Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2010

Επί της αρχής «Ότι του φανεί του λωλοστεφανή»

Πρόκειται για μία αρχή που δεσπόζει στο «νούμερο ένα» των προτιμήσεων της ευρύτερης ελληνικής κοινωνίας, και αποτελεί ίσως τον πρώτο ηθικό κανόνα για την πλειοψηφία των κατοίκων αυτής της χώρας. Προκειμένου όμως να σταθεί η συγκεκριμένη αρχή ως λογικό επιχείρημα σε κάποια προσπάθεια διαλόγου ή επικοινωνίας, χρειάζεται να ενσωματωθούν τρία βασικά στοιχεία σε κάθε προσπάθεια επιχειρηματολογίας· το ψέμα, η κλάψα και ο συναισθηματισμός*.

* Τα συγκεκριμένα στοιχεία, όπως αναφέρονται στην παρούσα δημοσίευση, αφορούν και άτομα που έχουν κλείσει τα 14.

Τις τελευταίες μέρες, πολλά σημεία της Αθήνας έχουν γεμίσει με αυτή την αφίσα.


... η οποία αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία για την ανάλυση της αρχής, καθώς εμπεριέχει ολοφάνερα τα τρία προαναφερθέντα στοιχεία.

1. Το ψέμα

"Σε όλη την Ευρώπη, η υπαίθρια διαφήμιση επιτρέπεται"

Η πραγματικότητα: Σε όλη την Ευρώπη, η υπαίθρια διαφήμιση ΔΕΝ επιτρέπεται. Βέβαια και αυτό σαν πρόταση δεν στέκει, δεδομένου ότι στην Αλβανία για παράδειγμα (που ανήκει στην ήπειρο της Ευρώπης), η υπαίθρια διαφήμιση επιτρέπεται. Σε πιο βορειοδυτικές χώρες όμως, κατά κανόνα δεν επιτρέπεται. Επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις υπό αυστηρές συνθήκες όπου διασφαλίζεται πρωτίστως η οδική ασφάλεια. Ως εκ τούτου, στο μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου, βλέπεις μόνο βαρετές πινακίδες του ΚΟΚ.

Άρα, ο κακομαθημένος, ζαμανφουκιστής, ανίδεος, παρτάκιας, αγωνιστής, συντάκτης της αφίσας μάλλον αναφέρεται σε ορισμένες χώρες που ούτως ή άλλως είναι γνωστές για τις φοβερές επιδόσεις τους στα αυτοκινητιστικά ατυχήματα και την οδική ανωριμότητα, όπου δίπλα στο απαγορευτικό, μπορεί να δεις και την αφίσα της Adelina Ismajli με τα βυζιά της να χύνονται κάτω στο οδόστρωμα.

2. Η κλάψα

"Στην Ελλάδα προσπαθούν να την καταργήσουν".

Τον καταλαβαίνετε τον πόνο και τον οδυρμό; Ενώ δηλαδή οι σωστοί, εντάξει, εξελιγμένοι και ώριμοι ευρωπαίοι, μετά από τον Διαφωτισμό, τη Βιομηχανική Επανάσταση και την κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη, αποφάσισαν να επιτρέπουν την υπαίθρια διαφήμιση, εμείς εδώ πάμε πολλά χρόνια πίσω γιατί βάζουμε την οδική ασφάλεια και την υπαίθρια αισθητική πάνω από την κονόμα. Φέρτε μου να πιω το ακριβότερο πιοτό!

3. Ο συναισθηματισμός

"20.000 άνεργοι θα είναι άλλο ένα πλήγμα σε αυτή τη χώρα".

Το υπονοούμενο είναι απλό για όσους δεν το καταλάβατε. Το πλήγμα θα είναι οι 20.000 άνεργοι και όχι τα θανάσιμα οδικά ατυχήματα που έχουν συμβεί στο παρελθόν λόγω της υπαίθριας διαφήμισης..

Και μην ξεχνάμε ότι οι συγκεκριμένοι 20.000 δεν μπορούν να κάνουν άλλη δουλειά, αλλά κυρίως ούτε να εξελιχθούν οι ίδιοι και να στραφούν σε άλλου είδους δραστηριότητες εντός του κλάδου τους. Διότι, όπως και να το κάνεις, άμα είσαι γραφίστας και έχεις μάθει την τέχνη να συνθέτεις αφίσα σκυλάδικου με όλες αυτές τις σκυλόφατσες που φοράνε ανοιχτό πουκάμισο με σετ καδένα στην τρίχα, και τα ξώβυζα με τα 500 μπότοξ, πόσο περισσότερο να εξελιχθείς; Ή αν έχεις μάθει να κολλάς την αφίσα στο σανίδι, σε ποιον άλλο κλάδο θα μπορέσεις να προσφέρεις τέτοιου είδους υψηλές υπηρεσίες;

Ότι του φανεί του λωλοστεφανή λοιπόν. Και σε δημόσια θέα. Για να μας πιάσει όλους το κρίμα και το γαμώτο και να σαμποτάρουμε την απαγόρευση της υπαίθριας διαφήμισης. Για να μπορέσουμε να θρηνήσουμε θύματα, αλλά και να συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε το αστικό και υπαίθριο τοπίο που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από την επαρχία Bihar της Ινδίας...


Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι το σίγουρο. Αν ο «Ερμής» κατέβει σε απεργία, θα είναι από αυτές που κάνουν καλό στη χώρα. Σαν την απεργία των ταξιτζήδων ένα πράγμα.

21 σχόλια:

  1. Είναι σαν το κλασικό λογοπαίγνιο που κάναμε στο σχολείο:
    - Το ξέρει η μάνα σου ότι είσαι πούστης;
    Ένα μεγάλο λογικό άλμα, όσον αφορά την de facto παραδοχή του ότι κάποιος είναι πούστης, και μια ωραιότατη ερώτηση που "βάζει" στη συζήτηση τον άμεσα ενδιαφερόμενο! Τον βάζει βέβαια με τους δικούς μας όρους.

    Η μέθοδος αυτή έχει τελειοποιηθεί από την Λιάνα Κανέλλη. Τυπικό παράδειγμα χρήσης είναι π.χ.:
    - Θαρρείς και δεν ξέρουμε για τους Ούγκρους Ράμπο που στέλναν στα Βαλκάνια.

    Μια εξαιρετική ανάλυση κι εδώ από τον Νίκο Δήμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με πρόλαβες πάλι κανάγια, καθότι εγώ σήμερα είδα την αφίσα...
    :D
    Οσονούπω θα το κάνω θέμα, αλλά με διαφορετική οπτική γωνία από τις δικές σου σοβαρότητες :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχώς που δεν κυκλοφορώ στο κέντρο για να μου ανέβει το αίμα στο κεφάλι περισσότερο απ΄ότι τώρα που το βλέπω κονσέρβα...
    Ότι άλλο και να πω περιττόν

    Καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Batcic

    Ναι, η Λιάννα είναι μάστερ του είδους. Το ίδιο και πολύυυυυυυυυυυυυς κόσμος.

    @ Prophet Estarian

    Ποιες σοβαρότητες ρε; Μάλλον δεν μπορείς να συλλάβεις τη λεπτότητα του χιούμορ μου.

    @ ΦΟΡΑΔΑ ΣΤ' ΑΛΩΝΙ

    Μπα. Έχει και στα προάστια, οπότε μπορεί να σου φτιάξει και σένα τη μέρα κάποια πρωία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα ελληνάκι..

    Διάβασα στην Ελευθεροτυπία, πως από το 2007 (!), ο δήμαρχος της Αθήνας (Κακλαμάνης Νικ.) είχε κάνει ...διαγωνισμό (??), αξίας 50.000 ευρώ (!!), για την 'απόσυρση' των διαφημιστικών πινακίδων απ' τους δρόμους.
    Ποτέ ο διαγωνισμός δεν υλοποιήθηκε. Ο δήμαρχος κατηγορεί την κυβέρνηση πως είναι 'σκοτεινή' η νομοθεσία, η κυβέρνηση κατηγορεί τον δήμαρχο πως δεν τηρεί την νομοθεσία, ανταλλάσσονται εκατέρωθεν κορώνες και η υπόθεση βαλτώνει..
    ΠΡΟΦΑΝΩΣ υπάρχουν ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ (δείγμα είναι ΚΑΙ η αφίσα). Πολλά θα εισπράτουν σίγουρα ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δάκρυα θλίψης τρέχουν στα μάτια μου.
    Για τους καημένους άνεργους φυσικά...
    Γειά σου Γιάννη. Κουκιά σπέρνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α να γειά σου, κι έψαχνα ποιός θα το ανέβαζε πρώτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Θανάσης Ξ.

    Γενικώς το θέμα έχει επανέλθει πολλές φορές. Απλά τώρα ο Καστανίδης έτριξε τα δόντια και προβλέπει ποινές και σε ΟΤΑ που δεν κάνουν σωστή δουλειά στην αποκαθήλωση, οπότε φαίνεται πως θα γίνουν πιο σοβαρές προσπάθειες. Εξ'ου και οι φοβίες των "εργαζομένων" στις διαφημιστικές υπαίθριας διαφήμισης.

    @ Freddos

    Ευχαριστώ!

    @ Βρομιστεράκι

    Εγώ να δεις δάκρυ μαύρο που έχω ρίξει. Οι δρόμοι θα γίνουν βαρετοί και μονότονοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ ανέστης

    ...το χέρι για την ακρίβεια ;)

    @ antonis_x

    Έχει και συνέχεια στου εσταρινάκη. Απορώ πάντως που άργησε τόσο. Μία βδομάδα παίζει αυτή η αφίσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν κυκλοφορώ πολύ στα κεντρικά σημεία ρε! :p
    Επίσης άμα κοίταγα τις αφίσες τριγύρω, θα χα τρακάρει προ πολλού :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γεια σου ellinaki

    Ποιος ειπε οτι οι αφισσες απαγορευονται στο εξωτερικο; Υπαρχουν διαφημ.αφισσες και εδω, (οχι βεβαια σαν τη κατασταση πολλων δρομων στην Ελλαδα), αλλα υπαρχουν κανονες και ρυθμισεις για το που θα αναρτηθουν, σε ποιο υψος και σε ποια σημεια επιτρεπεται.Ολα αυτα γινονται, αφου παρει κανεις αδεια απο τη κοινοτητα και να πουμε οτι η καθε περιοχη εχει θεσπισει τους δικους της κανονες αναλογα τις αναγκες της. Π.χ περιοχες με μνημεια ειναι αυστηροτερες, αλλα αυτο δεν σημαινει οτι απαγορευονται εντελως οι διαφημ. αφισσες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Elva

    Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο "επιτρέπεται" και στο "επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις". Άλλωστε ανέφερα ξεκάθαρα τι συμβαίνει στην Ευρώπη.

    Η κουτοπονηριά στη συγκεκριμένη αφίσα, έγκειται ακριβώς στην εκούσια παράβλεψη αυτής της διαφοράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μπράβο ρε συ Ellinaki. πολύ καλό κειμενο. μακάρι να τελειώνει αυτή η μαφιόζικη μπίζνα του outdoor.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλό κείμενο αλλά παραβλέπεις ότι η υπερήφανη θρησκεία μας προβλέπει ανάσταση νεκρών, τουτέστιν το υποτιθέμενο πρόβλημα που θίγεις θα λυθεί εις την Β' Παρουσία. Άρα ας φάνε κι αυτοί οι άνθρωποι τίποτε, σάμπως οι μόνοι είναι; :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εγώ δεν βλέπω κανένα Λωλοστεφανή. Βλέπω τη μια μαφία μετά την άλλη να διαμαρτύρεται, άλλη κλαψουρίζοντας και άλλη απειλώντας, κάθε φορά που η κυβέρνηση αναγγέλλει τη λήψη κάποιου μέτρου. Βλέπω να λένε στην κυβέρνηση: "Kάντε ό,τι νομίζετε με τους αγριεμένους Ευρωπαίους. Εμάς μην τολμήσετε να αγγίξετε!" Οι δε αντιδράσεις των πάσης φύσεως μαφιόζων μεταφράζονται από τα ΜΜΕ (άλλη μαφία!)ως κοινωνική αντίδραση ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ aivalis

    Για να είμαι ειλικρινής, στο τέλος μια χαρά τη βλέπω να συνεχίζει η παράνομη υπαίθρια διαφήμιση. Θα πέσουν 2-3 συμβολικά πρόστιμα, και σιγάααα σιγάααα, ο μπατζανάκης του δήμαρχου τάδε θα σκάει κάτιτίς παραπάνω αλλά θα τη βγάζει τη διαφημισούλα του φάτσα κάρτα σε κεντρική διασταύρωση.

    @ Hades

    Έχεις δίκιο. Τί ανόητο εκ μέρους μου!

    @ Αγησίας

    Στην ουσία αυτό που λες συμβαίνει. Αλλά ξέρεις... αν αποκαλέσεις κάποιον φανατικό συνδικαλιστή, φασίστα, ξεκινάει ολόκληρη ιστορία στη Βουλή με θιγμένους αριστερούς, κλπ κλπ. Θέλω να πιστεύω πάντως, πως η αυτή ή η οποιαδήποτε επόμενη κυβέρνηση θα μπορούν να στέκονται στο ύψος τους και να μην υποχωρούν απέναντι σε μαφιοζικα μικροσυμφέροντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μα οι υπαίθριες διαφημίσεις είναι η ψυχή μας (όπως και το τσιγάρο, η ολυμπιακή, η σαρακοστή και τόσα άλλα παραδοσιακά). Ποιός είναι αυτός ο που θέλει να μας τις στερήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ apogonos

    Άστα να πάνε. Καλά τα λένε μερικοί, ότι το ένδοξο έθνος μας περνάει κρίση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...