Σάββατο, 4 Σεπτεμβρίου 2010

Κατήχηcιc αλά δημοκρατικά

Η σχέση του μέσου Έλληνα με τους θεσμούς του Κράτους δεν είναι και από τις καλύτερες. Για την ακρίβεια, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων αγνοεί τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες του πολιτεύματος, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Προκειμένου να αντιμετωπισθεί αυτή η άγνοια, έστω και σε εκπαιδευτικό επίπεδο, είχε πρωτοξεκινήσει ο θεσμός της Βουλής των Εφήβων, δανεισμένος από άλλα ευρωπαϊκά κράτη, που στόχο είχε την εξοικείωση νέων ανθρώπων με τις δημοκρατικές διαδικασίες του κοινοβουλίου, αλλά και την ευκαιρία να εκθέσουν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους προς τους «ενήλικες» βουλευτές.

Επί του πρακτέου, βέβαια, το όλο εγχείρημα που συνεχίζει ακάθεκτο κάθε χρονιά για λίγες μέρες, μάλλον ως φαρσοκωμωδία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, αφού επί της ουσίας, η Βουλή των Εφήβων δεν είναι τίποτα παραπάνω από 300 αριστούχους μαθητές που εκφωνούν τις γραφικές εκθέσεις ιδεών τους, και στο τέλος δέχονται τα χειροκροτήματα των «μεγάλων». Οι δε «μεγάλοι», στη συνέχεια προβαίνουν σε δηλώσεις αυτοκριτικής και κοινωνικού στοχασμού με γραφικές φράσεις όπως «πρέπει να αφουγκραζόμαστε τη νεολαία», και «καλά κάνουν και μας βρίζουν», κλπ, ενώ από την επομένη, η ολομέλεια της κανονικής Βουλής συνεχίζει ακάθεκτα την συμπεριφορά για την οποία επικρίθηκε από τα πιτσιρίκια.

Σε κάθε περίπτωση, όσο στημένος, ανούσιος και γραφικός και αν είναι ο συγκεκριμένος θεσμός, δεν παύει να αποτελεί μία στοιχειώδη επαφή κάποιων εφήβων με τις λειτουργίες του πολιτεύματος επί του πρακτέου. Σίγουρα με κάποιον τρόπο. κάτι είναι και αυτό από την πλήρη απαξίωση.

Την επαφή αυτή με το κοσμικό κράτος, τη δημοκρατία, τα ατομικά δικαιώματα και την ελευθερία λόγου, φαίνεται πως ζήλεψε η εκκλησία. Έτσι για πρώτη φορά φέτος, δημιουργήθηκε η λεγόμενη «Σύνοδος των Εφήβων», που συνεδριάζει 5-10 Σεπτεμβρίου, και για την οποία μπορεί κανείς να διαβάσει τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες εδώ.

Στη συγκεκριμένη σελίδα, αναφέρονται ρητά οι στόχοι και οι λειτουργίες της συγκεκριμένης συνόδου, αλλά και οι τρόποι επιλογής των νεαρών εκπροσώπων. Οι υποψήφιοι καλούνται να γράψουν δοκίμια πάνω σε θέματα που υποτίθεται ότι σχετίζονται με την εκκλησία, όπως η μετανάστευση, η φτώχια, η μοναξιά, η περιθωριοποίηση και ο αποκλεισμός των νέων, η ρύπανση του περιβάλλοντος, κ.α.

Το σκεπτικό, πίσω από αυτή τη «Σύνοδο» είναι απλό και μπορεί να αναλυθεί εύκολα μέσα από την τακτική επίλυσης των εξής προβλημάτων: Πώς θα επιστρέψουμε και πάλι στη νεολαία μετά τις προσεγγίσεις του μακαριστού «σας-πάω»; Πώς θα ανυψώσουμε στα μάτια των νέων τη σημασία των ιερών συνόδων της εκκλησίας μέσω και καλά δημοκρατικών θεσμών; Πώς θα εκσυγχρονίσουμε το κατηχητικό, ώστε να απευθύνεται σε ακόμα μεγαλύτερες ηλικίες; Πώς θα συσφίξουμε ακόμα περισσότερο τις σχέσεις Κράτους-εκκλησίας σε νεαρές συνειδήσεις; Πώς θα αναδείξουμε μία εκκλησία που ασχολείται ολοκληρωτικά με θέματα όπως το περιβάλλον, το πολίτευμα, η κοινωνία και η ψυχολογία; Και φυσικά η απάντηση είναι, μέσω της Συνόδου των Εφήβων.

Η τακτική της προσέγγισης μίας ακραίας, συντηρητικής ιδεολογίας, μέσω μετριοπαθών και δήθεν προοδευτικών διαδικασιών δεν είναι κάτι καινούργιο, ούτε στη χώρα μας, ούτε στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η ακροδεξιά, τα τελευταία χρόνια έχει εξοικειωθεί σε τέτοιου είδους προσεγγίσεις, φορώντας δημοκρατικές μάσκες που καλύπτουν φασιστικά πρόσωπα, προσπαθώντας να εντάξει στην ιδεολογία της νέους ανθρώπους που ψάχνουν μία ιδεολογική ταυτότητα. Η εκκλησία, έχει πλέον συνειδητοποιήσει τον αναχρονισμό και τη συντηρητικότητα των ιδεών που εκφράζει, οπότε υιοθετώντας τις προαναφερθείσες συνταγές, επιχειρεί για άλλη μία φορά να εισβάλλει σε νέους ανθρώπους, με παρόμοια πρότυπα.

Στην τελευταία ευρωπαϊκή χώρα που το φως του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού φαίνεται ακόμα μακριά σαν ένα κεράκι που σιγοκαίει, όπου έχουν περάσει δυόμισι χιλιάδες χρόνια από την Αθηναϊκή Δημοκρατία και δυόμισι σχεδόν αιώνες από τη Γαλλική Επανάσταση, η εκκλησία έχει το ηθικό ελεύθερο να συνεχίζει τη σκοταδιστική διείσδυσή της σε νέες συνειδήσεις. Και αυτή τη φορά το κάνει με τρόπο υποχθόνιο, χρησιμοποιώντας τους θεσμούς και τα εργαλεία που πολλές φορές στο παρελθόν είχαν εξεγερθεί εναντίον της. Αυτά της δημοκρατίας και της ελευθερίας του λόγου.


25 σχόλια:

  1. Έρε γκαντεμιά να μην είμαι έφηβη! Είχα πολλές ερωτησούλες να κάνω, για το πως βλέπουν τα παιδιά, -και δη τα αγόρια- οι "άγιοι πατέρες".. και πολλά περιστατικά να θέσω προς συζήτηση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανατριχιαστικό... αλλά τώρα το ιερατείο είναι στα high του, στο peak του και μάλλον θα επακολουθήσουν κι άλλα πολλά χαρωπά.
    Η απελπισία είναι το νερό στο μύλο τους, εκεί που αλέθουν συνειδήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Την επόμενη φορά που θα δω κατάληξη σε cic, θα σε καταγγείλω για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας!

    Επί του θέματος τώρα, βάζω ότι στοίχημα θέλετε ότι το event θα αποτελέσει τον μεγαλύτερο διαγωνισμό ανορθογραφίας ever!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ ephee

    Εγώ θα τους έκανα την ερώτηση που με βασάνιζε 2 χρόνια περίπου όταν ήμουν έφηβος και μαλλιάς. Αφού ο Τζίζας ήταν μαλλιάς και μουσάτος (δηλαδή φρίκουλο), και οι παπάδες το ίδιο, εμείς γιατί όχι;

    @ Conko

    Το βλέπω το "Εκκλησία Channel" να'ρχεται...

    @ Batcic

    Ω! Τις ταπεινές μου συγνώμες. Πάντα σε αποκαλλω Μπατσίκ και ξεχνάω τα copyrights :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η Βουλη των εφηβων, η Συνοδος των εφηβων... Ποια εχει σειρα;
    Περιμενω εναγωνιως την Κυβερνηση των εφηβων! Εστω, δοκιμαστικα, με μηδενικο κοστος εκλογων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κι αν η κυβέρνηση των εφήφων καλέσει τον αρχηγό της συνόδου των εφήβων στο κυβερνητικό συμβούλιο των εφήβων; Μπρρρρρ..... έχει φοβηθεί το μάτι μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλα οι βουλευτές είναι συνηθισμένοι στο φτύσιμο. Τους φτύνεις και κάνουν πως βρέχει. Ότι και να πουν οι έφηβοι το αντέχουν. Θα έχουν όμως την ίδια αντοχή και οι ιεράρχες. Φαντάζεσαι να παρεισφρήσει κανένας αιρετικός (για άθεος το αποκλείω, δεν πέφτουν τόσο χαμηλά). Θα έχει πολύ γέλιο (αν πάρει δημοσιότητα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Conko, μια κυβερνηση νηπιων τοτε! Καλυτερη θα ειναι. Τα νηπια ειναι οι μονοι αδιαφθοροι πολιτες! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δεν το βρίσκω κακό εξ αρχής
    Αντιμετώπισέ το ως έναν κοινωνικό φορέα που ξεκινά έναν εσωτερικό διάλογο για σημαντικά ζητήματα

    Το ζητούμενο είναι να είναι ΑΝΟΙΚΤΟΣ διάλογος γιά να μη φτάσουν να ευλογούν τα γένια τους

    Με την εισροή νέων ιδεών θα ξεμουχλιάσει λιγάκι το περιβάλλον
    Άλλωστε υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα σαν τον π. Αντώνιο της "Κιβωτού"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι αν η Βουλή των Εφήβων ψήφιζε φόρους για την Σύνοδο των Εφήβων και η Σύνοδος των Εφήβων αφόριζε τη Βουλή των Εφήβων; Κατ’ αρχάς είναι μεικτή η Σύνοδος ή μόνο αρρένων; Μπορεί ένας (ή μία) έφηβος να συμμετέχει και στη Σύνοδο και στη Βουλή; Δεν ξέρω για σας αλλά εγώ νομίζω ότι σ’ αυτά τα δύο σώματα κρύβεται η πιθανότητα για πολύ γέλιο –αν βέβαια οι Έφηβοι έχουν κάποια αίσθηση του χιούμορ έναντι των πρεσβυτέρων τους… Βοήθειά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ούτε εγώ το θεωρώ κατακριτέο. Το να θέλει κάτι τέτοιο η Εκκλησία είναι δικαίωμά της. Προσωπικά δεν βλέπω κάτι κακό.

    ΤΟ θέμα είναι φυσικά αν θα επιτρέονταν σε κάθε κοινωνικό φορέα π.χ στην καθολική Εκκλησία ή στην Ένωση αθέων να έχει πρόσβαση στους μαθητές ή αν αυτοί θεωρούνται αποκλειστικά ιδιοκτησία της ορθόδοξης εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Aπό το μικρό δείγμα που με εισήγαγε στο νέο της συνόδου των εφήβων (και το μετέφερα στο ελληνάκι) υποψιάζομαι πως η πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι παιδιά τα οποία έχουν υποστεί βαριά εγκεφαλική πλύση.
    Όταν ρώτησα το ένα από αυτά τι συζητήσατε λοιπόν χθες με τον Ιερώνυμο και ποιές οι δυσαρέσκειες των νέων σχετικά με την εκκλησία, απάντησε: "Δεν υπήρχαν σε γενικές γραμμές δυσαρέσκειες, απλά κάποιοι είπαν για τον πλούτο της εκκλησίας ότι ίσως προκαλεί."
    Εσύ τι λες, τον ρωτάω και απαντάει το αποσβολωτικό : "Εγώ δεν έχω πρόβλημα με τα οικονομικά της εκκλησίας, για να τα έχουν τα χρειάζονται."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ...εγώ όταν ήμουν 15 τους ρώτησα γιατί μας πρήζουν με τον χριστιανικό κομμουνισμό (ή της αγάπης) από την τρίτη Δημοτικού και μετά βγαίνουν στον άμβωνα και στα ραδιόφωνα και στηρίζουν τους υποψηφίους της ΝΔ.

    Η απάντηση ήταν "εγώ δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο".
    Πηγα να πώ κάτι περί του "ου ψευδομαρτυρήσεις" αλλά δεν το είπα, λέω άσε μη με αφορίσει και της πάει της γιαγιάς μου η πίεση τριψήφιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανέκαθεν αντιμετώπιζα κάθε είδους μαζικό κίνημα σαν τα κινέζικα εστιατόρια: με αρκετές επιφυλάξεις, χωρίς πολύ ενθουσιασμό και αυθορμητισμό, όσο και να με γοητεύουν οι επιγραφές και το εξωτικό περιβάλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. πρώτη φορά σε διαβάζω! έμαθα από μια φίλη για το blog σου και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!

    αυτό που βλέπω εγώ και με ανήσυχη, όσο περνάνε τα χρόνια αντί να ανοίγει το μυαλό μας και να γινόμαστε πιο Προοδευτικοί, πιο σκεπτόμενοι, πιο ανοιχτόμυαλοι, γυρνάμε στο μεσαίωνα, και τρέχουμε πίσω από τους σκοταδιστές τον θρησκειών, για να κυνηγάμε μάγισσες να τής ρίξουμε στην πυρά....! ενώ οι μάγισσες είναι μέσα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. αγαπητό ελληνάκι καλησπέρα,

    Καταρχήν να διευκρινίσω ότι δεν είμαι το άτομο που πάει κάθε μέρα στην εκκλησία και δεν παρακολουθώ μανιωδώς Elehson FM και Ελένη Λουκά.

    Επίσης, δεν είμαι το άτομο που θεωρεί κατ' ανάγκην θετικό και ελπιδοφόρο κάθε θεσμό στον οποίο εμπλέκονται νέοι. Κι αυτό διότι παρότι και εγώ είμαι 18 χρονών, θεωρώ πως εμείς οι νέοι συναπαρτίζουμε την πιο ευμετάβλητη κοινωνική ομάδα και μπορούμε εύκολα να πέσουμε σε ιδεολογικές, οικονομικές και θρησκευτικές ''λούμπες''. Για παράδειγμα, νεανικοί θεσμοί όπως η Βουλή των Εφήβων κι οι κομματικές νεολαίες αν και ευαγελλίζονταν βαθιές τομές στο πολιτικό σύστημα, κατέληξαν είτε να απαράγουν τα κακώς κείμενα αυτού (βλ. νεολαίες) είτε να είναι πλήρως απαθεις (βλ. Βουλή των Εφήβων).

    Δεν έχω λοιπόν κανένα λόγο να πιστέψω ότι η Σύνοδος των Εφήβων θα είναι κάτι καλύτερο. Εξ' άλλου, απ' ό,τι είδα η Σύνοδος θα διαρκέσει 2-3 μέρες και αλίμονο, πώς θα προλάβουν τόσοι νέοι να ξεδιπλώσουν τις ανησυχίες τους με τόσους ρασοφορεμένους που θα προσπαθούν να κάνουν επιδειξη γνώσεων και καλοσύνης στα παιδιά..;

    Αυτό που με εκνευρίζει ακόμη περισσότερο σε τέτοιου είδους δημοκρατικοφανείς θεσμούς είναι το σύστημα της αξιολόγησης των επιλαχόντων: ενα 10σέλιδο δοκίμιο!!! Μα εδώ δεν αυτοαναιρείται το δημοκρατικόν της υπόθεσης; Αν δικαίωμα λόγου έχει αυτός που είναι ικανός να παραγάγει (ή συνηθέστερα να αναπαραγάγει-παπαγαλίσει) ένα 10σέλιδο δοκίμιο, τότε περί ποίας δημοκρατίας μιλάμε; Μήπως γι' αυτό και η σύγχρονη πολιτική δεν έχει φτάσει σε αυτά τα χάλια, με τον ξύλινο και κούφιο λόγο της; Μάλλον έχουμε μια διαστρεβλωμένη αντίληψη της δημοκρατίας λοιπόν...

    Επιπλέον, βρίσκω αστεία την θεματολογία που θα πραγματεύεται η σύνοδος αυτή:

    # Η ρύπανση του περιβάλλοντος,
    # Η περίθαλψη και η υποστήριξη των αδυνάτων,
    # Η φτώχεια,
    # Η μοναξιά,
    # Η εκπαίδευση των νέων,
    # Η περιθωριοποίηση και ο αποκλεισμός,
    # Η ανεργία,
    # Η μετανάστευση.

    Απο που κι ως που η Εκκλησία πρέπει να συσχετιστεί με τέτοια θέματα; Είναι ή δεν είναι η Εκκλησία ένας θεσμός με προορισμό να πρεσβεύει την αγάπη και την ελεημοσύνη; Τι δουλειά έχει με την ανεργία, την μετανάστευση, την εκπαίδευση; Τουτα τα θέματα όφειλαν να αφορούν καθαρά και μόνο το Κράτος (άσχετα αν ούτε αυτό δεν γίνεται επαρκώς..).

    Επίσης, ένας τέτοιος θεσμός 2.000 ετών ΤΩΡΑ βρήκε να ρωτήσει την κοινωνία πως νομίζει ότι πρέπει να συνδράμει τους φτωχούς, τους απόρους, τους αδύναμους; Και φυσικά δεν βλέπω καμία πρόθεση να στραφεί σε πιο πρακτικά θέματα:

    αντί λοιπόν η Εκκλησία να συζητά πως να βοηθήσει τους απόρους, ας ζητήσει νέους εθελοντές να κάνει συσσίτια και διανομή τροφίμων και ρουχισμού, αντί να συζητά πως να σωθεί το περιβάλλον, ας ζητήσει νέους εθελοντές να καθαρίσουν καμια παραλία, κανένα δάσος καμιά πόλη. Αντί να συζητά η Εκκλησία για τον αποκλεισμό και την μετανάστευση, ας δεχτεί τους μετανάστες και ας τους βοηθήσει, αν θέλει να αποκαλείται ο συνεχιστής του έργου του Θεού.

    Γιατί τα λόγια λόγια μένουν,
    και οι πράξεις μοναχα μετράνε!

    (συγγνώμη αν σε κούρασα με το μεγάλο σχόλιο αλλά μου ΄ρθαν και σου τα έγραψα :] )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. κάθε κίνηση που έχει σκοπό τον διάλογο πρέπει να είναι αποδεκτή. Φυσικά όλοι κοιτάμε με καχυποψία τέτοιες κνήσεις διότι έχουμε βιώματα άσχημα. Τι διαφορετικό έχει μια συζήτηση που εξελίσεται στους χώρους της συντηριτικής, αλλά φαινομενικά μετριοπαθούς, Εκκλησίας, από αυτήν που εξελίσεται στους κόλπους της ΚΝΕ ή τους ΛΑΟΣ. Κατά την γνώμη μου καμία, παρά τα διαφορετικά αντικείμενα που πραμγατεύεται. Η Δημοκρατία χρειάζεται διάολογο και νηφαλιότητα, θάρρος και διαφάνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα. Ας κάνουν ό,τι θέλουν, άμα λάχει ας κόψουν και τον λαιμό τους...

    Στην Δημοκρατία ακόμη και ο πλέον φαύλος έχει κάθε δικαίωμα στον διάλογο και τις διαδικασίες. Ή μάλλον να το θέσω πιο σωστά, ακόμη κι ο πλέον φαύλος, διότι ως φαύλος γίνεται ρόμπα (ενίοτε και ράσο) μόνος του δίχως να απαιτείται έστω αντίλογος για να πέσουν οι μάσκες.

    Μην ξεχνάμε ότι η ποιότητα της Δημοκρατίας φαίνεται πρότιστα από δύο παράγοντες: πρώτον, τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους εχθρούς της και δεύτερον, τον τρόπο που απονέμει Δικαιοσύνη (όπου το δεύτερον, ας μην το θίξουμε περαιτέρω...). Αν η Δημοκρατία απέκλειε την εκκλησία από το να κάνει κάτι τέτοιο αυτομάτως δεν θα ήταν Δημοκρατία, έστω κι αν πρόκειται γι'αυτό το πράμα που έχουμε εμείς, οι γεννήτωρες.

    Πέραν τούτου, η εκκλησία ας κάνει ό,τι θέλει. Ο κόσμος γιατί πρέπει να πάει; Θέλω να πω, η εκκλησία κάνει το κομμάτι της, αυτό που έχει μάθει να κάνει. Αν όμως δεν υπάρχει ζήτηση, παύει και η προσφορά και αν πάψει η προσφορά το μαγαζί κλείνει. Στυγνός νόμος του εμπορίου. Ναι μεν η εκκλησία ωσάν τον λύκο της παροιμίας δεν αλλάζει τις σκοταδιστικές της απόψεις, η κοινωνία μας όμως έχει απελευθερωθεί αρκετά προκειμένου να είναι σε θέση πλέον να τις γειώσει. Άρα το πρόβλημα που έγκειται; Στην κοινωνία. Που καταλήγουμε λοιπόν; Μα στην ελλειπή Παιδεία.

    Ααααα, Ντμαντοπούλου δηλαδή...
    Καλά, άστο καλύτερα...

    ΥΓ. Δεν κατάλαβα προς τι η μομφή για τους Έλληνες πολίτες και την άγνοιά τους περί των θεσμοί. Πόσοι και πόσοι λένε "ρε αν ήμουν εγώ πρωθυπουργός θα.....". Λες όλοι αυτοί να μην ξεύρουν τίποτις; :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ Rodia

    ...και ενδεχομένως με καλύτερες ιδέες.

    @ Dyer

    Πώς να παρεισρήσει ο αιρετικός; Αφού γράφουν πρώτα έκθεση ιδεών και οι παπάδες κρίνουν ποιος είναι καλό χριστιανόπουλο και ποιος όχι.

    @ ser

    Δεν ξέρω ποσο εσωτερικός διάλογος είναι τα ζητήματα για μετανάστευση, περιβάλλον, ψυχολογία κλπ. Εάν τα θέματα ήταν αμιγώς εκκλησιαστικά, ποσώς θα με ενδιέφερε.

    @ thinks

    Μπα... Οι συγκεκριμένοι έφηβοι (της Συνόδου), προφανώς έχουν πάθει ήδη μία πρώτη πλύση προκειμένου να κοιτάνε τους ρασοφόρους μουσάτους μαλλιάδες με έναν συγκεκριμένο σεβασμό. Θα είχε ενδιαφέρον πάντως εάν η Σύνοδος είναι μεικτή και όχι μόνο αρσενική, όσον αφορά τις απορίες που μπορεί να έχουν οι νεαρες θυλείς!

    @ Πάρης

    Ούτε εγώ έχω πρόβλημα με τα εσωτερικά της Εκκλησίας. Ας μαζευτούν όσοι έφηβοι θέλουν και ας ψέλνουν αλλελούια από το πρωί μέχρι το βράδυ. Η θεματολογία στα ξένα χωράφια με χαλάει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Βρομιστεράκι

    Φαντάζομαι το παρουσιαστικό, τη φάτσα, το βλέμμα και τη σπιρτάδα... άσε.

    @ still-elate

    Κακώς δεν τη ρώτησες. Πότε θα σου ξαναπαρουσιαστεί η ευκαιρία να αφοριστείς;

    @ ηλιογράφος

    Στο συγκεκριμένο, ούτε οι επιγραφές με τα strobo neon φώτα που αναβοσβήνουν δεν με γοητεύουν ;)

    @ latsiosvasilis

    Καλώς ήρθες και τους χαιρετισμούς στη φίλη σου :)

    Η προοδευτικότητα στην Ελλάδα είναι μάλλον ψευδαίσθηση. Παρόμοια με αυτήν που έχει πολύς κόσμος και θέλει να ονομαζόμαστε Ευρωπαίοι. Δεν θέλει και πολύ για να δει κανείς πόσος σκοταδισμός είναι διάχυτος στην γενικότερη νεοελληνική νοοτροπία. Να μιλήσουμε για τον τίτλο του Υπουργείου Παιδείας ή για την ευρύτερη μοιρολατρεία και δυσιδαιμονία;

    @ Ναυτίλος

    Τα γράφεις πολύ σωστά. Μακάρι να είχαν και άλλοι 18χρονοι τα μυαλά σου!

    @ theokot

    Βεβαίως και να συζητήσουν ότι εκκλησιαστικό ζήτημα θέλουν. Η μοναξιά και η απομόνωση που κολάνε; Προφανώς πάει να γίνει μία διασύνδεση. Σαν ένας ήπιος προσυλητισμός.

    @ Hades

    Περί δημοκρατικότητας κλπ, βλ. απάντηση προς ser, Πάρης, theokot, κλπ.

    Περί υστερόγραφου. Φαντάζομαι το λένε με την ίδια βαρύτητα που λένε "ε ρε και αν ήμουν εγώ ο προπονητής", χωρίς βέβαια να ξέρουν πως παίζεται η μπάλα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συμφωνώ κυρίως με τον Άδη, δικαίωμά της να κάνει ό,τι θέλει. Όσο για τα θέματα που διαπραγματεύεται δε νομίζω να έχει κάποιος την αποκλειστικότητά τους. Δεν μπορεί δηλαδή κάποιος θρησκευτικός φορέας να μιλήσει για μετανάστευση ή φτώχεια;

    Ας τους βάλει στη θέση τους ο πολίτης. Να μη δηλώσει συμμετοχή, να τους δώσει ένα μάθημα. Αν δεν το κάνει τότε έχει κάθε λόγο να υπάρχει (αφού εξυπηρετεί κάποιες ανάγκες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. > Αν δεν το κάνει τότε έχει κάθε λόγο να υπάρχει

    εννοώ να υπάρχει η σύνοδος της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Βρε αφού ακόμα υπάρχει ...πρωϊνή προσευχή και αγιασμός στο σχολείο και η εικόνα του πανάγαθου στολίζει ακόμα σχολικές αίθουσες, τι ψάχνεις να βρεις;
    Eίναι ποτέ δυνατόν αν o καθένας με το δικό του το μυαλό δεν μπορεί να διαχωρίσει και να ξεχωρίσει την κάθε του "πίστη" από την κάθε θρησκεία των κάθε λογής παπάδων, να σταματήσει να μπερδεύει την ...βούρτσα με την .... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ Panos Konstantinidis

    Φυσικά και έχει δικαίωμα να κάνει ότι θέλει. Απλά το ίδιο δικαίωμα έχω κι εγώ να το κατακρίνω ;)

    @ Φοράδα

    Ε μπήκαμε στον 21ο αιώνα και ως αφελής κι εγώ, είχα την αίσθηση ότι κάποια πράγματα εκκλείπουν σιγούλια σιγούλια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...