Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2009

Αποχή = Συνενοχή

Το θέμα της αποχής στις εκλογές έχει ξανασυζητηθεί, ενώ μία ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση επιχειρημάτων είχε γραφτεί και από τον Νεφέλικα εδώ. Με τις εθνικές εκλογές να βρίσκονται μόλις δυόμισι βδομάδες μπροστά, θεωρώ σημαντικό να υπενθυμιστεί και πάλι η σημαντικότητα της ενεργούς συμμετοχής σε αυτές, όπως και σε κάθε είδους, εκλογές.

Υπάρχουν δύο βασικές προσεγγίσεις στο θέμα της αποχής. Μία πρακτική/ ρεαλιστική, και μία θεωρητική/ ιδεολογική.

Στο πρακτικό κομμάτι, τα πράγματα είναι τόσο απλά και ξεκάθαρα, που εκφράζονται με μαθηματικά επιπέδου Δημοτικού. Συγκεκριμένα: Σε ένα εκλογικό σώμα όπου η αποχή δεν προσμετράται ως ενεργή ψήφος, όσο μεγαλύτερη είναι η αποχή τόσο μεγαλύτερη ποσοστιαία βαρύτητα έχει η συμμετοχή. Με άλλα λόγια, για κάθε ψηφοφόρο που απέχει από τις εκλογές, το ποσοστό της ψήφου ενός ενεργού ψηφοφόρου προσαυξάνεται ανάλογα. Άρα σε καθαρά πρακτικό κομμάτι, κάθε αποχή (δηλαδή κάθε «χαμένη» ψήφος) προσαυξάνει το ποσοστό των ενεργών ψήφων, δηλαδή κατά κανόνα το ποσοστό των κομμάτων, που ο απέχων υποτίθεται ότι κατακρίνει.

Αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με το εκλογικό σύστημα, ούτε με πολιτικά τεχνάσματα όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τα λευκά ή τα άκυρα. Είναι καθαρά, απλά και ξάστερα μαθηματικά.

Στο θεωρητικό/ ιδεολογικό κομμάτι, τα πράγματα είναι κάπως πιο σύνθετα. Ως εισαγωγή θα πρότεινα την ανάγνωση «περί Δημοκρατίας» από το blog του Άδη, διότι δίνει ένα ξακάθαρο στίγμα στην έννοια της δημοκρατίας και της ενασχόλησης με τα Κοινά.

Καλώς ή κακώς έχουμε το συγκεκριμένο πολιτικό σύστημα, και τη συγκεκριμένη κοινωνία με τους τάδε ψηφοφόρους και τους δείνα πολιτικούς. Όσον αφορά το πολιτικό σύστημα, αυτό δεν αλλάζει εύκολα. Σίγουρα επιδέχεται διαφόρων ειδών βελτιώσεις, αλλά αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω διαδικασιών που μπορούν να κινήσουν οι πολιτικοί. Δεδομένης όμως της ευρύτερης σαπίλας που ευνοεί κατά κανόνα τα προσωπικά συμφέροντα των πολιτικών, μία τέτοια αλλαγή φαίνεται μάλλον μακρινή.

Στην Ελλάδα, η πλειοψηφία των προβλημάτων δεν πηγάζει τόσο από τους θεσμούς και τους νόμους, όσο από τους ανθρώπους που διαχειρίζονται αυτά τα δύο.Ο μοναδικός νόμος που θα μεταμόρφωνε αυτόματα την Ελλάδα σε σύγχρονο κράτος θα ήταν η τήρηση του νόμου που θα έλεγε: «Να εφαρμόζονται όλοι οι νόμοι». Άρα το σάπιο κομμάτι του συστήματος δεν είναι τόσο το θεσμικό όσο το ανθρώπινο. Η σημαντικότερη ευκαιρία που παρουσιάζεται στον οποιονδήποτε πολίτη ώστε να παρέμβει στο συγκεκριμένο ανθρώπινο κομμάτι, είναι οι εθνικές εκλογές. Ο λόγος που η συγκεκριμένη ευκαιρία έχει υποτιμηθεί τόσο, είναι σχετικά σύνθετος αλλά θα μπορούσε να συνοψισθεί στα εξής δύο αίτια: Την «ποδοσφαιροποίηση» της πολιτικής, και την απαξίωση της ενασχόλησης με τα Κοινά.

Παρόλο που τα συγκεκριμένα δύο αίτια είναι υπόλογα για την υποτίμηση της εκλογικής διαδικασίας, ανατροφοδοτούν ταυτόχρονα και τη συντήρηση της σαπίλας του πολιτικού κόσμου. Διότι, από τη στιγμή που η πολιτική είναι εδραιωμένη στις συνειδήσεις των ανθρώπων ως ένας αγώνας ποδοσφαίρου και όχι ως κάτι δημιουργικό, εξελικτικό, υπεύθυνο και συλλογικό που αξιολογείται συνεχώς, φυσικό είναι και οι ίδιοι οι πολιτικοί να πολιτεύονται με αντίστοιχους ανταγωνιστικούς όρους εκτός δημιουργικής πολιτικής. Ταυτόχρονα, από τη στιγμή που μία σημαντική μερίδα της κοινωνίας απαξιώνει την ενασχόλησή της με τα Κοινα, φυσικό είναι οι επιτήδειοι, οι ανήθικοι, οι ανίκανοι και οι καιροσκόποι να εκμεταλεύονται τη συγκεκριμένη απάθεια για προσωπικό όφελος.

Μέσω της αποχής, το μερίδιο της κοινωνίας που ισοπεδωτικά απαξιώνει το υπάρχον πολιτικό σύστημα, στην ουσία δίνει λευκή επιταγή στα πρώτα κόμματα να ορίσουν το παρόν και το μέλλον του τόπου καθώς και να συνεχίζουν να προάγουν τα συμφέροντά τους με τους ίδιους και απαράλλαχτους διεφθαρμένους όρους. Δεδομένου ότι οι παραδοσιακοί ψηφοφόροι των πρώτων κομμάτων και των γνωστών πολιτικών λαμογίων θα ψηφίσουν και πάλι τα ίδια κόμματα και τους ίδιους ανθρώπους, κάθε έλλειψη αντικρουόμενης ψήφου ενισχύει τη συντήρηση και τη συνέχιση του ίδιου καθεστώτος.

Μία ενεργή κοινωνία, δηλαδή μία κοινωνία που ασχολείται με τα Κοινά, που μετέχει στις εκλογές και σε αυτές ψηφίζει κατά συνείδηση, υποδηλώνει μία κοινωνία που δεν επιτρέπει παρεκτροπές, σκάνδαλα, κακοδιαχείριση και παρανομίες. Μία κοινωνία με μαζική συμμετοχή στις εκλογές, αξιολογεί και απονέμει ευθύνες ή επαίνους στους πολιτικούς, ανάλογα το έργο τους. Το σκεπτικό αυτό ισχυροποιείται ακόμα περισσότερο αν θεωρήσουμε ότι οι απέχωντες υποτίθεται ότι έχουν την αντίληψη και την κριτική ικανότητα να συνειδητοποιούν τα αρνητικά στοιχεία της παρούσας πολιτικής σκηνής. Άλλωστε, ακόμα και ο ισοπεδωτικός ισχυρισμός τους πως «όλοι ίδιοι είναι», υποδηλώνει ότι αντιλαμβάνονται τις παρεκτροπές των πολιτικών και την κατάντια του πολιτικού μας συστήματος.

Ο ισχυρισμός ότι ο απέχων είναι ηθικός αυτουργός για τη συνέχιση και διαιώνιση της πολιτικής σαπίλας είναι ημιτελής. Στην πραγματικότητα, ο απέχων εκτός από ηθικός είναι και ο καθεαυτό υπεύθυνος της συντήρισης και επανεκλογής ανίκανων και διεφθαρμένων πολιτικών.

32 σχόλια:

  1. μπρος γκρεμος και πισω ρεμα δηλαδη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Στην πραγματικότητα, ο απέχων εκτός από ηθικός είναι και ο καθεαυτό υπεύθυνος της συντήρισης και επανεκλογής ανίκανων και διεφθαρμένων πολιτικών."


    Σαφέστατα. Αν απέχεις, ρε δεν πα να σαι και ο ...Ζαχαριάδης, ο λόγος σου κατόπιν θεωρείται μη έγκυρος.

    Αν δεν σου αρέσουν οι υπάρχουσες κομματικές προτάσεις εισαι υποχρεωμενος ως πολιτης να καταθεσεις την δικια σου.... Αλλιώς να την βράσω την δημοκρατια γενικως και ειδικως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η αποχή πλέον δεν στηρίζει μόνο τα μεγάλα κόμματα, αλλά κυρίως τον Καρατζαφέρη. Οποιοι και να έιναι οι λόγοι που κάποιος δεν παέι να ψηφίσει, είτε ιδεολογικοί, είτε ωχαδελφικοί, είτε απογοήτευσης/εκδίκησης είναι μέγιστη ανοησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ είχα να προτείνω τη θέσπιση νόμου στέρησης πολιτικών δικαιωμάτων σε περίπτωση συνεχόμενης αποχής από οποιεσδήποτε εκλογές. Με τη δεύτερη, γεια σου φίλε..
    Δε σου κάνει κανένας; κατέβα εσύ. Δε θες ούτε να κατέβεις εσύ, ούτε να κατέβουν οι άλλοι; οξω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για να δει κανείς το αναποτελεσματικό της αποχής, δεν έχει παρά να αναλογιστεί την κατάσταση των φτωχών στις ΗΠΑ που όντας παραπληροφορημένοι μέχρι αναισθησίας, δεν ψηφίζουν κάτι, έστω τον Ράλφ Νέιντερ βρε αδελφέ.

    Χίλιες φορές Βεργή και ΟΑΚΚΕ, παρά αποχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η προταση του εσταριαν αρχιζει και μου φντ καπως θελκτικη.... να το κοιταξω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αν είναι τόσο βολική η αποχή από τις εκλογές τότε γιατί είναι ποινικοποιημένη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι ψηφοφόροι είναι χρήσιμοι ηλίθιοι θα γράψω σχετικό άρθρο την επόμενη εβδομάδα πως είναι δυνατόν να ψηφίζεται τους βιαστές σας και αυτούς που σας λένε συνεχεία ψέματα και σας κατακλέβουν και μην μου πείτε ότι τα μικρά κόμματα είναι καλύτερα γιατί το κκε τα πήρε από τον γερμανό και ο συνασπισμός από την siemens έχω ζήσει και την χούντα του Παπαδόπουλου αυτοί σκοτώνανε εν ψυχρώ η σημερινή χούντα είναι χειρότερη γιατί σκοτώνει τα μυαλά και δεν με ενδιαφέρει που θα πάει η χαμένη η ψήφος μου και ποιος θα την πάρει συνεργός στο έγκλημα δεν θα γίνω ποτέ οποίος ψηφίζει κόμμα είναι σε εγκεφαλικό κόμμα ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Ioupasg

    Ναι. Δεν φαίνεται τριγύρω σου;;

    @ Tyler Durden

    Ο οποίος Καρατζαφέρης έχει φυσικά τη μεγαλύτερη συσπείρωση ψηφοφόρων.

    @ Prophet Estarian + Zaphod

    Κατεχωρήθη και να εκτελεσθεί!!

    @ pølsemannen

    Και μετά σου λέει, φταίει το σύστημα και τα golden boys.

    @ J95

    Δεν είναι ποινικοποιημένη. Ή ήταν παλιότερα, ή απλά έλεγαν ότι ποινικοποιείται για να τρομάξουν τον κόσμο. Δεν γνωρίζω ακριβείς λεπτομέρειες, αλλά σε όσες εκλογές δεν είχα παραβρεθεί και όσους ξέρω που απέχουν συνειδητά, ουδέποτε είχαμε/αν κυρώσεις.

    @ bill

    Μα δεν υπάρχουν μόνο 5-6 κόμματα βρε άνθρωπε! Δηλαδή όχι μόνον λειτουργείς με όρους δικομματισμού, αλλα αντιφάσκεις κι όλας.

    Συνεργός στο έγκλημα γίνεσαι ντε φάκτο. Πώς αλλιώς να στο αποδείξω; Την αποχή σου θα καρπωθούν πρώτα το ΠΑΣΟΚ, μετά η ΝΔ, μετά το ΛΑΟΣ (που πάει για τρίτο κόμμα) κ.ο.κ.

    Αν ψήφιζες ένα οποιοδήποτε κόμμα εκτός των γνωστών και το ΠΑΣΟΚ έπαιρνε 40%, η ΝΔ 35%, το ΛΑΟΣ 7% κλπ, με την αποχή σου, το ΠΑΣΟΚ παίρνει 40,0001%, η ΝΔ 35,00005% και το ΛΑΟΣ 7,000001%.

    Πρόσθεσε την αποχή σου μαζί με αυτή εκατοντάδων χιλιάδων ακόμα και βγάλε το αποτέλεσμα του τρόμου.

    Δεν μιλάω για ιδεολογίες. Μιλάω για ΑΠΛΑ μαθηματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Δεν είναι ποινικοποιημένη. "

    Θες να πεις "δεν εφαρμόζονται οι σχετικοί νόμοι". :)

    Γενικά η αποχή είναι υπερτιμημένη, γιατί ένα 20% του εκλογικού σώματος είναι υπέργηροι, στο εξωτερικό εδώ και χρόνια ή νεκροί.

    Αλλά δε μπορώ να προσπεράσω ότι στη σημερινή κατάσταση φτάσαμε μετά από καμιά πενηνταριά χρόνια εκλογών με τα μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχής στον κόσμο, και όχι μετά από καμιά πενηνταριά χρόνια εκλογών με αποχή, ούτε ότι η αποχή είναι σχεδόν μηδενική σε εκείνα ακριβώς τα κωλοχώρια που ψηφίζουν τους ίδιους και τους ίδιους εδώ και αιώνες(μόνο οι τελευταίες ευρωεκλογές είχαν αξιοσημείωτη αποχή γενικώς, και πάλι όχι ιδιαίτερη για τα δυτικά δεδομένα).

    Η αποχή σε μια δημοκρατία παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο: λέει στους πολιτικούς "εδώ υπάρχει ένα κενό εκπροσώπησης και συνεπώς μια καλή ευκαιρία να το γεμίσεις με καινούριες προτάσεις". Το "ψηφίστε κάτι, ό,τι και να 'ναι αυτό" είναι περισσότερο προς την κατεύθυνση του να μην αλλάζει ποτέ τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φυσικά στις συγκεκριμένες εκλογές πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι τα ασπόνδυλα δεν απέχουν ποτέ και να μικρύνουμε το ποσοστό τους όσο το δυνατόν περισσότερο (αν και ο καρατζαφιόζης ήδη τους ψιλογράφει στα παπάρια του και κινείται προς το κέντρο μια και του τρέχουν τα σάλια με τις εκατοντάδες χιλιάδες απαγοητευμένων νεοδημοκρατών).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ J95

    Η αποχή σε μια δημοκρατία παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο: λέει στους πολιτικούς "εδώ υπάρχει ένα κενό εκπροσώπησης και συνεπώς μια καλή ευκαιρία να το γεμίσεις με καινούριες προτάσεις". Το "ψηφίστε κάτι, ό,τι και να 'ναι αυτό" είναι περισσότερο προς την κατεύθυνση του να μην αλλάζει ποτέ τίποτα.

    Διαφωνώ σε δύο σημεία σε αυτή την παράγραφο.

    α) Η αποχή δεν λέει τίποτα απολύτως στους πολιτικούς. Εφόσον μιλάμε για τους ίδιους καιροσκόπους πολιτικούς, είτε κάποιος εξασφαλίσει την έδρα του με 200.000 ψήφους, είτε με 1 ψήφο και 199.999 απέχωντες, πάλι θα χαίρεται την έδρα του.

    Είναι μεγάλη πλάνη να θεωρούμε τις παπαρολογίες που ακούγαμε στα τηλεπαραθύρια από τους πολιτικούς, του στυλ "πρέπει να λάβουμε πολύ σοβαρά το μήνυμα της αποχής και να δουλέψουμε" κλπ κλπ, ως σοβαρές.

    β) Η διαφορά με την ιστορική αναδρομή που κάνεις είναι ότι σχεδόν σε όλη τη διάρκεια συνολικά της μεταπολίτευσης, η ψηφοφόροι ψήφιζαν κατά παράδοση και ως εκ τούτου ανεδείκνυαν τον δικομματισμό και την ίδια αντιπολίτευση. Τα τελευταία χρόνια όμως, και με την έλευση νεώτερων γενεών, είτε μέσω της αποχής, είτε μέσω πιο ευσυνείδητων ψηφοφόρων, η μεταπολιτευτική αυτή "ισορροπία" ταράζεται.

    Η αποχή απλά δηλώνει ότι ο κόσμος ποσώς νοιάζεται για τα σημερινά κοινοβουλευτικά κόμματα. Προκειμένου όμως αυτή η δήλωση να περάσει και στην πράξη, θα πρέπει να μειωθούν περαιτέρω τα ποσοστά των κοινβουλευτικών κομμάτων αναδεικνύοντας τα μικρότερα ή αναδεικνύοντας πολιτικούς που αξίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συμφωνώ απολύτως. Παλαιότερα ήμουν υπέρ της αποχής όταν το σκέφτηκα όμως καλύτερα συνειδητοποίησα πως δεν βοηθάει και πουθενά.

    Τι κι αν δεν πάω εγώ να ψηφίσω; Θα χάσει μια ψήφο κάποιο μικρό κόμμα. Ο κολλημένος όμως με το ΠΑΣΟΚ ή την ΝΔ θα πάει να ψηφίσει ο κόσμος να χαλάσει οπότε τα μεγάλα κόμματα δεν χάνουν τίποτα με την αποχή κι απλά ενισχύεται ο δικομματισμός. Άσε που πλέον ενισχύεται και το ΛΑΟΣ κι αυτός είναι από μόνος του λόγος για να ψηφίσουν όλοι!!

    Ο Καραμανλής καλούσε τον κόσμο να μην απέχει γιατί θεώρησε πως η πλειοψηφία της αποχής ήθελε να ψηφίσει ΝΔ κι επειδή είχε απογοητευτεί προτίμησε να μην ψηφίσει τίποτα. Και είχε δίκιο κατά κάποιο τρόπο, γιατί όποιος θέλει να στείλει μήνυμα στα μεγάλα κόμματα μπορεί να ψηφίσει κάποιο από τα μικρά, η αποχή αποδεδειγμένα στέλνει λανθασμένα μηνύματα κι έχει μηδενικά αποτελέσματα.

    Αν δεν μας αρέσει ένα σύστημα ο μόνος τρόπος να το αλλάξουμε είναι να αντιδράσουμε, καλά τα ιστολόγια κι οι συζητήσεις αλλά από μόνα τους δεν αλλάζουν τίποτα. Αν δεν πιστεύουμε στην αλλαγή και προτιμάμε να μένουμε άπραγοι τότε κατά την γνώμη μου ή θα πρέπει να σηκωθούμε να φύγουμε ή να τρώμε ό,τι μας σερβίρουν και να μην γκρινιάζουμε - γιατί η γκρίνια για την γκρίνια επίσης δεν έχει νόημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Διαφωνώ!

    Μιλάτε λες και οι πολιτικοί μας μας μιλάνε ειλικρινά και δεν είναι διεφθαρμένοι, λες και ενδιαφέρονται να κυβερνήσουν και όχι να κονομήσουν

    Τα πράγματα είναι απλά- κανένα κόμμα δεν είναι ειλικρινές. Δείτε ότι όλοι άρχισαν να τάζουν:
    -η ΝΔ ότι θα κάνει ότι δεν έκανε τόσα χρόνια
    -το Πασοκ ότι θα δώσει αυξήσεις > πληθωρισμού σε μιά υπερχρεωμένη μη-οικονομία
    -το ΛΑΟΣ ότι θα καταργήσει τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ
    κτλ κτλ

    Δεν είναι σοβαροί, έτσι απλά. Άρα γιατί να ψηφίσεις και να γίνεις συνένοχος ?

    Τείνω να μην ψηφίσω, αλλά δεν έχω καταλήξει ακόμα.
    Δεν συμμερίζομαι τις απόψεις σας διότι εδράζονται στην (λάθος) παραδοχή ότι η Δημοκρατία στην Ελλάδα δουλεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ iocaste

    Με κάλυψες

    @ ser

    Γιατί ορισμένοι αναφέρεστε μόνο στα 5 κοινοβουλευτικά κόμματα ως το μοναδικό πεδίο ψήφου;

    Αν δεν κάνω λάθος, και σε αυτές τις εκλογές θα κατέβουν 20+ κόμματα. Αρκετά από αυτά δεν είναι καθόλου σοβαρά. Σύμφωνοι. Υπάρχουν όμως και σχήματα με ενδιαφέρουσες ιδέες και προοπτικές. Και στην τελική, όπως προαναφέρθηκε, από τη στιγμή που ζεις σε μία Δημοκρατία, εφόσον θεωρείς ότι κανένα κόμμα δεν σε εκφράζει στον βαθμό που θα ήθελες, οφείλεις να παρέμβεις ή να συμμετέχεις πιο ενεργά. Προσωπικά όμως δεν πιστεύω ότι υπάρχει τέτοιος λόγος.

    Από τη στιγμή που δεν ψηφίζεις κάποιο από τα 5 κοινοβουλευτικά κόμματα με τις αστείες (συμφωνώ) προτάσεις, και ψηφίσεις κάποιο άλλο, πώς γίνεσαι συνένοχος.

    Σύμφωνοι, η ελληνική δημοκρατία δεν φημίζεται για την ορθή λειτουργία της. Όμως, όπως έγραψα, σε αυτό θεωρώ υπαίτιους τους ανθρώπους και όχι τους θεσμούς. Δίνοντας λευκή επιταγή, δίνεις στην ουσία την άδειά σου η υπάρχουσα πολιτική σαπίλα να παραμείνει ως έχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Είναι απόλυτα σωστή η τοποθέτηση σου και αυτό έχω γράψει και εγώ στο σημερινό μου ποστ
    ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ,ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2009/09/blog-post.html
    στο οποίο αναλύεται και το ποιόν συμφέρει αν ψηφίσει Βεργή ή ΟΑΚΚΕ,όπως έγραψε ο αγαπητός μου pølsemannen στο σχόλιο του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το σημερινό πολιτικό σύστημα το μόνο που μπορεί να παράγει είναι διαφθορά.
    Είναι το λιγότερο αφελές να πιστεύουμε ότι με το υπάρχων σύστημα, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν και να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα και χρόνια προβλήματα της κοινωνίας, αλλά και των θεσμών.

    Η αλλαγή στην διακυβέρνηση, και η άνοδος στην εξουσία άλλου κόμματος ή και συνασπισμού κομμάτων, δεν θα επιφέρει καμία αλλαγή εκτός της αλλαγής στα ονόματα του πρωθυπουργού και των υπουργών. Και βεβαία και την αλλαγή των ονομάτων που θα εμπλέκονται στα νέα και μελλοντικά σκάνδαλα.

    Το σύστημα έδωσε και διέφθειρε στο έπακρο όλο το πλέγμα του κοινωνικού και πολιτικού ιστού. Αν υπάρχει κάποια ελπίδα αυτή είναι από την συνολική αλλαγή των πολιτικών θεσμών.
    Αλλιώς όσα χρονιά και να περάσουν, η μόνιμη είδηση θα είναι η αποκάλυψη, ανεξάρτητος κόμματος που κυβερνά, των διεφθαρμένων υπουργών, κρατικών παραγόντων, λειτουργών και συντεχνιών της εξουσίας. Οι οποίοι όταν νέμονται την εξουσία επιβάλουν το συμφέρων των λίγων σαν υπέρτατο νόμο του κράτους

    Απλές αλλά ριζικές αλλαγές μπορούν να φέρουν το λαό και τον πολίτη στο κέντρο της εξουσίας. Να ορίζει εκείνος και μονό εκείνος την τύχη και την μοίρα του. Τότε θα μιλάμε για δημοκρατία, αλλά και για διέξοδο τόσο από την κρίση που μαστίζει τη χώρα, σε όλα τα επίπεδα και όλους τους τομείς, καθώς και από την διαφθορά που την πνιγεί. Τότε μόνο θα έχει ελπίδα ο τόπος.

    Μια Ελλάδα που θα ανήκει στο λαό της και όχι στα συμφέροντα που καταπατούν τα δικαιώματα του, αλλοιώνουν την βούληση του, τον καταπιέζουν, στο όνομα μιας ψευδεπίγραφης δημοκρατίας, μόνο και μονό για να διατηρούν τα προνόμια τους εις βάρος του λαού. Μιας μασκαρεμενης δικτατορίας που διασφαλίζει τα συμφέροντα μιας ολιγαρχίας, επιβάλλοντας νόμους για να τα νομιμοποιεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Διαφωνώ με την άποψη σου ολοκληρωτικώς. Είσαι απόλυτος με συνέπεια να παραγνωρίζεις σημαντικές πτυχές του θέματος για να «ελιχθεί» στην πολιτική σκηνή η ρεφορμιστική αριστερά!(κακά τα ψέματα, οι ρεφορμιστές αριστεροί διατυπώνουν την άποψη αυτή παγκοσμίως.)

    Κατ αρχήν έγραψες:

    «Καλώς ή κακώς έχουμε το συγκεκριμένο πολιτικό σύστημα, και τη συγκεκριμένη κοινωνία με τους τάδε ψηφοφόρους και τους δείνα πολιτικούς.»

    Μήπως είσαι -χωρίς παρεξήγηση- άκρως συντηρητικός;; Μήπως περιορίζεσαι στα πολιτικά της Ελλάδας και παραγνωρίζεις το γεγονός ότι ζούμε σε ένα διεθνώς «παγκοσμιοποιημένο» καπιταλιστικό πολιτικό σύστημα;; Δεν είναι και δύσκολο να πούμε ότι τα πάντα καθορίζονται από την οικονομία της αγοράς και την υπερεθνική ελίτ η οποία ξεπερνάει τις δυνατότητες του κάθε κράτους(και των ΗΠΑ), έτσι δεν είναι;; Διότι εάν θέλουμε να κάνουμε όντως κριτική στο πολιτικό σύστημα θα πρέπει λάβουμε υπ όψιν μας όλα τα δεδομένα και όχι μόνο αυτά που μας συμφέρουν για να καταλήξουμε στην άποψη ότι η αποχή είναι κατακριτέα(επιεικώς).

    «Στην Ελλάδα, η πλειοψηφία των προβλημάτων δεν πηγάζει τόσο από τους θεσμούς και τους νόμους, όσο από τους ανθρώπους που διαχειρίζονται αυτά τα δύο.»

    Και από τους ανθρώπους αλλά και από τους θεσμούς τους ίδιους, σε παγκόσμια κλίμακα, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλάκι μας, καλό είναι να καταλάβουμε επιτέλους ότι ζούμε δημοκρατικά μέχρι το σημείο στο οποίο δεν αγγίζουμε τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα!

    Διότι όλες οι συνθήκες και τα νομοσχέδια της ΕΕ δεν εφαρμόζονται με την άδεια μας αλλά αποφασίζονται από τους 7 ισχυρότερους που κι αυτοί ανήκουν στο γενικότερο πλαίσιο του οικονομικού και πολιτικού συστήματος της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης! Άρα οι θεσμοί προωθούν την ίδια την κρίση, και κανείς δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει το ίδιο το σύστημα, και τα άλλα κόμματα αποτελούν τη μπότα του συστήματος, που είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στον «δικομματισμό»!

    Οι προνομιούχες κοινωνικές ομάδες αναπαράγουν ουσιαστικώς την εξουσία τους εκτός από τον άμεσο ή έμμεσο έλεγχο των κρατικών θεσμών και λειτουργιών αλλά κατά κύριο λόγο μέσω του ελέγχου των διεθνών θεσμών που εγκαθίδρυσε το παρόν σύστημα!

    Κατά αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται μέσω του θεσμικού πλαισίου η συγκέντρωση του πλούτου στους λίγους, αναπαράγοντας το –εξαιρετικό- γι αυτούς σύστημα της διεθνοποιημένης καπιταλιστικής οικονομίας της αγοράς και της υπερεθνικής ελίτ και των θεσμών τους στο «αντιπροσωπευτικό» σύστημα!!!
    Η αποχή εκφράζει και αγανάκτηση στο υπάρχον σύστημα και μία πίεση να δημιουργηθούν διεθνώς αντισυστημικά κινήματα που θα έχουν ως βάση τα δίκαια των λαών και όχι των πλουσίων!

    Υπάρχει και η άποψη ότι είτε μάχεσαι για την ρεφορμιστική αριστερά(που είναι ουτοπική, εφόσον επιζητά αλλαγή του πολιτικού σκηνικού χωρίς να θέτει υπό αμφισβήτηση τις ίδιες τις βάσεις του συστήματος) είτε για κάτι άλλο το γεγονός παραμένει ένα: Οι μεγάλοι μένουν ήσυχοι και ο λαός κοιμισμένος!
    Όχι, δεν θα συμμετάσχω σε τέτοιο σύστημα, δεν θα πάρω μέρος στην φαρσοκωμωδία των εκλογών και της δήθεν δημοκρατίας απαιτώ να αλλάξει ριζικά το σύστημα και όχι να τους υποστηρίξω κιόλας(που θα γίνει ούτως ή άλλως είτε ψηφίσω είτε όχι, εφόσον δεν υπάρχει οργανωμένο ατνισυστημικό κίνημα)!
    Πως είναι δυνατόν να μιλάς μόνο για τους θεσμούς της χώρας μας και ότι αυτοί δεν ευθύνονται;;
    Δηλαδή, το ΝΑΤΟ και οι λοιποί διεθνείς θεσμοί είναι αδιάβλητοι; Ή μήπως αυτοί συντηρούν την υπάρχουσα κατάσταση που ανάλογα με τη χώρα είναι κάπως καλύτερη ή χειρότερη; Συγνώμη δεν παλεύω για το λιιιγο καλύτερο αλλά για την ανατροπή του συστήματος!
    Επίσης, διεξάγονται πόλεμοι σε διάφορα μέρη του κόσμου, για ποιο λόγο οι λαοί δεν παίρνουν θέση γι αυτό;; Μόνο κάποιες ανώδυνες για το σύστημα ρεφορμιστικές διαδηλώσεις γίνονται και τίποτε άλλο!

    Για προσπάθησε να μας εξηγήσεις για ποιο λόγο η «αντιπροσωπευτική» δημοκρατία αποτυγχάνει να λύσει το πρόβλημα με το Ισραήλ και τα θύματα του στην περιοχή;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολύ καλή ανάλυση. Το απολύτως οξύμωρο είναι ότι επί της ουσίας το πολιτικό μας σύστημα δεν το έχουμε δοκιμάσει ως προς την καταλληλότητά του. Απλώς το καταβαραθρώνουμε ολοένα και περισσότερο και μετά το κατηγορούμε για την κατάντια του κιόλας, λες και το καθεαυτό σύστημα έχει νου και βούληση ως ζων οργανισμός. Βέβαια, η καταβαράθρωση είναι η μία όψη του νομίσματος. Η έτερη είναι η παντελώς εσφαλμένη πολιτική νοοτροπία που πιάνει κάθε πτυχή: από την οικογενειακά κομματική ψήφο, μέχρι τις ρουσφετολογικές επιδιώξεις και βεβαίως, βεβαίως την αποχή, η οποία όπως και το εθνικό σπορ της μαλακίας παρουσιάζεται ως ύψιστη πολιτική ενέργεια.

    Ώρες, ώρες αναρωτιέμαι αν η αποχή είναι χειρότερη, ή η "βεβαιότητα" πολλών ότι η αποχή προσφέρει τις επιθυμητές λύσεις. Αν κι εδώ που τα λέμε μάλλον σαν την κότα και το αβγό είναι αυτό.
    Πάσχουμε ως πολίτες, αυτό είναι βέβαιο, αλλά δεν είναι κακό. Το χείριστο είναι ότι δεν κάνουμε το παραμικρό για να διορθωθούμε προπάντων εμείς οι ίδιοι. Διότι πρώτα πρέπει να διορθωθούμε εμείς και μετά θα διορθωθούν και τα υπόλοιπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ellinaki
    οι θεσμοί χωρίς τους ανθρώπους είναι κενό γράμμα, το απόλυτο κενό.
    Παραδείγματα ευτελισμού των θεσμών έχουμε πάμπολα, όπως πάμπολες "μούγκες".

    Ας μήν πάμε μακριά- στο Βερολίνο υπάρχουν δικαστές (και στην Καρλσρούη), στην Ελλάδα όμως όχι...

    Όχι συνένοχος δεν γίνομαι. Αφήνω αυτούς που φηφίζουν να βαυκαλίζονται ότι κάτι κάνουν, ακόμη κι αν αυτό είναι μιά απλή εναλλαγή ατόμων

    Εγώ λέω απλά- δεν βλέπω κανέναν ικανό, άρα δεν παίζω. Εσείς που παίζετε αναλαμβάνετε και την ευθύνη του αποτελέσματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ mediaspotgr

    Σύμφωνοι. Πες εσύ μία ρεαλιστική ιδέα ως πρώτο βήμα για την σταδιακή ανατροπή του υπάρχοντος συστήματος και εγώ θα είμαι ο πρώτος σου ακόλουθος. Γιατί στα λόγια μπορούμε να φτιάξουμε ένα υπέροχο σύστημα με δημοκρατικότατες διαδικασίες και ευσυνείδητους/ υπεύθυνους πολίτες.

    Στην πράξη όμως, το μόνο που βλέπω είναι η συνεχιζόμενη ανατροφοδότηση διεφθαρμένων/ανίκανων πολιτικών από διεφθαρμένους/ανεύθυνους πολίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ aeroxeimarros

    Καταρχήν δεν είμαι απόλυτος. Εκφράζω μία άποψη με επιχειρηματολογία, και βάσει επιχειρηματολογίας περιμένω ανάλογη απάντηση.

    Έχουμε και λέμε...

    Μήπως περιορίζεσαι στα πολιτικά της Ελλάδας και παραγνωρίζεις το γεγονός ότι ζούμε σε ένα διεθνώς «παγκοσμιοποιημένο» καπιταλιστικό πολιτικό σύστημα;;

    Μήπως μιλάμε για τις ΕΘΝΙΚΕΣ εκλογές; Και μήπως είναι καιρός η ευρύτερη Αριστερα να ξεκολήσει από τα κατεστημένα των αρχών του 20ου αιώνα και να καταλάβει επιτέλους ότι ο καπιταλισμός είναι οικονομικό και όχι πολιτικό σύστημα;

    Δεν είναι και δύσκολο να πούμε ότι τα πάντα καθορίζονται από την οικονομία της αγοράς και την υπερεθνική ελίτ η οποία ξεπερνάει τις δυνατότητες του κάθε κράτους(και των ΗΠΑ), έτσι δεν είναι;;

    Είναι δύσκολο διότι δεν ισχύει. Υπάρχει η απλοϊκή και συντηρητική συνομοσιολογική άποψη ότι 2-3 ισχυρά λόμπι διαχειρίζονται τις ζώες όλων των ανθρώπων, και υπάρχει και η απλή λογική, μαζί με τη στοιχειώδη κοινωνιολογία που αντιμετωπίζουν τις κοινωνίες και τα έθνη ως δυναμικά συστήματα που συνεχώς αυτορυθμίζονται. Και επειδή αυτή την κόμπλα που έχουν οι Ελληναράδες κατά κανόνα απέναντι στις ΗΠΑ και "σκοτεινά" συμφέροντα, την βρίσκω ιδιαίτερα... κομπλεξική και εκτός πραγματικότητας, θα προτιμούσα να μην συνεχίσω τον σχολιασμό του συγκεκριμένου θέματος.

    Και από τους ανθρώπους αλλά και από τους θεσμούς τους ίδιους, σε παγκόσμια κλίμακα, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλάκι μας, καλό είναι να καταλάβουμε επιτέλους ότι ζούμε δημοκρατικά μέχρι το σημείο στο οποίο δεν αγγίζουμε τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα!

    Εδώ συμφωνούμε εν μέρει. Όντως υπάρχουν μεγάλα οικονομικά συμφέροντα είτε σε εθνικό, είτε σε διεθνές επίπεδο που βρίσκονται στο απυρόβλητο. Αυτό είναι μια ρεαλιστική διαπίστωση. Το ίδιο ρεαλιστικό είναι επίσης το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα συμφέροντα ούτε ελέγχουν τα πάντα, ούτε στην τελική τους αφορούν τα πάντα.

    Για παράδειγμα, ο διεφθαρμένος υπάλληλος της πολεοδομίας που θα δώσει άδεια για ένα παράνομο σπίτι μέσα στο δάσος δεν έχει ιδιαίτερο σύνδεσμο με κάποιο μεγάλο οικονομικό συμφέρον. Εκμεταλλεύεται κάποιες αδυναμίες της νομοθεσίας που διέπει τον ΕΘΝΙΚΟ πολεοδομικό κανονισμό, γνωρίζοντας πως αν χρειαστεί μπορεί και αυτός να λαδώσει ή να βάλει βύσμα σε μία ενδεχόμενη δίωξή του.

    Διότι όλες οι συνθήκες και τα νομοσχέδια της ΕΕ δεν εφαρμόζονται με την άδεια μας αλλά αποφασίζονται από τους 7 ισχυρότερους που κι αυτοί ανήκουν στο γενικότερο πλαίσιο του οικονομικού και πολιτικού συστήματος της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης!

    Ώπα μισό τώρα γιατί το απογείωσες λιγάκι...

    Λόγω επαγγελματικής μου δραστηριότητας σε κάποια θέματα ευρωπαϊκής νομοθεσίας, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω εγκάθετα. Υπάρχουν συγκεκριμένα ευρωπαϊκα όργανα που σχεδιάζουν, ψηφίζουν, και εφαρμόζουν την ανάλογη ευρωπαϊκή νομοθεσία, μέσα από ξεκάθαρες διαδικασίας.

    Ορισμένες αποφάσεις, όντως ενδέχεται να ευνοούν κάποια συμφέροντας. Κατά κανόνα όμως, η ευρωπαϊκή νομοθεσία σχεδιάζεται πολύ προσεκτικά και με τη συμμετοχή αρμόδιων επιτροπών.

    Επειδή η Ελλάδα δεν εφαρμόζει τις περισσότερες κοινοτικές οδηγίες (όσα πρόστιμα και αν τρώει κάθε χρόνο), δεν σημαίνει ότι αυτές δεν υπάρχουν, και μάλιστα προς το συμφέρον του πολίτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ aeroxeimarros

    Οι προνομιούχες κοινωνικές ομάδες αναπαράγουν ουσιαστικώς την εξουσία τους εκτός από τον άμεσο ή έμμεσο έλεγχο των κρατικών θεσμών και λειτουργιών αλλά κατά κύριο λόγο μέσω του ελέγχου των διεθνών θεσμών που εγκαθίδρυσε το παρόν σύστημα!

    Επαναλαμβάνω. Το γεγονός ότι τα δικά μας λαμόγια παραβιάζουν ευρωπαϊκές συνθήκες και διασύρουν το ελληνικό κράτος σε δικαστήρια με καταδικαστικές αποφάσεις (άρα με πρόστιμα που πληρώνονται από τα δημόσια ταμεία και φυσικά όχι από την τσέπη των λαμογίων), δεν έχει να κάνει ούτε με ευρωπαϊκούς, ούτε με διεθνείς θεσμούς. Είναι ελληνική η ιδιαιτερότητα.

    Η αποχή εκφράζει και αγανάκτηση στο υπάρχον σύστημα και μία πίεση να δημιουργηθούν διεθνώς αντισυστημικά κινήματα που θα έχουν ως βάση τα δίκαια των λαών και όχι των πλουσίων!

    Ειλικρινά τώρα. Είναι πολύ πολύ ΠΟΛΥ μεγάλο σφάλμα να συγχέεις πολιτικά με οικονομικά συστήματα. Υπάρχουν κοινοί δεσμοί, αλλά υπάρχουν και δεκαπλάσιες περισσότερες διαφορές. Είναι μεγάλη παγίδα και εκτός πραγματικότητας μία τέτοια σύγχυση.

    Και για να σου απαντήσω και στη συγκεκριμένη παράγραφο, είτε τον ονομάζεις πολιτικό, είτε πλούσιο, χέστηκε για το ποσοστό της αποχής σου. Για την ακρίβεια αισθάνεται και υπόχρεος που του ανέβασες ακόμα περισσότερο το ποσοστό και δεν ασχολείσαι με την πάρτη του.

    Όχι, δεν θα συμμετάσχω σε τέτοιο σύστημα, δεν θα πάρω μέρος στην φαρσοκωμωδία των εκλογών και της δήθεν δημοκρατίας απαιτώ να αλλάξει ριζικά το σύστημα και όχι να τους υποστηρίξω κιόλας(που θα γίνει ούτως ή άλλως είτε ψηφίσω είτε όχι, εφόσον δεν υπάρχει οργανωμένο ατνισυστημικό κίνημα)!

    Επαναλαμβάνω (έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου).

    1) Όσο και να απαιτείς, δεν έχεις καμμία αξία για αυτούς.

    2) Όσο απέχεις, τους δίνεις περισσότερη δύναμη.

    Συγνώμη δεν παλεύω για το λιιιγο καλύτερο αλλά για την ανατροπή του συστήματος!

    Με την αποχή ΕΝΙΣΧΥΕΙΣ το σύστημα!

    Επίσης, διεξάγονται πόλεμοι σε διάφορα μέρη του κόσμου, για ποιο λόγο οι λαοί δεν παίρνουν θέση γι αυτό;; Μόνο κάποιες ανώδυνες για το σύστημα ρεφορμιστικές διαδηλώσεις γίνονται και τίποτε άλλο!

    Όταν λοιπόν καταφέρεις και απαντήσεις αυτό το ερώτημα, θα καταλάβεις και για ποιον λόγο γράφω αυτά που γράφω. Διότι δεν μπορείς να αντιμετωπίζεις τους λαούς πότε ως ευσυνείδητους/ υπεύθυνους και πότε ως ασυνείδητους/ ανεύθυνους, ανάλογα με την επιχειρηματολογία που προσπαθείς να μεταφέρεις.

    Εν κατακλείδι, ιστορικά οι ανατροπές επερχονταν μετά από ζυμώσεις που αναδείκνυαν μία κρίσιμη μάζα η οποία είχε την ικανότητα να κάνει την εκάστοτε ανατροπή. Δεν θυμάμαι ποτέ στην ιστορία κάποιος εξόριστος ιδεαλιστής που πήγε να ζήσει σε μία σπηλιά μακριά από την κοινωνία και το σύστημα να κατάφερε τις θεμιτές ζυμώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ ser

    Εγώ λέω απλά- δεν βλέπω κανέναν ικανό, άρα δεν παίζω. Εσείς που παίζετε αναλαμβάνετε και την ευθύνη του αποτελέσματος

    Ναι, αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι απλά. Διότι η δική σου αποχή, δίνει μεγαλύτερο ποσοστό στον κάθε ανίκανο που θα εκλεγεί τελικά. Άρα εφόσον απέχεις, εμμέσως πλην σαφώς ψηφίζεις τον ανίκανο, και αναγκαστικά εμείς που παίζουμε και δεν ψηφίσαμε τον ανίκανο, θα έχουμε θέμα με το σαμποτάζ σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Προβλήματα που 'χει κόσμος..

    Η πελατειακή σχέση που έχουν αναπτυξει τα 2 μεγάλα κόμματα είναι τέτοια που αυτοί που απέχουν δεν επηρεάζουν στο παραμικρό τα εκλογικά αποτελέσματα, ούτε και φυσικά τη δυναμική της κοινωνίας.

    Εντάξει, τώρα το να λέμε οτι αυτοί που απέχουν θα μπορούσαν να βάλουν και ένα επιπλέον κόμμα στη βουλή με 3% και θα γινόταν κάτι, είναι σα να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας.

    Η πελατειακή κοινωνική δυναμική θα αλλάξει οταν το ελληνικό κράτος θα ξεμείνει απο λεφτά (και άρα απο πελάτες), και ίσως απ' την επόμενη γενιά - που θα κληρονομήσει μεν τα ακίνητα των γονιων της αλλα δε θα μπορέσει να τα αξιοποιήσει τόσο εύκολα - να αρχίσουν να αλλάζουν τα πράγματα προς το καλυτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ Jim Slip

    Συμφωνώ με το τελευταίο. Η χρεοκοπία θα επηρεάζε όχι μόνο μία την αλλαγή πολιτικού σκηνικού, αλλά ενδεχομένως και για τις διάφορες κοινωνικές νοοτροπίες.

    Από εκεί και πέρα, η αποχή στις ευρωεκλογές άγγιξε το 50%. Στις ερχόμενες εκλογές, ακόμα και 20-30% να φτάσει, είναι σημαντικό ποσοστό.

    Επίσης το θέμα δεν είναι οπωσδήποτε να βγουν άλλα δυο-τρία κόμματα με 3% και να μπουν στη βουλή. Το θέμα είναι οι ψήφοι "διαμαρτυρίας" να διαχέονται στα μικρότερα κόμματα ώστε να μειώνονται τα ποσοστά των κοινοβουλευτικών κομμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Προσωπικά αντί να σκέπτομαι αν θα πάω να ψηφισω ή όχι, θα ήμουν ευτυχής αν έπαιρνα ένα δίκανο και τίναζα τα μυαλά στον αέρα των γειτονων που θεωρούσαν δικαίωμα τους να κάνουν πάρτυ χτες μέχρι τις 5 το πρωί. Ο μόνος λόγος που δεν το έκανα είναι οτι μετά θα πήγαινα φυλακή.

    Αλλα ΟΚ, να πάμε να ψηφίσουμε να βελτιώσουμε την κοινωνία. Γιατί όμως; Οι έλληνες έχουν την κοινωνία που τους αξίζει. Είναι ζώα και ζούνε σε κοινωνία ζώων. Τώρα το οτι κάποιοι σαν εμάς υποφέρουν, είναι παράπλευρη απώλεια. Δε μπορείς να κάνεις κάτι γι' αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ellinaki
    Από την απάντηση σου φαίνεται ότι δεν κατάλαβες ποια είναι η ακριβής άποψη μου επί του θέματος, επιμένεις να μιλάς για ελληνική ιδιαιτερότητα όταν εγώ μίλησα για το σύνολο των θεσμών της ΕΕ που καθορίζονται από την καπιταλιστική νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση!

    Σου υπενθυμίζω -σε ότι αφορά το ποιος θα χεστεί όπως ανάφερες για τους πλούσιους και τους «άρχοντες» τι έγραψα:

    "Όχι, δεν θα συμμετάσχω σε τέτοιο σύστημα, δεν θα πάρω μέρος στην φαρσοκωμωδία των εκλογών και της δήθεν δημοκρατίας απαιτώ να αλλάξει ριζικά το σύστημα και όχι να τους υποστηρίξω κιόλας(που θα γίνει ούτως ή άλλως είτε ψηφίσω είτε όχι, εφόσον δεν υπάρχει οργανωμένο ατνισυστημικό κίνημα)!"

    Δεν ξέρω εάν το πρόσεξες αλλά στην παρένθεση ήμουν ξεκάθαρος, είτε ψηφίσω είτε όχι πάλι τους ευνοώ εφόσον κανείς την επόμενη ημέρα δεν θα ενδιαφερθεί για την ψήφο ή την αποχή μου!

    Επίσης, γνωρίζω πως θα ψηφίσει το σύνολο του λαού, η εξαίρεση δεν αποτελεί ανατροπή του συστήματος και ειδικά όταν υποστηρίζεις τους θεσμούς της ΕΕ δείχνεις ότι κατά βάθος δεν ενδιαφέρεσαι για την ανατροπή του, αλλά απλώς για την βελτίωση του που όπως υποστηρίζουν πολλοί αντισυστημικοί πολιτικοί φιλόσοφοι, οι οποίοι πάντα όταν κάνουν ανάλυση της πολιτικής ξεκινούν από την Οικονομία(αυτή την καθορίζει), το υπάρχον σύστημα δεν βελτιώνεται εξ ορισμού και δεν μιλάω για το Ελληνικό-που σίγουρα μπορεί να βελτιωθεί αλλά για το παγκόσμιο θεσμικό πολιτικό πλαίσιο το οποίο οδηγεί σε αδιέξοδο από τις απαρχές της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και της συσσώρευσης του πλούτου στους ολίγους(αυτοί κάνουν πολιτική παγκοσμίως).

    «Μήπως μιλάμε για τις ΕΘΝΙΚΕΣ εκλογές; Και μήπως είναι καιρός η ευρύτερη Αριστερα να ξεκολήσει από τα κατεστημένα των αρχών του 20ου αιώνα και να καταλάβει επιτέλους ότι ο καπιταλισμός είναι οικονομικό και όχι πολιτικό σύστημα;»

    Μήπως είναι καιρός να σταματήσει η Αριστερά να αποτελεί τη μπότα του συστήματος- που τόσο την πειράζει όταν το αναφέρουν διάφοροι αναλυτές;;
    Επίσης, δεν θα μπορούσα να έχω παλιές ιδέες περί της αριστεράς διότι είμαι ακόμα φοιτητής, και μαθαίνω τις καινούριες ιδέες, μόνο που προσέχω να μην είμαι υπέρ του συστήματος με έμμεσο τρόπο όπως η σύγχρονη αριστερά!




    Γράφεις το εξής εξωφρενικό:

    «Είναι δύσκολο διότι δεν ισχύει. Υπάρχει η απλοϊκή και συντηρητική συνομοσιολογική άποψη ότι 2-3 ισχυρά λόμπι διαχειρίζονται τις ζώες όλων των ανθρώπων, και υπάρχει και η απλή λογική, μαζί με τη στοιχειώδη κοινωνιολογία που αντιμετωπίζουν τις κοινωνίες και τα έθνη ως δυναμικά συστήματα που συνεχώς αυτορυθμίζονται. Και επειδή αυτή την κόμπλα που έχουν οι Ελληναράδες κατά κανόνα απέναντι στις ΗΠΑ και "σκοτεινά" συμφέροντα, την βρίσκω ιδιαίτερα... κομπλεξική και εκτός πραγματικότητας, θα προτιμούσα να μην συνεχίσω τον σχολιασμό του συγκεκριμένου θέματος.»

    Εδώ ακριβώς σταματάει και η όποια συζήτησή μας. Σου δίνω μία αν θέλεις συμβουλή:

    Να μάθεις να ακούς τις απόψεις κάποιου πριν βγάλεις συμπέρασμα για το τι υποστηρίζει, διότι δεν μίλησα ούτε για τις ΗΠΑ ούτε για σκοτεινά συμφέροντα, αλλά φαίνεται πως εσύ είσαι εκτός πραγματικότητας και τα συνδέεις όλα με την απλή λογική σου μόνο που η απλή λογική δεν αυτορυθμίζεται.
    Άρχιζε να διαβάζεις εκτός από κοινωνιολογία και πολιτική φιλοσοφία της αντισυστημικής αριστεράς. Καλό κάνει όχι κακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @ Jim Slip

    Σχετικά με το βραδινό αρχιδοπρήξιμο, εκτός από τα δίκανα, υπάρχουν και οι χειροβομβίδες κρότου-λάμψης. Πολύ πιο φαντασμαγορικό και αποτελεσματικό!

    Εννοείται ότι έχουμε τους πολιτικούς και τις κυβερνήσεις που μας αξίζουν ως λαός. Από εκεί και πέρα, μπορεί το 0,000001% της ψήφου μου να μην έχει τη δύναμη να ανατρέψει το τσίρκο, αλλά σίγουρα καθησυχάζει τη συνείδησή μου και φυσικά μου δίνει το δικαίωμα να ασκώ πολιτική κριτική ;)

    @ aeroxeimmaros

    Εδώ ακριβώς σταματάει και η όποια συζήτησή μας.

    Με πρόλαβες. Όντως επήλθε μία διαφορά φάσης.

    Σου δίνω μία αν θέλεις συμβουλή:

    Να μάθεις να ακούς τις απόψεις κάποιου πριν βγάλεις συμπέρασμα για το τι υποστηρίζει, διότι δεν μίλησα ούτε για τις ΗΠΑ ούτε για σκοτεινά συμφέροντα, αλλά φαίνεται πως εσύ είσαι εκτός πραγματικότητας και τα συνδέεις όλα με την απλή λογική σου μόνο που η απλή λογική δεν αυτορυθμίζεται.


    Ξέρω πολύ καλά για τί μιλας, απλά πολλές φορές παραδέχομαι ότι υπάρχει μία ειρωνεία στον τόνο των γραφόμενών μου.

    Να σου δώσω κι εγώ μια συμβουλή, σεβόμενος πάντα τις φιλοσοφικές, κοινωνικές και πολιτικές αναζητήσεις σου, μιλώντας κυριολεκτικά και όχι ειρωνικά. Ξεκινά να ταξιδεύεις... Πήγαινε σε χώρες της Ε.Ε., στις ΗΠΑ, στη Λατινική Αμερική, σε άλλες ηπείρους και προσπάθησε να δεις τις διάφορες κοινωνίες και πολιτισμούς εκ των έσω. Όχι δηλαδή ως τουρίστας, ούτε από ντοκιμαντέρ και ικασίες.

    Η συνεχής αλλαγή οπτικής γωνίας, σου δίνει μία πιο σφαιρική προσέγγιση. Και επειδή βλέπω ότι είσαι σκεπτόμενος άνθρωπος, υποθέτω ότι είσαι και υποστηρικτής της συνεχούς αναθεώρησης. Σε κάθε περίπτωση, πάντα βοηθάει να βγαίνεις λίγο έξω από το χορό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. (Εκεί είναι το θέμα ότι είμαστε όλοι μέσα στον χορό!)

    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μήπως μιλάμε για τις ΕΘΝΙΚΕΣ εκλογές; Και μήπως είναι καιρός η ευρύτερη Αριστερα να ξεκολήσει από τα κατεστημένα των αρχών του 20ου αιώνα και να καταλάβει επιτέλους ότι ο καπιταλισμός είναι οικονομικό και όχι πολιτικό σύστημα;

    Η αριστερά βασικά ορίζεται από τη συνειδητοποίηση ότι αυτά τα δύο δε διαφέρουν. Δημοκρατία, θεοκρατία, παπαροκρατία είναι σάλτσες και κουλέρ λοκάλ, σημασία έχει πώς μοιράζεται το μπικικίνι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...