Τετάρτη, 5 Μαΐου 2010

Τρεις παράγραφοι, μία πρόταση και μία φωτογραφία

Εκτιμάται ότι η πορεία σήμερα απαριθμούσε περίπου 100.000 κόσμο. Ωραίο νούμερο. Μακάρι και στο μέλλον οι πορείες να έχουν παρόμοια δυναμική. Όμως θα την πω την αμαρτία μου. Παρά τον ενθουσιασμό μου, δεν παύω να διατηρώ και τον ρεαλισμό μου. Και για να είμαι ειλικρινής, θα προτιμούσα να δω τις ίδιες εκατό χιλιάδες κόσμου να βγαίνουν στους δρόμους και όταν γνωστός πολιτικός είχε ξεστομίσει το «ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό», ή όταν η σύζυγός του μετά από συμφωνίες εκατομμυρίων μιλούσε για την ευλογία της παναγίας, ή όταν τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων εξανεμίζονταν σε «τοξικά» ομόλογα, ή όταν κάποτε ο Παπανδρέου senior είχε πει «Τσοβόλα δώστα όλα». Θα ήθελα να δω τις ίδιες εκατό χιλιάδες όταν η Αμαλία πέθανε επειδή αρνήθηκε να δώσει φακελάκι, ή επειδή κάποιος «καλός γείτονας» έφτιαξε το αυθαιρετάκι του σε καμένη δασική έκταση. Όμως τότε, όταν συνέβαιναν αυτά, δεν τις είδα τις εκατό χιλιάδες. Μόνο κάτι δεκάδες, άντε εκατοντάδες, γραφικοί νέοι κατά κανόνα. Προφανώς όμως, επειδή τα αποτελέσματα από τα τοξικά ομόλογα, τους διεφθαρμένους πολιτικούς, τα φακελάκια, τους φοροφυγάδες και τα λαμόγια, μπήκαν πλέον στην τσέπη μας, ξαφνικά θυμηθήκαμε το κοινωνικό μας χρέος για αγώνες και πορείες. Τώρα πια είναι αργά όμως αγαπητέ αγωνιστή. Η κοινωνική αδιαφορία, κάποια στιγμή ακουμπά και τη δική σου πόρτα, εφόσον δεν κάνεις κάτι όταν ακουμπά του γείτονα. Οποία η έκπληξις λοιπόν;

Και οποία η έκπληξις όταν μετά από τις χιλιάδες μολότωφ που έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια σε τράπεζες, ξαφνικά κάηκαν και άνθρωποι! Ήταν στατιστικά αδύνατο να μην συμβεί. Όλα τα υπόλοιπα με πολιτικούς, δημοσιογράφους και πολίτες που διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους για τον «στεγνό φόνο» τριών νέων ανθρώπων, είναι απλά φαμφάρες για την ημερήσια κατανάλωση. Στην Ελλάδα, αυτή τη λανθασμένη σχέση της κριτικής εκ των υστέρων και της αντίδρασης τύπου «πέφτω από τα σύννεφα», την έχουμε σε κάθε τομέα. Από την οδική ασφάλεια, μέχρι την οικονομία και απ΄ότι φαίνεται, πλέον και στους γνωστούς μπαχαλάκηδες. Η ίδια ακριβώς κίνηση που συμβαίνει χρόνια τώρα, τους άφησε όλους έκπληκτους επειδή αυτή τη φορά είχε θύματα. Έπρεπε δηλαδή, πρώτα να πεθάνουν τρεις άνθρωποι, και μετά σύσσωμη η κοινωνία να καταδικάσει την υπόσταση της μολότωφ. Όπως έπρεπε πρώτα να διαμελιστεί ένα 15χρονο παιδί για να αποκτήσουμε περισσότερη ευαισθησία στη δράση μίας τρομοκρατικής οργάνωσης. Και αν αύριο, μεθαύριο, κάποιος ασθματικός παππούς πεθάνει από ασφυξία επειδή κάποιος μπάτσος θα τον ψεκάσει με ληγμένα χημικά στη μούρη, πάλι θα γίνει λαϊκή κατακραυγή για τα χημικά της αστυνομίας. Λες και τόσα χρόνια εισπνέουμε λεβάντα.

Και επειδή ως λαός έχουμε αυτό το πάθος που έχει διεισδύσει ακόμα και στην ιδεολογία μας, ήδη μαζί με τον καταιγισμό μπουρδολογίας των πολιτικών, δημοσιογράφων και «κοινής γνώμης», έχει αρχίσει και η ακατάσχετη μπουρδολογία από τον αντιεξουσιαστικό χώρο, τα οργισμένα νιάτα και την επαναστατική νεολαία. Μιλάνε για συνυπευθυνότητα της τράπεζας, των απεργοσπαστών, του ανύπαρκτου σχεδίου ασφαλείας, … απουσία πυρόσβεσης… και… δεν συνεχίζω γιατί θα αρχίσω να γεμίζω το υπόλοιπο της ανάρτησης με βαριά βρισίδια προς πάσα κατεύθυνση.

Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω, προτείνω να εκτυπώσουμε την φωτογραφία που ακολουθεί σε τεράστιο μέγεθος και να την κρεμάσουμε σε κάθε γωνιά της χώρας. Να την κάνουμε σημαία. Να κατεβάσουμε τους χριστούς και τις παναγίες από σχολικές αίθουσες, δικαστήρια και δημόσιες υπηρεσίες και να βάλουμε αυτή. Για να υπενθυμίζει σε όλους μας τι σόι κοινωνία είμαστε, αλλά και τα αποτελέσματα που μπορούμε να παράγουμε. Διότι ίσως να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε σε γενικές γραμμές, να κοροϊδευόμαστε συνεχώς μεταξύ μας, να μη δρούμε συλλογικά, και να εστιάζουμε μόνο στις δικές μας ανάγκες πατώντας εν ανάγκη και επί πτωμάτων άλλων, ειδικά ολόκληρης της υπόλοιπης κοινωνίας, αλλά ντάαααααξ’ μωρέ αδερφέ… Δεν έγινε και τίποτα.


35 σχόλια:

  1. Ρεαλιστές πότε ήμασταν για να ήμαστε και τώρα?

    προσυπογράφω το κείμενο σου με θλίψη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το ερπετό που εκτρέφουμε, μέρα με τη μέρα, πετώντας του ο καθένας κι από λίγο λαμογιά, αδιαφορία, ωχαδερφισμό, ρατσισμό, μίσος, ιδιοτέλεια, για να μεγαλώνει... αυτό μου τρώει τα σωθικά, ώρες τώρα, και δε μπορώ να ησυχάσω.
    Ορθά μίλησες πάλι ελληνάκι, ποιος ακούει όμως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Έπρεπε δηλαδή, πρώτα να πεθάνουν τρεις άνθρωποι, και μετά σύσσωμη η κοινωνία να καταδικάσει την υπόσταση της μολότωφ."
    Μέχρι να το ξεχάσει και πάλι.
    Όπως αντικαταστάθηκαν οι σκυλοπνίχτες μετά το Σάμινα, όπως βελτιώθηκε η πολιτική προστασία μετά το 2007, όπως εξανθρωπίστηκε η αστυνομία μετά το Δεκέμβρη... άλλο τόσο θα σταματήσουνε τα μπάχαλα να πετάνε μόλότοφ φοβάμαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σκληρή ανάρτηση Ελληνάκι.
    Σκληρή σαν την αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάποια στιγμή θα γινόταν και αυτό. Δεν υπήρχε πρόπτωση να μην γίνει. Ρίξε αρκετές ζαριές και κάποια στιγμή θα φέρεις τρια συνεχόμενα εξάρια.

    Αν οι δολοφόνοι ήταν πράκτορες, στα τέτοια τους οι τρεις (τέσσερις) άνθρωποι. Έχουν φάει και άλλους.

    Αν οι δολοφόνοι ήταν χάπατα, πάλι στα τέτοια τους, ήταν τελείως ντάγκλα.

    Αλλά... ντάαααααξ’ μωρέ αδερφέ… Δεν έγινε και τίποτα.

    Χέλλας γκέημ όβερ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δεν ξέρω αν είναι θέμα ρεαλισμού ή ατομικισμου..ξέρω ότι υπάρχει ατομική ευθύνη πριν-πολύ πριν-την κοινωνική ευθύνη. Δεν ξέρω ποια ακριβώς στιγμή σταματήσαμε να ενδιαφερόμαστε ακόμη και γι'αυτά που μας ενδιαφέρουν, αλλά ένα είναι σίγουρο! Μόνοι μας παλεύουμε σ'αυτή τη ζωή. Σήμερα έκατσα για καφέ στη Μακρυγιάννη κι απέναντι (κάτω απο το Μουσείο της Ακρόπολης)είχε ένα σωρό πεταμένα σκουπίδια..και τα μάζεψα...περνούσαν μηχανάκια (στον πεζόδροο) και κόντεψαν πολλές φορές να χτυπήσουν τα παιδιά μου..Σηκωνόμουν και τους έδιωχνα και τσακωνόμουν...Αν προσπαθήσει ίσως ο καθένας μας να φτιάξει λίγο καλύτερο τον μικρόκοσμό του?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν είναι τόπος αυτός που ζούμε παιδιά. Σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά μετάνιωση τη στιγμή που γύρισα σε αυτό το μπουρδέλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ despoina
    χρόνια τώρα, γι'αυτό προσπαθώ να πείσω τους φίλους και γνωστούς και με κοιτούν όλοι σαν Δον Κιχώτη.
    Συνέχισε ... καλά πας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η σημερινή δολοφονία δεν ήταν κατι το πρωτόγνωρο.
    4 άτομα είχαν καεί το 1991 στο κατάστημα Μαρούση πάλι από μολότωφ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ασχημα κι αυτη τη φορα τα νεα απο πορεια και οπως ειπαμε δεν ειναι δυστυχως η πρωτη φορα. Θυμαμαι τη περιπτωση που αναφερει πιο πανω ο @αθεοφοβος το 1991 και βλεπω οτι δεν αλλαξε τιποτα απο τοτε. Δεν θα επρεπε λογικα να ειχαν βρεθει και τιμωρηθει τετοια φαινομενα που ολως περιεργως συμβαινουν καθε φορα που οι πορειες εχουν μεγαλη λαικη συμμετοχη; Αυτο και μονο δειχνει τα κινητρα και οσους ωφελουνται απο τα συνηθη εκτροπα.
    Οπως λεει και ο @pølsemannen αν ειναι πρακτορες οι δραστες (πραγμα καθολου περιεργο) εχουν ηδη κανει και χειροτερα, ο θανατος 3 ατομων θα τους σταματησει; Χρειαζεται λοιπον ο κοσμος να συνειδητοποιησει ποιοι εχουν συμφερον απο την ολη υποθεση, που δεν ειναι τιποτα αλλο απο το αμαυρωμα του λαικου ξεσηκωμου (βλ. ΜΜΕ) εναντια στα μετρα και εναντια σε αυτους που τα στηριζουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εξαιρετικό κείμενο. Τέλειο. Συνυπογράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να πω κι εγώ μια εξυπνάδα ;

    "Το μόνο που διδάσκεται ο άνθρωπος από την Ιστορία είναι ότι ο άνθρωπος δεν διδάσκεται από την Ιστορία".

    (κάπου το είδα αλλά δε θυμάμαι που)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εξαιρετικός.
    Έχω μια προσθήκη δική μου να κάνω: εγώ θέλω να δω 100.000 κόσμο που να βγουν στον δρόμο γι'αυτά που δικαίως ζητάνε δίχως καμία απόλύτως κομματική ταμπέλα, δίχως κανένα καπέλωμα, δίχως κανένα πατρονάρισμα, που να μπορούν να διώξουν μακρυά όλα τα πολύχρωμα μιάσματα.
    Διότι αν βγουν 100.000 τέτοιοι μια μέρα, την επομένη θα είναι δεκαπλάσιοι.

    Κατά τα λοιπά, δεν ευελπιστώ ότι τα πράγματα θα πάνε προς το καλύτερο: θα συνεχίσουμε να εθελοτυφλούμε, να αγόμεθα και φερόμεθα από τυχάρπαστους ηγήτορες, να βλέπουμε με συμπάθεια το ομόχρωμο κάθαρμα, να διαστρεβλώνουμε την πραγματικότητα κατά το δοκούν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προσυπογράφω, αν και πολύ φοβάμαι ότι οι σκληρές αλήθειες έχουν γίνει δυσάρεστες για όλο και περισσότερους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. στωικέ μου, ποιος είναι ο Δον-Κιχώτης? Αυτός που βλέπει γύρω του συνομωσίες, εχθρούς και δολιοπλοκίες ή αυτός που ζει σ'ενα τετραγωνικό μέτρο αλλά με μικρές καθημερινές πράξεις το κάνει καλύτερο? ποιοι είναι οι Δον-Κιχώτες? το τσούρμο τον ανθρώπων που σπάνε τράπεζες και καταστήματα για να εκδικηθούν την πλουτοκρατία ή αυτοί που μαζεύουν τα τζάμια στον δρόμο για να συνεχίσουν να ζουλεύουν τα μαγαζιά τους την άλλη μέρα και να μην χάσει το μεροκάματο το προσωπικό τους? ποιος είναι Δον-Κιχώτης? αυτός που καίει τον κάδο απορριμάτων γιατί του μείωσαν τον μισθό ή αυτός που ξεχωρίζει τα σκουπίδια του για να τα ανακυκλώσει και μερικές φορές περπατάει πολύ ώρα για να βρει κάδο ανακύκλωσης? ρεαλισμός ή Δον-Κιχωτισμός είναι η αποτελεσματικότητα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @despina
    ΟΚ μάλλον συμφωνούμε απόλυτα ως προς τη στάση ζωής. Οι αλλαγές και η εξέλιξη έρχονται μόνο με μικρά ατομικά καθημερινά βήματα. Πολύ υπομονή, πολλή προσπάθεια, πολύ πόνο και πολύ μα πολύ απαξίωση από τους γύρω. Είτε είναι αυτοί που φοβούνται γιατί βλέπουν ότι πας σιγά σιγά να δημιουργήσεις κάτι που τους απειλεί, είτε είναι αυτοί που θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο σε μια μέρα με την "μαζική επανάσταση", ξεχνώντας ότι για να το πετύχουν αυτό πρέπει να χάσουν ένα κομμάτι από τον άνθρωπο μέσα τους, τσαλαπατώντας τον αντίπαλο. Τι να το κάνω αν αυτός που θα αναλάβει της τύχες της χώρας και της κοινωνίας, τα κατάφερε ρημάζοντας και σκοτώνοντας. Είναι το ίδιο έργο με άλλους πρωταγωνιστές.
    Ο μόνος τρόπος να αλλάξεις τον κόσμο είναι να έχεις μάθει στα παιδιά σου να βλέπουν τη ζωή όπως εσύ. Αργός τρόπος αλλά σίγουρος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πετυχαίνεις διάνα!
    Οι κινητοποιήσεις που δεν έγιναν άπτονται βλέπεις ηθικών και ποιοτικών αιτημάτων που είναι ψιλά γράμματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. δε με σοκαρει τόσο το υποκριτικό κείμενό σου όσο το λιβάνισμα των αναγνωστών σου.
    γιατί υποκριτικό;
    1.στην αρχη λες οτι χαρηκες για το μέγεθος της πορείας ενω είναι σαφές απο τα προηγούμενα ποστσ σου ότι διαφωνείς με τα αιτήματα και το χαρακτήρα της πορείας.
    2. στη συνεχεια κανεις πως δεν καταλαβαίνεις (ενω ειμαι σιγουρη πως δεν είσαι τόσο χαζός) ότι για να ξεσηκωθεί ένας λαός και να ξεβολευτεί και να κινητοποιηθεί χρειάζεται ταρακούνημα, χρειάζεται να εχει κάτι να χάσει. Παντού και πάντα, σε όλες τις χώρες και σε όλη την ιστορία. Ουτε ελληνική ιδιοτροπία είναι ούτε σύγχρονο καταντημα, είναι νομοτελειακό. Ειδες ποτε κανενα λαό να ξεσηκώνεται μαζικά χωρίς μια αφορμή, είτε σαν το θανατο του Αλέξη που συγκίνησε έιτε σαν το ξεπούλημα της χώρας στο ΔΝΤ που εξοργίζει;
    3. δεν το λές καθαρά αλλα το υποννοείς ξεκάθαρα ότι η πορεία ευθύνεται για το θάνατο των ανθρώπων. Παιζεις το αισχρό παιχνίδι των ΜΜΕ και κανεις παλι πως δεν καταλαβαίνεις ότι στις πορείες παρεισφρύουν οι ανεγκέφαλοι μπχαλάκηδες εγκληματίες με αποτέλεσμα να τις αμαυρώνουν.
    Αυτα, και μπορεις παλι να μου απαντήσεις με έναν ήχο καρτουνίστικο αν σ ευχαριστεί, θα το πιασω το υποννοούμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ _ST_

    Πάντα υπάρχει χώρος για ρεαλισμό. Απλά είχα την αίσθηση ότι με την πάροδο των χρόνων, αυτός ο χώρος αυξάνεται και δεν μειώνεται.

    @ στωικός + despina

    Δεν είναι ακριβώς δονκιχωτισμός η αυτονόητη κοινωνική στάση του ατόμου. Είναι λάθος να αφήνουμε την ατομικιστική αντίληψη της οχλοκρατίας για τέτοιες πράξεις, να μπαίνει και μέσα στα δικά μας μυαλά.

    @ latecomer

    Προσδοκώ σε μαζικότερη λαϊκή κατακραυγή στο επόμενο μπάχαλο.

    @ polsemannen

    Insert coin!

    @ Panos Konstantinidis

    Γύρισες;;;; ΓΙΑΤΙ;;;

    @ αθεόφοβος

    Όντως. Αυτό και εγώ σήμερα το έμαθα. Τί να πεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Με λίγα λόγια πρόκειται για προβοκάτορα να υποθέσω; Κάτι είχα υποψιαστεί κι εγώ να σου πω την αλήθεια, αλλά περίμενα να μπει κάποιος φωστήρας να με διαφωτίσει, εξ ου και οι θερμές ευχαριστείες μου, παρά το ξεμπρόστιασμα για λιβάνισμα (γι'αυτό και παρεμβαίνω)...
    Αλλά και αλήτης ρουφιάνος δημοσιογράφος; Αυτό δεν το περίμενα πια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Elva

    Τα προβοκάτσια, ή η ανεξέλεγκτη δράση ταραχοποιών στοιχείων στις πορείες είναι γνωστά. Όχι μόνο στην αστυνομία αλλά και σε πολύ κόσμο που κατεβαίνει σε πορείες. Κι όμως η ανοχή συνεχίζεται ακάθεκτη. Αν οι 100.000 του χθεσινού κόσμο συνειδητοποιούσε, πως ακόμα και ένα επεισόδιο θα ακύρωνε ολόκληρη την πορεία, ενδεχομένως να είχαν επέμβει μαζικά για την αποτροπή επεισοδίων.

    @ δείμος του πολίτη

    Ευχαριστώ.

    @ eema

    Υπάρχει και η άλλη εξυπνάδα: "Η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται. Η ιστορία απλά ρεύεται ένα χαλασμένο κρεμύδι που έφαγε πριν πολλά χρόνια" - Julian Barnes

    @ Hades

    Δυστυχώς όσο περνάνε τα χρόνια τόσο συνειδητοποιώ ότι τελικά η πλειοψηφία φοβάται να διεκδικήσει τα αυτονόητα. Γι' αυτό προτιμάει τα κομματικά, οργανωτικά ή συνδικαλιστικά καπελώματα. Απαισιόδοξη σκέψη.

    @ apos

    Έρχονται χειρότερα...

    @ navarino-s

    Όπως και τώρα ενδεχομένως να είναι ψιλα γράμματα τα αιτήματα που θα γίνουν σημαία σε μελλοντικές πορείες.

    @ jomarch

    Αυτή τη φορά θα μπω στον κόπο να σου απαντήσω. Όχι ότι θα καταφέρω κάτι, αλλά λέω να το δοκιμάσω να δω μπας και βγει τίποτα. Πάμε λοιπόν.

    1) Ήμουν σαφής. Χαίρομαι όταν ο κόσμος διεκδικεί και ασχολείται με τα κοινά. Δεν χάρηκα για τη συγκεκριμένη πορεία για τους λόγους που έγραψα στο ίδιο το κείμενο και για αυτό που συμπέρανες και μόνη σου. Ότι δηλαδή διαφωνώ με την καθολική αντίδραση στα νέα μέτρα, χωρίς εναλλακτική πρόταση.

    2)Δεν καταλαβαίνω ακριβώς τον υπαινιγμό σου. Απ' όσο ξέρω πάντως, ένας άνθρωπος ξεσηκώνεται όταν έχει κάτι να κερδίσει, και όχι να χάσει. Εκτός αν εννοούσες ότι ξεσηκώνεται όταν πλέον δεν έχει κάτι να χάσει. Διόρθωσέ με αν παρεξήγησα κάτι.

    3) Δυστυχώς δεν υπονοώ αυτό που θα ήθελες εσύ να υπονοώ. Γράφω ξεκάθαρα και όποτε χρησιμοποιώ μπιχτές ή ειρωνικό ύφος, και αυτά είναι επίσης ξεκάθαρα. Θέλω λοιπόν να μου πεις ακριβώς το σημείο που εσύ θεωρείς ότι κατηγόρησα την πορεία ευθέως ή με υπόνοιες για την πράξη των μπαχαλάκηδων. Γιατί αν κατάλαβες αυτό, θα με αναγκάσεις πάλι να βγάλω το cartoonόφωνο.

    Μην προσπαθείς να βρεις αντίλογο ανάμεσα στις προτάσεις, αλλά στις καθεαυτό λέξεις. Κρίμα που βιάζεσαι να κακοχαρακτηρίσεις και να ασκήσεις προσωπική κριτική για κάτι που προφανώς έχει σχηματιστεί στη φαντασία σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Με έχουν πει και συριζαίο. Στο δημοσιογράφος θα κολήσω; :S

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δεν με φτάνεις. Εμένα με έχουν πει μεταξύ έλλαων έως και τροτσκιστή.
    Και να σου εκμυστηρευθώ κάτι κιόλας: ευτυχώς που με είπαν τότε, διότι έψαξα στην εγκυκλοπαίδεια και έμαθα για τον Τρότσκι κιόλας... :):):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. "για να υπενθυμίζει σε όλους μας (η φωτογραφία) τι σόι κοινωνία είμαστε, αλλά και τα αποτελέσματα που μπορούμε να παράγουμε" τι σόι κοινωνία εννοείς ότι είμαστε; οπως καταλαβαίνω εγω απο όσα γραφεις είμαστε μια κοινωνία βολεψάκηδων λαμογιων, που δεν κατεβηκαν στο δρόμο όταν έπρεπε αλλα όταν θιχτηκε το βόλεμά τους, που αντιδρούν στην μόνη διέξοδο της χώρας απο την κρίση χωρίς να έχουν εναλλακτική πρόταση, και με την ακυρη αυτή αντίδραση και την ανοχή τους, παράγουν τραγωδίες σαν αυτή της φωτογραφίας. Συλλογική ευθύνη και στην τραγωδία, όπως και στην κρίση της οικονομίας.

    Ολο αυτό το λογικοφανές, ειναι βαθειά συντηρητικό, γιατι αφαιρεί καθε ελπίδα , καθε πίστη σ αυτό το λαό του οποίου το όνομα τολμας και φέρεις ειρωνικά, που ο ανταποκριτής του BBC είπε πως it's in their DNA to fight...

    Η αριστερά πέθανε ο Θεός πέθανε η Ελλάδα πέθανε, άλλη λύση δεν υπάρχει εκτός του ΔΝΤ, ας σταυρώσουμε λοιπον τα χέρια να αποφυγουμε και τις τραγωδίες. Αν αυτό το μηνυμα δεν ειναι πρόθεσή σου, τότε κάτι κάνεις λάθος, γιατί αυτό το μήνυμα περνάς

    και δε σε είπα δημοσιογράφο

    και όχι "ενας άνθρωπος" ένας λαός ξεσηκώνεται ΟΤΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΧΑΣΕΙ όπως την ελευθερία του, την πατρίδα του, τα εργασιακά του δικαιώματα, το δίκιο του, το μελλον των παιδιών του. Καποιοι απο μας πιστευουν ότι στην παρούσα φάση χάνουμε όλα αυτά. Γι αυτα ειμαστε στο δρόμο κι οχι για τα λεφτά, γιατί για τα λεφτά δεν υπάρχει πράγματι καμία εναλλακτική, μόνο απο το ΔΝΤ μπορουν να βρεθούν ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟ . Αλλα αυτό ειναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ jomarch

    Είναι παγίδα να βλέπεις απαισιοδοξία σε κάτι λογικοφανές ή σε κάτι που δεν χαρακτηρίζεται από πάθος και συναίσθημα. Η σχέση συναισθηματισμού και πολιτικής πρακτικής είναι αντιδιαμετρικά αντίθετες σχέσεις.

    Χώρες, ή κοινωνίες αν θες, που κατάφεραν να δημιουργήσουν ευνοϊκότερες συνθήκες διαβίωσης γνωρίζουν καλά αυτόν τον κανόνα. Εξ ου και η εμμονή μου στην αποφυγή ακραίων συναισθηματισμών, σε κρίσιμες περιόδους.

    Δεν μπορώ να κρύψω τον ρεαλισμό μου. Αρέσει δεν αρέσει, αντικειμενικά μιλώντας, στη συντρηπτική πλειοψηφία μας, είμαστε λαός για τα μπάζα. Δες μόνο ποιοι στελεχώνουν το κοινοβούλιο, τί είδους κοινωνική συνοχή έχουμε, πώς φερόμαστε στο περιβάλλον, στους συνανθρώπους μας, τί παρακαταθήκες διασφαλίζουν οι παλαιότερες γενιές για τις ερχόμενες, και δε νομίζω να βγάζουμε διαφορετικά συμπεράσματα.

    Ότι γράφω, το γράφω με πλήρη αισιοδοξία. Η διαφορά μας είναι ότι επειδή πλέον είναι ξεκάθαρο ότι αδυνατούμε να συγκροτήσουμε ένα στοιχειώδες κράτος δικαίου με απλά λόγια ή θερμόαιμους αγώνες, θεωρώ ότι είναι καιρός να αντιμετωπίσουμε τα διάφορα ζητήματα πιο ορθολογικά και τεχνοκρατικά. Όπως πολύ πετυχημένα έχουν πετύχει άλλες κοινωνίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. εγω δεν εχω τίποτα να προσθέσω, ισχύει το προηγούμενο σχόλιό μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει (με αφορμή το σχόλιο του Πολσε).

    Όπως δεν πέθανε μετά το Σάμινα.
    Όπως δεν πέθανε μετά τις πυρκαγιές και τους 70 νεκρούς.
    Όπως δεν πέθανε μετά τη Ρικομέξ.
    Μετά το φόνο του Νίκολας Τόντι, μετά το φόνο του Χαμιντουλάν.

    Δεν πεθαίνει ρε γαμώτο, δεν πεθαίνει. ΑΥΤΗ η Ελλάδα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ωραία! Αναγάγουμε κάθε γεγονός σε απόλυτα φιλοσοφικό ζήτημα χωρίς αντίκρισμα, όπως κάνουν κι οι πολιτικοί μας άλλωστε! Ας πούμε γι'άλλη μια φορά τι χαρακτήρα έχει ο Έλληνας, ποια είναι τα δικαιώματά μας, ποια είναι η δημοκρατία μας, τι είδους πολιτικοί μας κυβερνάνε, που καταντήσαμε λοχία...κι όταν τελειώσει το soft-talk, ας αλλάξουμε κανάλι...Το γ......ε παιδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ευγε συν-ανθρωπε μου. σε ευχαριστω.
    γιατι δεν ειμαι τοσο μονη τελικα. ειμαστε αρκετοι περισσοτεροι, οι εχοντες κριση, δηλαδη -για οποιον μπερδευτει λογω ημερων- κριτικη σκεψη.

    και παλι ευγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @ despina

    Δεν είναι σπάνιο, πολλές φορές οι συζητήσεις να ξεφεύγουν από την αρχική διατύπωση. Το πρόβλημα δημιουργείται όταν κάποιος επίτηδες ή άθελά του, αποπροσανατολίζει από το κυρίως θέμα.

    @ dyneze

    Αρκετοί είμαστε. Απλά δεν γκαρίζουμε απαραίτητα, οπότε δεν αποτελούμε κοινωνικό ενδιαφέρον για λαϊκή ή τηελοπτική κατανάλωση ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πάντως,χρειάζεται να λάβουμε υπόψιν πως το Ελληνικο κράτος είναι ένα νεοσύστατο κράτος,μόλις 150 ετών και παρόλο που σαν Έλληνες δεν έχουμε περάσει στο dna μας την συνοχή που χρειάζεται ένα κράτος για να λειτουργήσει,ενώ οι άλλοι το κατέχουν το άθλημα,έχουμε κάνει τεράστιες προόδους και στην νοοτροπία μας,και μάλιστα σε αναλογία μεγαλύτερες από τους όποιους άλλους.Και για αυτη μας την ταχύτητα ξεχωρίζουμε και διακρινόμαστε.Όσο αδύνατον ήταν κάποτε,μέσα σε 1000 μόλις χρονια να προκύψει ένας τεράστιος πολιτισμός αλλα συνέβη ,τόσο αδύνατον είναι να μάθουμε να λειτουργούμε 'σωστά' σε μόλις 150 χρόνια αλλά συμβαίνει.Δεν είμαστε τόσο για πέταμα λοιπόν αγαπητοί φίλοι.Και τέλος πάντων οι αρχαίοι σοφοί έλεγαν πως η ιστορία που ζούμε είναι η ιστορία που λέμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ...ας αλάξουμε λοιπόν την ιστορία που λέμε ,ας πούμε για μια φορά πόσο έξυπνοι,ταχείς,λογικοί ,με πλούτο ψυχής κτλ είμαστε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @ danai

    Τα περισσότερα ευρωπαϊκα κράτη είναι παρόμοιας ή και μικρότερης ηλικίας. Άρα και τα 150 χρόνια είναι μια χαρά περίοδος για την απόκτηση συλλογικής συνείδησης, πέρα από εθνικής.

    Μακάρι με απλά λόγια και λεκτική πειθώ να άλλαζαν οι άνθρωποι και κατ' επέκταση και οι κοινωνίες. Αν όμως στην πράξη μία κοινωνία δεν έχει την παραμικρή σχέση με αυτά που θα ήθελε να έχει, τότε τσάμπα το σάλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Diavasa arketa apo arthra sou kai mou aresei poli.
    An theleis, rikse mia matia sto blog mou to opoio molis ksekinisa, mporei na diapistwseis opws kai egw, oti exoume arketa koina simeia..
    http://politickingbaby.blogspot.com/

    Kali sinexeia kai kali dinami:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...