Τρίτη, 5 Οκτωβρίου 2010

Τα προβλήματα θέλουν αντιμετώπιση, όχι χάιδεμα

(Το παρακάτω κείμενο απεστάλη στο Φελέκι για την καμπάνια των πολιτών, ως μία προσωπική άποψη για τη δημοτική αρχή της Αθήνας που θα προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές)

Έχω την αίσθηση ότι ο βασικός λόγος που οι έως τώρα ηγεσίες της δημοτικής αρχής απέτυχαν να δώσουν ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο στην Αθήνα ήταν ότι ξεκίναγαν με την παραδοχή ότι η πόλη είναι ένα ασυμμάζευτο αχούρι, οπότε το καλύτερο που θα μπορούσαν να κάνουν, θα ήταν να λαμβάνουν μικρά και ανούσια μέτρα σε μικρό τοπικό επίπεδο ώστε οι Αθηναίοι απλά να ξεχνιούνται για λίγο.

Πώς να ξεχάσουμε άλλωστε την εμμονή σε διάφορα σόου και εκδηλώσεις στις γιορτές (με τα αντίστοιχα έξοδα), που ξεκίνησαν με το «ψηλότερο» χριστουγεννιάτικο δέντρο της Κας Μπακογιάννη και συνεχίστηκαν με τους αγώνες beach volley στην πλατεία Συντάγματος επί κ. Κακλαμάνη; Η αίσθηση που έπαιρνε κανείς, όχι μόνο από τα καθεαυτό τεκταινόμενα, αλλά και από τον τρόπο διαφημίσης των εν λόγω εκδηλώσεων, ήταν αυτή του ευχάριστου διαλείμματος μέσα στη μιζέρια της πόλης.

Επί του πρακτέου, κανείς δεν τόλμησε να «χτυπήσει» την καθεαυτό μιζέρια. Κανείς δεν τόλμησε να πεζοδρομήσει καν τη συνοικία του Ψυρρή, παρά τις συνεχείς υποσχέσεις, κανείς δεν τόλμησε να ασχοληθεί σοβαρά με την καθαριότητα, τους δρόμους, τα πεζοδρόμια, τις συγκοινωνίες και τη γενικότερη αισθητική αναβάθμιση. Ίσως επειδή αυτά παραήταν μίζερα, ή διαπλεκόμενα για να αγγίξει κανείς. Ποιος ξέρει;

Η νέα ηγεσία της δημοτικής αρχής, που ελπίζω να αλλάξει, θεωρώ ότι πρέπει να κάνει ακριβώς αυτό. Δηλαδή, να έρθει αντιμέτωπη με τα προαναφερθέντα προβλήματα και με ριζικές αλλαγές στην ευρύτερη αίσθηση και νοοτροπία που έχουμε για την Αθήνα. Δεν είναι απαραίτητο μία τέτοια στρατηγική να είναι πολυδάπανη ή σύνθετη, αρκεί να στοχεύει στην καρδιά των προβλημάτων και όχι απλά να τα βάζει «κάτω από το χαλάκι».

Για παράδειγμα, εγώ προσωπικά θεωρώ ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας είναι από τα σημαντικότερα. Θόρυβος, ηχορύπανση, περιορισμός για απερίσκεπτο βάδισμα ή ποδήλατο, κλπ. Δεν είναι τυχαίο, πόσο διαφορετική είναι η Αθήνα κοντά στο δεκαπεντάυγουστο, που παρά την ασχήμια των κτιρίων και της δόμησής της, οι άδειοι δρόμοι δίνουν μία πολύ καλύτερη εικόνα. Οι πρώτες κινήσεις θα μπορούσαν να εστιάσου ακριβώς σε αυτό. Στην επιθετική πολιτική προς το κυκλοφοριακό. Δεν χρειάζεται να περάσουμε αμέσως σε πεζοδρομήσεις, παρκόμετρα, διόδια και γενικώς τέτοιου είδους δαπανηρές λύσεις. Για αρχή θα μπορούσε να ενισχυθεί το έργο της Δημοτικής Αστυνομίας. Μηδενική ανοχή στις φορτοεκφορτώσεις των εμπορευμάτων εκτός των προβλεπόμενων ωρών, συνεχείς κλήσεις σε παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα, δηλαδή σε απαγορευμένες ζώνες, διαβάσεις πεζών, πεζοδρόμια κλπ, όλο το 24ωρο. Σε δεύτερο στάδιο συζητάμε για τις πεζοδρομήσεις, και τους ποδηλατόδρομους. Ας μην προτρέχουμε όμως σε διάσπαρτες λύσεις χωρίς να έχουμε δουλέψει με τη ρίζα των προβλημάτων, όπως για παράδειγμα η νοοτροπία της χρήσης των ΙΧ και ΔΧ οχημάτων στους δρόμους.

Στην τελική, δεν φταίνε πάντα οι πολίτες, αν η πόλη στην οποία ζούνε παρουσιάζεται σαν αχούρι όπου ο καθένας μπορεί να του συμπεριφέρεται όπως θέλει. Χρειάζεται και μία θέσπιση σοβαρών προδιαγραφών από τις Αρχές. Άλλωστε, δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που δεν εκτίμησε την πεζοδρόμηση της Ερμού και της Διονυσίου Αεροπαγείτου, ακόμα και αν τον αναγκάζει να κάνει κύκλο με το ΙΧ του ή να χρησιμοποιήσει Μετρό. Οι Αθηναίοι θα συμπεριφερθούν στην Αθήνα πιο πολιτισμένα, όταν και η αντίστοιχη δημοτική Αρχή επιδείξει ότι νοιάζεται πραγματικά για την πόλη.

10 σχόλια:

  1. Θα διαφωνήσω σε κάτι: τη δημοτική αστυνομία της οποίας η παρουσία είναι κυριολεκτικώς άχρηστη.
    Κατ' αρχήν για να γράφουν για παράνομη στάθμευση αυτό προϋποθέτει ότι υπάρχουν θέσεις στάθμευσης. Αυτήν την στιγμή τελείω;ς μπακάλικα θα πω ότι πιθανώς να υπάρχουν μισό μύριο θέσεις που αντιστοιχούν σε πάνω από 2 μύρια αυτοκίνητα. Με το περίσσευμα τι γίνεται; Μάνι-μάνι όλο το Παγκράτι και η Κυψέλη είναι τίγκα στα παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα. Επίσης, ακόμη και σε πολλούς χώρους που υποτίθεται ότι υπάρχουν διαγραμμισμένες θέσεις, οι περισσότερες είναι για τους δημότες της περιοχής κλπ. Συνεπώς δεν υπάρχουν πάρκινγκ, άρα η δημοτική αστυνομία (που ως άχρηστη κόβει κλήσεις ασταμάτητα).

    Άκου την εξής ιστορία: κάποια στιγμή -δεν έχει σημασία η περιοχή του λεκανοπεδίου- είχα φάει μια κλήση από δημοτική αστυνομία η οποία ήταν ψευδής διότι έγραφε ότι ήμουν παρκαρισμένος σε άλλο σημείο από αυτό που πραγματικά ήμουν. Σημειωτέον ότι είχα και συνεπιβάτη ήτοι μάρτυρα. Μην στα πολυλογώ, είχα φτάσει έως τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, ο οποίος μου έδωσε την εξής απίστευτη απάντηση: Ακόμη κι αν φώναζες την αστυνομία, ακόμη κι αν έφερνες τις κάμερες από τα κανάλια εμείς θα λέγαμε ότι το μετακίνησες.

    Αυτούς τους μαλάκες ψηφίζουμε (διότι αυτοί οι μαλάκες είμαστε), αυτούς τους μαλάκες περιμένουμε να παράξουν έργο, αυτούς τους μαλάκες πιστεύουμε προεκλογικά σε κάθε περίπτωση (όχι μόνο τις δημοτικές). Αυτοί φταίνε λοιπόν που ως κατά βάσιν άχρηστοι δεν παράγουν έργο ή εμείς που κάνουμε όνειρα κι έχουμε απαιτήσεις;
    Πως θα κάνει έργο ένα δημόσιο πρόσωπο της τοπικής αυτοδιοίκησης όταν αποδεδειγμένα δεν τον ενδιαφέρει να παράξει έργο; Θυμάμαι τον Κακλαμάνη που έλεγε προεκλογικά (παλιά) ότι θα ήθελε να πραγματοποιήσει το όραμα Τρίτση για την Αθήνα. Για ρώτα τον να δούμε τι θα σου απαντήσει. Ή για να μας πει ο Φασούλας τι έκανε για τα διαπλεκόμενα συμφέροντα που τις προάλλες είχε καταγγείλει στον Πειραιά. Τώρα τα θυμήθηκε; Άσε μας να'ούμ, για τα μπάζα είναι όλοι τους. Ελάχιστες είναι οι φωτεινές εξαιρέσεις.

    ΥΓ. Για την ιστορία, και η δεύτερη κλήση που έχω φάει, πάλι από δημοτική αστυνομία ήταν και ήταν και αυτή παντελώς ηλίθια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελληνάκι, τρία χρόνια τώρα περπατάω τον πεζόδρομο Δ.Αρεοπαγίτου-Απ. Παύλου από την αρχή ως το τέλος του, από και προς τη δουλειά. Υπάρχουν πράγματι πολλοί (οι περισσότεροι) που έχουν εκτιμήσει και σέβονται την πεζοδρόμηση. Υπάρχουν και πολλοί δυστυχώς, δίτροχοι (κυρίως) κάφροι, που θεωρούν ότι δεν έχει αλλάξει κάτι. Σε καθημερινή βάση. Που δεν μπαίνουν καν στον κόπο να κάνουν τον ρημαδοκύκλο (χρονομετρημένο 3-5 λεπτά από τον Διόνυσο ως το Θησείο). Σε καθημερινή βάση. Που στραβώνουν κιόλας άμα δεν κάνεις και χώρο να περάσουν, οι κάφροι. Μπροστά στα μάτια της "αστυνομίας" του φραπέ, που όταν του λες, ενώ περνάει ο δίτροχος κάφρος, "γιατί δεν τον διώχνετε έστω;" δεν μπαίνουν καν στον κόπο να σου απαντήσουν. Σε καθημερινή βάση.
    Η δημοτική αστυνομία τώρα, μια που έρχονται κι εκλογές, έχει βρει άλλο κολπάκι: στέκεται στη συμβολή Δ. Αρεπαγίτου και Απ. Παύλου και και αφήνει τον οποιονδήποτε να περνά κάνοντας απλές παρατηρήσεις (όταν δεν αδιαφορεί απλώς), λες κι ο πεζόδρομος φτιάχτηκε χτες-προχτές. Την Παρασκευή το απόγευμα μάλιστα, άκουσα να λένε σε έναν κάφρο που κατέβαινε "παλικάρι, την άλλη φορά από τον περιφερειακό". Δηλαδή, άμα αρχίσω τα καντήλια θα φταίω;
    Σόρι για το παθιασμένο σεντόνι, αλλά τα έχω πάρει πραγματικά.
    Εδώ και μια βδομάδα έχω αρχίσει και βγάζω φωτό, ως αποδεικτικά στοιχεία, αν και πραγματικά δεν ξέρω ακόμα τι να τις κάνω...

    ΥΓ: δεν σπανίζουν και οι τετράτροχοι κάφροι: οχήματα τροφοδοσίας, βουλευτικά και διπλωματικά οχήματα, ταξί και ΙΧ αν και μπορούν μια χαρά να πάνε από τον περιφερειακό Φιλοπάππου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ, βρε Ελληνάκι μου: Ποιοί να 'τολμήσουν' να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα;; Ο κ. Κακλαμάνης που πήρε τα νοσοκομεία στα δύο δις και τα παρέδωσε στα 4;;; Η κ. Μπακογιάννη που το μόνο που την ενδιέφερε ήταν να ηγηθεί κάποτε του κόμματός της, να γίνει η πρώτη γυναίκα-πρωθυπουργός;;
    Ή πιστεύεις πως θα λύσει τα προβλήματα ο κ. Καμίνης (εάν και εφόσον βγει, που πολύ χλωμό το βλέπω), που εγώ τουλάχιστον καθόλου δεν κατάλαβα γιατί σώνει και καλά ήθελε να είναι 'υπερκομματικός';;

    Δυστυχώς, Ελληνάκι μου, από εκεί ξεκινά το πρόβλημα. Πως όλα εκπορεύονται από σάπιους κομματικούς μηχανισμούς, που δεν γίνεται να επιλύσουν απολύτως τίποτε. Δεν έφταιγε η 'απελπισία' τους, 'πώς το κάνω τώρα'. Τους βλέπει κανείς άλλη εποχή παρά λίγο πριν τις εκλογές;;; Αρκεί να βγούν και μετά τους χάνουμε για τέσσερα (τώρα πέντε) χρόνια...

    Δυστυχώς, Ελληνάκι μου, όσο θα ψηφίζουμε 'χρισμένους', στα Χριστουγεννιάτικα δεντράκια θα μένουμε και στις 'βιτρίνες'. Εμείς. Γιατί έκείνοι από πίσω συνεχίζουν την μάσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναι, η Αθήνα είναι καλύτερη τον 'Αυγουστο επειδή έχει λιγοτερο κόσμο και λιγότερα αυτοκίνητα. Αυτό δείχνει οτι η Αθήνα σαν πόλη, και σε σχέση με τις υποδομές που έχει, έχει ξεπεράσει προ πολλού τον αριθμό κατοίκων που μπορεί να υποστηρίξει, άμα θέλουμε τουλάχιστον να έχουμε μια αξιοπρεπή ποιότητα ζωής.

    Αλλά..

    Η Αθήνα εξακολουθεί (και τον 'Αυγουστο) να είναι μια κακάσχημη πόλη, που θυμίζει περισσότερο Κάϊρο, παρά Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

    ...

    Και εγώ θεωρώ την ηχορύπανση τεράστιο πρόβλημα. Μου τσακίζει πραγματικά τα νεύρα, και είναι ο κυριότερος λόγος που έχω σκεφτεί ένα εκατομμύριο φορές να φύγω απ' την πόλη, ή ακόμα και απ' τη χώρα.

    Αλλά πως είναι δυνατόν να καταπολεμηθεί η ηχορύπανση, οταν ένα τεράστιο μέρος των ελλήνων θεωρούν δικαίωμα τους να κάνουν πάρτυ όποτε τους καβλώσει, παίζοντας μουσική στη διαπασών;

    Ο νόμος έχει δείξει οτι δεν ενδιαφέρεται να καταπολεμήσει τέτοια φαινόμενα, οπότε τι μένει; 'Η να τσακώνεσαι δεξιά και αριστερά μπας και βρεις το δίκιο σου, ή να σηκωθείς να φύγεις απ' αυτό το μπουρδέλο..

    Αυτή είναι η Ελλάδα και δεν αλλάζει. Πάρτε το χαμπάρι. 'Ετσι είναι οι 'Ελληνες. Θέμα παιδείας, θέμα DNA, δεν ξέρω. Αλλά έτσι είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Hades

    Όλοι ξέρουμε ότι η Δημοτική Αστυνομία είναι ΓΤΠ. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να αναβαθμιστεί και να γίνει πιο "σοβαρή" και "υπεύθυνη".

    Διαφωνώ για τις θέσεις στάθμευσης ανά αυτοκίνητο. Μέχρι να βομβαρδιστεί η Αθήνα και να φτιαχτεί από την αρχή, είναι γνωστό σε όλο το σύμπαν ότι σαν πόλη ασφυκτυά από αυτοκίνητα. Αν λοιπόν μένεις Κυψέλη και παρόλαυτά πας και αγοράζεις ΙΧ χωρίς να ξέρεις που να το βάλεις, τότε αναγκαστικά το βάζεις where the sun don't shine.

    Βέβαια το κράτος ή η δημοτική αρχή θα έπρεπε να δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις παρκαρίσματος, αλλά όσο δεν το κάνουν, δε νομίζω ότι αυτό είναι δικαιολογία για παράνομη στάθμευση. Στην τελική, το κέντρο της Αθήνας εξυπηρετείται από τα ΜΜΜ.

    Τον Κακλαμάνη τον είδαμε, οπότε τον γράφουμε. Δίνουμε τόπο σε νεώτερο κόσμο.

    @ the backpacker

    Γι' αυτό εμμένω στην αναβάθμιση του ρόλου της δημοτικής αστυνομίας. Όχι μόνο από άποψη ευθύνης αλλά και από άποψη στελέχωσης.

    @ Θανάσης Ξ. + jim slip

    Απαντάω ταυτόχρονα μίας και αν κατάλαβα καλά όλοι (συμπεριλαμβανομένου και εμένα) θεωρούμε πως άσχετα από την κυβέρνηση ή την τοπική αρχή που θα αναλάβει διοίκηση, τα πράγματα δεν φτιάχνουν αν δεν κάνουμε λοβοτομή στη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

    Θεωρώ όμως ότι σιγά σιγά και με σταθερά βήματα, μπορούν να εμφανίζονται στο πολιτικό ή κοινωνικό σκηνικό άτομα που διαφοροποιούνται από τη σημερινή σαπίλα.

    Δεν λέω ότι αν βγει ο Καμίνης, ξαφνικά θα αστράψει η πόλη. Ενδεχομένως να κάνει και αυτός (όπως και οι προκάτοχοί του) το 10% από αυτά που λέει. Έχει σημασία όμως για τη συνείδηση του μέσου ψηφοφόρου ή του αναποφάσιστου να εισέρχονται άτομα που ενδεχομένως να τολμήσουν να κάνουν ένα βήμα παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στην Γερμανία η κλήση είναι απλή: οι υπάλληλοι φωτογραφίζουν το αμάξι (θέση + πινακίδες), και τελείωσε.

    Και στο Τόκιο δεν μπορείς να αγοράσεις αυτοκίνητο, αν δεν αποδείξεις ότι έχεις θέση πάρκινγκ.

    Τα πράματα θα μπορούσαν να γίνουν απλά και στην Ελλάδα, αν ο καθένας δεν σκεφτόταν βραχυπρόθεσμα και μόνο για την πάρτη του. Από κει ξεκινάν όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στην Αθηνα δεν χρησιμοποιω ποτέ αυτοκινητο, δεν πεταω στο δρομο ουτε ενα σκουπιδακι, ειμαι καλο παιδι ;) και το ιδιο θα επιθυμουσα να ειναι και οι υπολοιποι συμπολιτες μου. Πρωτα ο πολιτης, δεν λεει και το σλογκαν;
    Διαβαζα πριν απο λιγο για τη λιμνη της Καστοριας, που ειναι βρωμικη, λεει, και θελουν χρηματα απο την ΕΕ, λεει, για να την καθαρισουν, λεει, επειδη ριχνουν εκειμεσα τους βοθρους, λεει, κλπ κλπ, και.. Λεω καιγώ: να πανε να πηδηχτουνε οι καστοριανοι, αφου δεν μάθαν τοσα χρονια (απο το 1966 που πηγα ειχαν τα ιδια προβληματα, πιο μικρα γιατι ηταν λιγοτεροι κατοικοι) να φροντιζουν την πολη τους, Λεω!!!
    Το ιδιο λεω και για την Αθηνα. Προχτες, ειδα ενα (8-10χρονο) κοριτσακι να τελειωνει το χυμο του και να πεταει το μπουκαλι μεσα στο παρκακι του Ευαγγελισμου. Του ειπα να μπει στο παρκο, να μαζεψει το μπουκαλι που πεταξε και να το ριξει στο καλαθακι που βρισκεται παραδιπλα σε μια κολονα. Το κοριτσακι απαντησε οτι «και η μαμα μου ετσι τα πεταει» και με αποστομωσε. Ειπα στη μικρη να περιμενει να δει τι θα κανω, μπηκα στο παρκακι, μαζεψα το μπουκαλι και το πεταξα στο καλαθι. Χαιρετιστηκαμε και πηρε καθεμια το δρομο της. Δεν ξερω αν καταλαβε κατι, ελπιζω να καταλαβε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προσωπικά προτιμώ να καταργηθεί τελείως η δημοτική αστυνομία και όταν αναβαθμιστούν χίλια δυο άλλα πράγματα που προέχουν ας επιστρέψει και αυτή αναβαθμισμένη, παρά να την τρώω στη μάπα σε καθημερινή βάση και να μου το παίζει τάχα μου και εξουσία στολής. Είχα πάει τις προάλλες σε ένα νοσοκομείο και τους έβλεπα να γράφουν τα αυτοκίνητα που ήταν παρκαρισμένα στον δρόμο τα οποία ούτε έκλειναν ούτε ενοχλούσαν και όση ώρα έγραφαν κλήσεις έπαιρναν κλεφτές ματιές προς την είσοδο μη τυχόν και εμφανισθεί ο ιδιοκτήτης και προχορούσαν γοργά-γοργά. Άσε σου λέω, το στομάχι μου...

    Αναφορικά με τις θέσεις πάρκινγκ, αυτό που είπες εννοούσα: ότι πρέπει κατ' αρχήν η πόλη και εν συνεχεία το κράτος να δημιουργήσουν θέσεις πάρκινγκ και δε μιλάω για απλές διαγραμμίσεις στους δρόμους. Κτήρια εννοώ, υπόγεια πάρκινγκ, τέτοια πράγματα. Σε ένα οικοδομικό τετράγωνο μπορούν να δημιουργηθούν πάνω από χίλιες θέσεις, αρκεί βέβαια να μη σου βγαίνει ο κούκος αηδόνι για να βάλεις μέσα το αυτοκίνητο σε βάθος χρόνου.

    Για να δούμε, θα μείνει εκτός νυμφώνος ο Κακλαμάνης; Είμαι περίεργος να δω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Παρ'όλ'αυτα, μερικοι ξενοι βρισκουν την πολη και τα κτιρια της πανεμορφα, οπως ενας γερμανος φωτογραφος (δεν θυμαμαι ονομα, κλπ) που ειχε κανει εκθεση στο Γκαιτε πριν μερικα χρονια με θεμα «εισοδοι αθηναϊκων κτιριων» και αναγκαστηκα να ξαναδω με αλλο ματι, που λενε, την πολη μου. Πραγματα που δεν προσεχα, ελαμψαν ξαφνικα μπροστα μου!
    Η αληθεια ειναι οτι δεν εκτιμουμε αυτο που εχουμε και θελουμε κατι αλλο.. Αντι να φροντισουμε π.χ. να καθαριζουμε και συντηρουμε τα παλια μας επιπλα, θελουμε να τα πεταξουμε και να ψωνισουμε... δανέζικα! (οπως δειχνουν οι παλιες ελληνικες ταινιες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Ανώνυμος 4:06

    Στην Ελλάδα, το πρώτο ονομάζεται "ρουφιανιλίκι" και το δεύτερο "αντιαναπτυξιακό" ;)

    @ Hades

    Ακόμα και δεύτερος να έρθει, ένα τρομακτικό ποσοστό > 30% θα το πάρει. Και αυτό από μόνο του είναι τραγικό.

    @ Rodia

    Συγχαρητήρια για το κοριτσάκι.

    Πάντως κι εγώ έχω τραβήξει κάτι ωραίες φωτογραφίες από την Κατμαντού, και τη συνιστώ ως προορισμό. Ακριβώς επειδή η βρώμα, η φτώχεια, οι διακοπές ρεύματος, η άναρχη δόμηση και οι παράγκες θα μπορούσαν να θεωρηθούν γραφικά από έναν Έλληνα. Δεν εκπλήσομαι λοιπόν για την οπτική γωνία του Γερμανού ;)

    Έχω γυρίσει την Αθήνα και έχω βρεθεί σε πολλές "γραφικές" γωνιές της. Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι παραμένει τριτοκοσμική με κατοίκους που έχουν τριτοκοσμικές αντιλήψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...