Τρίτη 26 Αυγούστου 2008

Συγχαρήκια στους επιτυχόντες!

Σήμερα ανακοινώθηκαν οι βάσεις των ΑΕΙ1 – ΤΕΙ2, γεγονός φυσικά που είναι σημαντικότερο από οποιαδήποτε άλλη είδηση μιας και σύσσωμοι οι Ελληναράδες γονείς μπορούν να δακρύσουν από υπερηφάνεια ή από λύπη για αυτό που στη σημερινή ελληνική κοινωνία θεωρείται το Α και το Ω του νοήματος της ζωής κάθε νέου.

Πολλοί έχουν κατακρίνει το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά προσωπικά δεν καταλαβαίνω τι ζόρια3 τραβάνε. Υποτίθεται ότι τα συστήματα εθνικής παιδείας, καλλιεργούν τη νέα γενιά και της δίνουν τα εφόδια για να επιβιώσει στην κοινωνία του αύριο. Ε, οι Πανελλαδικές εξετάσεις κάνουν ακριβώς αυτό. Έχω και επιχειρήματα:

Α) Ένα μυαλό4 με κριτική σκέψη5 και φρέσκιες ιδέες δεν έχει κανένα λόγο να μετέχει στα κοινά, την παραγωγή και γενικά την ελληνική κοινωνία, αφού μόνο οι πολιτικοί, οι προϊστάμενοι, οι παπάδες, οι Πρόεδροι και οι δημοσιογράφοι γνωρίζουν τι είναι σωστό και τι είναι λάθος. Άρα γιατί κάποιος να σκεφτεί λίγο παραπέρα; Οι Πανελλαδικές φροντίζουν και καλλιεργούν αυτή την ευκολία, αφού καθοδηγούν το μαθητή σε συγκεκριμένη ύλη και στείρα γνώση.

Β) Στη μεγαλύτερη πλειοψηφία των ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ, ισχύει ότι και στις Πανελλαδικές. Δηλαδή, παπαγαλίζεις άρα σπουδάζεις (από το «σκέφτομαι άρα υπάρχω»). Η βασική διαφορά είναι ότι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθαίνεις πιο χρήσιμα ελληνικά εργαλεία, όπως το γλείψιμο, η αντιγραφή εργασιών, τα σκονάκια και η ένταξη σε κάποια κομματική παράταξη για ακόμα πιο σίγουρη επιτυχία. Οι Πανελλαδικές φροντίζουν ώστε η μετάβαση στα απαιτητικά αυτά στοιχεία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να γίνει ομαλά.

Γ) Σημασία6 δεν έχει τι θέλεις να κάνεις στη ζωή σου, αλλά τι ανάγκες έχει το ελληνικό δημόσιο. Χάρη στις σύγχρονες πηγές πληροφόρησης και τους υστερικούς Ελληναράδες γονείς, ο σημερινός νέος μπορεί να μάθει από τώρα τι τάσεις θα υπάρχουν σε πέντε χρόνια, και ανάλογα να αποφασίσει τι του αρέσει να κάνει στη ζωή του.... (για να μπει στο δημόσιο με μικρότερο ανταγωνισμό). Το σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο δεν λαμβάνει υπόψη τις προσωπικές απαιτήσεις για κάθε επαγγελματικό κλάδο, αλλά βασίζεται σε ένα υπεραπλουστευμένο σύστημα προσφοράς – ζήτησης της κάθε Σχολής. Οι Πανελλαδικές προσφέρουν άφθονό ανταγωνισμό στο χώρο των υψηλών βαθμολογιών, προκειμένου να παράγουν νηπιαγωγούς Αϊνστάιν7 και αρχαιολόγους Ρανταπλάν.

Δ) Η προσωπική κοινωνική εξέλιξη στην ελληνική κοινωνία γίνεται ως εξής: Μόλις κατακτήσεις κάτι... αράζεις. Για παράδειγμα, έχεις πτυχίο Αρχιτέκτονα; Τελείωσε. Δε χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω. Είσαι πλέον Ο Κύριος Αρχιτέκτονας, ασχέτως έργων, ή αρχιτεκτονικής αισθητικής. Έτσι με μία επιτυχία στις Πανελλαδικές, είναι σίγουρο ότι μπορείς να έχεις το υφάκι του τσιφλικά πανεπιστήμονα... ένα υφάκι πολύ χρήσιμο στην ελληνική κοινωνία. Μπορεί να έχεις ήδη ξεχάσει ολόκληρη την ύλη των Πανελλαδικών, να έχεις παρατήσει τη Σχολή σου μετά από δέκα χρόνια αραλίκι στα καφενεία, αλλά το υφάκι θα σου έχει μείνει.

Ε) Όλα μπορούν να γίνουν χωρίς πολλή σκέψη ή κόπο. Αρκεί να δώσεις φακελάκι. Στην Ελλάδα η παιδεία είναι δωρεάν, αλλά όταν προετοιμάζεσαι για τις Πανελλαδικές, σαφώς οι γονείς σου θα σε στείλουν σε ένα φροντιστήριο. Τους δίνεις έτσι την ικανοποίηση ότι αυτοί πληρώνουν και ο αυτόματος πιλότος της μόρφωσης θα κάνει το θαύμα του και θα σε περάσει σε κάποιο Πανεπιστήμιο χωρίς εσύ να χρειάζεται να μάθεις και πολλά πράγματα. Αρκεί να θυμάσαι όσα περισσότερα μπορείς την ημέρα των εξετάσεων. Μετά μπορείς να τα ξεχάσεις όλα, αν και κατά πάσα πιθανότητα θα τα ξεχάσεις ούτως ή άλλως, λόγω της αχρηστίας τους.

(ΟΕΔ8)

Επεξηγήσεις αγνώστων όρων:

1. ΑΕΙ: Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.

2. ΤΕΙ: Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.

3. ζόρια: δυσκολίες.

4. μυαλό: ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

5. σκέψη: στοχασμός, συλλογισμός.

6. σημασία: έννοια, νόημα.

7. Αϊνστάιν: μεγάλος Φυσικός του 20ου αιώνα.

8. ΟΕΔ: Όπερ Έδει Δείξαι, αυτό ακριβώς που έπρεπε να αποδείξουμε.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...