Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2011

Παιδική χαρά σαλεμένων


Παρατηρώντας μία πολυπληθή παιδική χαρά, ένας ενήλικας δε βγάζει και πολύ νόημα. Πολλά παιδάκια, σε άτακτη σειρά, και το καθένα να απασχολείται με ότι του τράβηξε την προσοχή το τελευταίο λεπτό. Κάποια κάνουν παρέα για λίγο, άλλα παίζουν μόνα τους, στιγμιαία γίνεται μία συνεννόηση για το ποιος θα ανέβει πρώτος στην τσουλήθρα, μετά μπορεί να φύγει και κάποιο σπρώξιμο, καμιά σαβούρδα. Αν κάποια στιγμή, μέσα από αυτό το άναρχο μπουλούκι, βγει ένα παιδάκι κλαίγοντας με αίματα στο πόδι, δεν θα κάτσει κανείς να φτιάξει ολόκληρη γνωμάτευση για τα αίτια του τραυματισμού. Παιδάκι ήταν, σε παιδική χαρά, λογικό είναι να χτυπήσει κάπου ή με κάποια αδέξια κίνηση να χτυπηθεί από κάποιο άλλο παιδάκι. Σε κάθε περίπτωση, ο μικρόκοσμος της παιδικής χαράς προσφέρεται μόνο για εσωτερική κατανάλωση.

Κάπως έτσι, κατέληξαν και οι διαδηλώσεις στην Ελλάδα. Μέσω ακραίων και αμετάκλητων ιδεολογιών, άνευ λογικής, ένα τσούρμο κουκουλοφόρων μπαχαλάκηδων, Ελληναράδων Αριστερών, και ένστολων φασιστοειδών, έχει καταφέρει να απαξιώσει οποιαδήποτε κοινωνική δυναμική εκφράζεται στους δρόμους, μετατρέποντας κάθε διαδήλωση σε παιδική χαρά. Και τα όποια δίκαια ή άδικα κοινωνικά αιτήματα, τελικά καπελώνονται από ένα παιχνίδι εσωτερικής κατανάλωσης, που αναπτύσσεται ανάμεσα στην αστυνομία, τον αντιεξουσιαστικό χώρο και την Αριστερά που στην τελική δεν αφορά κανέναν, με τον ίδιο τρόπο που δεν αφορά κανέναν αν ο Μπάμπης ο Σουγιάς έχωσε μπουκέτο στον Στάθη τον Ντουλάπα στην κερκίδα στο χθεσινό ματς του Αστέρα Άνω Ραχούλας.

Η χθεσινή αντίδραση στον θάνατο ενός ανθρώπου ήταν η πιο χαρακτηριστική. Πάνω από ένα πτώμα έπεσαν διαφόρων ειδών μετέχοντες «ιδεολόγοι» για να υπερασπιστούν τη δική τους πλευρά. Και αυτή τη φορά δεν ήταν μόνο μία μύγα που μυγιάστηκε, αλλά ένα σωρό πολιτικοί χώροι. Το χειρότερο όμως, κατά τη γνώμη μου, ήταν ότι κανένας από όλους αυτούς τους παθιασμένους «αγωνιστές» δεν άρθρωσε το αυτονόητο. Ότι, δηλαδή, σε έναν πολυπληθή χώρο που σκάνε δακρυγόνα και μολότοφ, όπου τα σπασμένα μάρμαρα πέφτουν βροχή και που η ένταση είναι διάχυτη παντού, φυσικά και θα υπήρχε νεκρός αργά ή γρήγορα. Για την ακρίβεια είναι θαύμα που δεν υπάρχει νεκρός σε κάθε μαζική διαδήλωση.

Αντ’ αυτού ακούμε την κλασσική πιπίλα περί προβοκατόρων, ταγμένων καθεστωτικών Κνιτών και ένα κάρο παπαρολογίες που δεν αφορούν κανέναν. Πάρτε το χαμπάρι. Το τι έγινε στο Πολυτεχνείο το ’95, ποιες είναι οι συνιστώσες του αντιεξουσιαστικού χώρου, τί είναι το ΚΝΑΤ, τα περί προδοσίας της ΚΝΕ και οι μετεφηβικές εξάψεις κάποιων πιτσιρικάδων ή κάποιων τελειωμένων και αποτυχημένων σαραντάρηδων που θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο με μολότοφ και κρεμάλες δεν αφορούν κανέναν, πέρα από τον μικρόκοσμο της παιδικής χαράς. Το μοντέλο «έχω προβλήματα, οπότε θα τα κάνω όλα μπουρδέλο μπας και ως δια μαγείας εμφανιστεί ένας όμορφος και μαγικός κόσμος» είναι ξεπερασμένο εδώ και αιώνες από τη συντριπτική πλειοψηφία κάθε πολιτισμένης κοινωνίας και κάθε υγιώς σκεπτόμενου ανθρώπου.

Και επειδή τον γνωρίζω μια χαρά το συγκεκριμένο χώρο (τον έχω ζήσει από μέσα γύρω στα έξι χρόνια) μπορώ να καταλάβω το μέγεθος της παπαρολογίας όταν όλα τα μπάχαλα φορτώνονται εξ ολοκλήρου σε προβοκάτορες. Διότι, όταν γεμίζεις τα Εξάρχεια με τσιτάτα και βίαια συνθήματα, όταν γουρλώνουν τα μάτια σου κοιτάζοντας «ηρωικές» φωτογραφίες από επεισόδια, όταν εκστασιάζεσαι στην ένταση μίας βίαιης σύγκρουσης στους δρόμους, όταν κάθε στιγμή βαυκαλίζεσαι με τσιτάτα συνθήματα περί βίας, δολοφόνων κλπ, φυσικό είναι κάποια στιγμή να σου λασκάρει η βίδα και να τη ρίξεις την πέτρα. Και αν εσύ έχεις την ψυχραιμία να παραμένεις πιστός στο ιδεολογικό κομμάτι της αναρχικής ή κομμουνιστικής θεώρησης των πραγμάτων εκτός βίας, ο πιτσιρικάς δίπλα σου που είναι σαλεμένος για διάφορους λόγους δεν έχει καμία ψυχραιμία και περιμένει πως και πως την επόμενη διαδήλωση για να εκστασιαστεί με την αδρεναλίνη του.

Στην τελική, κάθε πολιτικός χώρος οφείλει να εξιλεώνεται μέσω της αυτοκάθαρσης. Στην προβοκάτσια, την ευθύνη ξεκαθαρίσματος την έχει το θύμα της προβοκάτσιας και όχι ο, ούτως ή άλλως κακοπροαίρετος, προβοκάτορας. Οποιοσδήποτε πολιτικός ή ιδεολογικός χώρος, οφείλει πρώτα να κάνει την αυτοκριτική του, και εφόσον καταλήξει στις αρχές που θέλει να εκπροσωπεί, να διατηρήσει ξεκάθαρη θέση. Ατάκες του στυλ «καταδικάζουμε την τάδε βία, αλλά επαινούμε την δείνα βία», όχι μόνο δεν βγάζουν κάποιο νόημα, αλλά αποτελούν και πεδίο δόξης λαμπρό για κάθε είδους προβοκάτορα ή μέσο προπαγάνδας.


19 σχόλια:

  1. Το να είναι ένα κόμμα που κατεβαίνει οργανωμένο στις διαδηλώσεις αφόρητα αυτοαναφορικό και απολιθωμένο (ΚΚΕ) και το να υποστηρίζουμε ότι αυτοί δημιουργούν τα επεισόδια είναι δύο εντελώς άσχετα πράγματα.

    Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιος ασχολείται με την αριστερά τόσο πολύ εφόσον τη θεωρεί παρακατιανή, παρωχημένη και την τελευταία τρύπα του ζουρνά, που λεν και στη Θράκη. Στην τελική, μην διαβάζεις τον ξύλινο λόγο τους, μην φοράς τα επαναστατικά t-shirt τους, μην πηγαίνεις στις πορείες τους, αλλά αντίθετα υποστήριξε τα κόμματα που, όπως λες, δίνουν αξία στην δυναμική των δρόμων.

    Κάτι δεν βγάζει νόημα στον τρόπο που οι Έλληνες βλέπουν την αριστερά. Ανακολουθία #8364.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ελληνάκι μου, όλοι μας πάνω από το πτώμα του ανθρώπου εκφράζουμε τις αποψεις μας. Εκείνοι που λένε πως έφταιγαν τα μέλη του ΠΑΜΕ, εκείνοι που λένε πως φταίνε οι μπαχαλάκηδες και εμείς που λέμε πως φταίνε όλοι όσοι χρησιμοποιούν την βία για τον "δίκαιο" αγώνα τους.
    Δεν θα αμφισβητήσω την ύπαρξη προβοκατόρων γιατί δεν έχω στοιχεία πάντα, αλλά δεν θα το κάνω και καραμέλα, γιατί τόσα χρόνια που ζούσα στα Εξάρχεια, έβλεπα και γνώριζα πολύ καλά ποιοί έκαναν τα μπάχαλα και μετά κατηγορούσαν τους "προβοκάτορες".
    Δεν ξέρω ποιές είναι οι "παπαρολογίες που δεν αφορούν κανέναν" και ποιές μπορεί να είναι σοφίες, ας πούμε, που τους αφορούν όλους.
    Δεν καταλαβαίνω πως εξομοιώνεις τους ανθρώπους που κάνουν κριτική (και)στους ταγμένους Κνίτες, με όσους πιστεύουν πως αν τα κάνουν μπουρδέλο θα λυθούν τα προβλήματα τους. "Η πολιτική βία, είναι πάντοτε φασιστική" λέει η νέα καραμέλα, που εγώ την τρώω πολύ γιατί έχει την ιδανική γεύση. Αυτό σημαίνει πως καταδικάζω την βία από όπου και αν προέρχεται. Πέρα από την αυτοκριτική στην οποία καλείς κλείνοντας, μπορώ να κάνω κριτική κι εγώ, κι εσύ (όπως και κάνεις), που δεν συμμετείχαμε σε αυτά τα αίσχη.
    Ε, σε αυτή την κριτική μου, θα μου επιτρέψεις πέρα από τους μπαχαλάκηδες/"αντιεξουσιαστες" που τους καταδικάζω πάντα, να κρίνω και τους ταγμένους Κνίτες. Που κατέβηκαν με ρόπαλα και κράνη, για να υποκαταστήσουν τα ΜΑΤ! Επειδή σήμερα κράζουν και οι αντιεξουσιαστές το ΚΚΕ, δεν σημαίνει πως θα το υπερασπιστώ σε αυτη την εγκληματική του διοργάνωση, για να μη ταυτιστώ μαζί τους.
    Νομίζω πως είναι η πρώτη φορά που διαφωνώ μαζί σου (και η πρώτη φορά που αφήνω σχόλιο), ακριβώς γιατί με ενόχλησε το τσουβάλιασμα όσων θεωρούν πως όλοι οι μπαχαλάκηδες είναι προβοκάτορες, με όσους σχολιάσαμε το τραγικό λάθος του ΚΚΕ και τους ταγμένους Κνίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ καλό το κείμενο.
    Είχα την ευκαιρία να μάθω και για το "σκοτεινό" παρελθόν σου. :-)

    Δυστυχώς η ωμή πραγματικότητα είναι αυτή.

    Επίσης θα ήθελα να επισημάνω στην @Ellh πως οι προβοκάτορες είναι όντως μια υποκριτική ορολογία. Καλά έκανε το Ελληνακι και τη προσπέρασε.

    Σε μια χώρα που υπάρχουν Βουλευτικά άσυλα και πλήρης ατιμωρησία κάθε επώνυμου διεφθαρμένου ανθρώπου, το αναζητάμε ασφαλίτες αγγίζει τα όρια της παράνοια.
    Πρώτον: Δεν θα τους βρούμε ή θα κατηγορούμε άτομα που δε φταίνε.
    Δεύτερων: Θα καταλήξουμε να φοβόμαστε και τη σκια μας.

    Ας τους ξεχάσουμε και ας συγκεντρωθούμε στα πιο άμεσα προβλήματα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Ellh

    Εγώ πάλι δεν έκανα το τσουβάλιασμα που αναφέρεις. Μίλησα για διακριτές και διαφορετικές απόψεις οι οποίες όμως συγκλίνουν στο ίδιο αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγνώμη βρε Χαζούλη, αλλά από όσα έγραψε η Έλλη, εσύ αυτό κατάλαβες και ένιωσες την ανάγκη να της το επισημάνεις πως είναι "υποκριτική ορολογία"; Είδες να διαφωνεί και να επικαλείται τους προβοκάτορες;

    Ελληνάκι, θα συμφωνήσω με την Έλλη. Καμία ανοχή στην βία από όπου και αν προέρχεται. Έτσι όπως το σχολιάζεις σήμερα, είναι λες και βγάζεις λάδι τους ΚΚΕδες και φταίνε μόνο οι "αναρχικοί". Οι οποίοι, για να μη παρεξηγηθώ, ΦΥΣΙΚΑ φταίνε.
    Στις παιδικές χαρές υπάρχουν και γονείς που επιτηρούν και προστατεύουν τα παιδιά τους. Είτε από σκουριασμένα και παλιά παιχνίδια, είτε από άλλα κακομαθημένα παλιόπαιδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ζήτω η επανάσταση του καναπέ!!! Έχω άποψη και την γράφω!!!και νομίζω ότι είμαι και πολύ γ@μ@τος....Φίλε, από μπούρδες χορτάσαμε. Έχεις να γράψεις τίποτα σοβαρό???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ christos

    Σε όλο το κείμενο αναφέρθηκα σε όλους τους παράγοντες βίας (συμπεριλαμβανομένου ΚΝιτών, αστυνομίας, κλπ). Σε μία παράγραφο έκανα πιο εκτενή κριτική στον αντιεξουσιαστικό χώρο, επειδή τον γνωρίζω.

    @ mikroulis

    Μικρέ, έχει disclaimer το ιστολόγιο. Άιντε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "@Ellh Νομίζω πως είναι η πρώτη φορά που διαφωνώ μαζί σου (και η πρώτη φορά που αφήνω σχόλιο), ακριβώς γιατί με ενόχλησε το τσουβάλιασμα όσων θεωρούν πως όλοι οι μπαχαλάκηδες είναι προβοκάτορες"

    @CHRISTOS Αυτό το κομμάτι σχολίασα. Τίποτα παραπάνω...

    Θεωρώ οτι το τσουβάλιασμα είναι φυσικό ακόλουθο αλλά και άνευ σημασίας σε τελική ανάλυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χαζούλη, αντιγράφεις τη μισή πρόταση, έωλη. Τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις αν την διαβάσεις ολόκληρη; Λέει πως την ενοχλεί να εξομοιώνει κάποιος όσους κάνουν κριτική στο ΚΚΕ, με αυτούς που θεωρούν τους μπαχαλάκηδες προβοκάτορες. Ξεκάθαρη η θέση της απέναντι σε όλους αυτούς, που αναφέρει μάλιστα πως έχει ζήσει και από κοντά στα Εξάρχεια.
    Κι εσύ έρχεσαι και της επισημαίνεις (δις), αυτό που η ίδια λέει, λες και υποστηρίζει το αντίθετο.
    Οι ευθύνες βαραίνουν και τους δυο χώρους εξίσου. Αυτό λέει και συμφωνώ.
    Σου ζητώ συγνώμη Ελληνάκι που ξέφυγε έτσι η συζήτηση, αλλά αυτό αποδεικνύει πως και ακόμη και οι "ψύχραιμες" ψωνές βιαζόμαστε πολλές φορές να σχολιάσουμε κάτι, χωρίς να να κάνουμε πριν σωστή ανάγνωση.
    Συγνώμη κι από εσένα Έλλη, που έγινα αυτόκλητος υπερασπιστής της άποψης σου, αλλά τυχαίνει να συμφωνώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και το χειρότερο απ΄ όλα είναι ότι όλη αυτή η «παιδική χαρά» είναι απελπιστικά προβλέψιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εν τω μεταξύ χθες, η RAI και το CNN έδειξαν σκηνές από το σύνταγμα και η Ιταλίδα, και ο Αμερικάνος, σε διαφορετικά ρεπορτάζ, κανάλια και Ηπείρους, περιέγραψαν ότι παρακολουθούμε διαδηλωτές να τσακώνονται μεταξύ τους καθώς η Αστυνομία τους κοιτά προστατεύοντας το Κοινοβούλιο.

    Ά! και είπαν ότι ένας από τους διαδηλωτές έπαθε ανακοπή καρδιάς καθώς έτρεχε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "...σε έναν πολυπληθή χώρο που σκάνε δακρυγόνα και μολότοφ, όπου τα σπασμένα μάρμαρα πέφτουν βροχή και που η ένταση είναι διάχυτη παντού, φυσικά και θα υπήρχε νεκρός αργά ή γρήγορα. Για την ακρίβεια είναι θαύμα που δεν υπάρχει νεκρός σε κάθε μαζική διαδήλωση..."
    H επισήμανση σου αυτή πέρασε στο "ντούκου" κι ας είναι -κατά τη γνώμη μου- πολύ σημαντικότερη απο τα της σύγκρουσης "μαύρων" και ΠΑΜΕ. Κάποτε πρέπει να καταλαβουμε ότι είναι απολύτως βλακώδες να παίζουν διαδηλωτές ή και περαστικοί τη ζωή του κορώνα γράμματα για ένα τίποτα. Και στο κάτω-κάτω τι εξυπηρετεί τον σκοπό της διαδήκωσης όλη αυτή η βία στην οποια δυστυχώς έχουμε εθιστεί;;;ΤΙΠΟΤΑ (Εντάξει πιθανώς "θα τα ακούσω" από κάποιους- "αντίσταση απ τον καναπέ" "κράμπες στα δάχτυλα απ το πληκτρολόγιο" κλπ- αλλά δεν βαριέσαι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βασικά οι πανηγυρτζήδες μπορεί να είναι αμβλύνοες ή ανώριμοι (εε, όλοι ήμασταν παιδάκια και οι περισσότεροι σίγουρα θέλαμε να τσαμπουκαλευτούμε με τους μπάτσους) αλλα ένα πράγμα το ξέρουν απο διαίσθηση. Αν το ΚΚΕ πάρει την εξουσία θα τους "τελειώσει"..

    Αυτό βέβαια δεν είναι λόγος για όλα αυτά. Μπορεί να παρασύρθηκαν απο παρακρατικούς κουκουλοφόρους, μπορεί όχι, όπως λές Ελληνάκι δεν έχει σημασία.

    Δυστυχώς θα ζήσουμε με δαύτους μέχρι πραγματικά να υπάρξει ένα αίτημα που θα το αγκαλιάσει το 80%..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το αίτημα υπάρχει αλλά δεν έχει διατυπωθεί γιατί δεν υπάρχει φορέας να το εκφράσει. Είναι τέτοιος ο χαρακτήρας των οριακών συνθηκών που ζούμε που -γνώμη μου- αργά ή γρήγορα θα βρει τρόπο να διατυπωθεί.

    Από τη στιγμή που είδα δυο συγγενούς ιδεολογίας ομάδες (δεν είναι το 100% των "αντιεξουσταστών" παρακρατικοί ή πράκτορες) να δέρνονται έτσι, κατάλαβα ότι το παλιό έχει αρχίσει και πεθαίνει. Το θέμα είναι να αρχίσουμε να βλέπουμε τα σημάδια της γέννησης του καινούριου πριν μας βρει καμιά ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ καταστροφή και ψαχνόμαστε για άλλα 50 χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Την Τετάρτη πάντως πέρασαν από μπροστά μου γύρω στα 70 τσογλανάκια με μαύρα και κουκούλες.
    Ημουν στη γωνία Ερμού (κάτω από το ΥΠΟΙΚ) και η ώρα ήταν περίπου 2
    Τα ΜΑΤ λ'ιγο πιο κάτω τους είδαν να περνάνε μπροστά τους και δεν έκαναν τίποτα.
    Την Παρασκευή όλο το κέντρο είχε ακόμα την μυρωδιά από τα δακρυγόνα- όποιος είδε κάποιον να περπατάει στο Σύνταγμα και να φταρνίζεται συνέχεια, δακρυσμένος- αυτός ήμουν εγώ

    Με λίγα λόγια, όλα σε αυτή τη χώρα γίνονται στο δήθεν
    Η αστυνομία δήθεν επιτηρεί, το ΚΚΕ δήθεν περιφρουρεί, οι μπαχαλάκηδες δήθεν κανουν επεισόδια

    Τόσα χρόνια και δεν έχει κορυφωθεί το δράμα ? Πως είναι πια δυνατόν να γίνεται χαμός και να μην υπάρχουν καμιά 30αριά νεκροί τουλάχιστον ?

    Σαλεμένοι σε όλα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "έχω προβλήματα, οπότε θα τα κάνω όλα μπουρδέλο μπας και ως δια μαγείας εμφανιστεί ένας όμορφος και μαγικός κόσμος"

    Στην πραγματικότητα είναι "έχω προβλήματα, οπότε θα τα κάνω όλα μπουρδέλο για να γίνουν όλοι κώλος σαν εμένα" και είναι βασικό συστατικό της ανθρώπινης φύσης, ή τουλάχιστον της πλειονότητας του παγκόσμιου πληθυσμού. Μόνη λύση για αλλαγή, είναι η χρήση της γενετικής μηχανικής ή έστω της πλύσης εγκεφάλου με την επανάληψη του μάντρα "ωμμμ" ωκλαδών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...