Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2008

Λεξικό Αγνώστων Όρων του Ελληναρά Οδηγού

Όταν οδηγάς, θεωρείς ότι είσαι μόνος σου στο δρόμο χωρίς να βλέπεις άλλα οχήματα και πεζούς τριγύρω; Είσαι από αυτούς τους κρετίνους που νομίζουν ότι το αυτοκίνητό τους είναι η προέκταση του πουλιού τους; Εισπράττεις καθημερινά χριστοπαναγίες από απηυδισμένους οδηγούς και πεζούς; Πιστεύεις ότι είσαι ο καλύτερος οδηγός του πλανήτη; Συχνά σε αποκαλούν κάγκουρα, αρούρι, μανιαουραίο και άλλα τέτοια κοσμητικά;

Εάν απάντησες «ναι» σε μία ή περισσότερες από τις παραπάνω ερωτήσεις, τότε πολύ πιθανό να πάσχεις από το σύνδρομο του «Ελληναρά οδηγού». Είναι ένα σύνδρομο διάχυτο στην ελληνική επικράτεια και είναι υπαίτιο για:

Α) Τον θάνατο χιλιάδων ανθρώπων ετησίως

Β) Σωματικά τραύματα δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων

Γ) Ψυχικά τραύματα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων

Δ) Αισθητική και ακουστική βλάβη στο οδικό δίκτυο και τα πέριξ αυτού, ολόκληρης της χώρας

Είναι όντως ένα αξιοθαύμαστο σύνδρομο που πηγάζει κυρίως από το ελληνικό γονίδιο ατομικιστικής και γραψαρχίδικης συμπεριφοράς που συναντάται συχνά σε πολλές δραστηριότητες. Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι όσα σταυρουδάκια, παναγίτσες και αγίους κι αν έχει κάποιος κρεμασμένα στο καθρεφτάκι του, το σύνδρομο παραμένει. Όμως δεν πρέπει να φοβάσαι. Το ελληνάκι πιστό στη συνείδησή του για μία συλλογική και ισότιμη ελληνική κοινωνία, προσφέρει μέσω του παρόντος άρθρου το πρώτο «Λεξικό Αγνώστων Όρων του Ελληναρά Οδηγού», ως ένα ύστατο βοήθημα στην τραγική κατάστασή σου.

Απόσταση Ασφαλείας
Είναι αυτή η απόσταση που πρέπει να τηρείς, ώστε αν ο μπροστινός σου, που μιλάει στο κινητό με τη γκόμενα που τον χωρίζει, πατήσει απότομα το φρένο, ο χρόνος των αντανακλαστικών σου και της εκτέλεσης του φρεναρίσματος από μέρους σου να είναι αρκετός ώστε να μην σκάσει το όχημά σου με δύναμη στον μπροστινό. Η απόσταση ασφαλείας είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε μεγάλες ταχύτητες όπου πιθανόν να έχεις την ψευδαίσθηση ότι αν βρεθεί ένα εμπόδιο ή κοκαλώσει ο μπροστινός σου στον οποίον έγινες κολλιτσίδας, θα μπορείς μέσα σε μισό δευτερόλεπτο να έχεις επιβραδύνει από 100 χλμ / ώρα σε 0 χωρίς να ακουμπήσεις το εμπόδιο ή τον μπροστινό.

Ευτυχώς για σένα, υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται με αυτά και μπορούν να υπολογίσουν χονδρικά την απόσταση ασφαλείας που πρέπει να κρατάς ανάλογα την ταχύτητά σου. Ενδεικτικά:

35 χλμ / ώρα = 12 μέτρα
55 χλμ / ώρα = 23 μέτρα
80 χλμ / ώρα = 53 μέτρα
100 χλμ / ώρα = 73 μέτρα
110 χλμ / ώρα = 96 μέτρα

Αν τα 100 μέτρα απόσταση σου φαίνονται υπερβολικά, μπορείς να δοκιμάσεις και μόνος σου με έναν τοίχο σε μικρότερη απόσταση. Στην καλύτερη να σαβουριαστείς και να γλιτώσεις τη ζωή σε κάποιον που ίσως κάποια στιγμή να είχε την ατυχία να οδηγεί μπροστά σου. Στη χειρότερη να χαλάσεις τον τοίχο και να πρέπει να τον πληρώσουν οι κληρονόμοι σου.


Αυτοκίνητο
Είναι το όχημα το οποίο οδηγάς. Ένα αυτοκίνητο διαθέτει συνήθως μάζα πολλές φορές μεγαλύτερη από αυτή ενός ανθρώπου. Αυτό σημαίνει ότι μεγέθη όπως η ορμή του, η αδράνεια και η κινητική του ενέργεια είναι πολύ μεγαλύτερα από έναν άνθρωπο που τρέχει. Άρα ένα αυτοκίνητο που πηγαίνει με 5 χλμ/ ώρα και σκάει σε έναν τοίχο, θα απελευθερώσει μεγαλύτερη ενέργεια τόσο στο αμάξωμά του όσο και στον τοίχο από ότι ένας πεζός που θα σκάσει υπό παρόμοιες συνθήκες στον ίδιο τοίχο. Αντίστοιχα, ένα αυτοκίνητο που πηγαίνει ακόμα και με 10 χλμ/ ώρα και σκάσει πάνω σε έναν άνθρωπο, θα προκαλέσει πολύ μεγαλύτερη βλάβη στον άνθρωπο από ότι στο αμάξωμά του. Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να απευθυνθείς και στο βιβλίο Φυσικής Α’ Γυμνασίου.

Διασταύρωση
Είναι η φυσική τομή δύο δρόμων, δηλαδή δύο ρευμάτων κυκλοφορίας. Ενδεχομένως αυτό να σε χαλάει, δεδομένου ότι σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να δίνεις προτεραιότητα στο άλλο ρεύμα (βλ. Σήμα ΣΤΟΠ και Φανάρια). Μπορεί να μη θες να το δεχτείς, αλλά ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλα οχήματα στον άλλο δρόμο. Αυτό σημαίνει ότι αν για οποιονδήποτε λόγο (Πχ αν έχεις γίνει κολλιτσίδας στον μπροστινό) βρεθείς ακινητοποιημένος πάνω στη διασταύρωση, θα φράξεις ένα ολόκληρο ρεύμα από οχήματα. Μην το κάνεις. Καλύτερα να χάσεις εσύ ένα λεπτό από τη δουλειά σου, παρά να χάσουν δεκάδες οδηγοί τρία λεπτά από τις δικές τους δουλειές.

ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας)
Είναι όντως αυτό που λέει και μπορείς να τον βρεις εδώ. Παρά την πεποίθησή σου ότι είσαι ο καλύτερος οδηγός που δεν έχει ανάγκη κανέναν, το συγκεκριμένο Κώδικα τον έχουν συντάξει άνθρωποι με δεκαπλάσιο IQ από το δικό σου. Αξίζει να του ρίξεις μία ματιά.

Λεωφορειο-λωρίδα
Συναντάται στις μεγάλες πόλεις και είναι μία λωρίδα κίνησης (βλ. παρακάτω) στην οποία επιτρέπεται μόνο η κίνηση λεωφορείων και δίκυκλων. Ο λόγος που υπάρχουν οι λεωφορειο-λωρίδες είναι ώστε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να κινούνται αδιάκοπα ώστε να εξυπηρετούν αυτούς που επιλέγουν έναν πιο ώριμο τρόπο μετακίνησης μέσα στην πόλη. Επειδή κατά κανόνα είναι κενή δε σημαίνει ότι ανοίγεται διάπλατα μόνο για σένα. Ούτε για να προσπερνάς τα άλλα κορόιδα που είναι κολλημένα στην κίνηση, ούτε για να σταθμεύσεις και να «πεταχτείς για ένα λεπτάκι» στο φούρνο.

Λωρίδες Κίνησης
Είναι αυτοί οι νοητοί «διάδρομοι» πάνω στο δρόμο που ορίζονται με συγκεκριμένη διαγράμμιση. Για τη σωστότερη ροή και των άλλων οχημάτων εκτός του δικού σου (ξέρω ότι ακόμα να το καταπιείς αυτό), καλό είναι να κινείσαι μόνο σε μία λωρίδα. Αν θες να αλλάξεις λωρίδα χρησιμοποίησε το φλας (βλ. παρακάτω).

Όσο πιο αριστερή είναι μία λωρίδα, τόσο πιο γρήγορη είναι η κίνηση σε αυτή. Άρα μην πηγαίνεις σαν χελώνα στην αριστερή λωρίδα και μην πηγαίνεις σφαίρα στη δεξιά. Κάνε προσπεράσεις μόνο από τα αριστερά κι ας σου κοστίσει 2 δευτερόλεπτα περισσότερη προσπάθεια.

Πεζοδρόμιο
Είναι μία έκταση που προορίζεται ΜΟΝΟ για τους πεζούς και τις δραστηριότητες αυτών (περίπατος, ποδήλατο, παιχνίδι από παιδιά, κλπ).

Πεζόδρομος
Είναι ένα πεζοδρόμιο που έχει δημιουργηθεί πάνω σε έναν υπάρχοντα δρόμο. Αυτό έχει δημιουργήσει τη λανθασμένη εντύπωση ότι στην ουσία πρόκειται για δρόμο, ενώ συχνά έχουν αποδοθεί λάθος ορισμοί όπως, χώρος ελεύθερης στάθμευσης, δρόμος για Peugeot, κλπ. Δεν ισχύει τίποτα από αυτά. Ο πεζόδρομος είναι πεζοδρόμιο.

Πεζός
Δίποδο, νοήμον ον που περπατά ανέμελα και απερίσκεπτα στο πεζοδρόμιο. Ενίοτε αναγκάζεται να διασχίσει το δρόμο. Διαθέτει ζωή που είναι εκατομμύρια φορές πιο πολύτιμη από το όχημά σου, το άγχος σου, τη νεύρωσή σου, την κατάθλιψή σου ή την υστερία σου. Βάσει του ΚΟΚ έχει προτεραιότητα σε κάθε περίπτωση.

Σήματα της Τροχαίας
Ευδιάκριτες πινακίδες στην άκρη του δρόμου που προειδοποιούν, απαγορεύουν, καθοδηγούν ή συμβουλεύουν. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να βρεις στον ΚΟΚ ή στο βιβλίο που είχες παπαγαλίσει όταν έδινες εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης.

Σήμα ΣΤΟΠ
Ευδιάκριτο, οκταγωνικό σήμα της τροχαίας, χρώματος κόκκινου με τη φράση STOP σε μεγάλα γράμματα. Σημαίνει «σταμάτα» και «δώσε προτεραιότητα».

Τροχαία ή Τροχομπατσαρία
Είναι το τμήμα της Αστυνομίας, αρμόδιο για την τήρηση του ΚΟΚ και την επιβολή προστίμων σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο. Ο συγκεκριμένος όρος δεν θα πρέπει να σε απασχολεί αφού κατά κανόνα είναι ανύπαρκτος, ενώ σίγουρα θα έχεις λάβει ένα από αυτά τα chain mails που λένε σε ποια σημεία ακριβώς στήνονται μπλόκα της τροχαίας σε ολόκληρη την Ελλάδα. Για καλή σου τύχη, η τροχαία θεωρεί ότι τα μπλόκα είναι μυστικά και ότι επειδή κόβει 10 κλήσεις την ημέρα, παράγει έργο. Άρα είτε υπάρχει, είτε όχι, για σένα κάνει το ίδιο και το αυτό.

Φλας
Είναι αυτό το πορτοκαλί φωτάκι που αναβοσβύνει στα άλλα οχήματα και σε προειδοποιεί για τις επερχόμενες κινήσεις τους. Πιθανόν να μη το πιστέψεις αλλά και το δικό σου όχημα διαθέτει παρόμοιο σύστημα. Με το αριστερό σου χέρι, ψηλάφισε ελαφρά την περιοχή πίσω και αριστερά από το τιμόνι. Κάποια στιγμή θα νοιώσεις ένα καυλιτζάκι. Αυτό ενεργοποιεί τα δικά σου φλας.

Εκτέλεση: Μετακίνησε το καυλιτζάκι προς τα πάνω ή προς τα κάτω ανάλογα με τη φορά που πρόκειται να γυρίσεις το τιμόνι. Κατά την ενεργοποίησή του, θα εμφανιστεί μία ένδειξη στο ταμπλό και θα ακουστεί ένας απαλός ρυθμικός ήχος που σημαίνει ότι το φλας είναι ενεργοποιημένο και όλα τα οχήματα και οι πεζοί γύρω σου είναι ενήμεροι για τις προθέσεις σου. Χρησιμοποίησέ το ακόμα και αν μετακινηθείς δεξιά ή αριστερά για λίγους πόντους.

Φώτα
Τα φώτα δεν χρησιμεύουν μόνο για να βλέπεις εσύ, αλλά για να σε βλέπουν και οι άλλοι. (Ξέρω ότι σου είναι ακόμα δύσκολο να πειστείς ότι στον δρόμο κυκλοφορούν και άλλα οχήματα και πεζοί, αλλά θα πρέπει να με εμπιστευτείς). Είναι ιδιαίτερα χρήσιμα τόσο σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (συννεφιά, βροχή, ομίχλη), όσο και σε συνθήκες σκότους ή τεχνητού φωτισμού (νύχτα, τούνελ, κλπ). Ανάβοντας τα φώτα έστω και μία βροχερή μέρα βοηθάς τόσο τους άλλους οδηγούς, όσο και τους πεζούς να βλέπουν εύκολα την αρχοντιά σου.

Επίσης, όταν αναβοσβήνουν, χρησιμεύουν για να «κάνουν σήμα» σε κάποιον ότι του δίνεις προτεραιότητα. ΔΕΝ σημαίνουν «κάνε στη μπάντα, περνάει ο Τρισμέγιστος Πιλότος με τα μεγαλύτερα αρχίδια σε όλη την Εθνική Οδό», ούτε «σου σκάω τους προβολείς στη μούρη και δε με νοιάζει».

Φωτεινοί Σηματοδότες ή Φανάρια
Συστοιχία από φώτα τριών διαφορετικών χρωμάτων (πράσινο, κίτρινο, κόκκινο) που σημαίνουν αντίστοιχα «προχώρα», «προσοχή έπεται κόκκινο» και «σταμάτα». Επίσης το παλλόμενο κίτρινο σημαίνει «με προσοχή». Είναι μία ιδιαίτερα χρήσιμη σήμανση που επιτρέπει την απερίσκεπτη μετακίνηση οχημάτων και πεζών στο οδικό δίκτυο.

Επίλογος
Μετά από μία προσεκτική ανάγνωση είναι πολύ πιθανό να μπορέσεις κι εσύ να απαλλαγείς από το σύνδρομο του «Ελληναρά Οδηγού» μια για πάντα. Το μόνο που χρειάζεται είναι υπεράνθρωπη προσπάθεια και αυτοσυγκέντρωση καθώς διαβάζεις τους άγνωστους όρους καθώς και την εφαρμογή τους στην πράξη όπου αυτό προκύπτει. Εκτός από την άμεση μείωση πιθανοτήτων να σκοτώσεις κάποιον, θα λάβεις και μία ικανοποίηση και ένα αίσθημα συλλογικότητας που ενδεχομένως να λείπει από τη ζωή σου.

18 σχόλια:

  1. Bravo gia to arthro sas. Elpizw, merikoi, na katalavoun to provlima tous. Eimaste oloi thimata kapote tetoious anthropous !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. το κακο ειναι οτι ως αμυνα αναγκάζονται και οι υπόλοιποι να φέρονται παρόμοια

    Δυστυχώς ποτέ στην Ελλάδα δεν υπήρχαν μέσα μαζικής μεταφοράς είτε αστικά είτε υπεραστικα΄
    ΚΙ έτσι ο κάθε ελληναράς (μεγάλε Καραμανλή που ξήλωσες το τράμ και έφερες τον "πολιτισμό") είχε το προσωπικό του "κάρο" που είναι προέκταση του μυαλού του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχοντας επιστρέψει από τα Ευρώπας, πήγα να περάσω με άνεση την Κηφισίας στο ύψος της Αλεξάνδρας από τη ζέβρα.
    Περιττό να αναφέρω, ότι αν το αποτολμούσαν θα με έκαναν ζέβρα προς το... τοστ, όλοι αυτοί που γκαζάρουν, όπως ορμούσαν τα στίφη των πιο βάρβαρων χριστιανών προγόνων τους για να καθιερώσουν την θρησκεία που, κατά τα άλλα, διδάσκει αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Paris-Athènes

    Ευχαριστώ. Δυστυχώς οι περισσότεροι το καταλαβαίνουν αφού γίνει το κακό.

    @ ser

    Ακριβώς. Αν όλοι οδηγούν σα ζώα, είναι δύσκολο εσύ να οδηγείς σαν άνθρωπος. Μπορούμε να το παλέψουμε όμως όσο μπορούμε, ειδικά μέσα στην πόλη.

    Πάλι ο Καραμανλής; Πρώτα η αντιπαροχή, μετά αυτό; Τί διάολο σκεφτόταν αυτός ο άνθρωπος;

    @ μεγαλοκοπέλα

    Καλά. Κι εσύ από Ευρώπη επέστρεψες. Πού νομίζεις ότι ήρθες;

    Τελικώς τα σταυρουδάκια που κρέμονται στο καθρεφτάκι δε σημαίνουν και πολλά. Πάω μάλστα στοίχημα ότι αν γινόταν στατιστική μελέτη στα ατυχήματα, το 99% των εμπλεκομένων θα είχαν σταυροπαναγίτσες κρεμασμένες. Κινδυνεύω όμως να πέσω θύμα γενικολογίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για λόγους ακριβολογίας μπορείς να διευκρινίσεις αν οι αποστάσεις που αναφέρεις στην αρχή, είναι οι αποστάσεις πέδησης ή οι αποστάσεις ασφαλείας που πρέπει να κρατάμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ mandarin
    Οι αποστάσεις πέδησης είναι και οι αποστάσεις ασφαλείας ...άντε πρόσθεσε και 5cm ακόμα στην απόσταση για να μη φιληθείς με τον μπροστά. Οικειότητες τώρα....τι?

    @ ελληνάκι

    Σωστά και ωραία όλα αυτά αλλά οι πεζοί ΔΕΝ έχουν πάντα προτεραιότητα, παρά μόνο στις διαβάσεις.
    Η γιαγιά π.χ. που πέρναγε την Πατησίων εκεί που της κάπνισε (και χωρίς να κοιτάξει καν προς την ροή του ρεύματος) και σταμάτησε η ρόδα μου στο πόδι της... δεν είχε καμία προτεραιότητα. Στραβομάρα και αφηρημάδα είχε.

    Απαιτώ νέο μπλόγκ με τα καμώματα των πεζών ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ mandarin
    Η απόσταση πέδησης είναι η απόσταση φρεναρίσματος μόνο.

    Η απόσταση ασφαλείας περιλαμβάνει και την απόσταση που διανύεις μέχρι να γίνει αντιληπτό το εμπόδιο ή το φρενάρισμα του μπροστινού. Χρονικά αυτό ορίζεται σε 2 δευτερόλεπτα μέγιστο με ότι απόσταση συνεπάγεται αυτό ανάλογα την ταχύτητά σου.

    Άρα η απόσταση ασφαλείας είναι μεγαλύτερη από την απόσταση πέδησης.

    @ βρομιστεράκι

    Έννοια σου και ετοιμάζω το φτυάρι για τους μηχανάκηδες :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εξαίσιο άρθρο! Ξέχασες να αναφέρεις και την περίπτωση των έξυπνων που κλέβουν τη σειρά σε φανάρι λεωφόρου που στρίβει αριστερά και κρατά μόλις 5". Κι ενώ αν όλοι ήταν κύριοι θα περίμενες περίπου 3 λεπτά, χάρη στα συγκεκριμένα γίδια περιμένεις 10. Αλλά τι να πρωτοπείς σε τέτοιο θέμα, και τι ν'αφήσεις!

    Για την απόσταση ασφαλείας, είναι πιο εύκολο να την υπολογίζεις σε χρόνο. Κι ο δάσκαλος οδήγησης μου είχε πει ότι είναι 2 δευτερόλεπτα από τον μπροστινό σου (1 μέχρι να ενεργοποιηθούν τα αντανακλαστικά σου, κι ένα για μεγαλύτερη σιγουριά). Σε μέτρα ανάλογα με την ταχύτητα, νομίζω βγαίνουν αυτά που γράφεις.

    Όσο για τα χρώματα του φαναριού, ο ΕΛ ΚΟΚ λέει το εξής:
    πράσινο = προχώρα.
    πορτοκαλί = προχώρα πολύ πολύ γρήγορα.
    κόκκινο = προχώρα προσεκτικά.

    Υ.Γ. Ζούπερ το μπλογκ σου! Φυσικά και το πρόσθεσα στη συλλογή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. τώρα είδα ότι είχες απαντήσει ήδη για την απόσταση ασφαλείας :Ρ. I am very sorry.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παιδιά για την απόσταση πέδησης και την απόσταση ασφαλείας νομίζω πως κάνετε παρανόηση.

    Πρώτον η απόσταση πέδησης είναι σαφώς μεγαλύτερη από την απόσταση ασφαλείας. Πάντα μιλάμε για απόσταση ασφαλείας από το μπροστινό αυτοκίνητο.

    Η απόσταση ασφαλείας είναι η απόσταση που θα διανύσει το αυτοκίνητο μέχρι να αντιδράσεις στις κινήσεις του μπροστινού. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να απαιτηθεί να κρατήσεις απόσταση από τον μπροστινό σου όση χρειάζεται για να ακινητοποιήσεις το κάρο σου. Ο λόγος είναι απλός: και ο μπροστινός σου θα φρενάρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συχνά αναρωτιέμαι τι μπορεί κανείς να περιμένει από μια χώρα, όπου ούτε οι πεζοί ξέρουν να περπατάνε, ούτε οι οδηγοί να οδηγάνε.
    Γιατί δηλαδή οι δημόσιες υπηρεσίες να ξέρουν να εξυπηρετούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ νασος

    Merci :)

    @ mandarin

    Η απόσταση ασφαλείας είναι στην ουσία το άρθροισμα δύο αποστάσεων: α) Τη απόστασης που διανύει το όχημα μέσα στο χρόνο αντίδρασης των 2 δευτερολέπτων (αυτό που ορίζεις εσύ στην ουσία ως "απόσταση ασφαλείας")
    β) Την απόσταση πέδησης ή φρεναρίσματος μέχρι το όχημα τα ακινητοποιηθεί.

    Η απόσταση ασφαλείας πρέπει να είναι και η απόσταση ακινητοποίησης ως μία ασφαλιστική δικλείδα. Φυσικά και ο μπροστινός σου θα συνεχίσει να κινείται μέχρι να φρενάρει και αυτός τελείως, αλλά η απόσταση ασφαλείας λαμβάνει υπόψη το πιο ακραίο ενδεχόμενο, πχ να ακινητοποιηθεί στιγμιαία ο μπροστινός.

    Μπορείς να βρεις περισσότερες λεπτομέρειες σε ένα πινακάκι στο τέλος αυτού του κειμένου.

    @ basik

    Α εγώ το έχω λύσει αυτό. Δεν περιμένω σχεδόν τίποτα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ωραία τα λες (και τα χω πει και εγώ κατά καιρούς) αλλά η μαγκιά στην χώρα μας έχει καταντήσει έμβλημα του κομπλεξικού νεοέλληνα που προσπαθεί να αποδείξει με το δίκιο της λαμαρίνας του πως αυτός είναι ο king of the road. Αν η τροχαία δεν κόψει κώλους - εν ολίγεις αν δεν αφαιρέσει διπλώματα και όχι πρόστιμα- δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Ο Έλληνας πρέπει να νιώθει πως τον παρακολουθούν με κάμερα για να συνετιστεί..
    Ρίξε μια ματιά σε αυτό το άρθρο για να γελάσεις με την οπτική ματιά μιας αρθρογράφου από τον ιστότοπο του zougla.gr :
    http://www.zougla.gr/news.php?id=10023

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ωραίο το άρθρο σου. Γενικά, μου άρεσε το στυλ του ιστολογίου και σε πρόσθεσα κι εγώ στα λινκς(sic).

    Νομίζω πως ξέχασες να αναφέρεις τα λήμματα: κινητό, τσιγάρο, καφές-τυρόπιτα, μπινελίκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ stardust30

    Ωραίο το αρθράκι. Κωλόγρια speaking!

    @ Ανορθόδοξος

    Ευχαριστούμεν και προσευχόμεθα δια όλους σας.

    Τα λήμματα που αναφέρεις μάλλον ανήκουν στο "Λεξικό Πασίγνωστων Όρων του Ελληναρά Οδηγού".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ καλό! Εύγε!

    Για το φλας, θα μπορούσες να προσθέσεις το εξής:
    "Χρησιμοποίησέ το ασχέτως του αν κοίταξες! βλέπεις, δεν είναι για εκείνους που είδες, είναι για εκείνους που δεν είδες!"

    Για τα φανάρια, το παλλόμενο κίτρινο (πορτοκαλί εναλασσόμενο) δεν σημαίνει απλά «με προσοχή», σημαίνει επίσης ότι οι άλλοι έχουν προτεραιότητα έναντί σου.

    Ξέχασες να γράψεις για εκείνο το εξαιρετικά σημαντικό και απολύτως απαραίτητο εξάρτημα, χωρίς το οποίο ένα όχημα δεν δύναται να κουνήσει ρούπι: την κόρνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Διαγόρας

    Σωστός! Τελικά δεν τη γλυτώνω. Θα πρέπει να γράψω και το Λεξικό Πασίγνωστών Όρων του Ελληναρά Οδηγού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν τα λες καλά μου φαίνεται και να η επιχειρηματολογία που βρήκα σε άσχετο forum. Παρεμπιπτόντως η συγκεκριμένη επιχειρηματολογία αναπτύχθηκε με αφορμή την παρατήρηση κάποιου άτυχου συμμετέχοντα στη συζήτηση ότι "Οι Έλληνες ξέρουν πως να αλλάξουν την Ελλάδα όπως ξέρουν και ότι δεν πρέπει να περνάνε όταν το φανάρι είναι κόκκινο".
    Ιδού και η ατράνταχτη επιχειρηματολογία:

    "...........
    Πάμε τώρα και στο (ατυχές κατ’ εμέ) τελευταίο σου παράδειγμα. Να οδηγείς ξέρεις, υποθέτω, επομένως ξέρει και τον νόμο (ΚΟΚ).
    Τι σημαίνει «κόκκινο φανάρι»?
    Τι σημαίνει «STOP» (σήμα)?
    STOP (κατά τον νόμο) σημαίνει: Δεν έχω προτεραιότητα. Στη διασταύρωση που έχω stop σταματάω, ΕΛΕΓΧΩ αν έρχεται κανείς από τις άλλες πλευρές, και αν ΔΕΝ έρχεται, ξεκινάω και περνάω.
    Τι σημαίνει «κόκκινο»?
    Σημαίνει ότι περιμένω. ΔΕΝ περνάω (έστω κι αν δεν έρχεται κανείς από πουθενά). Όταν γίνει πράσινο, ξεκινάω και περνάω.

    Κατά τη δικιά μου γνώμη ο νόμος αυτός (για το κόκκινο) είναι ηλίθιος. Για τους εξής λόγους:

    1) Αν τον εφαρμόσεις, και ξεκινήσεις μόλις γίνει πράσινο, ΧΩΡΙΣ να ελέγξεις, τότε θα έρθει αυτός που πέρασε με κόκκινο και θα στη χώσει.
    2) Αν δεν υπάρχει κανείς ερχόμενος από τις άλλες πλευρές, περιμένεις αδίκως (και χάνεις το χρόνο σου και τη βενζίνα του ρελαντί σου).
    3) Αφήνω στην άκρη (ως μη απόλυτα σχετικό με το θέμα) το επιχείρημα ότι σε περίπτωση ατυχήματος (διότι κάποιος από τους δυο πέρασε με κόκκινο) ποτέ δεν βρίσκεται η άκρη για το ποιος φταίει. Γιατί και οι δυο λένε «πέρασα με πράσινο, ΕΣΥ πέρασες με κόκκινο».

    Κατά τη γνώμη μου ο νόμος για το κόκκινο που λέει «Περιμένω, δεν περνάω, και όταν γίνει πράσινο, ξεκινάω και περνάω» πρέπει να αλλάξει. Και πρέπει να γίνει «στη διασταύρωση που έχω κόκκινο φανάρι σταματάω, ελέγχω αν έρχεται κανείς από τις άλλες πλευρές, και αν δεν έρχεται, ξεκινάω και περνάω. Αν έρχεται, τον περιμένω (τους περιμένω όλους)».

    Ειλικρινά, αυτό πιστεύω. Και σε πληροφορώ ότι το εφαρμόζω κι όλας, επειδή οδηγάω και μοτοσυκλέττα. Ποια η διαφορά της από το αυτοκίνητο?
    Η διαφορά είναι ότι αν περάσω με πράσινο και έρθει ο άλλος και μου τη χώσει, εγώ θα ψάχνω για γόνατο από τιτάνιο, ενώ ο άλλος θα πάει να αλλάξει φανάρι και φτερό από λαμαρίνα. Και επειδή η ανταλλαγή είναι ΜΗ συμφέρουσα (έως και πολύ επιζήμια) για μένα, προτιμώ να εφαρμόζω το δικό μου νόμο (που με προστατεύει), και όχι τον ηλίθιο νόμο που θέσπισε ένας νομοθέτης που μάλλον δεν ξέρει τι θα πει άσφαλτος και διασταύρωση.
    Ο δικός μου νόμος λέει:
    «Είτε κόκκινο είναι, είτε πράσινο, είτε έχει stop, είτε δεν έχει, σταμάτα και κοίτα μήπως έρχεται κανένας μαλάκας. Γιατί να το χέσω το ποιος έχει προτεραιότητα, αν εγώ πρόκειται να ψάχνω για γόνατο».

    Αυτό που κάνω (ειλικρινά, αυτό κάνω – και μου έχει γίνει τόσο συνήθεια πια που το κάνω και με το αυτοκίνητο) θες να το πεις «έτσι γουστάρω»? Πες το. Δεν το κάνω για να κάνω το κέφι μου όμως ή επειδή είμαι «μάγκας», το κάνω για να προστατευτώ.
    Άρα δεν υπακούω στο "νόμο".
    Και τον θεωρώ νόμο ΤΟΥΣ, όχι νόμο ΜΑΣ.
    Κατά τον ίδιο τρόπο δεν υπακούω (όπου μπορώ) και στους νόμους περί φόρων.
    Είναι οι νόμοι ΤΟΥΣ (με φορολογία 50% επί του ΑΕΠ), όχι οι νόμοι ΜΑΣ. Και δεν με προστατεύουν.
    ........."

    ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ !!!



    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...