Πέμπτη, 1 Μαρτίου 2012

Οι κραυγές που ακύρωσαν τον ανθρωπισμό


Αντιγράφω από το Βήμα,

«Σε ναυάγιο οδηγήθηκε η κατασκευή του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ) στο Μαρκόπουλο μετά τη δυναμική αντίδραση πιστών και περιβαλλοντολόγων, που είχε ως αποτέλεσμα τη μαζική υπαναχώρηση των δημοτικών συμβούλων από την πρόσφατη ομόφωνη έγκριση τους (28/11/2011).
[…]
Παρόλο που ο στόχος του χθεσινού συμβουλίου ήταν να αναπτυχθεί τεκμηριωμένος και ουσιαστικός επιστημονικός διάλογος, προκειμένου να αποσαφηνιστεί η βασιμότητα, ή μη, των αντιρρήσεων, αυτό δεν κατέστη δυνατό λόγω της άρνησης της πλειοψηφίας των παρισταμένων να ακούσουν κάτι διαφορετικό από αυτό που ήθελαν. Τα γιουχαΐσματα και οι λεκτικές επιθέσεις εις βάρος επιστημόνων που θα υπεράσπιζαν το έργο οδήγησε τους τελευταίους να αποχωρήσουν στο πρώτο μισάωρο της συνεδρίασης.»

Αυτή η τελευταία παράγραφος είναι το ρεζουμέ της υπόθεσης και όχι το καθεαυτό αποτεφρωτήριο. Όχι μόνο επειδή θίγει σημαντικά ζητήματα δημοκρατίας, ανθρωπίνων δικαιωμάτων και επιστημονικού λόγου, αλλά επειδή αντικατοπτρίζει τα τεκταινόμενα τοπικού επιπέδου στην ευρύτερη εθνική μας υπόσταση. Φαίνεται πως έχουμε παρεξηγήσει κάποια θέματα, και εφόσον δεν μπορούμε να βρούμε ένα κοινό πεδίο συνεννόησης σε τοπικό επίπεδο, αναρωτιέμαι πως θα μπορούσαμε να εργαστούμε συλλογικά σε εθνικό.

Το ελληνικό Σύνταγμα, παρά τα κουτσά και τα στραβά του, είχε την τύχη να προέλθει από ευρωπαϊκά Συντάγματα που είχαν ήδη εμπεδώσει τις αξίες του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού. Εξ’ ου και η αναφορά στην ανεξιθρησκία αλλά και η αναγνώριση του θεμελιώδους δικαιώματος κάθε πολίτη αυτής της χώρας να εκφράζει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις ελεύθερα, εφόσον δεν προσβάλλονται τα δικαιώματα τρίτων. 

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη το συνταγματικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με την εμπεριστατωμένη άποψη ειδικών επιστημόνων, αλλά και την ήδη συμφωνηθείσα ομόφωνη έγκριση του ΔΣ, είναι τραγικό μία άκρως σωστή και δημοκρατική απόφαση να αποσύρεται μετά από γιουχαΐσματα και προπυλακισμούς ανθρώπων που προφανώς δεν αισθάνονται οι ίδιοι ως πολίτες μίας δημοκρατικής χώρας.

Ακούγονται διάφορες γλώσσες που αναφέρονται στους συγκεκριμένους ανθρώπους και την προέλευσή τους. Μιλάνε για οργανωμένες ομάδες από τοπικές ενορίες, υπό την καθοδήγηση ιερέων, κλπ. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Δεν έχει σημασία ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι και αν όντως υποκινούνται από τοπικούς ιεράρχες. Αυτά είναι θέματα που θα έπρεπε να απασχολούν την ίδια την Εκκλησία στο εσωτερικό της, και όχι τον δημόσιο διάλογο. Σημασία έχει ότι αυτοί οι άνθρωποι, όποιοι και αν ήταν εν τέλει, κατάφεραν το αδιανόητο. Να τρομοκρατήσουν την Δημοτική Αρχή. Με πλήρη απουσία σεβασμού στην εμπεριστατωμένη, επιστημονική και συνταγματικά κατοχυρωμένη γνώμη, δυνάμωσαν λίγο την ένταση της φωνής τους και ακύρωσαν τα δικαιώματα χιλιάδων συνανθρώπων τους καθώς και τις μελέτες επιστημόνων.

Η δημοκρατία είναι ένα δύσκολο σύστημα. Ισορροπεί ανάμεσα στον σεβασμό της πλειοψηφίας, αλλά και την προστασία των μειονοτήτων. Για το τελευταίο ειδικά μεριμνά το κράτος δικαίου με τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις. Εάν αυτό το αφαιρέσουμε, ή αν τελικά μετράει ο λόγος του όχλου ή της δυνατότερης κραυγής, τότε παύουμε να έχουμε δημοκρατία, και περνάμε απλά στην υπερίσχυση του δυνατότερου ή του πιο φωνακλά. Στην τελική, ακόμα και αν η δημοκρατία δεν είναι πλέον ζητούμενο σε αυτή τη χώρα, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι τέτοιου είδους καταστάσεις αμφισβητούν όχι μόνο την υπόστασή μας στον 21ο αιώνα χρονικά, αλλά και την υπαγωγή μας στην ευρωπαϊκή ήπειρο χωρικά.


10 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό κείμενο. Όσο η Εκκλησία θα κατέχει θεσμικό ρόλο μέσα στην Ελληνική Πολιτεία, ο ανθρωπισμός θα μένει στην άκρη.

    Αλλά οι περιβαλλοντολόγοι τι δουλειά είχαν εκεί; Γιατί τάσσονταν κατά του έργου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό με τους περιβαλλοντολόγους είναι όντως θολό. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι πρόκειται για "ειδικούς" που έφεραν μαζί τους ως αντίλογο στην επιστημονική ομάδα που είχε καλέσει ο Δήμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «Η έκλυση του τοξικού υδράργυρου από τα "κρεματόρια" και η επικινδυνότητα αυτού του στοιχείου οδήγησε την Κομισιόν σε αναθεώρηση των τεχνικών προδιαγραφών για τις οποίες πρέπει να ενημερωθούμε».

    Ο Χριστός κι όλο του το σόι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αραγες ποσο ειδικοι ειναι οι ειδικοι;;;

    Γιατι η ρημαδα η πετρια της θρησκειας κ της ηθικολογιας δεν περνάει εύκολα όσα πτυχία κ να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Περί αποτέφρωσης και του δικαιώματος σ'αυτήν έχω γράψει κι αλλού, πως αυτό το δικαίωμα στην Ελλάδα δεν ασκείται. Κοστίζει 6000-7000 για τους συγγενείς, προκειμένου να βγει βίζα και ο νεκρός να πάει για αποτέφρωση στη Σόφια. Κοινώς τρίχες.

    Κι επειδή το Μαρκόπουλο δεν κατοικείται από τους 65αρηδες και τους 70άρηδες που αντιτίθενται στο αποτεφρωτήριο, και συγκεντρώθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο να ουρλιάξουν καταναλώνοντας χρήσιμο οξυγόνο, αλλά κι από νέο κόσμο που δε θέλει να ταφεί σε κορεσμένο κοιμητήριο για να τον ξεθάψουν μισολιωμένο (καλά αυτό το τελευταίο, απείρως φιλικό στο περιβάλλον...), αναρωτιέμαι τι απήχηση θα είχε μια προσπάθεια συγκέντρωσης υπογραφών για τον αντίθετο σκοπό. Δηλαδή τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου.
    Το όλο φιάσκο μου θυμίζει λίγο ταυτότητες-σέγγεν και τα ρέστα.

    Αυτό που δε χωράει το φτωχό μου μυαλό, είναι από που κι ως που η εκκλησία ασκεί πολιτική σ'αυτή τη χώρα.
    Αλλά μετά ξυπνάω και κοιτάω έξω, και βλέπω Ελλάδα.. κι ανθρώπους που σταυροκοπιούνται όταν το λεωφορείο περνάει μπροστά από ανταλλακτήριο συντάξεων-ταμάτων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυστυχώς δεν άλλαξε τίποτα από την περίοδο της «ΖΩΗΣ» σε επίπεδο επιρροής. Παρ ότι πιστεύω ή έστω θα ήθελα να πιστεύω πως η επιρροή της εκκλησίας στον κόσμο είναι αντιστρόφως ανάλογη με την εικόνα της δύναμης της όπως έχει στερεοτυπικά έστω αποτυπωθεί, ένα μεγάλο αριθμητικά κομμάτι του πληθυσμού παραμένει απολύτως «εκμεταλλεύσιμο» . Και εδώ μπαίνει το ζήτημα του κράτους και των επιλογών του. Δεν συνάδει ούτε Ευρώπη με Θεοκρατία, ούτε 21 αιώνας με καισαροπαπισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ ωραία γραμμένο, και σωστό ως συνήθως. Η βαθύτερη όμως σημασία που φέρει μέσα του το σύστημα της Δημοκρατίας είναι ότι η τελική του υφή εξαρτάται από την φύση του δήμου (ή, η φύση του εξαρτάται από την υφή του δήμου). Ο συνδυασμός αμορφωσιάς, εγωκεντρικής υπεροψίας, και όλων των άλλον καλών της Ελλάδας δεν καταστεί δυνατόν να υπάρξει ποτέ σύγκριση με το πως λειτουργούν οι δήμοι βορειοδυτικά από τα νότια Βαλκάνια. Όσο για την εκκλησία, ένα ποσοστό του δήμου την θέλει. Γι αυτό υπάρχει. Τι μας φταίει ο τζουτζές αν τον ζητάει η πλατεία και το θεωρείο; Μιλώντας περιφρονητικά, ή κατά, κάποιου πράγματος το οποίο το ζητά σεβαστό ποσοστό του δήμου της δημοκρατίας δεν καταλήγουμε και εμείς με την στάση μας αντιδημοκρατικοί; live and let live. Γιουχάισαν του επιστήμονες. Τι περιμένεις από αυτόν τον τόπο; να τον αλλάξουν οι επόμενες γενεές; Μη ξεχνάς ότι οι παππούδες μας και οι γιαγιάδες μας ήταν οι γενεές επόμενες των προηγουμένων. Καλά κρασά σε αυτό... Και το κάψιμο των νεκρών μπαίνει μέσα κατ' ευθείαν στην καρδιά της παράδοσης, μια και δεν είναι δική μας πρακτική ή παράδοση. Βέβαια το προτιμούν εκείνοι που πιστεύουν ότι πρέπει να είμαστε αρκετά φωτισμένοι για να ξεχνάμε τις γελοίες παραδόσεις του λαού που θέλει εκκλησία και να αντιγράφουμε τους ωραίους και πολιτισμένους άλλους... Πάντως μου αρέσει η φωτογραφία της Έλανορ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Άμα έχεις έσοδα ή άλλα πλεονεκτήματα δίπλα σε ένα (εκκλησιαστικό) μηχανισμό, προσπερνάς εύκολα και πτυχία και σοβαρότητα... Ποιος θα μάθει ότι οι τάδε ή ο δείνα περιβαλλοντολόγος έλεγε μπούρδες στο Δημοτικό Συμβούλιο; Ενώ αυτοί θα συμμετάσχουν σε επιτροπές και σε επισκέψεις στο εξωτερικό και σε συμπόσια και σε άλλες τελετουργίες και θα διορίσουν κανένα γιο ή καμιά κόρη και θα περάσουν καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πριν έναν χρόνο ο γαπ πρότεινε την υποχρεωτική δωρεά οργάνων. Λεβέντες είμαστε κιμπάρηδες, χριστιανοί, φιλάνθρωποι, αριστεροί επαναστάτες είμαστε σιγά το πρόβλημα, σκέφτηκε μαζί με τον υπουργό υγείας. Εννοείται το θέμα δεν προχώρησε. Δεν κάνουμε τέτοιες μαλακίες εμείς οι λεβέντες αριστεροί αγωνιστές, άκου ο μαλάκας να με υποχρεώνει να του δώσω τα όργανα μου. Αν θέλει θα πάρει το μακρύτερο. Βάρεσε στο google αγωνιστης δελαστικ έθνος (άρθρο για δωρεά οργάνων) να χαρείς τον λεβέντη τον αριστερό. Ψόφα προδότη γαπ, θα σου δώσουμε τα αρχίδια μας. Με αυτές τις μαλακίες είδα μια εκπομπή στο θεοδωράκη στους πρωταγωνιστές που υπολόγιζε το κόστος των μεταμοσχεύσεων στα 2δις € το χρόνο. Εννοείται πουλημένος και αυτός. Τα πιάνει και αυτός. Εννοείται, εδώ οι εθελοντές αιμοδότες (εννοώ 2φορές τον χρόνο) δεν ξεπερνάμε το 5% του ελληνικού πληθυσμού, αυτό μας έλλειπε τώρα να υποχρεωθεί ο κιμπάρης ο άρχοντας ο ελληναράς να δίνει τα σωθικά του και να τον σφάξουν πριν την ώρα του.
    http://sabotaz33.blogspot.com/2012/02/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν πέφτω και από τα σύννεφα. Δε χρειάζεται τίποτα άλλο παρά ένας απλος πυρήνας από 2-3 αποφασισμένους φανατικούς για να δημιουργήσει μια ωραία κρίσιμη μάζα παραλογισμού και μεσαίωνα.
    Μην ξεχνάμε "φωνή λαού" κλπ κλπ... μεγειά ο διαφωτισμός και η ανεξιθρησκεία στην Ελλάδα. Δε σφάξανε Ελληνάκιε.. παραφράζοντας τον Μαυροοχιά θα πω "Για σένα Μπολντρικ ο Διαφωτισμός είναι κάτι που συνέβηκε στους άλλους"...

    μια μικρή και εντελώς σχολαστική παρατήρηση @thinks : Ναι δεν είναι ΤΩΡΑ δική μας πρακτική η καύση των νεκρών... :D

    Αλλά είπαμε, εδώ παίζει να χαθούν έσοδα, τη λογική θα κοιτάξουμε;

    α επίσης : η

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...