Πέμπτη, 22 Απριλίου 2010

Τους εκπαιδευτικούς να μην τους κλαις

Χρόνια τώρα προσπαθώ να καταλάβω αν ο βασικός χαρακτηρισμός του ελληνικού λαού πρέπει να είναι «ανόητος» ή «συγχυσμένος». Για την ακρίβεια, είμαστε συγχυσμένοι λόγω ανοησίας, ή ανόητοι λόγω σύγχυσης; Και όταν αυτό το μέγα φιλοσοφικό ερώτημα αφορά αυτούς που εκπαιδεύουν τις ερχόμενες γενιές, πόσο πιο τραγικά θα μπορούσαν να είναι τα πράγματα;

Βγαίνει λοιπόν το νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Αστρολογίας με ποίκιλες αντιδράσεις. Διότι σε γενικές γραμμές το πολυνομοσχέδιο «τακτοποιεί» αρκετά βασικά πράγματα όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς αλλά ταυτόχρονα κοτσάρει και αυτή την ακύρωση της βάσης του 10 για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δε θέλω να μείνω πολύ στο τελευταίο, αν και με γαργαλάει λίγο το χέρι μου. Απλά ίσως θα έπρεπε κάποια στιγμή να κάνω ξεχωριστή ανάρτηση για ποιον λόγο δεν είναι καλό μία κοινωνία να γεμίζει με πτυχιούχους που κατάφεραν και πέρασαν στο Πανεπιστήμιο ακόμα και αν έγραψαν έκθεση σε greeklish ή μπόρεσαν να μπουν σε μία σχολή θετικών επιστημών επειδή κατάφεραν να παπαγαλίσουν θεωρήματα και αξιώματα. Πόσο μάλλον όταν οι συγκεκριμένοι «πτυχιούχοι» θα έχουν και το τουπέ ότι δικαιούνται σεβασμό επειδή πήραν πτυχίο. Ας το αφήσουμε αυτό για την ώρα.

Αν εμένα το χέρι μου με γαργαλάει μία φορά να κράξω τη συγκεκριμένη απόφαση, κάποιος θα περίμενε έναν εκπαιδευτικό να κράξει δέκα φορές. Διότι, όπως και να το κάνουμε, ένας σωστός εκπαιδευτικός καίγεται πιο πολύ για το επίπεδο μόρφωσης που λαμβάνουν οι μαθητές του. Και η αλήθεια είναι ότι οι εκπαιδευτικοί όντως αρματώθηκαν, πήραν τις κλασσικές σκηνούλες τους και την άραξαν στην πλατεία Συντάγματος κατά τα γνωστά. Όχι όμως επειδή σε λίγα χρόνια η Ελλάδα θα κατακλειστεί από διάφορα αγράμματα, βολεμένα, τεμπελόσκυλα με IQ φραγκοστάφυλου που θα κραδαίνουν τα πτυχία τους στα μούτρα μας, αλλά επειδή ξεβολεύονται οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί από τη γενικότερη αφασία που διέπει ολόκληρη την ελληνική παιδεία.

Προσπερνώντας τη χοντροπατάτα της βάσης του 10, το πολυνομοσχέδιο, κατά τα άλλα, κρύβει διάφορα σωστά και δίκαια πράγματα. Βάζει για παράδειγμα τέλος στην αντίληψη που είχαν πολλοί εκπαιδευτικοί ότι χρησιμοποιώντας τα βύσματά τους μπορούν να αλωνίζουν σε όποιο σχολείο θέλουν, όποτε θέλουν. Ή ότι δεν υπάρχει λόγος να αξιολογούνται για τις ικανότητές τους. Ή ότι με λίγο «μασάζ» στο πρόγραμμα μπορούν να δουλεύουν σε βάρδιες 4-5 ώρες την εβδομάδα. Ή ότι με κάποιους ελιγμούς μπορούν να αποσπαστούν σε κάποια βιβλιοθήκη, χωρίς να επιτελούν διδακτικό έργο. Και άλλα πολλά...

Εδώ λοιπόν κολλάει και η εισαγωγή περί σύγχυσης και ανοησίας. Διότι, σε μένα φαίνονται λιγάκι εξωφρενικά όλα αυτά τα πράγματα. Ένας κλάδος δηλαδή, που δουλειά του είναι να εκπαιδεύει σωστά τις επερχόμενες γενιές, διαμαρτύρεται για το ξεβόλεμά του και όχι για την υποβάθμιση της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κάπως έτσι λειτουργούν και όλοι οι κλάδοι εν Ελλάδι, θα μου πεις· πόσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για το αντικείμενό τους όσο για τα δικαιώματα και τις αμοιβές τους;

Όταν όμως αυτή η νοοτροπία προέρχεται από το χώρο της εκπαίδευσης, τότε πραγματικά δεν μπορεί κανείς να δει φως στο τούνελ. Διότι, αυτοί οι άνθρωποι είναι που μεταφέρουν τις νοοτροπίες και τον τρόπο σκέψης τους στα νέα παιδιά. Αυτοί είναι τα ζωντανά παραδείγματα για τη μετάβαση στην ενήλικη ζωή. Και τελικά τί δηλώνουν; Ότι όσο είσαι βολεμένος και ωραίος, δεν έχει σημασία αν ολόκληρο το αντικείμενο της δουλειάς σου αργοπεθαίνει ή ότι τελικά δεν εξελίσσεται. Σημασία έχει εσύ να τη βγάζεις καθαρή και το αντικείμενο της δουλειάς σου και το αποτέλεσμα της εργασίας σου, ας πιάσουν πάτο. Δεν έγινε και τίποτα.

Έχω μάλιστα την αίσθηση ότι οι περισσότεροι από αυτούς τους εκπαιδευτικούς, είναι αυτοί που μπήκαν στο παιδαγωγικό επειδή τη δεκαετία του 90 ήταν trendy να μπαίνεις σε αυτή τη σχολή. Όχι επειδή είχε ενδιαφέρον αντικείμενο ή επειδή ξαφνικά γεμίσαμε καλούς Σαμαρείτες που ήθελαν να διδάξουν, αλλά κυρίως επειδή, όπως διαλαλούσαν όλα τα ΜΜΕ εκείνα τα χρόνια, είχε σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση. Τώρα που η φούσκα της σίγουρης επαγγελματικής αποκατάστασης έσκασε, έπεσαν και οι μάσκες. Καλή κατασκήνωση!

24 σχόλια:

  1. Στα βασικά σημεία θα συμφωνήσω αλλά από την άλλη η γενίκευση είναι επικίνδυνη αν και σε καταλαβαίνω γιατί έχω το ίδιο ελάττωμα.
    Όσοι μπήκαν στα παιδαγωγικά κτλ κτλ ειδικά μετά το 04 με το νέο σύστημα, σίγουρα μπήκαν για τη σίγουρη αποκατάσταση ή έστω την υπόσχεση αποκατάστασης .Οπότε είχες το φαινόμενο να εκτινάσσονται οι βάσεις από τον πάτο του 12 στο 18 και 19 πέρυσι.Οπότε έχουμε μια γενιά εκπαιδευτικών που με τα χίλια ζόρια μπορούσαν να γράψουν το όνομά τους και από την άλλη εκπαιδευτικούς που ένα 18 διάολε το είχαν γράψει (μην τα ισοπεδώνουμε και όλα).Βέβαια δεν μπορείς να κατηγορήσεις όσους έσπευσαν μαζικά να μπούνε στα παιδαγωγικά στον καιρό που ζούμε εκτός κι αν εσύ προσωπικά είσαι έτοιμος να προσφέρεις σε αυτό τον κόσμο δουλειά.Γιατί κακά τα ψέμματα ΔΥΣΤΥΧΩΣ η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν είναι αποδεσμευμένη από την αγορά εργασίας και δε νομίζω ότι και σε άλλες σχολείς εισάγονται οι πρωτοετείς επειδή το έχουν καημό και μεράκι.Μην γελιόμαστε, καθώς αυτοί που σπουδάζουν ότι σπουδάζουν επειδή το αγαπούν (ή έστω το νομίζουν) είναι μια μειοψηφία που τείνει στο μηδέν.
    Για τους λόγους αυτούς προσωπικά βρίσκομαι στην οξύμωρη κατάσταση από τη μία να μην μπορώ να τους κατηγορήσω εντελώς αλλά από την άλλη βλέπω τη θέση στην οποία βρίσκονται με απάθεια και κυνισμό.Προσωπικά δεν θα με πείραζε να έβλεπα μαζικό πόδι από το δημόσιο πολλών κηφήνων και το λέω αυτό με αδερφό αναπληρωτή/ωρομίσθιο ή όπως στα σκατά λέγεται αυτό το πράμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Ελλάδα είναι τελειωμένη υπόθεση. Πολύ απλά δεν υπάρχει ελπίδα γι' αυτή τη χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ελληνάκι καλησπέρα.

    Σίγουρα πολλοί εκπαιδευτικοί (το ξέρω και εγώ από γνωστούς) μπορούσαν να βάζουν εύκολα βύσματα είτε για βολικούς διορισμούς, είτε για αποσπάσεις, είτε για οτιδήποτε.

    Παρεμπιπτόντως, η πιο ακραία βυσματική πράξη είναι όταν κάποιος εκπαιδευτικός αποσπάται κάπου βολικά ενώ συνεχίζει να λαμβάνει τα μόρια της θέσης του (!!!!).

    Αυτό συνέβαινε όταν κρινόταν υπεράριθμος στο σχολείο της θέσης του και τον έδιωχναν (δήθεν) χωρίς τη θέλησή του προς ένα (π.χ. γραφείο) που κατά τύχη ήταν δίπλα στο σπίτι του, διατηρώντας όμως και τα μόρια της δύσκολης θέσης του επειδή (δήθεν) δεν ζητούσε αυτός την απόσπαση.....

    Η Β'βάθμια εκπαίδευση είναι κάτι σαν το βύσμα στον στρατό (χωρίς υπερβολή!). Και η πρωτοτυπία των βυσμάτων είναι άπειρη. Υπάρχουν τρόποι βύσματος που ένας καθηγητής δεν θα μπορούσε ποτέ να σκεφτεί με το IQ που υποθέτεις στο ποστ σου. Και πράγματι - όχι λόγω IQ- τα βύσματα αυτά εφευρίσκονται στα κομματικά γραφεί.

    Το τι κομματικά ρουσφέτια γίνονται εκεί είναι άνευ προηγουμένου.

    Το νομοσχέδιο όμως δεν βλέπω να βάζει τάξη σε αυτό το απερίγραπτο χάος. Νομίζεις δηλαδή ότι επειδή λέει ότι ο εκπαιδευτικός θα υπηρετεί για 3 χρόνια στη θέση του ή επειδή θα επιστρέψουν αποσπασμένοι κτλ θα βοηθήσει ένα τόσο διεφθαρμένο σύστημα; Σε αυτό το θέμα δεν τα ξέρεις καλά τα πράγματα....

    Ο μηχανισμός αυτός είναι αυτούσια πολιτικός και όχι γραφειοκρατικός. Το να ξηλωθεί θα απαιτούσε τη διάλυση των κομματικών μηχανισμών.

    Η δε πολυπλοκότητά του, μου θυμίζει τα παράγωγα χρηματοοικονομικά προιόντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ..."ένας σωστός εκπαιδευτικός καίγεται πιο πολύ για το επίπεδο μόρφωσης που λαμβάνουν οι μαθητές του"...

    Έτσι θα έπρεπε να είναι Ελληνάκι μου. Έτσι θα έπρεπε να είναι, και μόνο απ' το γεγονός πως όσο καλύτερη παιδεία -ως κοινωνία- έχουμε, τόσο και ο ρόλος του ίδιου, το μέλλον του, η στήριξή του απ' το κοινωνικό σύνολο, ακόμη και το εισόδημά του μακροπρόθεσμα, θα βελτιώνονται. Δυστυχώς αυτός ο εκπαιδευτικός που δεν το κατανοεί αυτό (και είναι σαφώς το μεγαλύτερο ποσοστό), τελικά 'αυτοκτονεί'...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ BioLogos

    Μάλλον δεν ήμουν εγώ σαφής. Δεν γενίκευσα και ούτε αναφέρθηκα σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Η στοχοποίηση πήγαινε καθαρά σε μία συντριπτική πλειοψηφία αντιδρώντων. Στα υπόλοιπα συμφωνούμε.

    @ Jim Slip

    Υπάρχει. Το ΔΝΤ!

    @ Greek Rider

    Καλημέρες.

    Υπάρχει και άλλο σκηνικό. Βύσμα να παίρνει μετάθεση και αναγκαστικά να παίρνουν μετάθεση όσοι ξεκίνησαν την ίδια χρονιά και είχαν περισσότερα μόρια από αυτόν, βάσει κατάταξης. Δηλαδή το ένα βύσμα να παρασέρνει άλλους που δεν έχουν σχέση.

    Στην Ελλάδα ζούμε. Δεν θα περίμενα ποτέ ένα ολοκληρωμένο και μελετημένο νομοσχέδιο. Γι' αυτό ίσως προσπαθώ να αναγνωρίζω και τα θετικά στοιχεία ή κάποια θετική προσπάθεια που πάει να γίνει. Από εκεί και πέρα, φυσικά και μπάζει σε διάφορες λεπτομέρειες.

    @ Θανάσης Ξ.

    Αυτό δεν το κατανοούν, όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί αλλά και η πλειοψηφία άλλων κλάδων. Δεν το κατανοεί και ο κάθε ένας από εμάς προσωπικά όσον αφορά την εργασία του ή τη δραστηριότητά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η κατάργηση της βάσης του 10 με βρίσκει κάθετα αντίθετο και ας με βρίζει ο Zaphod. Αλλά κατανοώ την πολιτική της χρησιμότητα (γιατί εκπαιδευτική, δεν έχει απολύτως καμία). Είναι χρήσιμη σε πρώτο επίπεδο για να γεμίσουν τα ΤΕΙ χειριστών ζαμπονοκόφτη στην Κάτω Παναγιά και να κάνουν τζίρο τα μπουζούκια και οι καφετέριες, αλλά σε δεύτερο και πιο ύπουλο επίπεδο είναι χρήσιμη, γιατί οι φοιτητές δεν προσμετρώνται στην ανεργία. Τους βάζεις όλους να σπουδάζουν και τον επόμενο χρόνο παρουσιάζεις "μείωση" της ανεργίας.
    Α, επίσης είμαι κάθετα αντίθετος με τη σύγχιση σπουδών-επαγγελματικής αποκατάστασης. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να σου προσφέρει παιδεία και μόρφωση, δε σου υπόσχεται δουλειά μόλις τελειώσεις. Είναι γαμάτη δε η αντίφαση αριστερών πανεπιστημιακών ομάδων, που από τη μία απαιτούν εύρεση εργασίας (μέσω κρατικής παρέμβασης) μόλις πάρουν πτυχίο, αλλά όταν έρχονται οι εταιρείες στο πανεπιστήμιο να κάνουν κανα σεμινάριο και να ψαρέψουν επιστημονικό δυναμικό, μπουκάρουν στα αμφιθέατρα και τα σπάνε γιατί δε δέχονται την εμπορευματοποίηση της παιδείας.
    Γάμα τα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρεπιπτόντως, με το δεύτερο "κατηραμένο" τρόπο, βρήκα εγώ δουλειά πριν καν τελειώσω, χωρίς βύσμα και με ικανοποιητικότατες αποδοχές για πρώτη δουλειά, χωρίς προϋπηρεσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ειδικά για τη βαση του 10 καταθέτω και εγώ την διαφωνία μου μιας και είμαι ο μόνος εκπαιδευτικός (αν και οχι διορισμενος, οποτε δεν ειμαι βολεμενος) εδώ μέσα!!!

    Εχει τα δικια του ο estarian περι χειριστων ζαμπονοκοφτη κτλ αλλα νμζ πως κοιταμε το δεντρο και χανουμε το δασος.

    * Αν καποια ΤΕΙ ειναι αχρηστα τοτε πρεπει να κλεισουν. Ειναι όμως ανοητο να υπαρχουν θεσεις για φοιτητες χωρις φοιτητες. Οι ίδιοι οι απορριφθέντες έγιναν πελάτες των κολεγίων - και σε αυτο δεν μπορει να διαφωνήσει κανένας. Δεν μπήκαν στην παραγωγή. Και αυτός ήταν ο λόγος της βάσης του 10 όταν μπήκε. Να υπάρχει "πίεση από μέρος του λαού" για να νομιμοποιηθούν τα κολεγια γιατι η κυβερνηση κωλωνε να το κανει απο μόνη της

    * Μην μπερδευεις τις καθηγητικές σχολές με τις παιδαγωγικες που ειναι τρεντι (ρε συ σαν να τα εχω ξαναπει αυτα εδω. Εχω ενα ντεζα βου). Οι δασκαλοι ναι, έχουν (ακόμα) σίγουρη αποκατάσταση. Οι καθηγητές καθόλου

    * Αν καποιος μπει σε μια σχολη και ειναι "κακός" μπορεί καλλιστα να μην βγει ποτε. Εκτος και αν νομιζετε πως με τις Λυκειακες γνώσεις βγάζει κάποιος πανεπιστήμιο. Τα πανεπιστημια δεν ειναι μπουρδελα που μπαινεις, γαμας και βγαίνεις :ΡΡ
    (εμας ειδικα μας ξεσκίσανε)

    * Εννοείται πως δεν ειναι δουλεια του κρατους να μας βρίσκει δουλεια. Δουλεια του κρατους ειναι να τηρουνται οι κανονες τις αγορας και οι συλλογικες συμβασεις. Μονο καποιος ανοητος θα επεμενε στο αντίθετο. Εδω ο estarian εχει απολυτο δικιο.


    * Το επαναλαμβανω διατι δεν το εχει εμπεδωσει κανενας: Δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά (γνωσιακη ή σε επίπεδο ευχερειας πράξεων ή λόγου) διαφορά αναμεσα στο μαθητη που γράφει 8 και σε αυτον που γράφει 18 (ελάχιστες οι εξαιρεσεις που επιβεβαιωνουν τον κανονα). Αυτα που ξερατε να τα ξεχάσετε, το σχολειο ειναι αρκετα διαφορετικό από αυτό που αποφοιτησαμε εμείς.

    * Αν "θελουμε λιγοτερους πτυχιουχους" (πραγμα απαραδεκτο να το λεμε σε μια ελευθερη οικονομία και αγορά) τότε δίνουμε κίνητρα για λιγότερους πτυχιουχους (πχ περιορισμο γραφειοκρατιας, επιδοτησεις στις νεες επιχειρησεις κτλ). Δεν λεμε σε όποιον θελει να σπουδασει πως δεν αξίζει. Ας πάει και ποτέ να μην τελειώσει. Μεγάλο μέρος των εισερχόμενων σε μια σχολή δεν την τελειώνει ποτέ.

    * Μην ξεχνάμε πως στο δικό μας σύστημα (οταν δηλ δώσαμε εμεις εξετασεις, με την κατοχύρωση βαθμολογιών) υπήρχαν άνθρωποι που....έγραφαν ένα ή δύο μαθηματα τη χρονιά και μετά από μια τριετία έκαναν σούμα, ενώ τώρα ειναι μία και έξω. Με τα σημερινά κριτήρια θα ήταν "αποτυχημένοι" μιας και απο μ.ο. θα λάμβαναν τα @@@@ μας. Γιατί τότε όμως δεν ήταν;

    Γιατί αυτοί να ειναι καλύτεροι;

    * => Μην μπερδευτε το κριτήριο εισαγωγής σε "σπάνιες" θέσεις με την αξιολόγηση. Οι πανελληνιες ΔΕΝ ειναι αξιολογικές εξετάσεις. Ειναι εισαγωγικές και κακώς εμπλέκονται με το Λύκειο εξαρχής.


    Το νομοσχεδιο εχει καποιες θετικες διαταξεις, αλλα το όλο πνευμα του κινειται γυρω απο το budget cutting και μόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. A, περι ανεργίας και πάλι έχει δίκιο ο estarian, αλλά αυτό ειναι ασχετο με το θέμα, διοτι επαναλαμβάνω πως και να απορρίπτονταν αυτοί οι περισσότεροι θα πήγαιναν στα κολέγια και πάλι δεν θα μετρούσαν στους δείκτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για τους δασκάλους δε θέλω να εκφέρω λόγο, αν και οι πολλοί -οι μεγαλύτερη σε ηλικία- δε διαφέρουν από εκείνους της μέσης εκπαίδευσης. Δυστυχώς, όπως έγραφα κι εγώ, στη δευτεροβάθμια αυτό που παρατηρούμε είναι η πλήρης απαξίωση για το παιδαγωγικό έργο (φυσικά στα λόγια όλοι διαφωνούν). Παρατηρούμε την εκμετάλλευση των αναγκών και των δυσλειτουργιών του κράτους για την ξεκούρασή τους με μείωση ωραρίων και μία παράλληλη δυσανάλογη αύξηση μισθών κι επιδομάτων. Παρατηρούμε την απαξίωση της αξιολόγησης, ενώ οι ίδιοι συνεχώς αξιολογούν άλλους. Απαξιώνουν την αξιοκρατία αδιαφορώντας για την ίδια την κοινωνία. Φτάσαμε στο σημείο παιδεία (όχι γνώσεις) να παράγεται σε φροντιστήρια και όχι στο σχολείο, το φυσικό χώρο μας. Αλλά και το σύστημα απαξιώνει του καθηγητές. Καμία εθελοντική προσπάθεια δεν επιβραβεύεται, κανένας καλός δεν ενισχύεται στις κινήσεις τους. Και όλοι μαζί βιάζουν την παιδική δημιουργικότητα, τη συνεργασία.

    Για το "10" διαφωνούμε, αλλά δεν πειράζει. Έχω ήδη μαλώσει άλλους σε δικό μου post.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Με κάθε επιφύλαξη (βλ. disclaimer στο τέλος) θα ήθελα να αναφέρω ότι για μένα είναι πιο λογικό να ΜΗΝ υπάρχουν σχολές γιούχου, με αντικειμενο σαν αυτό που αναφέρει ο Estarian, παρά να ψάχνουμε πως θα τις γεμίσουμε, γιατί τώρα τις φτιάξαμε και τι να τις κάνουμε. Οι σχολές δεν είναι ο τρόπος για να αναζωογονηθεί η επαρχία.

    Δεύτερον, καθένας πρέπει να είναι ελεύθερος να σπουδάσει ό,τι του αρέσει ή ό,τι πιστεύει ότι θα τον βοηθήσει επαγγελματικά. ΑΛΛΑ, αυτό δεν πρέπει να σημαίνει ότι μπορεί να μπαίνει σε όποια σχολή του αρέσει, χωρίς να εξετάζεται αν μπορεί να ανταπεξέλθει στο γνωστικό αντικείμενο των σπουδών του.

    Τρίτον και τελευταίο. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά δεν είναι λιγάκι παράδοξο να μπορείς να δηλώσεις ένα σκασμό σχολές και όποια σου κάτσει; Δεν πρέπει να έχεις μια ένδειξη - την παραμικρή έστω - τι θέλεις να κάνεις ή όπου σε βγάλει η βαθμολογία σου;

    Disclaimer (γι' αυτό μην με κράξετε) Δεν είμαι εκπαιδευτικός, μπήκα στο πανεπιστήμιο με γνώμονα το τι μου αρέσει και την εποχή που υπήρχαν ακόμη οι δέσμες (όποιος βρει τη δέσμη μου, κερδίζει πίτα γύρο απ' όλα :-Ρ) και ουδεμία επαφή διατηρώ με την εκπαίδευση από την εποχή της αποφοίτησης μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Prophet, Zaphod, δείμος

    Προσπαθώ με τακτ να αποφύγω το θέμα με τη βάση του "10" και να πώς με ξεπληρώνετε! :)

    Συμφωνούμε απόλυτα! Κι εγώ θεωρώ πως με ή χωρίς βάση, ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι εξ ορισμού σκάρτη. Θα προτιμούσα όμως να επεκταθώ στο συγκεκριμένο θέμα, σε άλλο post.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ ESKARINA

    Πολύ σωστά. Άλλωστε ακόμα και μπάτε σκύλοι αλέστε να γίνει το πανεπιστήμιο, το θέμα είναι μετά πώς το παρακολουθείς και πώς παίρνεις πτυχίο.

    Το βασικό είναι ο μαθητής να επιλέγει σχολή βάσει του γούστου του. Από εκεί και πέρα ας θέτει η κάθε σχολή τους όρους που θέλει, ανάλογα με το τί κρίνει ως βασικό γνωστικό υπόβαθρο που θα πρέπει να έχει ο κάθε φοιτητής της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Α τώρα που το θυμήθηκα, δεν έσκασαν μόνο σε σχολές ανθυπομούτσου πιρόγας οι βάσεις κάτω του 10. Προ κάποιων ετών είχε σκάσει πρωτοετής με Μ.Ο 5, στην Ιταλική Φιλολογία στο ΑΠΘ.

    Eskarina , τριτοδεσμίτισα σε κόβω :p

    ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ να κλείσουν οι κωλοσχολές.
    Όσο για τα ιδιωτικά, ναι σαφώς και πάνε οι άχρηστοι και δίνουν λεφτά. Ανοιχτή αγορά όμως ρε Zaph. Γιατί να πληρώνω εγώ την ίδρυση ΤΕΙ Κατσαρωτών Γουρουνότριχας ; Ας το ανοίξει ιδιώτης και ας πάνε τα ζαγάρια. Μετά πάλι θα γκρινιάζουν ότι σπούδασαν και δε βρίσκουν γουρούνια να κάνουν περμανάντ αλλά τουλάχιστον δε θα έχει κοστίσει στο κράτος ένα σκασμό λεφτά η σπουδή τους.
    Όσο για το επίπεδο, άστο γάματο.. Αλλά με το να το απελευθερώνεις από πάτο, δεν το καλυτερεύεις..ε; όχι;
    Δεν έχω αποφασίσει ακριβώς.
    Θα τελειώσω με την εγωιστική παρτάκικη κλπ αττάκα συναδέλφου :

    Λέω μαλακίες μάλλον τώρα γιατί σκέφτομαι πολύ γρήγορα, αλλά εδώ και 4 ώρες γράφω software validation plan και τεστάκια για ένα ένα τα components ολόκληρης πλατφόρμας. Και δεν την παλεω.
    Μπήκαμε και στο ΔΝΤ..

    ΦΥΤΕΥΤΕ ΠΑΤΑΤΕΣ ΣΤΑ ΠΑΡΤΕΡΙΑ, ΠΑΡΤΕ ΚΑΛΑΜΙΑ ΓΙΑ ΨΑΡΕΜΑ, ZAPHOD ΠΕΣ ΣΤΗ ΜΑΝΑ ΣΟΥ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΟΤΕΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΑ ΛΑΔΙ ΚΑΒΑΤΖΑ. ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΓΙΝΕΣΑΙ ΜΕΓΑΣ ΛΑΔΕΜΠΟΡΑΣ ΚΟΥΦΑΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Βασικά για τους εκπαιδευτικούς δεν μπορώ να εκφέρω εμπεριστατωμένη άποψη γιατί στην Ελλάδα γνωρίζω μόνο έναν...
    Όμως αυτό με το 10 είναι μεγάλη πατάτα!
    Με κάλυψε ο Prophet Estarian. Πάνω κάτω τα ίδια έχω σχολιάσει κι εγώ σε άλλα blog.
    To σωστότερο βασικά θα ήταν να διαχωριστούν οι πανελλαδικές από τις απολυτήριες. Να τις βάζαν λίγο πιο μετά. Να μπορούν με ενδοσχολικές να τελειώνουν το σχολείο και όσοι δεν γουστάρουν τα γράμματα, και μετά με δύσκολες εξετάσεις και με βάση το 10 σίγουρα να δίνεις εξετάσεις για εισαγωγή.
    Τέσπα το σύστημα έχει πολλά κενά...
    Αλλά μιλάς για εκπαιδευτικούς και όχι τόσο για παιδεί, όπότε τελειώνω εδώ!
    Καλό ΠΣΚ, Ελληνάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μην πας πολύ μακριά: έχεις ακούσει ποτέ από τη συνδικαλιστική τους ηγεσία να καταγγείλουν τα φαινόμενα της παραπαιδείας. Μια μέρα ένα μαλάκας είπε στο ραδιόφωνο ότι έχουμε χαμηλό επίπεδο μόρφωσης γιατί είναι χαμηλές οι αποδοχές των εκπαιδευτικών! Μπερδεύοντας το λειτούργημα με το χαμαλίκι! Οι παλαιοί δάσκαλοι φορούσανε μπαλωμένα παντελόνια ρε κόπανε και τα παιδιά εκείνης της γ΄ γυμνασίου ξέρουνε περισσότερα από τα σημερινά του πανεπιστημίου!
    Συγχαρητήρια για την ανάρτηση!

    ΥΓ: θεωρούσα τα φραγκοστάφυλα πιο οξύνοα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Prophet Estarian

    Όταν αποκτήσουμε πραγματική δημόσια παιδεία, και όχι κρατική όπως είναι τώρα, με ελεύθερη επιλογή για εισαγωγή και σε αξιόλογα ιδιωτικά ιδρύματα, τότε και μόνο τότε οι πανελλαδικές θα χάσουν το νόημά τους, δεδομένου ότι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δημόσια και μη θα συναγωνίζονται για την ποιότητα εκπαίδευσης που προσφέρουν.
    Μέχρι τότενες θα επαναπαυόμαστε απλά στη γνωστή παρανόηση ότι το ΕΜΠ είναι από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου (σύμφωνα με κατατάξεις του 1960 και κατά την "αληθοφάνεια" της παρανόησης ότι η Ολυμπιακή είναι η ασφαλέστερη εταιρία στον κόσμο, πάλι σύμφωνα με τα στατιστικά του 1970), και ότι φταίει το κεφάλαιο για την υποβάθμισή του (!)

    @ Dimos El Grec

    Γενικώς υπάρχουν πολλές επιλογές. Ας δούμε και λίγο σε άλλες χώρες με πετυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα, πώς το κάνουν. Δεν θα μας πέσουν και τα μούτρα! Καλό ΠΣΚ και του λόγου σου!

    @ navarino-s

    Εδώ κολάει η ταινία "Το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο". Χωρίς να προτρέπω στην κεντρική ιδέα του χαστουκιού ως μέσω διαπαιδαγώγησης, νομίζω πως υπήρχε και μία δευτερεύουσα ιδέα που είχε να κάνει με αυτό που περιγράφεις.

    Υ.Γ. Όντως, οφείλω μία συγνώμη από τα απανταχού φραγκοστάφυλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προσωπικώς είμαι υπέρ της κατάργησης της βάσεως και υπέρ της ελεύθερης εισαγωγής όλων, χωρίς όριο. Γιατί να πάθουνε αυτό που έπαθα κι εγώ, που δεν μπόρεσα να σπουδάσω πληροφορική (στην Μπανανία) επειδή δε γούσταρα χημεία και φυσική. Όσοι αξίζουνε θα κριθούνε είτε στην πορεία (δε θα πάρουνε πτυχίο) είτε στην αγορά εργασίας. Απλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ Panos Konstantinidis

    Συμφωνω, με την προυποθεση οτι οι φοιτητες δεν θα γινονται αιωνιοι, δηλαδη θα πρεπει να περνανε τα μαθηματα αν οχι την πρωτη φορα, αντε τη δευτερη. οχι 5 φορες εξεταση στο ιδιο μαθημα! επιπλεον να υπαρχει μια σειρα, οχι 4ετης να δινει ακομη μαθηματα του 1ου ετους!
    βεβαια, ολα αυτα προυποθετουν οτι τα πανεπιστημια θα ειναι υψηλου επιπεδου, οπως και οι διδακτορες, και δεν θα περνανε κομματικες "μαγκιες" κλπ αχρειαστα και καταστροφικα κριτηρια και μεθοδοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ωραία αυτά που λες και δεν διαφωνώ, αλλά σου διαφεύγει κάτι σημαντικό: ότι ΚΑΙ οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν συνδικαλιστικό όργανον.
    Καταλαβαίνεις λοιπόν...

    Εξάλλου, τι να την κάνεις την αγραμματοσύνη αν αυτή συνοδεύεται από πτυχίο; Σωστό κι αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Panos Konstantinidis + i

    Συμφωνούμε εκατέρωθεν. Από όσο γνωρίζω, παρόλο που το συγκεκριμένο σύστημα έχει προταθεί πολλές φορές, ο αντίλογος περιοριζόταν μόνο στο γεγονός ότι ορισμένες σχολές δεν θα επιλέγονται, άρα θα αναγκαστούν να κλείσουν. Η δική μου απάντηση σε αυτό, θα ήταν: "χεστήκαμε". Η απάντηση όμως διαφόρων δημάρχων και τοπικών παραγόντων που έχουν και από ένα ξερακιανό ΤΕΙ στο χωριό τους, είναι διαφορετική.

    @ Hades

    Αχ αυτά τα όργανα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Ι (από Sabbath το πήρες;)

    αυτό εξυπακούεται, γι' αυτό και λέω ότι θα κριθούνε στην πορεία. Εξετάσεις δύο φορές μόνο, την πρώτη (την κανονική) και σε περίπτωση αποτυχίας τον Σεπτέμβριο. Σε περίπτωση δεύτερης αποτυχίας κόψιμο χωρίς τη δυνατότητα επαναφοίτησης στο ίδιο τμήμα.

    Να δεις για πότε θα βάλουνε μυαλό κάποιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ελληνάκι

    ακόμα ένα καυτό πρόβλήμα της νεοελληνικής κουλτούρας. Κανονικά, αν είχαμε δηλαδή κυβέρνηση και όχι περιοδεύων τσίρκο, θα έπρεπε να αγνοήσουνε όλες αυτές τις παραφωνίες και να κόψουνε σχολές που δε χρειάζονται. Διότι αυτό ακριβώς γίνεται, αν μία σχολή δεν έχει επαρκή αριθμό φοιτητών σημαίνει ότι α) απλώς δε χρειάζεται ή β) χρειάζονται μόνο ελάχιστα στελέχη. Οπότε εκεί θα μπορούσανε να επικεντρώσουνε όλες αυτές τις σχολές σε ένα ίδρυμα και μόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ Hades

    ασε, μην ανοιξω το στομα μου για τους Ελληνες συνδικαλιστες!

    @ Panos Konstantinidis

    οχι, ειναι το αρχικο του ονοματος μου ;)

    επισης να προσθεσω οτι πρεπει να γινει αξιολογηση των διδασκοντων, καπου ειχα διαβασει οτι στα ΤΕΙ υπαρχουν καθηγητες μονο με μεταπτυχιακο! απαραδεκτο!

    για τις σχολες τωρα... φυσικα και να κλεισουν ορισμενα τμηματα. αλλα νομιζω εξισου σημαντικο να μειωθει ο αριθμος των εισακτεων και σε αλλες σχολες. και δε με ενδιαφερει αν αυτοι που δεν μπουν στη σχολη της προτιμησης τους πανε σε ιδιωτικο πανεπιστημιο, προβλημα τους αν θελουν να πληρωσουν απο την δικη τους τσεπη. οχι ομως απο την τσεπη του φορολογουμενου.

    τωρα θυμηθηκα και το πονεμενο ζητημα των φοιτητων κυριως ιατρικης κλπ παρεμφερων επιστημων που πανε σε πανεπιστημια της πλακας στο εξωτερικο... αλλα ας μην συγχιζομαι μεσημεριατικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...