Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012

Να κάψουμε τις μάγισσες


Κατά βάθος εύχεσαι ο Πακιστανός να είναι ο βιαστής. Θέλεις να γεμίσεις κι άλλο οργή. Θέλεις όλοι να γεμίσουμε οργή. Να τρέξουμε στα τοπικά γραφεία της Χρυσής Αυγής για να ενημερωθούμε πώς μπορούμε να πάρουμε το νόμο στα χέρια μας και να τους διώξουμε όλους. Να βγούμε ένα βράδυ μαζί με τις «ομάδες περιφρούρησης» να δούμε πως πέφτει το σωστό ξύλο και το σωστό μαχαίρωμα. Πως αποσυμφορίζουμε την οργή και όλο αυτό το αδιέξοδο που νοιώθουμε τη διάρκεια της ημέρας, μέσα σε μία νύχτα. 

Κατά βάθος θέλεις κι άλλους ξένους εγκληματίες, και άλλες αυτοκτονίες. Θέλεις να τελειώνουμε επιτέλους με τις πολιτικά ορθές έννοιες, με τον διάλογο και τους θεσμούς. Η δημοκρατία «τους» απέτυχε. Αυτό δεν βροντοφώναζε σύσσωμος ο «λαός» πέρσι στην πλατεία; Αρκετά με τους θεσμούς. Αρκετά με τους νόμους. Αρκετά με το τεκμήριο της αθωότητας. Αυτοδικία και οργή εδώ και τώρα. Έξω οι ξένοι. Οι συντεχνίες και πάλι στα Πανεπιστήμια. Ο «πακιστανόφιλος» αλλά και ταυτόχρονα φασίστας Καμίνης.

Μη μου ψάχνεις τώρα τη σχέση μεταξύ Πακιστανών, Πανεπιστημίων και Καμίνη. Ο φασισμός δεν έχει μόνο πολιτικό πρόσωπο. Έχει και κοινωνικό. Επειδή βάλαμε στο μαντρί της πολιτικά οριοθετημένης ακροδεξιάς τον φασισμό, δεν σημαίνει πως ξεμπερδέψαμε. Οι απανταχού ακροδεξιοί και φαιοκόκκινοι φασίστες πάντα το ίδιο πράγμα ζητούν. Να οριστούν οι φίλοι και οι εχθροί. Να υπερισχύσουν οι φίλοι και να κρεμαστούν οι εχθροί. Έτσι παίζεται το παιχνίδι. Πάντα έτσι παιζόταν. Είτε είχαμε εθνικούς, είτε φυλετικούς, είτε ταξικούς πολέμους.

Στην Ελλάδα της βαθιάς κρίσης δεν ψάχνουμε πλέον την αναστήλωση των θεσμών και των λύσεων που θα σταθεροποιήσουν την οικονομία και το Κράτος δικαίου. Ψάχνουμε τον τρόπο να νομιμοποιήσουμε την αυτοδικία, τη συντεχνία, τον ρατσισμό και την υποκειμενική θεωρία. Ψάχνουμε τον τρόπο να κάνουμε πόλεμο. Η «πάνω» και η «κάτω» πλατεία, έδωσαν ικανοποιητικές προφάσεις πριν ένα χρόνο. Πλέον ο καθένας ταμπουρώνεται σε ότι έχει και χτυπάει όπου βρει, στο όνομα της υποκειμενικής αγανάκτησης. Δεν υπάρχει καιρός για διάλογο ή νομιμότητα. Όσο ο άρτος τελειώνει, πρέπει να περάσουμε άμεσα στο θέαμα. Να μη συζητήσουμε πως θα ενισχύσουμε την ψυχολογική υποστήριξη των θυμάτων βιασμού, ούτε πώς να εξαλείψουμε τον ρατσισμό. Αυτά είναι ψιλά γράμματα. Να μιλήσουμε για Πακιστανούς και μνημόνια. Αυτά καταλαβαίνει ο «λαουτζίκος». Να σαβουριάσουμε όλους τους Πακιστανούς, όλους τους λιμενικούς, όλους τους μνημονιακούς και όλους τους Ευρωπαίους σε ένα τσουβάλι και να βαράμε αλύπητα. Να επιστρέψουμε και πάλι στον παλιό καλό καιρό των κλεφτών, των αρματωλών και των κοτζαμπάσηδων. Προτού έρθει αυτή η ξενόφερτη μόδα περί διαφωτισμού, φιλελευθερισμού, κράτους δικαίου και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.


17 σχόλια:

  1. "Πλέον ο καθένας ταμπουρώνεται σε ότι έχει και χτυπάει όπου βρει, στο όνομα της υποκειμενικής αγανάκτησης";!!!!
    Δηλαδή αγαπητέ για να καταλάβω, η σύλληψη και ομολογία του συγκεκριμένου ατόμου που τυγχάνει να είναι παρανομος αλλοδαπος για ένα απεχθές έγκλημα θεωρείς ότι είναι "τυχαίο" και η οργή του κόσμου "υποκειμενική αγανάκτηση"; Μήπως ο εν λόγω εγκληματίας είναι θύμα κοινωνικού ρατσισμού; Μήπως είναι σκευωρία της χρυσης αυγής, της τροικας, του Λεξ Λουθορ ή του Βολντεμορτ; Όταν φτάνουμε στο σημείο να αποκαλούμε την κοινή λογική ρατσισμό και την αποδοση δικαιοσύνης κυνήγι μαγισσών, τότε μάλλον θα πρεπει να αναρωτηθούμε αν πραγματι υπάρχει εθνική συνείδηση (με την καλή έννοια, όχι στο σημειο τυφλου εθνικισμου)και θεσμοί που λειτουργούν ή πρεπει να απολογουμαστε για το γεγονος ότι υπάρχουμε σαν χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατακρίνω τη λογική του "αφού ο βιαστής είναι Πακιστανός ή λαθρομετανάστης, τότε όλοι οι Πακιστανοί ή λαθρομετανάστες είναι βιαστές" με ότι αυτό εξιτάρει στον συναισθηματισμό του καθενός. Με την ίδια λογική, όλοι οι λιμενικοί είναι βιαστές, επειδή ένας λιμενικός υπήρξε βιαστής.

      Διαγραφή
    2. Ξαναδιάβασε το άρθρο. Ίσως και μια τρίτη φορά. Αν αυτό παραμένει το συμπέρασμα που έβγαλες, καλώς, τουλάχιστον έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα για το απο που πηγάζει η απάντηση. Και είναι αυτό ακριβώς που περιγράφει το κείμενο.

      Γιατί για ποιό λόγο να ακούς και να σκέφτεσαι και να κάτσεις να αναλύσεις τι φταίει για την τωρινή κατάσταση ενώ μπορείς να βάζεις ταμπέλες με συνοπτικές και να βαράς για να ξεχαρμανιάσεις απο την όλη κατάσταση που δεν σου αρέσει, ε; Αν μη τι άλλο, έχεις και την αίσθηση πως τουλάχιστον κάνεις κάτι έτσι.

      Αυτό ακριβώς περιγράφεται. Δεν κοιτάμε για λύσεις, δεν κοιτάμε καν τα προβλήματα.

      Μια ολόκληρη χώρα ψάχνει ολυμπιονίκες για να σταθεί απο πίσω ή να τους κάψει, εγκληματίες, εγχώριους ή μη, αυτόχειρες, συντεχνίες, συνομωσίες και οποιοδήποτε ανεμόμυλο, που τον κάνουμε στο μυαλό μας δράκο για να δικαιολογήσουμε την παραφροσύνη μας πλέον σαν χώρα.

      Και ναι, αν είχαμε εθνική ή άλλη συνείδηση, θα έπρεπε να απολογούμαστε. Αλλά ο ένας στον άλλον για το γεγονός οτί έχουμε καταντήσει πλέον έτσι σαν χώρα.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  2. Ας θυμηθούμε όλοι το τι έγινε επί Αλέξη Γρηγορόπουλου, όπου τα κακομαθημένα παιδιά του πολιτικού μας συστήματος ΒΡΗΚΑΝ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να βγάλουν το αβυσσαλέο μίσος τους ενάντια στους "νοικοκυραίους" που είναι "συνένοχοι" έστω και με τη σιωπή τους "για τα εγκλήματα του κράτους και τη βία ενάντια στην "νεολαία".

    Αυτό που υπονοεί το Ελληνάκι εδώ είναι το ότι ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να βρουν κάποιοι άλλοι την ευκαιρία για αναλόγου έντασης και ολοκληρωτισμού "πογκρόμ"σε ότι είναι σκούρων τόνων και δεν μιλά καλά Ελληνικά. Διότι φαντάσου από την ανάποδη, μια "νύχτα Αγίου βαρθολομαίου" στην οποία θα καίγονται τα -παράνομα έστω- τζαμιά,θα καίγονται μαγαζιά μεταναστών, και πάει λέγοντας.

    Εννοείται βέβαια ότι αν σε κάθε περίπτωση φανεί ότι ο δράστης είναι ο φερόμενος που έχει ήδη συλληφθεί αν δεν κάνω λάθος, η μεγαλύτερη τιμωρία του θα είναι να δικαστεί και να πάει φυλακή για πολύ καιρό. Από ότι έχω ακούσει, οι παιδεραστές δεν περνούν και τόσο καλά εκεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειλικρινά με διασκεδάζει το "έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα για το απο που πηγάζει η απάντηση." Τι χρειάζεται άλλωστε η πολιτισμένη αντιπαράθεση και διάλογος όταν τα συμπεράσματα έχουν ήδη βγει, όσο άκυρα κι αν είναι αυτά; Αν θελεις αγαπητε να αποκαλέσεις κάποιον φασίστα ή οτιδήποτε άλλο βρες το θάρρος να το πεις και μην κρυβεσαι πίσω απο υπονοούμενα. Άσχετα αν αυτό δεν ισχύει,αλλα αυτό είναι το internet. Δεν ξερεις τίποτα για τον άλλο,είτε αυτός είναι δεξιός, αριστερός, ακραίος, εθελοντής στη διεθνή αμνηστία ή τραμπούκος της χρυσής αυγής. Όλες οι εκδηλώσεις αλόγιστης βίας είναι απαράδεκτες. Αυτό που βρίσκω προβληματικό με το αρθρο είναι ότι γενικεύει στο έπακρο χαρακτηρίζοντας 10.000.000 λαού ως λαγνους της αυτοδικίας, αγροίκους, «λαουτζίκος». Αυτά είναι αφορισμοί χωρίς επιχείρημα σε ένα άρθρο μέτρια γραμμένο. Αποψή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διάβασα με προσοχή το άρθρο σας. Λυπάμαι πολύ αλλά δεν το καταλαβαίνω.
    Παραληρηματικό...
    "Επί δικαίων και αδίκων";... Σε ποιους απευθύνεστε;
    Οι αναγνώστες σας, η κοινωνία; εύχονται να είναι"κατά βάθος ο Πακιστανός ο βιαστής" και να καταφύγουν στη Χρυσή Αυγή;
    Τί "βάλαμε στο μαντρί";
    Λυπάμαι που θα σας απογοητεύσω αλλά δεν είμαι στην "ομάδα στόχο σας"...
    Ούτε ανήκω στο "λαουτζίκο"...
    Ασυναρτησίες και γενικεύσεις... Πολύ επικίνδυνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και από πού ακριβώς προκύπτει ότι το κείμενο απευθύνεται σε εσάς ή τους αναγνώστες του;

      Διαγραφή
  5. Mirage, φασίστα ούτε σε αποκάλεσα, ούτε το υπονόησα.
    Το οτι τρώγεσαι να αποδώσεις χαρακτηρισμούς και απόψεις σε άλλους (όπως με το αρχικό άρθρο και τον συντάκτη του αλλά απ'ότι βλέπω και με το δικό μου σχόλιο) σου καταλόγισα. Και κάνοντας χρήση αποσπασμάτων των λεγομένων του άλλου, ενώ προφανώς μπορείς και να διαβάσεις και να καταλάβεις το σύνολο του κειμένου.
    Δεν είναι απλά η αλόγιστη (και προφανώς καταδικαστεά ανεξαρτήτως προέλευσης) βια που είναι το θέμα, είναι η ετοιμότητα της κοινής γνώμης να την δικαιολογήσει και να την ταίσει χρησιμοποιόντας το οτιδήποτε σαν αφορμή.
    Ο κάθε εγκληματίας προφανώς και πρέπει να τιμωρείται, με ακριβώς τον ίδιο τρόπο για τα ίδια εγκλήματα.
    Για το οτι τα μέσα, μέρος των πολιτικών και γερή ομάδα του πληθυσμού κάνει πανηγύρι επειδή ο δράστης ήταν αλλοδαπός, διαφωνούμε;
    Οι μεν μυρίσαν αίμα και μαζευτήκαν, θα βάλουν και τους δε να μαλώσουν για λίγα ακόμα νούμερα στα παράθυρα, ενώ απο μέσα τους ευχαριστούν την τύχη τους που τους έδωσε τέτοιο δώρο ωστέ με ένα "Ξένιος Ζεύς" να δείξουν οτι ασχολιούνται (αντί σοβαρής, μακροπρόθεσμης και αποδοτικής πολιτκής). Και οι περισσότεροι των υπολοίπων, παρακολουθώντας απο τα σπίτια τους, θα κοιμηθούν πιο ήσυχα είτε επειδή εντάξει, τελικά καλά κάναν και ψηφίσαν ΧΑ, ή εντάξει, καλά κάναν και ψηφίσαν τους άλλους ασόβαρους που με πυροτεχνήματα/αντίποινα κάνουν "επιχειρήσεις σκούπα" (κάτω απο το χαλί) και το "λύνουν" το πρόβλημα.
    Είπαμε. Όχι λύσεις. Θεάματα, γιατί και για τον άρτον παίζεται πλέον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταπιάνεσαι με δύσκολο θέμα,σε "λάθος" timing και -νομίζω-το προσεγγίζεις μονομερώς.

    Η απλουστευτική λογική του άσπρου/μαύρου την οποία αποδέχεται ευκολότερα ο όχλος,είναι ένα ζήτημα.
    Ο ρατσισμός,είναι επίσης ένα άλλο.
    Εξίσου υπαρκτό όμως είναι και το πρόβλημα της εγκληματικότητας και-δυστυχώς-η συμμετοχή αλλοδαπών σε εγκλήματα κατά της ζωής είναι συγκριτικά αυξημένη,σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ.
    Το να εστιάζουμε την κριτική μας επιλεκτικά σε ένα από τα παραπάνω προβλήματα και όχι σε όλα,"ιδεολογικοποιεί" τα επιχειρήματά μας και μετατρέπει την κριτική μας σε κομματική ανακοίνωση.

    Προσωπικά,ως φιλελεύθερος,δε βλέπω αντίφαση στο να καταδικάζω το ρατσισμό και ταυτόχρονα να ζητώ παραδειγματική τιμωρία για κάποιον εγκληματία (ανεξαρτήτως χρώματος).
    Αν δε βαριέσαι ,ρίξε μια ματιά και εδώ http://nikorestis.blogspot.gr/2011/05/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα το ίδιο πράγμα λέμε. Η εγκληματικότητα είναι καταδικαστέα από όπου και αν προέρχεται και φυσικά πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κοινωνικό πρόβλημα, όχι ως φυλετικό.
      Οποιαδήποτε προσπάθεια γραμμικής διασύνδεσης της φυλετικής διαφορετικότητας με την εγκληματικότητα, παραγνωρίζοντας το κοινωνιολογικό στοιχείο, προφανώς γίνεται εκ του πονηρού.
      Οι στατιστικές για την εγκληματικότητα που προέρχεται από μετανάστες (νόμιμους ή μη) σε σχέση με αυτή των Ελλήνων μπορεί να προσφέρει κάποια κοινωνιολογικά συμπεράσματα αλλά αυτό μόνο.

      Διαγραφή
  7. Εσύ κινείσαι εκ του πονηρού εστιάζοντας στο φυλετικό στοιχείο. Ο κόσμος δεν αγανακτεί έναντι των "πακιστανών" γενικά. Αγανακτεί έναντι της λαθρομετανάστευσης. Στο κεφάλι του απλού κόσμου, η σχέση αιτίου-αιτιατού ανάμεσα στη λαθρομετανάστευση και την κατακόρυφη άνοδο του σκληρού εγκλήματος είναι προφανέστατη.
    Οπότε αν είναι καταδικαστέο το έγκλημα από όπου κι αν προέρχεται, όταν συνηθίζει να προέρχεται από μια συγκεκριμένη πηγή το βλέμμα στρέφεται προς αυτή την κατεύθυνση προσπαθώντας να σκεφτεί λύσεις. Αν δεν δοθούν λύσεις μέσα σε πολιτισμένα και θεσμικά κατοχυρωμένα πλαίσια, τότε θα έρθει στιγμή που ο όχλος θα απαιτήσει λύσεις εξωθεσμικές και απολίτιστες. Αυτό θα συμβεί είτε συμφωνεί κανείς με το γεγονός είτε όχι. Είναι κοινωνικός μηχανισμός σχεδόν αυτοματοποιημένος.
    Μακάρι να μην ήταν έτσι, μακάρι ο μέσος άνθρωπος να είχε ιδιοσυγκρασιακά χαρακτηριστικά ενός Ghandi, Ιησού Χριστού, Bob Marley, John Lennon, Νικόλα Άσιμου. Δεν είναι έτσι όμως, και δεν έχει κανένας ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να ανήκει σε τέτοιο club υπαρξιακού εκτοπίσματος. Αν εσύ ανήκεις, μαγκιά σου και μπράβο σου. Δεν είναι όμως υποχρέωση και των υπολοίπων και αν έχεις στοιχειώδη λογική αυτό το λαμβάνεις υπόψη σου πριν τρίψεις στη μούρη της κοινωνίας το πόσο υπεράνω και ανώτερος άνθρωπος είσαι.
    Οπότε αν ως "opinion maker" ή απλός ψηφοφόρος έχεις συνδράμει με τις επιλογές και την ρητορική σου στην ανοχή (μέχρι βαθμού υποστήριξης) του δικαιώματος να περνάει από τα σύνορα ο κάθε πικραμένος για ανθρωπιστικούς και ιδεολογικούς λόγους ενώ γύρω σου καταρρέει ο κοινωνικός ιστός της ίδιας σου της χώρας κι εσύ βαράς προκλητικά το «πανανθρώπινα ανθρωπιστικό» βιολί σου ώστε όταν κοιτάγεσαι στον καθρέφτη να νιώθεις "καθαρός" αντιμετωπίζοντας τους αγανακτισμένους συμπολίτες σου που αλληθωρίζουν προς ακροδεξιές κατευθύνσεις ως "λερωμένους" και βδελύσσεσαι την ψυχοσύνθεσή τους, δεν θα ήταν κακό αν έκανες λίγη αυτοκριτική κι εσύ προσωπικά για την άνοδο του ακροδεξιού φασισμού. Το φίδι δεν βγήκε μόνο του από την τρύπα, κάποιοι με τα τσιτάτα τους, το ισοπεδωτικό χιουμοράκι τους και τις υπερφίαλες εμμονές τους, το τσίγκλισαν απερίσκεπτα. Και εξακολουθούν να το τσιγκλάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σχόλιο σου θα ήταν άψογο αν έλειπαν οι προσωπικές αυθαιρεσίες στα διάφορα σημεία του. Αυτό δεν αναιρεί την ορθότητά του, αλλά την διαβάλλει χωρίς σοβαρό λόγο.

      Διαγραφή
    2. Δεν κάνω καλλιστεία σχολιασμού, αλλά αν οι "προσωπικές αυθαιρεσίες" μου αυτές έπεσαν τόσο έξω και ήταν όσο άδικες και άστοχες αφήνεις να εννοηθεί, τις παίρνω πίσω. Ας εκληφθούν ως γενικόλογες αναφορές σε δεύτερο πρόσωπο.

      Διαγραφή
  8. Ελληνάκι θα συμφωνίσω απόλυτα με τον Γιώργο. Τώρα το "προσωπικές αυθαιρεσίες" δεν το καταλαβαίνω. Απαντά σε πρώτο πρόσωπο. Σε τί έπρεπε να απαντήσει; Σε αυτά που εσύ εγραψες απαντάει. Φτάνει με την χρήση του δεύτερου πρόσωπου. Διάλογο κάνουμε. Σε πρώτο πρόσωπο. Το κάνουμε όλοι λίγο πολύ. Είναι λάθος. Σκέψου το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Προσωπική αυθαιρεσία" σημαίνει ότι αυθαίρετα (και χωρίς να με γνωρίζει προσωπικά), μου καταλογίζει ταμπέλες που δεν ισχύουν. Δεν επέκρινα το πρώτο πρόσωπο. Και άλλωστε, όπως έγραψα συμφωνώ με αυτά που γράφει.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...