εγώ ούτε νίκη των μεταναστών βλέπω, ούτε ελπίδα για σοβαρή μεταναστευτική πολιτική στην Ελλάδα. Απλώς, ένα κουκούλωμα ενός εκρηκτικού προβλήματος. Κατά τα λοιπά, συμφωνώ απόλυτα με τα όσα γράφεις για την Αριστερά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. “Ένα θέμα ζωής ή θανάτου και ανθρώπινης αξιοπρέπειας, μεταμορφώθηκε ξαφνικά σε ταξικό ζήτημα.”

    Η ταξική ματιά σε κάθε κοινωνικό συμβάν είναι η βάση της Αριστερής ιδεολογίας, χωρίς αυτή δεν υπάρχει Αριστερά.

    Τώρα, αν κάποιος δεν μπορεί να δει σαν καθαρά ταξικό ζήτημα ούτε τον αγώνα των 300, τότε φοβάμαι δεν μπορεί να δει το ταξικό πουθενά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ dimitris t

    Α δεν ήξερα ότι οι κοινωνικές τάξεις, εκτός από τον πλούτο τους χωρίζονται και φυλετικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λες ότι ο αγώνας των 300 μεταναστών είχε ταξικό χαρακτήρα. Δεν μπορώ να δω πως ένα φυλετικό ζήτημα ανάγεται σε ταξικό. Η διαφορά ενός μετανάστη και ενός "εγχώριου" πολίτη υποτίθεται πως είναι φυλετική και όχι ταξική. Εκτός αν υπονοείς πως όλοι οι μετανάστες στην Ελλάδα ανήκουν στην εργατική τάξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Έχω την εντύπωση οτι η κατάληξη της υπόθεσης είναι ο ορισμός της Πυρρείου νίκης. Γατί μπορεί οι μετανάστες να κέρδισαν την προσωρινή τους παραμονή (αν μπορούν να αποδείξουν την 8χρονη παραμονή τους στην χώρα-πολύ δύσκολο) αλλά ο τρόπος με τον οποίο τέθηκε το ζήτημα κατέληξε σε ακόμη βαθύτερη συντηρητικοποίηση της κοινωνίας μας, ενώ η αρχική τους εγκατάσταση στη Νομική έδωσε νέα πατήματα στην Δεξιά που επανέφερε το θέμα της κατάργησης του ασύλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φυσικά και δεν υπονοώ ότι όλοι οι μετανάστες ανήκουν στην εργατική τάξη.

    Για να σου πω τη διαφορά ενός μετανάστη και ενός Έλληνα πολίτη πρέπει να μου πεις για ποιόν μετανάστη και ποιόν Έλληνα πολίτη μιλάς.

    Αφού λοιπόν βλέπεις από την μια τον μετανάστη “γενικά” και από την άλλη τον Έλληνα πολίτη “γενικά”, τότε επιβεβαιώνεις αυτό που έγραψα, ότι δεν μπορείς να δεις το ταξικό πουθενά!

    Δεν υποστηρίζω πως αυτό είναι κακό ή λάθος, απλά είναι φανερό πως δεν έχεις ταξική οπτική, άρα ναι μεν μπορείς αν θες να μέμφεσαι την Αριστερά για εκμετάλλευση του αγώνα τους, αλλά η κριτική σου είναι τελείως μέσα στην αστική λογική, είναι αυτό που λέμε σχηματικά “από τα δεξιά”.

    ΥΓ: Κατά τη γνώμη μου χρησιμοποιείς τη λέξη φυλετικό με λάθος τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ dimitris t

    Η ταξική οπτική για τα πάντα είναι ιδίωμα μόνο της Αριστεράς. Δεν είναι ούτε αντικειμενικό, ούτε ρεαλιστικό. Αυτός είναι και ο λόγος που ο αριστερός χώρος όχι μόνον έχει διασπαστεί (δεδομένου ότι δεν υφίσταται κάποια λογική συνοχή στη θεώρηση της κοινωνίας από έναν Αριστερό), αλλά βρίσκεται και σε μία πλήρως αναχρονισμένη θεώρηση της κοινωνίας.

    Ως εκ τούτου, φυσικά και θα επικρίνω έναν πολιτικό χώρο που ανάγει ένα ανθρωπιστικό ζήτημα σε αυτά που επιτάσει η σφαίρα φαντασίας μέσα στην οποία ζει. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι υπάρχει η "αστική λογική" και η "αριστερή λογική", όπου η πραγματικότητα περιλαμβάνει και τις δύο.

    Με τον ίδιο τρόπο θα επέκρινα, Πχ και έναν χρυσαυγίτη που στη δική του θεώρηση της πραγματικότητας, ο μετανάστης είναι ον κατώτερης κατηγορίας σε βιολογικό επίπεδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λες ότι ο αγώνας των 300 μεταναστών είχε ταξικό χαρακτήρα. Δεν μπορώ να δω πως ένα φυλετικό ζήτημα ανάγεται σε ταξικό.
    ----
    Άμα οι 300 ηταν ολυμπιονίκες της άρσης βαρών ή ποδοσφαιριστές ή μοντέλα ή επενδυτές τότε δεν θα βρισκόντουσαν στην Υπατία. Ένας μεσοαστός ή μεγαλοαστός μετανάστης έχει την πρόσβαση στα απαραίτητα χρηματικά και κοινωνικά κεφάλαια ωστε να εξασφαλίσει την νομιμότητα του στην Ελλάδα ή έστω την "ασυλία" του από τις αρχές. Το μόνο φυλετικό στοιχείο στην όλη ιστορία είναι ότι ως ποίο μαυριδερός είσαι ποίο ορατός στις αρχές. Το επιπλέον ταξικό στοιχείο στην όλη ιστορία είναι ότι ως εργάτες στο πάτω του βαρελιού, οι 300 αδυνατούσαν να συμπληρώσουν τα ένσημα που θα εξασφάλιζαν την νομιμοποίηση τους.

    Υ.Γ. Με αφορμή τα γεγονότα στο Αιγάλεω μπορείς να σκεφτείς το παρακάτω: Πως γίνεται η πλειοψηφία των κινέζων που λειτουργούν κινέζικα καταστήματα στην Ελλάδα να διαθέτουν διαβατήρια της Ε.Ε. (κατά κύριο λόγο Ιταλίας ή Πορτογαλίας);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. +Πιστεύω+ ότι οι άνθρωποι έχουν την τάση να θρησκειοποιούν τα πάντα, στην προσπάθεια εύρεσης της απόλυτης Ιεράc +Ρετcέταc+ που θα τους δώσει μπούσουλα από το λίκνο τους (λίνκο κατά GAP) μέχρι τον Μπαμπούλα - γραφείο τελετών.

    Δες π.χ. τους θιασώτες του +Νεοφιλελευθεριcμού+ και της +Ελεύθερηc+ +Αγοράc+, πέρα από την αριστερά, τους ακροδεξιούς, τους μωαμεθανούς, τους Ολυμπιακούς, ή ότι άλλο.

    Καλά τα λέει ο Ντάγκλας Άνταμς αδώ:

    http://www.youtube.com/user/mwakangu#grid/user/9750171F4AE9D4FF

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...