Κυριακή, 12 Απριλίου 2009

Τζάμπα το Μέγαρο!

Ο κυριακάτικος Τύπος είναι, ενδεχομένως, ο στόχος κάθε αξιοπρεπούς αρθρογράφου. Φαίνεται όμως ότι τελικά, ορισμένοι συντάκτες επιλέγουν συνειδητά την υποβάθμιση της ύλης τους. Στο σημερινό «Ε» (Τεύχος 939, 12/4/09) εύλογα δημιουργείται μία τέτοια εντύπωση, δεδομένου ότι το «Ε» φημίζεται για την αρθρογραφία καλής ποιότητας. Συγκεκριμένα, το άρθρο του κ. Αποστόλου Διαμαντή με τίτλο «Όλοι για τον ψυχίατρο», μοιάζει περισσότερο με ένα κακόγουστο αστείο προς τους στοιχειωδώς σκεπτόμενους αναγνώστες του περιοδικού, παρά με άρθρο του «Ε».

Ο κ. Διαμαντής, προκειμένου να παρουσιάσει την πρόσφατη επίσκεψη του Dr Irvine Yalom στο Μέγαρο Μουσικής, καταφέρνει και αποτυπώνει τις σκέψεις του μέσω μίας σπάνιας σύζευξης τριών ειδών αρθρογραφίας. Τον κατινίστικο και άνευ ουσίας σαρκαστικό τρόπο γραφής «ποιοτικών» εφημερίδων όπως η Espresso, την έκδηλη μεταφυσική, πνευματική «γιαγιαδολογία», ανιστόρητων χριστιανικών εφημερίδων, όπως η Προς τη Νίκην, και τον απέραντο λαϊκισμό «κίτρινων» εφημερίδων, όπως η Αυριανή.

Κατά τον κ. Διαμαντή, η μοιρολατρία, η δεισιδαιμονία και η ματαιοπονία αποτελούσαν ανέκαθεν λύση στις φιλοσοφικές αναζητήσεις του ανθρώπου, οπότε και θα πρέπει να παραμένουν ως έχουν, παρά την άνθιση του πολιτισμού και των επιστημών. Όπως χαρακτηριστικά, και ελαφρώς αστειευόμενα, αναφέρει: «Παλιότερα που δεν είχαμε Γιάλομ, μόλις η συζήτηση έφτανε σ’ αυτό το φλέγον θέμα, ο σοφός λαός την είχε βρει τη λύση: «Χτύπα ξύλο, παιδάκι μου!» έλεγε η γιαγιά και τέλος. Πηγαίναμε μετά όλοι χαρούμενοι στις δουλειές μας, απολύτως βέβαιοι για τη νίκη της ζωής. Τώρα, όμως που μορφωθήκαμε, έχουμε κάποιες επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα αυτής της παραδοσιακής μεθόδου και έτσι καλέσαμε τον ειδικό επί του θανάτου. Τον Γιάλομ. Για να μας διαφωτίσει».

Προφανώς, ο σαρκασμός του κ. Διαμαντή στοχεύει στο επιστημονικό έργο του Dr. Yalom, το οποίο δεν φαίνεται να γνωρίζει επαρκώς, αλλά αντιθέτως το προσεγγίζει ως ένας ανίδεος, λαϊκιστής, απογοητευμένος αναγνώστης του. Και φυσικά στην Ελλάδα, ένας απογοητευμένος Ελληναράς αναγνώστης γνωρίζει πολλά περισσότερα πάνω στο επιστημονικό αντικείμενο ενός Καθηγητή Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου του Stanford, από ότι ο ίδιος Καθηγητής. Διότι, κατά τα γραφόμενα του κ. Διαμαντή, όποιος γνωρίζει ιστορία της φιλοσοφίας, γνωρίζει και από επιστήμη. Όπως ο ίδιος γράφει: «… το θέμα της ψυχής σε σχέση με το σώμα, είναι το πιο κρίσιμο από αιώνες τώρα. Από Πλάτωνα και Αριστοτέλη και μετά κάνει θραύση. Άμα δεν έχεις διαβάσει το «Περί Ψυχής» του Αριστοτέλη, μηδέν εις το πηλίκον. Λέει ο φιλόσοφος: «Η ψυχή είναι αιτία και αρχή του ζωντανού σώματος. Η πηγή της κίνησης και ο σκοπός». […] Το έλυσαν λοιπόν λογικά οι Έλληνες, του έδωσαν στη συνέχεια μία νέα λογική ώθηση και οι Έλληνες χριστιανοί Πατέρες, που ήξεραν καλά την ελληνική μεταφυσική, ο Μέγας Βασίλειος και ο αδελφός του ο Γρηγόριος, και ήρθαν μετά και οι Λατίνοι, ο Αυγουστίνος, ο Ακινάτης και όλοι οι φιλόσοφοι της Δύσης, και το τακτοποίησαν οριστικά. Σου λένε όλοι αυτοί οι σοφοί πως ο άνθρωπος είναι ένα σύνθετο ψυχής και σώματος, το οποίον έχει τη φύση του και πρέπει να φροντίζουμε για την ισορροπία του. Εξ’ ου και ο όρος ανισόρροπος, αυτός δηλαδή που έχει χάσει την ισορροπία ανάμεσα στα δύο».

Κοινώς, αφού οι Δυτικοί φιλόσοφοι έχουν καταπιαστεί με την έννοια της «ψυχής» 2.500 χρόνια τώρα, και έχουν καταλήξει σε διαφόρων ειδών συμπεράσματα, δεν μπορεί να έρχεται ένας ψυχίατρος και να μας φέρνει τα πάνω κάτω. Πόσο μάλλον όταν ο συγκεκριμένος ψυχίατρος στηρίζει τα λεγόμενά του σε ορισμένα σημεία της Επικουρικής φιλοσοφίας! Ή για να γίνει καλύτερα αντιληπτό, ο κ. Διαμαντής δεν μπορεί να δεχτεί ότι η επιστήμη μπορεί να ξεπεράσει τον συντηρητικό κομφορμισμό της χριστιανικής θρησκείας και των φιλοσοφικών αναζητήσεων αιτιοκρατικών φιλοσόφων, όπως ο Αριστοτέλης.

Για τον κ. Διαμαντή, ο συγκεκριμένος κομφορμισμός της χριστιανικής θρησκείας φαίνεται πως τελικά είναι ο τελικός στόχος της φιλοσοφικής αναζήτησης του ανθρώπινου δέους απέναντι στο θάνατο. Όπως χαρακτηριστικά γράφει: «Παλιά έτρεχες στον παπά. Σου ‘ριχνε δυο πατερημά και μετά μια χαρά πέθαινες με την ησυχία σου. Ήρεμος. Και όλοι στο σπίτι ήρεμοι επίσης».

Φαίνεται πως η επιστημονική έρευνα στον χώρο της ψυχιατρικής και ψυχολογίας είναι αρκετά πεζές σε σχέση με τα παραμυθάκια που μας έλεγαν στο κατηχητικό. Οι υποψίες ότι ο κ. Διαμαντής ενδεχομένως να είναι παπαδοπαίδι τελικά, επιβεβαιώνονται με την αρχή του επίλογου του άρθρου του: «Μόνο που θα πρέπει να του πούμε [του Γιάλομ] την ιστορία του θανάτου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Είχε αρρωστήσει, είχε αρπάξει κρύωμα, 2 Ιανουαρίου του 1911, και τον περιμένανε οι αδελφές του. Το βράδυ, λοιπόν, ζήτησε ένα βιβλιαράκι με τροπάρια της Πρωτοχρονιάς, έψαλε λίγο, έστριψε και πέθανε σαν πουλάκι. Διότι ήξερε ο σοφός γέρος πως κάποιος τον παρηγορούσε όλα αυτά τα χρόνια που ζούσε, οι άγιοί του δηλαδή, και πως αξιώθηκε να ζήσει ψυχικά μαζί τους. Και τώρα φεύγει ήσυχος. Πως κάπου θα ταξιδέψει».

Και συνεχίζει με την απόλυτη απαξίωση και το ρεζουμέ της υπόθεσης: «Τι να σου κάνει, δηλαδή, κι ο Γιάλομ, άμα σε τίποτα απολύτως δεν πιστεύεις, παρά μόνο στα υλικά πράγματα; Ο ίδιος, κακώς, παρότι ψυχίατρος, υπερτονίζει το σώμα και την ύλη, μαζί με τον Επίκουρο, και στην ουσία περιφρονεί την αξία της ψυχής. Πάει να τη σώσει ενώ αρνείται την ύπαρξή της! Ξεχνάει, δηλαδή, τον Αριστοτέλη που λέει πως η ψυχή είναι η αρχή του ζωντανού σώματος και αιτία της ζωής. Με τον Επίκουρο, επομένως, που μας προτείνει ως λύση ο Γιάλομ, δεν θα βρούμε την άκρη. Τζάμπα το Μέγαρο».

Ο κ. Διαμαντής ως γνήσιος Χριστιανός λαϊκιστής αντιμετωπίζει καχύποπτα, και με ένα πνεύμα ηττοπάθειας, τον Δυτικό «κουτόφραγκο» που προτάσσει την επιστήμη μπροστά στην δεισιδαιμονία. Επειδή προφανώς έχει μεγαλώσει σε μία χώρα που «όλοι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια» και η «σοφία» του λαού είναι υπεράνω όλων, θεωρεί ότι ένας παγκοσμίου φήμης ψυχίατρος και συγγραφέας λειτουργεί παρομοίως. Ότι δηλαδή κατέχει απόλυτες αλήθειες στις οποίες καταλήγει αυθαίρετα. Ενδεχομένως, ο κ. Διαμαντής να μην έχει διαβάσει επιστημονικά άρθρα στα οποία οι συγγραφείς προτείνουν (να το επαναλάβω σε όσους δεν ήταν ξεκάθαρο το bold – προτείνουν) κάποια θεωρία ή προσωπική αντίληψη βάσει επιστημονικών μεθόδων. Ταυτόχρονα, φαίνεται σα να μην έχει εντρυφήσει στη φιλοσοφία του Επίκουρου, η οποία δεν εξαντλείται στο θέμα του υλισμού και μόνο. Σίγουρα πάντως αρνείται επίμονα το γεγονός ότι ο άνθρωπος είναι ένα πολύπλοκο ον με χαρακτηριστικά και δυνατότητες πολύ πιο όμορφες, πολυσύνθετες και δυναμικές από αυτά μίας ψυχρής, πεζής, μονοπρόσωπης, αιτιοκρατικής και μεταφυσικής «ψυχής». Της ίδιας «ψυχής» που ο Χριστιανισμός υιοθετεί, λανθασμένα, με καμάρι από τον Αριστοτέλη προκειμένου να αναδείξει την ιστορική συνέχεια της ελληνικής σκέψης.

Φυσικά όλες αυτές οι απόψεις θα μπορούσαν να τεθούν με πολύ πιο σοβαρό τρόπο και όχι ως το επίσημο άρθρο του «Ε» σχετικά με την επίσκεψη του Yalom στην Ελλάδα. Ίσως πάλι, το άρθρο του κ. Διαμαντή να έγινε τελικώς αποδεκτό από τη Σύνταξη του «Ε» δεδομένου ότι εισερχόμαστε σε «άγιες μέρες», και ενδεχομένως το ποιοτικό περιεχόμενο του περιοδικού να έθιγε τελικά τους αναγνώστες του, εάν δεν υπήρχε έστω και ένα άρθρο που επαινούσε την μοιρολατρία, τη δεισιδαιμονία και την ματαιοπονία της θρησκευτικής «ευλάβειας» και «κατάνυξης» των ημερών.

17 σχόλια:

  1. Είναι ίδιον των πιστών η αδυναμία κατανόησης οποιασδήποτε πρότασης αντιτίθεται σε αυτά που θεωρούν σωστά. Οπότε δεν μπορώ να πω πως εκλήσσομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μη ξεχνάτε ότι με το παραμυθάκι του χριστού έζησαν και ζούν αρκετοί ως βασιλόπουλα.Και όταν κάποιος αντιτίθεται στα συμφέροντά τους,αν δεν μπορούν να τον αντιμετωπίσουν θα προσπαθήσουν να τον γελοιοποιήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μετα απορει κανεις για τη πτωση των πωλησεων στις εφημεριδες.....Ετσι θελουν να προσελκυσουν κοσμο στις εκκλησιες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γενικά τον Γιάλομ πολλοί δεν τον έχουν παρει με καλό μάτι. Εμένα προσωπικά μου αρέσει πολύ και μόλις βρω χρόνο θα διαβάσω και το τελευταίο του με τον Επίκουρο.

    Στην επιστολή του προς Μενοικέα γράφει ο Επίκουρος:

    Το πιο φρικτό από τα κακά, ο θάνατος, δεν είναι τίποτα για μας (τους επικούρειους),επειδή όταν υπάρχουμε εμείς, αυτός δεν υπάρχει,
    και όταν επέλθει ο θάνατος, τότε δεν υπάρχουμε εμείς.

    Αυτή είναι και η επικούρεια επιτομή για τον θάνατο, μάλλον σε αυτή τη βάση αναπτύσσει τις ιδέες του ο Γιάλομ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ zaphod

    Καλά ο πιστός που αδυνατεί. Κοτζάμ "Ε" εγκρίνει την αδυναμία του καθενός;

    @ tiktos + Elva

    Επιμένω στο θέμα του "Ε". Το συγκεκριμένο περιοδικό δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιου είδους παραμυθάκια.

    Εμένα προσωπικά δεν με εξόργισε τόσο η τοποθέτηση του συγκεκριμένου αρθρογράφου όσο ο υπεύθυνος ή υπεύθυνοι ύλης που θεώρησαν σωστό να αναφερθούν στην επίσκεψη του Yalom με τέτοιο ύφος.

    @ Tyler Durden

    Για όσους έχουν διαβάσει Επίκουρο, αυτά είναι γνωστά. Τα επικοινωνιακά κολπάκια όμως περί υλισμού και ηδονών που προσάπτουν στον Επίκουρο για αποπροσανατολισμό από τον κορμό της φιλοσοφίας του, νόμιζα μέχρι τώρα ότι ήταν μονοπώλιο της εκκλησίας. Απ' ότι φαίνεται όμως, έχουν επηραστεί και άλλοι.

    Όσον αφορά τον Yalom, εγώ δέχομαι ότι σε κάποιους δεν είναι αρεστός, και δικαιωματικά, καλά κάνουν. Άλλο αυτό όμως και άλλο το ξεκατίνιασμα μέσω ενός σοβαρού, κατά τ'άλλα, περιοδικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο συγκεκριμένος γράφει μ' αυτό το στυλάκι για όλα όσα τυχαίνει να πέφτουν στην αντίληψή του. Τελευταία πουλάει πολύ αυτό το στυλ το "αποδομητικό" (που ξεκίνησε με τον Clarckson και το μιμούνται εδώ ο Πανούτσος και άλλοι, μεταξύ των οποίων και ο εν λόγω).
    Αυτό το στυλ πουλάει ιδιαίτερα σε όσους αδυνατούν να παρακολουθήσουν ουσίες και βάθος και επιθυμούν διακαώς πρόχειρα απόλυτα και αφοριστικά "επιχειρήματα" για να αισθάνονται ασφαλείς στα δικά τους περιχαρακώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πιστεύω πως ο Διαμαντής μια χαρά καταλαβαίνει και τον Γιάλομ και τη φιλοσοφία του Επίκουρου, μα, βρήκε αυτό τον εύκολο δρόμο της ισοπέδωσης αξιών, μέσω αστόχων και ατόπων σαρκασμών, για να επιβιώσει στη δημοσιογραφία.
    Πράγμα που τον επιβαρύνει βέβαια περισσότερο.
    Αν πάλι μέχρις εκεί του κόβει....τι να πεις...σίγουρα έχουν και οι εκδότες ευθύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ερώτησις: Ο Τενέζος σταμάτησε την απεργία? Γιατί πέρασα σήμερα από κει και τον είδα λίγο ζωηρό...
    66 ημέρες ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ έκανε ο Μπόμπι Σαντς και πέθανε. Στις τελευταίες 10 ήταν σε αφασία...
    Κάθε αίτημα είναι δίκαιο να διεκδικέιται. Αρκεί να μην γελοιοποιείται ο τρόπος. Ο θεσμός της απεργίας πείνας είναι πολύ σοβαρός για να τον χρησιμοποιεί κάποιος για δικαστική χρήση.
    Σοβαρότης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο καθείς και η προσωπική του ανεπάρκεια... αλλα μάλλον δεν το σκέφτηκε αυτό ο Διαμαντής πριν βγάλει τις δικες του ανασφάλειες στη φορα. Τουλάχιστον γελάσαμε λίγο εμείς οι υπόλοιποι. Όσο για το 'E'... προς γνώσιν και συμμόρφωσιν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ ανεστης

    Α δεν το ήξερα. Πρώτη φορά τον διαβάζω τότε.

    @ Κωνσταντίνα

    Μάλλον ο Ανέστης έδωσε την απάντηση

    @ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

    Τρία πουλάκια κάθονταν...

    @ Lalu

    Τέτοια άρθρα θα ήθελα πολύ να τα αναδημοσιεύσω ακάθεκτα για να μοιραστούμε το γέλιο. Ελπίζω να σας ψυχαγώγησε όσο και εμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "O ... αντιμετωπίζει καχύποπτα, και με ένα πνεύμα ηττοπάθειας, τον Δυτικό «κουτόφραγκο» που προτάσσει την επιστήμη μπροστά στην δεισιδαιμονία. Επειδή προφανώς έχει μεγαλώσει σε μία χώρα που «όλοι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια» και η «σοφία» του λαού είναι υπεράνω όλων..."

    Μα αυτό δεν μαθαίνουμε συνέχεια, είτε από την Εκκλησία είτε από τα "προοδευτικά" κόμματα; Ο αδούλωτος δημοκρατικός λαός μας, που δεν σκύβει το κεφάλι, που δεν είναι κιμάς ούτε σουτζούκι (κατά τον Μακαριστό), που δεν είναι σαν τα κορόιδα τους Δανούς που κοιμούνται με τις κότες (και μας πληρώνουν κιόλας...), που θέλουν να μας χτυπήσοουν στη γλώσσα, την ορθοδοξία κλπ κλπ

    Και σιγά τη δυτική επιστήμη! Ας μην ήταν ο Καραθεοδωρή, που τον έκλεψε ο Εβραίος...Για να φανταστείτε τι χαζοί που είναι οι δυτικοί, πάνε και ανακυκλώνουν τα σκουπίδια, ενώ είναι τζάμπα να τα πετάνε όπου βρούνε, όπως στην χώρα των Ελ...

    Όπισθεν ολοταχώς! (πάλι ο Μακαριστός...)

    Όσο για τον Γιάλομ, κάπου διάβασα, και συμφωνώ απολύτως, ότι καταφέρνει να γίνεται πιο βαρετός και από τον Κουέλιο, σε απόιλυτη αντίθεση με το σπινθηροβόλο γράψιμο του Ντόκινς . Αλλά αυτό είναι μάλλον προσωπικό μου πρόβλημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. «Το έλυσαν λοιπόν λογικά οι Έλληνες, του έδωσαν στη συνέχεια μία νέα λογική ώθηση και οι Έλληνες χριστιανοί Πατέρες, που ήξεραν καλά την ελληνική μεταφυσική, ο Μέγας Βασίλειος και ο αδελφός του ο Γρηγόριος, και ήρθαν μετά και οι Λατίνοι, ο Αυγουστίνος, ο Ακινάτης και όλοι οι φιλόσοφοι της Δύσης, και το τακτοποίησαν οριστικά. Σου λένε όλοι αυτοί οι σοφοί πως ο άνθρωπος είναι ένα σύνθετο ψυχής και σώματος, το οποίον έχει τη φύση του και πρέπει να φροντίζουμε για την ισορροπία του. Εξ’ ου και ο όρος ανισόρροπος, αυτός δηλαδή που έχει χάσει την ισορροπία ανάμεσα στα δύο».


    Γιάλομ δεν έχω διαβσει ποτέ μου αλλά αυτό που ξεχνάει ο Διαμαντής είναι ότι οι διάφορες απόψεις για την ψυχή αντικατόππτριζαν και την γνώση των ανθρώπων εκείνης της εποχής για την οργανική λειτουργία του σώματος.
    Αν ο Διαμαντής είχε δίκιο τότε θα έπρεπε να θεωρείται και λυμένο το πρόβλημα των ασθενειών. Θα λέγαμε ότι οφείλονται σε κακά πνεύματα, σε αμαρτίες, σε θεϊκές τιμωρίες κλπ.
    Ο Αριστοτέλης π.χ είχε μιλήσει και για την αυτόματη γένεση και έπρεπε να φτάσουμε στα χρόνια του Παστέρ για να ανατραπεί αυτή η άποψη.

    Επίσης ο ορισμός του ανισόρροπου που δίναι θα πρέπει να είναι δικής του κατασκευής.
    Αν ισχύει συμπεραίνουμε ότι ένας παράλυτος είναι και ανισόρροπος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μα καλα, τι νομίζετε ότι είναι το Stanford ?
    Σιγά ρε παιδιά, το Παν. Πελοποννήσου είναι καλύτερο.

    Και σιγά το άτομο μωρέ! Βάλτε τον Τσίπρα να σας πει τα ίδια.

    Ελλάς Ελλήνων ηλιθίων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βρε Ελληνάκι, κάθεσαι και γράφεις σεντόνι για τον Διαμαντή στο "Ε". Σιγά το σοβαρό περιοδικό, που θα στεναχωρηθώ κι' όλας! Και απ' την άλλη τι πειράζει η κατάνυξη των ημερών; Υπάρχει χώρος για όλες τις τάσεις. Τόσο μένος πιά... Και αυτή η λατρεία των "επιστημόνων"! Τέλος πάντων, μέρες πού 'ναι, εγώ θα το πω μέσα απ'την καρδιά μου ότι κι' αν σημαίνει: Καλή Ανάσταση καικαλό τριήμερο όπου κι άν πάτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ argosholos

    Αναγνωστικά γούστα είναι αυτά, και αρκετά υποκειμενικά, οπότε δεν μπορεί κανείς να πει κάτι αντικειμενικά για αυτό :)

    @ Πάρης Μπρούζος

    Αρχικά, προσπάθησα κι εγώ να βρω λογικές αντ-απαντήσεις στα γραφόμενα του Διαμαντή, αλλά τελικά κατέληξα στο γεγονός ότι χάνω την ώρα μου. Δεν πιάνεται από πουθενά.

    @ ser

    Όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες.... κλπ κλπ

    @ Σπεσιαλίστας

    (Γκουχ... δεκαήμερο... γκουχ). Ε εντάξει... Γενικώς έχει καλά άρθρα το "Ε", γι' αυτό μου κακοφάνηκε τόσο. Το περί "θρησκευτικής κατάνυξης", έδενε χρονικά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. αγαπητέ μου ελληνάκι...
    Επειδή τριά πουλάκια δεν κάθονται αλλά αντιθέτως ένα τέταρτο κοροϊδεύει τον κόσμο σε ένα πεζοδρόμιο της Πατησίων.
    Επειδή πριν κοροϊδέψεις κάποιον, καλό είναι να ξέρεις και 5 πραγματάκια σχετικά και ύστερα να πουλάς μυαλό.
    Επειδή δεν είμαι κάποιος που με ενδιαφέρει να ΠΟΥΛΆΩ ΕΞΥΠΝΆΔΕΣ...
    Παρακαλώ φρόντισε να μην παραπληροφορείς το κόσμο και να είσαι περισσότερο σοβαρός σε τέτοια θέματα αν θες να σε αντιμετωπίζουν και οι άλλοι σοβαρά...
    Ευχαριστώ και συγνώμη για το θράσσος μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητέ Σωτήριε,

    Θα σου εξηγήσω ακριβώς ποια είναι τα τρία πουλάκια.

    α) Κάνεις trolling σε ένα άσχετο θέμα με τον Τενέζο. Άρα αυτό που μπορώ να συμπεράνω είναι ότι έχεις κάποια εμμονή με το συγκεκριμένο ζήτημα, την οποία θα χαρώ να συζητήσω μαζί σου εδώ, και όχι σε κάθε νέο μου post.

    β) Επειδη την υπόθεσή του την παρακολουθώ πολύ στενά, δεν έχω δει κάτι μεμπτό από πλευράς του. Αντιθέτως βλέπω πώς τα αιτήματά του προς την Ε.Α. είναι απολύτως δίκαια και νόμιμα, και ένα κάρο ανοησίες από συγκεκριμένα άτομα που συνεχώς τον διαβάλουν με αοριστολογίες. Οπότε εφόσον έχεις εσύ κάποια στοιχεία εναντίον του, εγώ προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να τα δημοσιεύσεις και εδώ.

    γ) Σου είχα απαντήσει στο blog του πόλσε σχετικά με αυτά που γράφεις, και δεν έλαβα απάντηση. Επειδή ενδεχομένως να σου "ξέφυγε" η απάντηση, στην παραθέτω αυτούσια και πάλι εδώ:

    Η απεργία πείνας είναι μία σοβαρότατη ανάληψη προσωπικής ευθύνης και άκρως επικίνδυνη για τον οργανισμό. Όσο περνάνε οι μέρες, παρουσιάζονται προβλήματα που μπορούν να εξελιχθούν σε μη αναστρέψιμα.

    Ένας απεργός πείνας, ειδικά μετά από ένα μήνα, βάζει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία του. Ο Θοδωρής πίνει χυμούς, αλατόνερο, ζαχαρόνερο και συμπληρώματα Καλίου. Αυτά αρκούν ίσα ίσα για να τον συντηρούν και πάλι όχι για πολύ ακόμα. Παρακολουθείται καθημερινά από τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και κάνει εξετάσεις καθώς η υγεία του ισορροπεί σε ένα τεντωμένο σκοινί.

    Έχεις πάει να τον δεις από κοντά για να καταλάβεις σε τί κατάσταση είναι; Είμαι σίγουρος πως όχι.

    Κάποιος που παίζει κορώνα-γράμματα τη ζωή του, ακόμα και αν το κάνει για ιδιοτελείς σκοπούς, δεν αξίζει τέτοια αντιμετώπιση από το Κράτος, τα ΜΜΕ και κυρίως τους συνανθρώπους του. Ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που κοιτάει την πάρτη του, πάλι κάνει αγώνα εναντίων συμφερόντων που επηρεάζουν όλους μας αρνητικά. Αυτό και μόνο τον τιμάει. Και πάλι όμως, όλα τα στοιχεία είναι υπέρ του.

    Ειλικρινά, αυτή η ακατάπαυστη συνομωσιολογία και η ξερολίαση που χτυπάει τον κόσμο ανά καιρούς, έχει αρχίσει και με ενοχλεί. Όχι για την αισθητική της υπόθεσης, αλλά διότι ο κάθε ξερόλας ή ο κάθε ας-πετάξω-μια-εξυπνάδα-μπας-και-μου-δωσουν-σημασία τύπος, υπονομεύει σοβαρούς αγώνες και σοβαρά ζητήματα που αφορούν την κοινωνία, εν αγνοία του και εν τέλει εν ανοησία του.
    Και επαναλαμβάνω, για να μην το κουράζουμε πολύ, κάθε περαιτέρω σχόλιο επί του Τενέζου, συνέχισέ το εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...