Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2010

Ελλείψει άρτου, στραφήκαμε στα θεάματα


Βρείτε τις διαφορές




Όσοι κοιτάτε έκπληκτοι και ετοιμάζεστε να γράψετε ένα κατεβατό με τίτλο «συγκρίνεις τη βούρτσα με την π**τσα», κρατήστε το για τον εαυτό σας. Είναι καιρός να σταματήσουμε να παθιαζόμαστε με τα αυτονόητα και να προχωρήσουμε στην ουσία.

Η κοινωνία που καταδικάζει εξ’ ορισμού τη βία, δεν κάνει διακρίσεις στο θύμα, όπως δεν κάνει και στον θύτη. Ο τελευταίος είναι ένοχος εξ’ ορισμού. Τέλος.

Οι ιστορικές κοινωνικές μάχες, αυτές που έχει κάνει σημαία η σύγχρονη Αριστερά αλλά και τα «πρωτοπαλίκαρα» που κοιτάζουν το ματωμένο πρόσωπο του κ. Χατζηδάκη με ένα χαιρέκακο μιδίασμα στο πρόσωπο, δόθηκαν ακριβώς ώστε κανένας άνθρωπος να μην έχει το δικαίωμα να ασκεί σωματική βία σε έναν άλλο με ή χωρίς αιτία. Και φυσικά κανείς δεν είπε ότι αυτές οι μάχες ολοκληρώθηκαν. Συνεχίζουν και θα συνεχίζουν για πολύ καιρό ακόμα, μέχρι να γίνει κατανοητή η οικουμενικότητα αυτού του δικαιώματος για τα θύματα σωματικής βίας, από ολόκληρη την κοινωνία.

Οποιαδήποτε υπόνοια για την προσφυγή στη βία ή νομιμοποίηση της βίας υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, επιστρέφουν ολόκληρη την κοινωνία πολλούς αιώνες πίσω ακυρώνοντας τις εν λόγω ιστορικές κοινωνικές μάχες. Τόσο απλά. Δεν υπάρχει καμία παρερμηνεία σε αυτή την πρόταση. Οποιαδήποτε παρερμηνεία μπορεί να εκληφθεί μόνο ως εκ του πονηρού.

Διότι ο τύπος που χτύπησε τον οποιονδήποτε Χατζηδάκη, επί της ουσίας νομιμοποιεί τον Χατζηδάκη να του σπάσει τη μούρη όταν τον ξαναβρεί μπροστά του. Και ο φαύλος κύκλος που δημιουργεί αυτή η αντίληψη, νομίζω πως είναι κατανοητός ακόμα και από ένα παιδί Δημοτικού. Το στοίχημα είναι κάποια στιγμή να αποφοιτήσουμε από το Δημοτικό, και να κατανοήσουμε ότι οι εξαγριωμένοι «κάτοικοι» του Αγ. Παντελεήμονα που κάθε λίγο και λιγάκι σαπίζουν στον ξύλο κάποιον περαστικό μετανάστη, δεν διαφέρουν σε τίποτα από τον εξαγριωμένο «λαό» που με την πρώτη ευκαιρία σαπίζει στον ξύλο κάποιον περαστικό βουλευτή.

32 σχόλια:

  1. βραβείο "μπλογκινγκ για τη μη-βία" στο ελληνάκι.
    βραβείο βλακείας στους φωτογραφισμένους (στους θυτες για τη βια και τσο Χατζηδάκη για το οτι πηγε στο κεντρο μερα με πορεια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατ' αρχήν το ξύλο είναι κατακριτέο ασχέτως ποιος το ρίχνει/τρώει. Δυστυχώς όμως ως λαός έχουμε κατηγοριοποιήσει και αυτό και αλλού το δικαιολογούμε, αλλού το επικρίνουμε δείχνωντας αν μη τι άλλο το ποιόν μας.

    Πέραν τούτου όμως, νομίζω ότι μαθηματικώς βέβαιο ότι οδεύαμε σε κάτι τέτοιο. Αν παρατηρήσουμε την πορεία των γεγονότων εδώ και αρκετούς μήνες, ήταν προφανές. Και όμως, οι έχοντες και το μαχαίρι και το πεπόνι αγρόν αγοράζουν παντοιοτρόπως. Αν είχαν την παραμικρή ευθιξία αλλά και λογική, θα είχαν προβεί σε μαζικές άρσεις βουλευτικής ασυλίας και θα είχαν βάλει το μαχαίρι βαθειά στο κόκκαλο. Αλλά τα εμά εμά και τα εσά πάλι εμά. Οπότε δεν είναι παράλογο να έχουμε και τέτοιες ακραίες αντιδράσεις, πόσω δε μάλλον όταν -ξαναλέω- ήταν ηλίου φαεινότερον ότι προς τα'κεί πηγαίναμε.

    Τώρα για το ποιος φταίει... νομίζω ότι το'χουμε εξαντλήσει το θέμα, αν και φύσει ανεξάντλητο... Τι να πω...

    ΥΓ. Τα αστεράκια τα έβαλες σε λάθος λέξη: στην β**ρτσα πάνε που είναι η πραγματικά χυδαία λέξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η βία του όχλου είναι ξεδιάντροπη.

    Μοιρασμένη ανάμεσα στους λύκους της αγέλης, δεν αντιμετωπίζει την ανθρώπινη υπόσταση σαν κάτι το απτό και ζωντανό - την υποβιβάζει στο βασικό επίπεδο της τροφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελληνάκι μιλάς για Αριστερά και ξεχνάς ότι αυτοί οι άνθρωποι πιστεύουν στα ιστορικά μοντέλα της Πάλης των Τάξεων και ως εκ τούτου σε κάποιο βαθμό στη βία, που είναι η Μαμή της Ιστορίας. Εφ' όσον η Επανάσταση είναι νομοτέλεια (sic) η βία νομιμοποιείται ως αναγκαία...

    Από την άλλη έχεις και τους Aναρχικούς-Αντιεξουσιαστές με το, "Βία στη βία της εξουσίας" και όλο αυτό το γαϊτανάκι μπλέκεται πάνω στο πολύ δύσκολο πρόβλημα του πότε η βία είναι νόμιμη και πότε όχι...

    Προσυπογράφω το κείμενό σου (για ακόμα μία φορά)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. δεν συμφωνώ μαζί σου φίλε, το ελληνικό κράτος επιβάλετε με βια γι' αυτό λοιπόν ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΒΙΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σιγα τα ωα ! Δεν τον λιτσαρισαν, λιγο ξυλο τουριξαν. ΚΡΕΜΜΑΛΑ θελει κι αυτος και οι αλλοι που μας ξεπουλησαν και συνεχιζουν να μας ξεπουλουν !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. κατακριτεα λοιπον και η βια του Μάη του 68, της ανοιξης της Πραγας, Γαλλικής Επανάστασης, της Επαναστασης του 21, των εθνικοαπελευθερωτικων κινηματων. Καταδικαστεα και η βομβα του Παναγουλη στον Παπαδοπουλο....
    και φυσικα η ψυχολογικη βια που υφισταμεθα καθε μερα, επειδη δεν περναει σε φωτογραφιες, δεν οριζεται και αρα δεν υπαρχει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι. Δεν υπάρχει δικαιολογία. Δεν υπάρχει διαφοροποίηση βασισμένη στα κίνητρα του θύτη. Κανένα κίνητρο, καμία πράξη δεν είναι δικαιολογία ή δικαίωση της βίας. Η ουσία και αξία μιας γνώμης στο τέλος καθορίζεται από τα μέσα τα οποία διαλέγει ο ομιλών για να την εξηγήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η βία είναι αποκρουστική - και πολύ συχνά αναποτελεσματική.
    Δεν έχει ηθική δικαιολόγηση, αλλά μερικές φορές έχει εξήγηση... την οποία οφείλουμε όλοι να ψάχνουμε να βρούμε, αν θέλουμε να αποφεύγουμε τις τραγωδίες και να χτίζουμε το παρόν και μέλλον με υλικά στέρεα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να το πούμε κι αλλιώς;
    Χέστηκε η φατμέ στο γενί τζαμί.
    Τώρα πια τι να λέμε....
    Σείστηκε το σύστημα συθέμελα γιατί μερικοί κάνανε ακόμα έναν άχρηστο, ήρωα, τα αυριανά δελτία θα εξαντληθούν στο γεγονός, θα ρίξουμε και μερικούς τσακωμούς στα βλοκς ποιός είναι ο σωστός και ποιός το λάθος και γενικώς....

    μέχρι να οργανωθούμε εμείς σαν κάτι πραγματικά άξιο λόγου και να πάρουμε το πτυχίο του δημοτικού, το "σύστημα" θα έχει ξαναγεννηθεί από τις στάχτες του και θα μας έχει ξανά μαντρώσει όλους σε νέα καινούργια δεδομένα χωρίς να το πάρουμε καν χαμπάρι, όπως ακριβώς κάνει κάθε μερικές δεκαετίες από καταβολής κόσμου και παγκοσμίως.

    Και πέρασαν αυτοί καλά κι εμείς απλώς ...περάσαμε απ΄έξω και εκτονωθήκαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συμφωνώ με τον Asteroid. Ναι, καταδικάζουμε τη βία, και η εικόνα είναι τουλάχιστον αποκρουστική, αλλά αυτό είναι το εύκολο κομμάτι. Η βία μπορεί να είναι η ίδια απ' όπου κι αν προέρχεται, αλλά περισσότερη σημασία έχουν τα κίνητρα και οι αιτίες και λιγότερο η πράξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ούννος ο Βελανιδοφάγος15 Δεκεμβρίου 2010 - 9:11 μ.μ.

    @ Ανώνυμο 6:36

    Νόμιμη λοιπόν για σένα είναι η βία, εφόσον εξυπηρετεί σκοπούς τους οποίους συμμερίζεσαι. Όποτε εσύ κηρύξεις επανάσταση, η βια όχι μόνο είναι νόμιμη αλλά επιβάλλεται, σωστά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συμφωνώ με το ελληνάκι - κάτω η βία και όποιος την εξασκεί. Κάτω αυτοί που δείρανε τον Χατζηδάκι για σήμερα και κάτω όλοι οι Χατζηδάκηδες για πάντα... Κάτω όλοι οι ασφαλίτες για πάντα... Κάτω όλοι οι ρουφιάνοι για πάντα... Κάτω οι δήθεν αμερόληπτοι για πάντα... Σιγά μην σου εγγυηθούμε ότι άυριο θα έχεις δουλειά... Σιγά μη σου εγγυηθούμε ότι θα μπορείς να κόβεις βόλτες στην Πανεπιστημίου όποτε θέλεις... Εξισώστε τα πάντα με τους πάντες - οι διαφορές είναι για τους λαπάδες τους ποιητές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το λυντσάρισμα και τι ξύλο είναι το αποτέλεσμα της μετατροπής του λαού σε όχλο και τελικά διακαιώνει έτσι την κρατική βία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η επίθεση ήταν η έκφραση μιας γενικής οργής. Σε μία κοινωνία που γαλουχείται με τη βία και τον κανιβαλισμό, ας μην περιμένουμε και πολλά διαφορετικά. Καταδικάζουμε μεν τη βία, αλλά γύρω μας μόνο βία έχουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό που με ανησυχεί είναι η αυξανόμενη ριζοσπαστικοποίησις της κοινωνίας: από τη μία έχουμε τις ομάδες περιφρούρησης του Αγίου Παντελεήμονα, τον νέον δημοτικόν τους σύμβουλον και τις μολότωφ σε τζαμιά και από την άλλην ξεσπάσματα σε πορείες και επιθέσεις σε εκλεγμένους.
    Το σύστημα έχει από καιρό απορρυθμιστεί. Και όταν απορρυθμίζονται οι κοινωνίες, οι ακρότητες είναι στην ημερήσια διάταξη. Υπό αυτήν την έννοιαν, δεν έχουμε δει τίποτα ακόμη. Και όσο οι εκλεγμένοι κατά την διαχείρησιν και αποχώρησιν από την εξουσίαν δεν λογοδοτούν, θα δουν πολύ ξύλον να έρχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αν κάποιος θέλει γερό ξυλοφόρτωμα (δεκτές και δραστικότερες προτάσεις), αυτός δεν είναι άλλος από τον ελληνικό λαό, που επί τέσσερις (4) δεκαετίες ψηφίζει πεισματικά όσους μας ξεπούλησαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ ανωνύμους 6:35 & 6:36

    μπορείτε λοιπόν ελεύθερα να ταξιδέψετε στο χρόνο και να ζήσετε στην εποχή που ανήκετε και ονειρεύεστε ( με τους αποκεφαλισμούς, τις κρεμάλες, κτλ), και αφήστε εμάς εδώ να δημιουργήσουμε την κοινωνία του τώρα, που εμείς ονειρευόμαστε, όπου η λογική, η σκέψη και η ουσιαστική πράξη, έχουν αντικαταστήσει τον παραλογισμό της βίας. Η βία δημιούργησε πολλά αλλά και κατέστρεψε πολλά περισσότερα. Αν θες να τα βάλεις στο ζύγι, φοβάμαι ότι θα σου βγάλει αρνητικο πρόσημο.
    Do the math... και προσέξτε τι εύχεστε.
    Ελληνάκι προσυπογράφω με 2 (δυο) χέρια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Για να κλείνουμε το θέμα της βίας των ιστορικών κοινωνικών επαναστάσεων, επειδή βλέπω πως υπάρχει κάποια σύγχιση, οι ιστορικές επαναστάσεις και πτώσεις καθεστώτων που εμπεριέχουν την "νομιμοποιημένη" βία γίνονταν:

    α) Με μαζική συμμετοχή την πλειοψηφίας της κοινωνίας καθώς ήταν η μοναδική διέξοδος από το οποιοδήποτε αδιέξοδο.

    β) Έχοντας συγκεκριμένο στόχο με σαφείς διεκδικήσεις και επιθυμητές εκβάσεις. Πχ Γαλλική Επανάσταση και αντικαθεστωτικές κινητοποιήσεις στα κράτη του πρώην Ανατολικού Μπλοκ.

    Στη δική μας περίπτωση δεν ισχύει κανένα από αυτά τα κριτήρια. Υπάρχουν μόνο αυθόρμητες αντιδράσεις στην ύφεση από διάφορα κοινωνικά στρώματα, πράγμα που είναι φυσιολογικό.

    Άλλο πράγμα η αυθόρμητη αντίδραση στην ύφεση, και άλλο η βίαια ανατροπή ενός καθεστώτος προς κάτι καλύτερο και δικαιότερο που έχει οριστεί σαφώς και αποτελεί κύρια εναλλακτική πρόταση της πλειοψηφίας της κοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. σε μια παράφραση του Κ.Π. Καβάφη,

    ''Γιατί οι βάρβαροι έφτασαν,

    και πέρασαν τα τείχη

    μα το φάντασμά τους ήρθε πιο ενωρίς από εκείνους

    κ’ έδιωξε κάθεν άνθρωπο, από τις κοινωνίες.

    Και γιατί όσο υπάρχουν βάρβαροι,

    θα υπάρχουν βαρβαρότεροι.

    Και όσο τους περιμένουμε,

    τόσο πιο βάρβαροι γενόμαστε

    κι οι ίδιοι. ''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καταπληκτικο αρθρο !!!

    Ετσι μονο τελικα πρεπει να γραφουμε, ωμα, γιατι μονο μασιμενα μπορουν καποιοι να τα καταπιουν.

    Σε εχω βαλει στα αγαπημενα μου blog, αν σ'αρεσει και το δικο μου προσθεσε το !

    Αθηναϊκή Ορέστεια
    http://xazoulhs.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Eξαιρετική η ανάρτηση σου. Καίριο και το σχόλιο σου γιατί μερικοί νομίζουν ότι δερνοντας (τις περισσότερες φορες εκ του ασφαλούς) κάποιον πολιτικό ή συνδικαλιστή γίνονται... Κολοκοτρώνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Έχω την αίσθηση ότι αυτά είναι τα προεόρτια...

    Συμφωνώ με το άρθο σου ελληνάκι όμως όταν αποκτηνώνουν όλο και περισσότερο την κοινωνία βιάζοντάς την κατά επανάληψη, κτηνώδεις αντιδράσεις να περιμένουν όχι λογικές...

    They had it coming...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Υπάρχει δε, μια κραυγαλέα διαφορά μεταξύ των δύο θυμάτων στις φωτογραφίες:
    Πριν τον ξυλοδαρμό ο πιτσιρικάς δεν είχε ασκήσει βία σε κανέναν από αυτούς που τον ξυλοφόρτωσαν, ο Χατζηδάκης ασκούσε βία επί ετών στους περισσότερους από μας.

    Όσο και να με βρίσκεις σύμφωνο με την μη βία, όπως λέει και ο Καντακουζηνός "όσο οι εκλεγμένοι κατά την διαχείρησιν και αποχώρησιν από την εξουσίαν δεν λογοδοτούν, θα δουν πολύ ξύλον να έρχεται."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Νομίζω ότι εξαρτάται για ποια βία μιλάς, διότι δεν υπάρχει μόνο σωματική βία, υπάρχουνε πολλών ειδών βίες! Έτσι λοιπόν αν είναι αληθές το παρακάτω

    > Διότι ο τύπος που χτύπησε τον οποιονδήποτε Χατζηδάκη, επί της ουσίας νομιμοποιεί τον Χατζηδάκη να του σπάσει τη μούρη όταν τον ξαναβρεί μπροστά του.

    τότε μπορώ κι εγώ να υποστηρίξω ότι "ο τύπος που βίασε ψυχολογικώς ο Χατζηδάκης επί της ουσίας νομιμοποιείται να σπάσει τα μούτρα του Χατζηδάκη". Παράλογο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. τότε μπορώ κι εγώ να υποστηρίξω ότι "ο τύπος που βίασε ψυχολογικώς ο Χατζηδάκης επί της ουσίας νομιμοποιείται να σπάσει τα μούτρα του Χατζηδάκη". Παράλογο;

    Πολύ παράλογο. Τότε δικαιούμαι κι εγώ να σπάσω τα μούτρα του αφεντικού μου, της γυναίκας μου, των γονιών μου, των φίλων μου, των παιδιών μου, διαφόρων συνεπιβατών μου στο υπεργεμάτο λεωφορείο, και άλλων πολλών που κάποια στιγμή εκούσια ή ακούσια μου άσκησαν ψυχολογική βία. Δεν πάει έτσι. Αν αρχίσουμε να θεωρούμε την φυσική βία απάντηση στην ψυχολογική βία, τότε ας σφαχτούμε όλοι μεταξύ μας, να λύσουμε το πρόβλημα μια για πάντα επιστρέφοντας σε ζουγκλοειδείς καταστάσεις.

    Το ζήτημα της νομιμοποίησης της βίας είναι αρκετά πολύπλοκο. Ούτε έχει δίκιο το ελληνάκι που μιλάει «μαζική συμμετοχή την πλειοψηφίας της κοινωνίας» στις ιστορικές επαναστάσεις. Αν κοιτάξεις προσεκτικά την ιστορία θα διαπιστώσεις ότι στις περισσότερες επαναστάσεις ένα μικρό μέρος του πληθυσμού ήταν αυτό που συμμετείχε. Αν η επανάσταση πετύχενε, τότε βαφτίζονταν ήρωες. Ειδάλλως, βαφτίζονταν τραμπούκοι και εξοντώνονταν. Το αποτέλεσμα είναι που κρίνει και νομιμοποιεί ή κατακρίνει την εκάστοτε βία.

    Ας αφήσουμε όμως τη θεωρία και ας δούμε τα πράματα λίγο πιο ρεαλιστικά. Οι Έλληνες είναι λαός πολύ μεγάλης υπερβολής. Διότι είναι πολύ, μα πολύ καλομαθημένα μαμόθρεφτα. Αν διαβάσει κανείς διάφορα ελληνικά ιστολόγια τα τελευταία χρόνια χωρίς να έχει μέσω άλλου τρόπου γνώση της ελληνικής πραγματικότητας, θα νομίσει πως στην Ελλάδα υπάρχει ένα μοβόρικο τυρρανικό καθεστώς τύπου Σαντάμ Χουσεΐν που συλλαμβάνει, βασανίζει και εξοντώνει όποιον του καπνίσει. Και βγαίνουν κάποιοι και μιλάν για τυραννία, δικτατορία, επανάσταση. Κάπου έχουμε χάσει το μέτρο ρε παιδιά. Κάπου έχουμε μπερδέψει τα εμβούτιά μας. Για σύρετε μια βόλτα κατά Καύκασο, κατά ανατολική Ασία, κατά Αφρική μεριά να δείτε τι σημαίνει «καθεστώς». Πηγαίνετε κατά Ευρώπη μεριά, να δείτε πόσο σκληρά δουλεύει ο κόσμος. Και μετά ελάτε πάλι να συζητήσουμε. Όσοι δεν έχετε δει και κάτι εκτός του ομφαλού σας, περιορίστε καλύτερα τα λόγια σας, διότι λέτε μεγάλες μπούρδες που μου ασκούν ψυχολογικό βιασμό όταν τύχει άθελά μου να τις διαβάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. τότε μπορώ κι εγώ να υποστηρίξω ότι "ο τύπος που βίασε ψυχολογικώς ο Χατζηδάκης επί της ουσίας νομιμοποιείται να σπάσει τα μούτρα του Χατζηδάκη". Παράλογο;

    Πολύ παράλογο. Τότε δικαιούμαι κι εγώ να σπάσω τα μούτρα του αφεντικού μου, της γυναίκας μου, των γονιών μου, των φίλων μου, των παιδιών μου, διαφόρων συνεπιβατών μου στο υπεργεμάτο λεωφορείο, και άλλων πολλών που κάποια στιγμή εκούσια ή ακούσια μου άσκησαν ψυχολογική βία. Δεν πάει έτσι. Αν αρχίσουμε να θεωρούμε την φυσική βία απάντηση στην ψυχολογική βία, τότε ας σφαχτούμε όλοι μεταξύ μας, να λύσουμε το πρόβλημα μια για πάντα επιστρέφοντας σε ζουγκλοειδείς καταστάσεις.

    Το ζήτημα της νομιμοποίησης της βίας είναι αρκετά πολύπλοκο. Ούτε έχει δίκιο το ελληνάκι που μιλάει «μαζική συμμετοχή την πλειοψηφίας της κοινωνίας» στις ιστορικές επαναστάσεις. Αν κοιτάξεις προσεκτικά την ιστορία θα διαπιστώσεις ότι στις περισσότερες επαναστάσεις ένα μικρό μέρος του πληθυσμού ήταν αυτό που συμμετείχε. Αν η επανάσταση πετύχενε, τότε βαφτίζονταν ήρωες. Ειδάλλως, βαφτίζονταν τραμπούκοι και εξοντώνονταν. Το αποτέλεσμα είναι που κρίνει και νομιμοποιεί ή κατακρίνει την εκάστοτε βία.

    Ας αφήσουμε όμως τη θεωρία και ας δούμε τα πράματα λίγο πιο ρεαλιστικά. Οι Έλληνες είναι λαός πολύ μεγάλης υπερβολής. Διότι είναι πολύ, μα πολύ καλομαθημένα μαμόθρεφτα. Αν διαβάσει κανείς διάφορα ελληνικά ιστολόγια τα τελευταία χρόνια χωρίς να έχει μέσω άλλου τρόπου γνώση της ελληνικής πραγματικότητας, θα νομίσει πως στην Ελλάδα υπάρχει ένα μοβόρικο τυρρανικό καθεστώς τύπου Σαντάμ Χουσεΐν που συλλαμβάνει, βασανίζει και εξοντώνει όποιον του καπνίσει. Και βγαίνουν κάποιοι και μιλάν για τυραννία, δικτατορία, επανάσταση. Κάπου έχουμε χάσει το μέτρο ρε παιδιά. Κάπου έχουμε μπερδέψει τα εμβούτιά μας. Για σύρετε μια βόλτα κατά Καύκασο, κατά ανατολική Ασία, κατά Αφρική μεριά να δείτε τι σημαίνει «καθεστώς». Πηγαίνετε κατά Ευρώπη μεριά, να δείτε πόσο σκληρά δουλεύει ο κόσμος. Και μετά ελάτε πάλι να συζητήσουμε. Όσοι δεν έχετε δει και κάτι εκτός του ομφαλού σας, περιορίστε καλύτερα τα λόγια σας, διότι λέτε μεγάλες μπούρδες που μου ασκούν ψυχολογικό βιασμό όταν τύχει άθελά μου να τις διαβάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. > Πολύ παράλογο. Τότε δικαιούμαι κι εγώ να σπάσω τα μούτρα του αφεντικού μου, της γυναίκας μου, των γονιών μου, των φίλων μου, των παιδιών μου, διαφόρων συνεπιβατών μου στο υπεργεμάτο λεωφορείο, και άλλων πολλών που κάποια στιγμή εκούσια ή ακούσια μου άσκησαν ψυχολογική βία.

    Ήδη το κάνεις, αν και με πιο ήπιο τρόπο. Μπορεί να μην τους σπας τα μούτρα αλλά σίγουρα αντιδράς. Μπορεί κάποιος να σε σπρώξει και να σε τσαντίσει και εσύ να τον σπρώξεις πίσω. Ή μπορεί να μαλώσεις με την κοπέλα σου και να πεις μια κουβέντα παραπάνω.

    Η ζωή μας βασίζεται σε τρεις πολύ βασικές αρχές, Μέτρο, Ύβρις, Νέμεσης, και χρησιμοποιώ εδώ τις αρχαίες ελληνικές έννοιας. Αυτοί οι κανόνες μας λένε το εξής: το σώμα σου είναι τέτοιο ώστε δικαιούσαι να φας μία σοκολατίνα μετά το γεύμα (Μέτρο), αν φας δέκα (Ύβρις), θα πάρεις δύο κιλά παραπάνω (Νέμεσις). Η Νέμεσις δεν είναι τίποτα άλλο παρά η απόρροια του ξεπερασμού του Μέτρου. Έτσι και στην προκειμένη περίπτωση, κάποιος διέπραξε Ύβρη (ξεπέρασε δηλαδή το μέτρο) και έφαγε ξύλο (επήλθε η Νέμεσις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ο λύκος στην αντάρα χαίρεται.
    Οι εποχές που βιώνουμε είναι περίεργες και άσχημες και οι συνθήκες είναι τέτοιες που εκκολάπτεται η βία, είτε κρατική είτε παρακρατική είτε οχλοκρατική.
    Το κακό με τα "Λαϊκά Δικαστήρια" είναι πως όταν επενέρχεται η λογική, ήδη την έχουν πληρώσει και κάμποσοι αθώοι μαζί με τους όποιους ενόχους.
    Το ερώτημα "ποιος νομιμοποιείται να ασκεί βία ;", είναι δύσκολο και σηκώνει και πολλές ερμηνείες.
    Αρκεί να σας θυμίσω μόνο τα της θανατικής ποινής ή του πολέμου όπου ασκείται οργανωμένη βία μέσω της στρατιωτικής επιβολής.
    Ή για να θέσω και ένα άλλο ερώτημα όταν ο σκοπός είναι δίκαιος, δικαιολογείται η βία ;
    Αυτή ήταν τόσο η κεντρική ιδέα της Συμμαχίας κατά του άξονα στον Β'ΠΠ, αλλά όμως και του Μπους για την δεύτερη εισβολή στο Ιράκ. Ο καθένας με την σειρά του υποστήριζε πως πολεμούσε για την επικράτηση του καλού !
    Η υπόθεση και η ερμηνεία μπορεί να γίνει "λάστιχο" όπως αντιλαμβάνεστε.
    Τι άραγε είναι σωστό και τι λάθος ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Να συμφωνήσω και εγώ με τον συγγραφέα του άρθρου στα συμπεράσματά του.
    Να προσθέσω μόνο ότι τους πολιτικούς τους τιμωρείς με το να μην τους ψηφίζεις.
    Βέβαια αυτό προϋποθέτει ότι θα ψηφίζουμε στις εκλογές και δεν θα αφήνουμε τους υπόλοιπους που ψηφίζουν να αποφασίσουν για εμάς…

    Το να δίνουμε λοιπόν μεταπολιτευτικά την ψήφο μας σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ με ποσοστά γύρω στο 80%, να αφήνουμε την τύχη της χώρας στα χέρια τους και μετά να τους κυνηγάμε στο δρόμο να τους λιντσάρουμε, είναι τουλάχιστον γελοίο και αντιδημοκρατικό…
    Δεν κατέλαβαν με την βία τις θέσεις που έχουν, αλλά τους ψήφισε ο Ελληνικός λαός εκεί.
    Σταματήστε να τους ψηφίζετε λοιπόν μπάς και αλλάξουν, και μην τους δέρνετε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Συμφωνω με το αρθρο ομως μπορω να πω οτι ισως το δικαιολογω εν μερη. Απο τη στιγμη που σ αυτη τη χωρα η ατιμωρησια γερνει προς την μερια τον ευνοημενων τοτε ειναι λογικο καποια στιγμη η αντιπερα οχθη που τρωει το αγγουρι καθε φορα καποια στιγμη να ξεφυγει και να εξοργιστει, ποσο μαλλον οταν βλεπει καθε μερα κατι να του κοβουν. Καντε μια μικρη ερευνα και δειτε ποιοι πηρα δωρο χριστουγεννων φετος και ποσο ηταν αυτο. Δυστυχως, το ειδαμε και στην αργεντινη σε πολυ μεγαλυτερο βαθμο, οτι εξαρσεις βιας θα εχουμε, το συστημα τους-μας αναγκαζει.
    Και μια ετσι ερωτηση χωρις πολυ σημασια:
    Στην βια των μπατσων (και οχι αστυνομικων, γτ οντως υπαρχουν καποια ενταξει παιδια) τι κανουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. "δεν διαφέρουν σε τίποτα από τον εξαγριωμένο «λαό» που με την πρώτη ευκαιρία σαπίζει στον ξύλο κάποιον περαστικό βουλευτή."

    Που ο ίδιος έκανε βουλευτή αρκετά πρόσφατα θα προσέθετα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...