Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

Ποιος θα ψηφίσει Χρυσή Αυγή;

Μου έχει τύχει ήδη δύο φορές μέσα σε μία εβδομάδα. Περνώντας δίπλα από ένα «πηγαδάκι» από 3-4 άτομα, υπήρχε ο τύπος που έβαζε τις φωνές στους υπόλοιπους. «Φυσικά και θα ψηφίσω Χρυσή Αυγή. Ποιος από όλους αυτούς τους αλήτες πολιτικούς που είναι τόσα χρόνια πάνω δεν έκλεψε και δεν πρόδωσε τον λαό; Είδαμε και την Αριστερά, είδαμε και τον Καρατζαφέρη. Όλοι τους κρεμάλα θέλουν». (…με κάποιες ελάχιστες παραλλαγές, αλλά και οι δύο συμπεριλαμβάνουσες την trendy λέξη «κρεμάλα»). 

Μην φανταστείς κανέναν ξυρισμένο πιτσιρικά πιθηκομούτσουνο ή κανέναν Fasistopithecus Hellenaris. Μια καθημερινή φυσιογνωμία με σπορ ντύσιμο, ο ένας γύρω στα 28 και ο άλλος γύρω στα 45. Καθημερινές φάτσες σε καθημερινή περιβολή. Ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Και μη νομίζεις ότι οι άλλοι τους δουλεύανε. Ίσα ίσα που ακούγανε με περίσσια προσοχή. 

Παλιότερα που εξέφραζα κάποιες ανησυχίες για τον τρόπο που εξελισσόταν το κίνημα των αγανακτισμένων, είχα γράψει: «προκειμένου να ισχυροποιηθεί μία ολοκληρωτική ιδέα, πρέπει να αδυνατίσει μία θεσμικά δημοκρατική». Κάθε φορά που εκτοξεύεται μία πέτρα ή δημιουργείται μία οχλοκρατική δυναμική εναντίον κάποιου ανθρώπου ή ενός δημοκρατικού συμβόλου, μειώνεται κατά μία «μονάδα πολιτισμού» η ικανότητά μας να λειτουργούμε συλλογικά, δημοκρατικά, με σεβασμό στην ελευθερία του λόγου και την άποψη του άλλου. 

Σημασία σε τέτοιες δυναμικές δεν έχει το χρώμα του κινήματος. Δεν απασχολεί την ψυχοσύνθεση της κοινωνίας αν η «πέτρα» προέρχεται από τον αντιεξουσιαστικό χώρο, την Αριστερά, την Ακροδεξιά, ή τον οποιονδήποτε αποφασίσει να εκφράσει το μακρύ και το κοντό του ή εν τέλει την ιδεολογία του με βίαιο τρόπο. Αυτό που μένει, είναι η δυναμική. Αν τον τελευταίο χρόνο μάς έχει γίνει συνήθεια η κατηγοριοποίηση της κοινωνίας σε λαό και πολιτικούς, σε μνημονιακούς και αντιμνημονιακούς, σε πατριώτες και ανθέλληνες, δηλαδή σε καθαρά γενικευμένους και ανυπόστατους διαχωρισμούς, τότε γίνεται συνήθεια και η εκάστοτε διαμάχη μεταξύ αυτών των κατηγοριών, αλλά και της φασίζουσας δυναμικής αυτής της διαμάχης. 

Όταν κάποιοι ωρυόμαστε για την πόλωση της πολιτικής, υπό αυτές τις συνθήκες, δεν αναφερόμαστε στον φανατισμό και τις ακρότητες των υφιστάμενων άκρων, αλλά την απορρόφηση της πιο μετριοπαθούς και ισορροπημένης νοοτροπίας προς αυτά τα άκρα. Οι δύο προαναφερθέντες «κήρυκες» της Χρυσής Αυγής, είναι πολύ πιθανό στις προηγούμενες εκλογές να είχαν στηρίξει άλλους πολιτικούς σχηματισμούς. Αυτή η σταδιακή μεταφορά προς τα άκρα είναι που ευνοείται από το γενικότερο κλίμα της αυτοδικίας, της βίας και του γενικότερου σιγονταρίσματος αυτού του κλίματος από τα ΜΜΕ. Δεδομένου ότι η Χρυσή Αυγή, ανέκαθεν εξέφραζε μία ακεραιότητα στην στάση της απέναντι στους «πουλημένους και προδότες πολιτικούς», φυσικό είναι το άκρο που τελικά θα υποδεχτεί μία μεγάλη μερίδα από τους απολιτίκ αγανακτισμένους, να είναι η ακροδεξιά. Η πολιτικοποιημένη αγανάκτηση είχε «σπίτι» ούτως ή άλλως εξ’ αρχής. 

Τώρα που πλησιάζει η 25η Μαρτίου, κάποιοι ακονίζουν τις ορέξεις τους με ντου, γιούχες, μούντζες, γιαούρτια, προπηλακισμούς και τραμπουκισμούς. Πώς είναι κάτι χουλιγκάνια που ζούνε μόνο για την ημέρα του αγώνα και την υπόλοιπη εβδομάδα φορτώνουν αδρεναλίνη, τσαμπουκά και οπαδική έκσταση; Κάτι παρόμοιο πλέον αρχίζει να συμβαίνει και με τις παρελάσεις ή τις δημόσιες εμφανίσεις διαφόρων προσώπων. Μόνο που αυτή τη φορά, το συνονθύλευμα της αριστερίστικης, εθνοπατριωτικής, αγανακτισμένης σαλάτας, θα έχει την ευκαιρία να εκφράσει τις πολιτικές του πεποιθήσεις στις ερχόμενες εκλογές. Και όπως πέρσι γελάγαμε με την υποψηφιότητα Μιχαλολιάκου στον Δ. Αθηναίων και μέσα σε μία νύχτα μάς κόπηκε ο βήχας, ενδεχομένως στις ερχόμενες βουλευτικές εκλογές, και πάντα με την βοήθεια της «ιδεολογικοποιημένης» αποχής, να μαρτυρήσουμε παρόμοια σκηνικά.


25 σχόλια:

  1. "με την βοήθεια της «ιδεολογικοποιημένης» αποχής, να μαρτυρήσουμε παρόμοια σκηνικά"

    Στο χέρι μας είναι τα πολιτικά αυτά κατακάθια να μείνουν στον υπόνομο που ανήκουν. Την πάθαμε μια φορά στις δημοτικές, να μην την ξαναπάθουμε. Μηδενική αποχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρόσεχε γιατί από τη μια οι "σύντροφοι", από την άλλη οι "πατριώτες", δεν ξέρει κανείς τι γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε γενικές γραμμές συμφωνούμε. Παραβλέπεις όμως μέσα στον απόλυτο σχεδόν συμψηφισμό δεξιών κι αριστερών τη ρήση ότι η βία γεννά βία. Δηλαδή, παραβλέπεις ότι η βία των πολιτών είναι μία
    ειρηνική συγκριτικά στην ισχυρότερη κατά πολύ βία του κράτους (συστημική) με τα οριζόντια οικονομικά μέτρα χρεοκοπίας, ενάντια στους συμβολισμούς της "δημοκρατίας" και της μεταπολίτευσης.

    Προσωπικά, δεν "καταδικάζω τη βία από όπου κι αν προέρχεται". Διαφωνώ μαζί της, αλλά προσπαθώ να κατανοήσω τα ελατήριά της. Βλέπεις, άλλο είναι να διαφωνώ με τη βία κι άλλο να προσπαθώ να την καταλάβω, να την αιτιολογήσω. Η βία της πολιτικής είναι το βασικό αίτιο για τη στάση ορισμένων πολιτών και ακόμα και την αποδοχή των πράξεών τους ή την επικρότηση από παρισταμένους.

    Η αναλογία μπορεί να βρεθεί μόνο σε καταστάσεις πολέμου. Η βία που υφίσταται ένας επιτιθέμενος είναι ίδια και καταδικαστέα με εκείνη του αμυνόμενου; Και φυσικά εδώ δε μιλάμε για τέτοιας μορφής βία (αλίμονο δε φτάσαμε σε τέτοιο επίπεδο), αλλά πρέπει να έχουμε στο νου μας τελικά ποιος γεννά τη βία και ότι η αντιβία είναι γέννημα μιας επίθεσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το θέμα Δείμο μου είναι ότι μέχρι εμείς να αναλύσουμε τα αίτια (που τα γνωρίζουμε ούτως ή άλλως), η ΧΑ θα έχει μπει Βουλή, και εμείς ακόμα θα αναλύουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βασικά αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να γίνει κάτι ακραίο για να δοθεί μια λύση στο πρόβλημα του τόπου. Έχουμε αποκλείσει εντελώς από το μυαλό μας μια λογική διαδικασία.
    Παρόμοιο περιστατικό είχα και γω με ένα φίλο μου που χρόνια ψηφίζει ΚΚΕ και μου είπε ότι στις επόμενες εκλογές θα ψηφίσει ΛΑΟΣ (ντόινγκ!) γιατί πιστεύει ότι ο Καρατζαφέρης θα δώσει τέλος σε όλα αυτά που γίνονται γιατί το κόμμα του είναι λίγο πολύ φασιστικό και μόνο έτσι θα πάμε μπροστά...!!!!!!, χωρίς βέβαια να αλλάξει τις απόψεις του περί αριστεράς.
    Τελικά ο κομουνισμός και η μαλακία....ε σόρρυ, χριστιανισμός ήθελα να πω, είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματός.
    Δεν έχω τίποτα με τους κομμουνιστές, ούτε με τους χριστιανούς μην με παρεξηγήσετε, αλλά ο συνδυασμός των δύο είναι νομίζω δολοφονικός.
    Καλήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν είναι ο φόβος μου η είσοδος της ΧΑ στη Βουλή. Στη δημοκρατία -έστω και τη "δημοκρατία" αυτά είναι μέσα στο παιχνίδι. Σε ένα δημοψήφισμα μπορεί να κυριαρχήσει το ΝΑΙ οσο και το ΟΧΙ. Δηλαδή, τώρα θα καούμε για τη ΧΑ; Δεν καήκαμε που έβγαλε δημοτικό σύμβουλο ή δήμαρχο; Στις εκλογές όλα παίζουν.

    Η ΧΑ θα μπει στη Βουλή επειδή πολύ απλά μας χρεοκόπησαν. Δε θέλει καμία ιδιαίτερη ανάλυση και δεν έχει καμία σχέση με τη βία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν χαλαρώσουμε τα κριτήρια, όλα μπορούν να δικαιολογηθούν, για όλα μπορεί να υπάρξει μια αθωωτική ερμηνεία, ακόμη και και για το χρυσαυγίτη που ξυλοκοπάει μετανάστες. Και για αυτόν και για πολλούς άλλους, τη δική του αντιβία παράγει απέναντι στη βία που εκτιμά ότι εισπράττει. Με αυτή τη θολούρα στο μυαλό είναι αδύνατον να χαραχτεί πολιτική, μπορούμε μόνο να συζητούμε και να αναλύουμε (ως να ήμαστε) εκτός τόπου και χρόνου. Εκτός αν αυτό που επιδιώκεται είναι ακριβώς το να περάσει αυτή η θολούρα από τα μυαλά στην κοινωνία, να προκληθεί μέγιστη αναστάτωση, να χαθεί κάθε έλεγχος, να τρυπήσει το σύστημα εντελώς και μετά να έρθει να γεμίσει το κενό όποιος προλάβει (από τα δεξιά ή από τα αριστερά). Αυτό ακριβώς είναι το στοίχημα, η φαντασίωση, το όραμα της επαναστατικής κατάληψης της εξουσίας. Δε βλέπω κανένα λόγο να πρέπει να αντιμετωπίσουμε με οποιαδήποτε συμπάθεια αυτό το επικίνδυνο τζογάρισμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. earinoexamino, η βία δεν είναι πάντα ίδια και αυτό νομίζω ότι είναι κατανοητό. Άλλο η απρόκλητη σωματική βία (για λόγους ρατσισμού ή άλλους) κι άλλο η άμυνα. Αν ένας χρυσαυγίτης δείρει μετανάστη που του επιτέθηκε, δε θα τον κατηγορήσω. Αλλά ο Χρυσαυγίτης δέρνει ως αντίσταση στη συστημική βία;

      Διαγραφή
  8. Το ότι η αποχή μπορεί να κάνει τέτοιες δηλώσεις για τους απέχοντες ειλικρινά δεν το περίμενα.
    Ωστόσο συμφωνώ με το Δείμο παραπάνω στην προσπάθειά του να διαχωρίσει τη θέση του από τη δική σου, στα σημεία του συγκεκριμένου ποστ, γιατί τα σημεία ο καθένας τα κωδικοποιεί όπως μπορεί και είναι εξαιρετικά δύσκολο να κλείσεις τη σκέψη πολιτική ή άλλη σε 3 αράδες ενός ποστ.
    Με βλέπεις εδώ γιατί αποφάσισα να μην απέχω πια. Ήρθα να συστηθούμε γιατί φαίνεσαι από το λόγο σου σοβαρά πολιτικοποιημένο άτομο όποιες και να είναι οι πεποιθήσεις σου. Εδώ λοιπόν μια γνήσια εκπρόσωπος του ελαφρολαϊκού και της φυλλάδας, του κομμωτηρίου η Ποπη/ Ρίτσα και του αθλητικού καφενείου ο Μήτσος/Κίτσος με 24mbps σύνδεση στο ίντερνετ που κατάλαβε το λάθος και ήρθε να γυρέψει το σωστό.
    Το ότι σε διαβάζω δε σημαίνει βέβαια τίποτα ούτε για 'σενα ούτε για 'μενα στο κάνω αυτό συμβόλαιο αν θέλεις. Όταν γράφεις πάντως ένα τόσο δεικτικό κείμενο που με βοηθά να προσδιορίζω και να αυτοπροσδιορίζομαι δεν μπορώ κι εγώ η απολιτικ να μην πάρω θέση. Θα πάρω λοιπόν τις ευθύνες που μου αναλογούν και όχι αυτές που μου αποδίδουν για την αποχή μου. Και αν δηλώνω έτοιμη δεν εννοώ έτοιμη για όλα.
    Πριν απαντήσεις ως προς το γεγονός πως το πήρα προσωπικά διάβασε αυτά:

    http://profanws8adunatisw.blogspot.com/search/label/Georgina%20%CE%91%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%AF%CE%BA

    για να δεις πως μπορεί και να σου έχω εμπνεύσει άθελά μου αυτό το κείμενο.
    Εγώ τις θέσεις σου τις εκτιμάω πάντως και δεν θα σε έλεγα ποτέ manager ιδεών γιατί έχεις άποψη για όλα και την πιο ενάρετη θέση να προτείνεις! Άλλωστε γι' αυτό είμαι εδώ!
    Μια απολιτικ αγανακτισμένη γλωσσού μάνα το συρμού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχω τη γνώμη ότι το θέαμα των ανθρώπων που μαζικά ψάχνουν να φάνε από τα σκουπίδια, είναι πολύ αηδιαστικότερο από το (ενδεχόμενο) θέαμα χρυσαυγιτών βουλευτών.

    Έχω επίσης τη γνώμη ότι η ανατριχίλα μπροστά στο ενδεχόμενο να δούμε χρυσαυγίτες βουλευτές, κρύβει (αλλά δεν κρύβει επιδέξια) τον θαυμασμό και την απόδοση ευσήμων εγκυρότητας και δημοκρατικότητας προς όλους εκείνους τους αηδιαστικούς βουλευτές του παρόντος, που μας οδήγησαν εδώ που βρισκόμαστε, δηλαδή μπροστά στους σκουπιδοτενεκέδες να ψάχνουμε τροφή.

    Έχω επίσης τη γνώμη ότι το (όντως ανησυχητικό) φαινόμενο πολιτών που ξαφνικά σκέφτονται να ψηφίσουν χρυσή αυγή, είναι εξίσου ανησυχητικό με το φαινόμενο πολιτών που σκέφτονται στα σοβαρά να ψηφίσουν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και σία.

    Μόνο που το πρώτο φαινόμενο (οι ψηφοφόροι της ΧΑ) δείχνει έναν κόσμο σε κίνηση (αποτρόπαια κίνηση, πλην όμως κίνηση). Ενώ το δεύτερο, δείχνει έναν κόσμο σε αφασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ποιός θα ψηφίσει Χρυσή Αυγή ρώτησες στον τίτλο Ελληνάκι. Η απάντηση είναι ότι θα τους ψηφίσει ένα μεγάλο ποσοστό των αναγνωστών του Tro(ma)ktiko, και αν έχουν δίκιο σε αυτή τους την εκτίμηση (γιατί όχι, το δείγμα είναι πολύ μεγάλο) τότε η ΧΑ θα χάνει όσο περνάει ο καιρός ψηφοφόρους προς Καμμένο: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2012/02/test-2012.html

    Όσο για το τι είναι βια πραγματικά το όριο μου φαίνεται ότι τελικά για πολλούς είναι η φαντασία μας και η ικανότητά μας να παράγουμε μεταφορικά σχήματα.

    Ο Χρυσαυγίτης στα λημέρια του λέει καθημερινά ότι ασκεί βία απαντώντας στη "βία" που δέχθηκε - όπου βία, μας εξηγεί, είναι η αίσθηση ότι είναι ξένος στον τόπο του, ότι το κράτος μεριμνά περισσότερο για τους παράνομους μετανάστες απ' ό,τι για το νομοταγή γηγενή. Βία, μας λέει, είναι που η γιαγιά του ή η αδερφή του ή η μάνα του φοβάται να περπατήσει μόνη της το βράδυ.

    Αυτά τα επιχειρήματα ακούγονται κατά κόρον και είναι αδύνατον να τα καταρρίψει κανείς αν έχει δεχθεί ότι η μεταφορική 'βία' είναι όχι μόνο ισοδύναμη με την πραγματική βία, αλλά μπορεί και να συμψηφιστεί. Ξέρω ξέρω, δεν θέλετε να συμψηφίσετε τα δύο, απλά να τα κατανοήσετε. Κι όμως, πουθενά δεν γίνεται προσπάθεια κατανόησης. Όσοι προτάσσουν αυτό το επιχείρημα συνήθως 'γνωρίζουν' από ενόραση γιατί δέρνει ή καίει ο καθένας. Κι όμως η νομοτέλεια που υποθέτουν μεταξύ ανέχειας και βίας είναι αστεία. Για κάθε ΓΜ (Μιχαλολιάκο) υπάρχει ένας ΜΓ (Γκάντι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Georgina

    Για το θέμα της αποχής, έχω τοποθετηθεί εδώ, εδώ, εδώ, καθώς και σε διάφορες άλλες διάσπαρτες θέσεις.

    @ πρκλσ

    Υπάρχουν όμως κάποια λογικά άλματα ανάμεσα στον ρακοσυλλέκτη και τον χρυσαυγίτη βουλευτή. Το ένα δεν είναι απαραίτητο συγκρίσιμο με το άλλο, και σίγουρα το φαινόμενο του ανθρώπου που ψάχνει να φάει στα σκουπίδια δεν έχει άμεση σχέση με την βία είτε της εξουσίας, είτε της κοινωνίας. Είναι αρκετά πιο σύνθετες οι "κοινωνιολογικές διαδρομές" για να καταλήγουμε σε τέτοια συμπεράσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! Άλλη φορά να κάνεις λινκ εκεί εκεί κι εκεί γιατί έρχονται και καινούργιοι καθεαυτού υπεύθυνοι της συντήρησης ανίκανων πολιτικών δια της αποχής τους και με βασικές ελλείψεις στη μαθηματική σκέψη και την παράγωγη λογική της, που την κατάντησε έτσι η θεσμοθετημένη εκπαίδευση των ανίκανων που άφησε η αποχή να υπερέχουν και να θεσπίζουν.
      Τις μαθηματικές πράξεις που αναφέρεις χρειάζομαι λυσσάρι για να τις κάνω, γιατί εμένα η εκπαίδευση με ήθελε θεωρητικιά και όχι θετικιά. Έτσι με κοσκίνισε και τώρα προσπαθώ να γίνω θετικιά.
      Πάντως σε και κάποια συγκριτική παιδαγωγική που θυμάμαι να κάνουμε σε ακαδημαϊκό μάθημα είχε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση για τα απολυταρχικά συστήματα που έδιναν πολύ μεγάλη βαρύτητα στη μαθηματική παιδεία έναντι της θεωρητικής. Δες το Αλβανικό, Σοβιετικό εκπαιδευτικό σύστημα σε προηγούμενες εποχές και ότι άλλο θεωρείς μη δημοκρατικό. Θα εκπλαγείς.

      Διαγραφή
  12. @ Manos

    Το "κατανοώ" με το "εγκρίνω" έχουν διαφορά όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ellinaki Ξέρεις ήμουν στην Αθήνα το 2001 όταν έπεσαν οι δίδυμοι πύργοι και είδα πολλούς φίλους να ζητωκραυγάζουν μπροστά στις εικόνες. Τα πρόσωπά τους δεν είχαν πάνω τους αποτυπωμένη κάποια βαθιά περίσκεψη, μόνο την άγρια χαρά της νίκης - έμοιαζαν πάρα πολύ με τα πρόσωπα των οπαδών της εθνικής του 2004.

    Μερικές μέρες μετά όλοι τους μου έλεγαν για τη διαφορά μεταξύ 'κατανοώ' και 'εγκρίνω' λες και η ικανότητά τους να διακρίνουν μεταξύ των δύο ρητορικά ήταν απόδειξη της ικανότητάς τους να επιλέξουν το πρώτο από το δεύτερο στην πραγματικότητα.

    Είναι πολλοί αυτοί που όντως προσπαθούν να κατανοήσουν. Μπορείς να τους διακρίνεις από αυτούς που κρύβονται πίσω από τις λέξεις γιατί όντως μετά από το καταλυτικό γεγονός της βίας κοιτάζουν να μάθουν πράγματα που δεν γνώριζαν ώστε να το εξηγήσουν. Αν λες τα ίδια πράγματα πριν την βίαιη πράξη και μετά τη βίαιη πράξη τότε δεν έχεις κάνει καμμιά προσπάθεια να την καταλάβεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μα, Ελληνάκι, η υπέρτατη βία της εξουσίας, αυτό που έλεγε ο Όργουελ "μια μπότα που συντρίβει ένα ανθρώπινο πρόσωπο", δηλαδή μια βία που εξευτελίζει την ανθρώπινη υπόσταση, είναι ακριβώς η βία που αναγκάζει τον άλλο να ψάχνει τα σκουπίδια.

    Αυτό που λέω, λοιπόν, είναι ότι με ανησυχούν περισσότερο εκείνοι που θεωρούν "θεσμικά φυσιολογική" και αποδεκτή αυτή τη βία, παρά εκείνοι που θεωρούν αποδεκτή πολιτική επιλογή το ναζισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ πρκλσ

    Και πάλι όμως. Δεν καταλαβαίνω τα μέτρα σύγκρισής σου. Τι απαγορεύει σε κάποιον να εκφράζει αποτροπιασμό τόσο στην βία της εξουσίας, όσο και και την σταδιακή άνοδο του ναζισμού; Γιατί πρέπει να είναι ή το ένα ή το άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καταρχήν καλησπέρα.
    Ξέρετε γιατί είναι ελκυστικός ο φασισμός ;
    Όχι γιατί υπόσχεται απαραίτητα λύσεις, αλλά γιατί υπόσχεται οπωσδήποτε εκδίκηση και "ρεβάνς". Πολλές φορές το ένα περνάει μέσα από το άλλο. Εκδίκηση απέναντι σε ότι πραγματικό και φανταστικό μας "καίει". Απέναντι σε πολιτικούς, κομπιναδόρους, καταχραστές, μετανάστες, δικαστές, αλλοδαπούς, δημοσιογράφους, Εβραίους και πάει λέγοντας. Ο φασισμός ποντάρει καταρχήν στο φόβο της αστικής τάξης των "νοικοκυραίων" για την χαμένη τους ευημερία. Ο βασικός στύλος του φασισμού είναι η μεσαία αστική τάξη και όχι τα λούμπεν στοιχεία. Αυτοί ακριβώς που είδες αγαπητό ελληνάκι.
    Ποιοι στήριξαν τάχα τον Αδόλφο και τον Μπενίτο;
    Ποιοι αλληθώριζαν προς τους συνταγματάρχες και βολεύτηκαν την επταετία;
    Δεν πρέπει να σου κάνει εντύπωση επομένως, που η σημερινή κατάσταση πραγματική ή πλασματική, έβγαλε στην επιφάνεια τον "φαιοχιτώνα" που κρύβει μέσα του ο κάθε μικροαστός και ετοιμάζεται και τη δική του "Νύχτα των Κρυστάλλων".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Άλλων ιδεολογιών οι υποστηρικτές έχουν κάψει την Αθήνα όμως καμιά 20ριά φορές από το 2008 έως σήμερα.

    Δυστυχώς, η μαξιμαλιστική ηλιθιότητα της "Αριστεράς", οι επικίνδυνες ανοησίες του θείου βρέφους της Κουμουνδούρου με τους δεινόσαυρους του Περισσού καθώς και ο περιττός αρνητισμός ΣΕ ΟΛΑ ακολουθώντας τη ρήση του Μάο "Μεγάλη αναταραχή, ωραία κατάσταση" είχε σαν αποτέλεσμα να αρχίσει και η αντίθετη πόλωση, με πρωταγωνιστές όσους ακραίους της άκρας δεξιάς ενοχλούνται και έτρωγαν ιδεολογικές σφαλιάρες όλα αυτά τα χρόνια, οι οποίοι βέβαια ως τώρα είτε απείχαν από τα δημόσια πράγματα, είτε έκαναν περιορισμένες εμφανίσεις. Η χρυσή αυγή έχει κάνει μακράν λιγότερες καταστροφές από τους "γνωστούς αγνώστους" μην τρελαθούμε, άσχετα αν διέπεται από, τον ίδιο ή μεγαλύτερης έντασης ολοκληρωτισμό. Επίσης, οι δράσεις της έχουν ενοχλήσει κλειστές κοινότητες περισσότερο (πχ πογκρόμ κατά μεταναστών) παρά ευρύτερες κοινωνικές ομάδες (καταστροφές, λεηλασίες, αποκλεισμοί λιμανιών και ματαιώσεις διακοπών σε γηγενείς και ξένους τουρίστες από «αριστερούς» διαδηλωτές) Απλά η Ελληνική κοινωνία έχει υποστεί συστηματική πλύση εγκεφάλου και σοκάρεται πχ περισσότερο στη θέα της σβάστικας από τη θέα του σφυροδρέπανου, αυτό είναι όλο. Για πολλούς όμως είναι το ίδιο πράγμα.

    Δυστυχώς, όταν τα "αστικά" κόμματα δείχνουν τέτοια εικόνα σαν και αυτή, των δύο μεγάλων κομμάτων και δεν υπάρχει ανερχόμενος τρίτος πόλος, το κενό θα τείνει να γεμίσει από επίδοξους διαδόχους ακραίους ή μη, πρόσκαιρους ή μη, η ιστορία θα δείξει. Οπότε ήταν αναμενόμενο ότι κάποια στιγμή οι ΧΑ θα άρχιζε να ξεπετιέται από τους αστικούς της θύλακες και να αρχίσει να γιγαντώνεται σε αριθμούς.

    Εκείνο που μας έχει σώσει προσώρας από χειρότερες καταστάσεις είναι ότι ένα ΠΟΛΥ μεγάλο μέρος του πληθυσμού έχει μπει σε αστική τροχιά, έχει «ηρεμήσει» (το 1944 είχαμε να κάνουμε με παρατεταμένη εξαθλίωση συνεπεία κατοχής – πραγματικής και όχι λεκτικής) έχει σπουδάσει έξω, έχει ταξιδέψει, και όσο και να προσπαθούν οι Ελληναράδες να ωραιοποιήσουν τα αντικοινωνικά και αντιδημοκρατικά χαρακτηριστικά πολλών νεοΕλλήνων σαν "ιδιαιτερότητες", εν τούτοις υπάρχουν και οι άλλοι, οι ψύχραιμοι οι οποίοι έχουν τα γνωστικά εργαλεία (σπουδές, μόρφωση, κάποιοι ακόμα και παιδεία, ανατροφή) που δεν τους αφήνουν να παρασυρθούν από τις θορυβώδεις μειοψηφίες.

    Το θέμα είναι όμως ότι έχει και η υπομονή τα όρια της και ότι ο ιστορικός χρόνος καμιά σχέση δεν έχει με τον ανθρώπινο. Διότι όντως, το 2020 η Ελλάδα μπορεί να έχει μπει σε μια πορεία ανάκαμψης. Παρόλα αυτά όμως η ιστορία μας έχει διδάξει ότι αν δεν προσέξουμε (και πολλοί δεν πρόσεξαν, παλιά, στο κάτω-κάτω είναι ασύλληπτο ένας λαός να αιματοκυλείται ΑΜΕΣΩΣ μετά από μια ξένη κατοχή και ναι, πιστεύω ότι ΤΟΣΗ βλακεία την έχουμε ακόμα μέσα μας) η Αθήνα του 2020 μπορεί να μοιάζει περισσότερο με το Low Angeles του 2029 στην εναρκτήρια σκηνή της ταινίας Blade Runner και λιγότερο με τις μακέτες που έχουν παρουσιαστεί για το Ελληνικό...

    Προσοχή λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Στο Ελλαδιστάν καταναλωνόμαστε στο "μπάτσοι-γουρούνια-δολοφόνοι" ενώ οι χρυσαυγίτες προετοιμάζονται να μπουν στην Βουλή. Αυτοί είμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Παρόλο που θεωρώ οτι εξακολουθείς να μπερδεύεις μέσα στο μυαλό σου το μη βίαιο κίνημα του Συντάγματος, δε μπορώ βλέποντας τα σχόλια εδώ: http://www.realpolitics.gr/archives/41609/ να εκφράσω τη συμφωνία μου για το πόσο επικίνδυνες εποχές ζούμε.

    Η άρχουσα τάξη τα έκανε μαντάρα και αν οι προοδευτικές δυνάμεις του τόπου δε συσπειρωθούν τότε μας περιμένει πολύ βαθύ σκοτάδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Χαζούλης

    Το τί μπερδεύει ο καθένας στο μυαλό του είναι υποκειμενικό, και σε θεωρητικό επίπεδο δεν έχει και τόση σημασία. Σημασία έχουν τα γεγονότα που είναι αδιαμφισβήτητα. Και σύμφωνα με τα γεγονότα, η έννοια του φασισμού τον τελευταίο χρόνο έχει ξεπεράσει τις θεωρητικές του διαστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ασφαλώς, γι'αυτο έγραψα και το "θεωρώ" . Διότι κατηγορώ πρωτίστως την αρτιριοσκληρομένη άρχουσα τάξη και μετά οποιονδήποτε άλλον για αυτή τη κατάντια.
    Τα γεγονότα είναι όντως αδιαμφισβήτητα και εγώ έχω ακούσει τέτοιες συζητήσεις πρόσφατα σε διάφορα μέρη. Ενδιαφέρον είναι ότι φωνάζουν επίτηδες για να τους ακούσουν, λες και είναι gay & pride...

    Πολλά απωθημένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...