Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου 2010

I see dumb people

Κάτω από την πολυκατοικία μου υπάρχει ένα στενό πεζοδρόμιο, στο οποίο κουτσά στραβά χωράει να περάσει και κανένα καροτσάκι μωρού, κανένα ζευγάρι ηλικιωμένων ή και αμαξίδιο ΑΜΕΑ. Όλο το πεζοδρόμιο είναι κατά κανόνα καθαρό από εμπόδια εκτός από ένα σημείο όπου ένας τύπος παρκάρει το σκούτερ του ακριβώς πάνω στο πεζοδρόμιο, «κόβοντάς» το στη μέση και αναγκάζοντας τους πεζούς να κατέβουν στο δρόμο για να κάνουν παράκαμψη.

Πριν ένα μήνα, και αφού διαπίστωσα πως η ιστορία επαναλαμβάνεται σχεδόν κάθε μέρα, αποφάσισα να του απονείμω ένα κλασσικό αυτοκολλητάκι «Είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω». Ήμουν μάλιστα πολύ περήφανος για την εικαστική μου παρέμβαση, δεδομένου ότι το σκούτερ ήταν ασημί, και το περτικαλάκι του αυτοκόλλητου άστραψε σε όλο του το μεγαλείο. Το κόλλησα μπροστά, δίπλα στο φανάρι του, και αφού το καμάρωσα ανέβηκα σπίτι μου.

Την επόμενη μέρα το πρωί, το σκούτερ έλειπε. Το απόγευμα, επιστρέφοντας από τη δουλειά μου, το είδα παρκαρισμένο πάλι στο ίδιο σημείο, με το αυτοκόλλητο κολλημένο κανονικά πάνω του. Η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι προφανώς ο άνθρωπος πήγε στο σκούτερ του από πίσω (άρα δεν είδε την πρόσοψή) και κατά τη διάρκεια της ημέρας που έκανε τις δουλειές του, τύχαινε να μην το δει.

Οι μέρες πέρναγαν και γενικώς είχα ξεχάσει το σκηνικό μην έχοντας το νου μου στο σημείο που πάρκαρε το σκούτερ. Χθες όμως (υπενθυμίζω μετά από ένα μήνα σχεδόν), το είδα πάλι παρκαρισμένο στο ίδιο σημείο, ΠΑΛΙ με το αυτοκόλλητο κολλημένο πάνω του. Μοναδική διαφορά, ένα ελαφρύ ξεβάψιμο του χρώματος του αυτοκόλλητου, και κάτι που μοιάζει σαν χαλαρή προσπάθεια για να ξεκολλήσει. Πολύ χαλαρή όμως. Σε φάση, παίζει και να προσπάθησε να το ξεκολλήσει κάποιο περαστικό πιτσιρίκι για να σκοτώσει την ώρα του, χωρίς όμως να κόψει τον βηματισμό του. Ο τύπος όχι μόνο δεν κατανόησε το μήνυμα του αυτοκόλλητου, αλλά δεν μπήκε καν στον κόπο να το ξεκολλήσει.

Και τότε μου ήρθε, αγαπητέ. Άναψε ο γλόμπος πάνω από το κεφάλι μου. Ο 1ος και ο 4ος θεμελιώδης νόμος της ανθρώπινης βλακείας δεν αστειεύονται! Η αντίληψη κυκλοφορεί σε περιορισμένα αντίτυπα! Τί κι αν φωνάζεις για κάτι που σου ακούγεται 1000% αυτονόητο; Τί κι αν λες στον άλλο «φεγγάρι» και του το δείχνεις; Αυτός θα σου λέει ή ότι δεν βλέπει τίποτα ή ότι βλέπει τον ήλιο. Έτσι ξερά! Χωρίς πολλά πολλά!

Αφήστε τα παραμύθια περί κοινής ή στοιχειώδους λογικής. Ξεχάστε και την υπόνοια ότι μιλώντας απλά, σιγά, κατανοητά και με επιχειρήματα στον οποιονδήποτε, στο τέλος αυτός θα καταλάβει. Από ένα απλό αυτοκόλλητο μέχρι μία ενδεχόμενη πολιτική συζήτηση, η απουσία αντίληψης μπορεί να βγει στην επιφάνεια μέσα σε χρόνο dt. Γι’ αυτό σε όσους από εσάς έχει μείνει έστω και μία στοιχειώδης πιτσιλιά αντίληψης, χαρείτε τη και αισθανθείτε ευγνώμονες που την έχετε. Γιατί εκτός από οικονομική κρίση, φαίνεται πως έχουμε κρίση και σε πιο στοιχειώδη ζητήματα.


20 σχόλια:

  1. Μου χουν κολλήσει και εμένα αυτοκόλλητο μια φορά και μου φυγε ο κώλος να το βγάλω.
    Για την ιστορία, να υπερασπιστώ τον εαυτό μου και να πω ότι δεν έφταιγα. Σε ΠΑΝΤΕΛΩΣ άδειο πάρκινγκ με καμιά 100ριά θέσεις -και με μηδενική πιθανότητα να γεμίσει μια και ήταν τέλη Ιουλίου-, ο μπρος αριστερά τροχός μου έμπαινε στη διπλανή θέση..
    Ήταν ελαφρώς υπερβάλλων ζήλος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλά τα λες ελληνάκι, για τα πολλά επίπεδα αντίληψης-ευαισθησίας-"εμπάθειας", μόνο που εγώ δεν αισθάνομαι ευγνωμοσύνη για αυτά αλλά μοναξιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ανθρώπινη βλακεία μπορεί να περιοριστεί μόνο από εκλάμψεις χυδαιότητας. Αν δε γίνεις χυδαίος -φωνάζοντας, ξεφτιλίζοντας, κανιβαλίζοντας- δεν πρόκειται ο βλάκας να αντιληφθεί τι συμβαίνει γύρω του. Αν όμως η βλακεία συνδέεται με τον ωχαδερφισμό, την αδιαφορία, και τον ατομισμό -όπως στην περίπτωση που παραθέτεις- τότε τίποτα δε σταματά το βλάκα. Ήδη οι όρχεις του είναι μια μεγάλη βιβλιοθήκη αναμνήσεων και προσβολών, όπου έχει καταθέσει όσα έγραφε τόσα χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Nταξ' μωρέ, από μένα έχεις το ελεύθερο να του κάνεις το πατίνι εμπριμέ από τα αυτοκόλλητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελα ελληνάκι ξεκόλλα, σιγά μην δεν κατάλαβε ο άνθρωπος :Ρ

    Απλώς μάλλον έχει σκοπό να συνεχίσει να παρκάρει στην ίδια θέση και από το να το ξεκολλάει και να του το ξαναβάζεις το άφησε να βρίσκεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ δείμος του πολίτη

    Ενδιαφέρων ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός όρχεων.

    @ pølsemannen

    Το σκέφτηκα, αλλά μετά φοβήθηκα το worst case scenario... Να του αρέσει το εμπριμέ και να τ'αφήσει.

    @ latecomer

    Αν μη τι άλλο πρέπει να του αναγνωρίσουμε την οικολογική του συνείδηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παίρνοντας την σκυτάλη από το σκεπτικό του φίλου μας του latecomer, μέσω της κατάληξης του εικαστικού του Δείμου του Πολίτη, θα μπορούσαμε να πούμε, μεταφορικά, ότι με την πράξη του να κολλήσεις το αυτοκόλλητο είπες: "Είσαι γάιδαρος γιατί παρκάρεις εκεί που δεν πρέπει". Και εκείνος, με την δική του πράξη του να αφήσει το αυτοκόλλητο σου στη θέση του, είπε: "Ναι."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν μπορώ να πω πως πέφτω και από τα σύννεφα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ thinks

    Τύφλα να'χει ο Samuel Beckett!

    @ zaphod

    Όχι ρε. Σοβαρά τώρα. Σκέψου το λίγο. Πόσο μοσχάρι πια πρέπει να είναι κάποιος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. χεχεχε!!

    Οπως βλεπεις και μονος σου:

    "ΟΣΟ ΠΑΕΙ"!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. παντα την ειχαμε ως λαος αυτη τη κριση στα αυτονοητα στοιχειωδη σεβασμος κτλπ
    κι εγω τα παιρνω μαυτες τις παρεμβασεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εξαιρετικά εύστοχο και "διδακτικό" :Ρ άρθράκι. Το πορόβλημα είναι όταν αναπόδραστα γίνεται η αναγωγή όσων λες σε πιο καίρια ζητήματα, όταν δλδ. η επίκληση της λογικής ή η ζήτηση για κριτική ικανότητα ως φίλτρο κατανόησης της πολιτικής, της οικονομίας, της κονωνίας, τελικά της ίδιας της καθημερινότητας -αν και παραδεκτή ή επιτακτική- δε λέει τίποτα σε κανέναν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. αραγε που μπορω να βρω τετοια αυτοκόλλητα ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ ser

    Στους streetpanthers φυσικά. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συμφωνώ μαζίσου φίλε μου, εχω φτασει σε σημείο μερικές φορες να μην μπορω να αποδεχτω ποσο βλακας μπορει ναναι καποιος και θεωρουσα οτι εσκεμενα εθελοτυφλουσε, τελικα ηταν μονο βλακας....

    Καλο μηνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αχ, δε με διαβάζεις, δε με διαβάζεις!
    Αν με διάβαζες θα είχες δει τη δική μου έκδοση αυτοκόλλητων, και τα post-it "την επόμενη φορά που θα το αφήσεις εδώ, θα το βρεις σπασμένο"..
    Όπου δεν πίπτει λόγος αγαπητέ, πίπτει βανδαλισμός.
    Και το βάνδαλο πολλοί εμίσησαν, αλλά όταν ο βανδαλισμός σε βάρος της περιουσίας είναι ο μόνος τρόπος να διεκδικήσω τη στοιχειώδη ασφάλεια του να περπατάω στο πεζοδρόμιο (το κέρατό μου μέσα!) τότε δεν υπάρχουν τύψεις..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κατ' αρχήν ελληνάκι, πρέπει να καταπολεμηθεί ο μύθος τον οποίον πιστεύουν ουκ ολίγοι πανηλίθιοι : ότι οι έλληνες είμαστε οι εξυπνότεροι άνθρωποι του κόσμου.
    Μετά, πρέπει να κατανοήσουμε το εξής : Βλάκες υπάρχουν παντού. Απλώς στις πολιτισμένες χώρες βρίσκονται στο περιθώριο της κοινωνίας, ενώ εδώ μπορεί να βρίσκονται και στην (εκάστοτε) κυβέρνηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ξεφούσκωσέ του τα λάστιχα. Σοβαρά. Κι εγώ είχα τέτοια προβλήματα και πιο σοβαρά. Είχα δοκιμάσει κι εγώ αυτοκόλλητα / σημειώματα / «εικαστικές παρεμβάσεις», τίποτε, συνέχιζαν. Όταν μια μέρα ξεφούσκωσα τα λάστιχα κάποιου, δεν ξαναενοχλήθηκα.

    Προσοχή: να τα ξεφουσκώσεις από τη βαλβίδα, να μην τα σκάσεις. Αλλιώς, θεωρείται πως προκάλεσες φθορά στο όχημα.

    Αναρωτιέμαι πάντως μήπως η απάντηση στη βλακεία, είναι η τρέλα. Έχω την εντύπωση πως οι βλάκες, στηρίζονται στο γεγονός πως οι υπόλοιποι δε θα ξεπεράσουν τα κοινωνικώς αποδεκτά όρια. Αν όμως κάποιος που αντιμετωπίζει ένα βλάκα τα ξεπεράσει, ο βλάκας κολώνει. Φυσικά το παραπάνω είναι μια θεωρία η οποία έχει δοκιμαστεί μόνο σε εργαστηριακού στυλ συνθήκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ ephee

    Για στείλε κάνα λινξ ντε!

    @ Λυκόφρων

    "Αναρωτιέμαι πάντως μήπως η απάντηση στη βλακεία, είναι η τρέλα."

    Μου έδωσες ιδέες. Σκέφτομαι να το στολίσω με χριστουγεννιάτικα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. http://ydemocpudnats.blogspot.com/2010/10/post-it-problem-solved_02.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...