Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

Ναι μεν, αλλά...

Κυριολεκτικά μιλώντας, το τελευταίο 24ωρο σε κάποια φάση αισθάνθηκα το μυαλό μου να ζεσταίνεται. Οχυρώματα σε δημόσιους δρόμους, δακρυγόνα και μολότωφ μέσα σε σπίτια, τραμπουκισμοί σε δημόσιες ομιλίες, τραμπουκισμοί σε πανεπιστημιακές ομιλίες, κλπ.

Το μεγαλύτερο κάψιμο όμως δεν ήταν ούτε οι τραμπούκοι, ούτε οι μπάτσοι, αλλά οι διαδικτυακοί υποστηρικτές τους. Θα μπορούσαν να ονομαστούν και Μονάδες Επιχειρησιακής Υποστήριξης του Καναπέ. Ξέρεις… Αυτοί οι τύποι που βλέποντας στο youtube το σπίτι κάποιας οικογένειας στην Κερατέα μέσα στο δακρυγόνο πετάνε κάτι άσχετο του στυλ «Ναι, αλλά όταν έφτιαχναν το αυθαιρετάκι τους δεν έκλαιγαν και τόσο». Ή κάποιοι άλλοι που βλέποντας ένα τσούρμο τραμπούκους να παραβιάζει το πανεπιστημιακό άσυλο και να κραδαίνει καδρόνια σε έναν 83χρονο που δίνει διάλεξη για μία από τις σημαντικότερες επιστημονικές ανακαλύψεις του 20ου αιώνα, πετάνε κάποια παπαριά του στυλ «Ναι, αλλά έχει εκφράσει και κάποιες ρατσιστικές απόψεις». Ας μη μιλήσουμε για κάποια χαιρέκακα σχόλια που αφορούν τον πυροβολισμό ενός ελεγκτή της ΕΘΕΛ ή τα σύσσωμα πανηγύρια για τον τραυματισμό δύο ατόμων στη συγκέντρωση του Λοβέρδου.

Αυτός είναι ο σημερινός ελληνικός πολιτισμός σε επίπεδο διαλόγου και δημόσιας κριτικής. «Ναι μεν, αλλά…». Παραδεχόμαστε ότι στο στοιχειώδες Χ υπάρχει πρόβλημα, αλλά προβάλλουμε το πρώτο Ψ που θα κατεβάσει η κούτρα μας ως αντίποδα και ξεμπερδεύουμε. Άπειρες συζητήσεις τέτοιου επιπέδου. Στο διαδίκτυο, στα καφενεία, στα σπίτια, στη Βουλή, στα οδοφράγματα, παντού. Γυροφέρνουμε γύρω από την ουσία αμπελοφιλοσοφώντας, και η ουσία αργά και σταθερά βυθίζεται κάτω από τα πόδια μας.

Θα μπορούσα να γράψω πολλά για τα χθεσινά. Επειδή όμως έχουν χιλιοειπωθεί, αυτή τη φορά θα τα πω με μία εικόνα…

Μην ψάχνεις να δεις τι έχει η λεκάνη. Εμετός είναι...

42 σχόλια:

  1. Οσο δεν καταλαβαίνουμε ότι πρέπει μα τσακιστούνε και απαξιωθούν πλήρως στην κοινωνία αυτές οι ... εμετικές νοοτροπίες δεν πρόκειται να βγούμε από την κρίση. Το χρέος δεν είναι το πρόβλημα, αλλά τα μυαλά μας. Ή μάλλον τα μυαλά ορισμένων που η ανεκτική κοινωνία μας και οι "ταγοί" της τους αφήνουν να ασκούν "εξουσία" δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση με τον αριθμό τους και πολλές φορές εκτός των πλαισίων του νόμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. συμφωνώ σχεδον στο σύνολο των γραπτών σου αν και δεν είναι όλες οι περιπτώσεις που αναφέρεις συγκρίσιμες,όσο για τον εμετό μήπως έφαγες κάτι και σε πείραξε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια γενιά ανθρώπων, οι γονείς τους και τα παιδιά τους, βλέπουν (ναι, αλλά μπορεί να είναι τυφλοί και να μην το βλέπουν) την ζωή τους, το μέλλον τους, και το περιβάλλον τους να πεθαίνει, και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα μα τίποτα να το αλλάξουν αυτό, μια και δεν μπορεί κανείς να κάνει τίποτα να αποφύγει τον θάνατο. Το καταλαβαίνουν αυτό (ναι, αλλά μπορεί να είναι διανοητικώς καθυστερημένοι και να μην το εννοούν) --οπότε, ίσως και αυτά που περιγράφεις να είναι τα προθανάτια σπασμωδικά σκιρτήματα ενός λαού, τα περισσότερα μέλη του οποίου είναι ανίκανα να παραδεχτούν ότι μπορεί και να μην έχουν προσωπικά δίκιο --ιδιαίτερα αν κάπου βαθιά ξέρουν ότι αυτοί τα κάνανε έτσι και είναι η μόνοι υπεύθυνοι (ναι αλλά μπορεί να είναι ανεύθυνοι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προφανώς το Άρθρο 120 του Συντάγματος σου προκαλεί αηδία. Και σίγουρα σου προκαλεί αηδία η ιδέα ότι αντιδρά ένας λαός που αυτοί που υποστηρίζεις με λύσσα τον οδηγούν στο θάνατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι μεν αλλά...

    είναι πολύ εύκολο να τα βάλεις με τα "ναι μεν αλλά" όταν η συζήτηση ξεφεύγει από τα στενά όρια που σε βολεύουν. Για την ακρίβεια μάλλον ισχύει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που λες, δηλαδή παρατούν οι πάντες την ουσία για να κάνουν διαγωνισμό πολιτικής ορθότητας και καταδίκης της βίας. (Όποιος αλλάξει θέμα πρώτος χρεώνεται το "ναι μεν αλλά" και είναι με τους κακούς).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι Ελληνάκι θα συζητάμε ότι μας πεις εσύ, ο άλλοι έκαψαν το Reichstag.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Ανώνυμος 1:14μμ

    Υπάρχουν κάποιες προτεραιότητες που κάποια στιγμή κάναμε τη σύμβαση να σεβόμαστε ως κοινωνία. Πχ το πανεπιστημιακό άσυλο ως θεσμός προστασίας της ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Ή ο σεβασμός της ιδιοκτησίας από τα ΜΑΤ. Διαφορετικά χάνουμε τη μπάλα και μπαίνουμε σε λογικές του στυλ μέχρι πόσο ξύλο μπορούν να ρίχνουν τα ΜΑΤ και τέτοια ωραία, ή το ξύλο που τρώει ένας διαδηλωτής, ένας περαστικός ή ένας οποιοσδήποτε μήπως το αξίζει; κλπ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σήμερα έμαθα για την αυτοκτονία φίλου μου που διατηρούσε ένα σχετικά καλό δισκοπωλείο. Δε χρώσταγε πολλά, αλλά η κατάσταση που δημιούργησαν αυτοί που ΕΣΥ υπερασπίζεσαι, στρεφόμενος κατά όσων αντιδρούν, τον οδήγησαν στο απονενοημένο.

    Αλλά οι ανθρώπινες ζωές δε μετράνε για σένα. Μετράει μόνο η "νομιμότητα", την οποία κατέλυσαν ΑΥΤΟΙ που ΕΣΥ υπερασπίζεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η πολιτική ορθότητα σε μάρανε. Δεν κοιτάς που γύρω αυτοκτονούν άνθρωποι απελπισμένοι, που σε λίγο θα πεθαίνει κόσμος λόγω έλλειψης περίθαλψης - για να πληρώνουμε ΠΑΝΩΤΟΚΙΑ (που για ιδιώτες είναι ΠΑΡΑΝΟΜΑ)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Την απάντηση που σου πρέπει τη δίνει ο Πιτσιρίκος:

    http://pitsirikos.net/2011/04/%CE%B2%CE%AF%CE%B1/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι εντύπωσή μου ή κάποια σχόλια εδώ πέρα δεν έχουν καμία σχέση με τη δημοσίευση; Υποψιάζομαι ότι αυτοί που τα έγραψαν ούτε καν τη διάβασαν καλά καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για να είμαι πιο συγκεκριμένος, μου φαίνεται πως έχουν καταλάβει το ακριβώς αντίθετο από αυτό γράφεις για τα ΜΑΤ στην Κερατέα.
    Έτσι σε επιβεβαιώνουν 100% ότι λειτουργούν ως ΕΜΥτΚ, καθώς διαβάζουν ένα κείμενο και επικεντρώνονται σε λέξεις-κλειδιά (ΜΑΤ, Κερατέα, δακρυγόνα, αυθαίρετα) χωρίς να καταλαβαίνουν το νόημα, οπότε σχολιάζουν αλλού για αλλού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Γιώργος

    Μερικά σχόλια, αλλά ο σχολιαστής είναι ένας και συγκεκριμένος. Το πιο πιθανό πάντως είναι αυτό που λες. Μάλλον στη βιασύνη του, παρερμήνευσε αυτά που γράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πρέπει να αρχίσουμε να βάζουμε στην ζωή μας τον νόμο και την Πολιτεία πρώτα,διαφορετικά θα μείνουμε έτσι όπως είμαστε και σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η πολιτική κρίση θα εντείνει την κοινωνική κρίση. Επιτέθηκαν μέσα στην Κερατέα σε μπάτσο. Επιτέθηκαν σε εισπράκτορα. Επιτέθηκαν σε αιρετούς οι διαφωνούντες. Κανείς δε θέλει να θυμάται ότι η μειοψηφία ορίζει την πλειοψηφία. Όλοι καταδικάζουν με ανθρωποφαγικά μέσα τον κανιβαλισμό του συστήματος. Μήπως χρειαζόμαστε κάποιο λεξικό;

    Ο διάλογος και η μισαλλοδοξία/εμμονή σε σημείο ιδεοληψίας στη θέση μας είναι το αιώνιο πρόβλημα του διαδικτύου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ελληνακι

    σκεφτηκες όμως ότι αυτοί ίσως είναι η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας μας ?

    Και γι' αυτο φτάσαμε εδώ εννοείται........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπέροχο κείμενο...ζούμε σε μια απολίτιστη κοινωνία που έχει χαθεί ο έλεγχος
    Αγαπητέ ellinaki συνέχισε να μας ενημερώνεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θέμα χρόνου είναι πάντως η κυβέρνηση να χάσει τον έλεγχο.

    Προβληματισμό μου προξενεί πάντως το όλο ζήτημα της Κερατέας και η σιωπή που υπάρχει από τα ψηλά κλιμάκια.

    Τελικά οι κάτοικοι δεν έχουν δικαιωθεί στα δικαστήρια ; αν ναι, τότε γιατί συνεχίζεται αυτό το αίσχος ; Μήπως τη διαχειρίζονται ως μια βαλβίδα εκτόνωση της βίας εκτός των Αθηνών ;

    Το τρομακτικό πρόβλημα θεσμών θα μας φάει ζωντανούς.

    Αλλά για να ξεφύγουμε λιγάκι έχω μια αποκάλυψη ! Ορίστε ποιος κρυβόταν πίσω από τον Τραμπούκο του Πανεπιστήμιου.
    <a href="http://xazoulhs.wordpress.com/2011/04/15/pasxalhs-revenge/>Η Εκδίκηση του Πασχάλη</a>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το πρόβλημα μας σαν κοινωνία είναι πως έχουμε πάψει να έχουμε αρχές. Έχουμε κάνει το "ναι μεν αλλά" ψωμοτύρι. Και ηθική - τόσο απαραίτητη για τη κοινωνική συνοχή - χωρίς αρχές δεν υπάρχει

    disclaimer: Μη ταυτίζετε τις λέξεις ηθική και τις αρχές με το "κακό παπαδαριό". Οι συγκεκριμένες έννοιες έχουν βαθύτερη σημασία. Καιρός είναι να την αναζητήσουμε...


    υ.γ. Θαυμάστε την ηθική του "εθνικού μας blogger"

    http://twitter.com/pitsirikos/status/58547350892855296


    "Αντί για το παραδοσιακό κάψιμο του Ιούδα, οι κάτοικοι της Κερατέας μπορούν να κάψουν έναν άνδρα των ΜΑΤ. Το ίδιο είναι. #keratea "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η θεολογική αντιμετώπιση της πολιτικής μου έφερνε πάντα τρόμο.
    Και ακόμα μεγαλύτερο οι παπάδες της.
    Κι ο τρομος μου αυτός είναι αποτελεσμα των ιστορικών αναλογιών των εποχώνκαι μάλιστα στον τόπο μας,που φαινεται παρηγε πολυ περισσοτερη Ιστορία απο αυτή που μπορεί να ...καταναλώσει.

    Απο τον Μεταξά,στην Μετεμφυλιακή Ελλαδα,απο τον Γεωργιο Παπανδρέου στον Κανελοπουλο, απο τον Κωσταντινο Καραμανλή στον Γεωργιο Παπαδόπουλο. Εχθρός ...πάντα όσοι τολμησαν να αμφισβητήσουν την ουσία της πολιτικής.

    Και όσα ανηθικα και θεολογικά κι αν περιγραφονται απο τους συγχρονους Γιωργαλάδες, η πολιτική θα είναι ΠΑΝΤΑ, η συγκρουση κοινωικών δυναμεων και κοινωνικών συμφερόντων. Εξ ορισμού της Ελληνάκι.

    Το τελευταιο colpo grosso της Ελληνικής Μεταπολιτευσης, το Μνημονιο,δεν κρινεται πια μόνο απο όλα όσα φωναζουμε με όλη τη δυναμη της φωνής μας στους πραγματικους και στους διαδικτυακούς δρόμους εδώ και 16 μηνες. Κρινεται πλέον και εκ του αποτελεσματος.

    Ένα χρόνο μετά,η υφεση ειναι στο 6%,ο πληθωρισμός στο 5,2%,η ΕΠΙΣΗΜΗ ανεργία στο 15%, το έλλεμα ουσιαστικά το ίδιο και η αυξηση τοςυ χρέους ιλιγγιώδης. Πισω απο αυτά ατ νουμερα που περιφερει ο θιασος των ηθοποιών της Κυβερνησης,κρυβονται ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Μέσα σε ένα χρόνο περιθωριοποιηθηκε πεφτοντας κάτω απο το όριο της φτωχειας σχεδόν το 1/3 της ελληνικής κοινωνίας.

    Κια τι χρειαν άλλων μαρτυρων έχουμε παρά ενός Υπουργού Οικονομικών που τον Νοεμβρη του 2009,κατα παραβαση ΚΑΘΕ ΛΟΓΙΚΗΣ μιας που ουδεποτε ζητηθηκε,μιας που το έλλειμα δηλώνεται απο τα Κ-Μ τον Απριλη έτρεχε να δηλώσει το έλλειμα στο 13%,ενώ φέτος τον Απριλή δνε ήξερε να μας πει ποιο ήταν το έλλειμμα του 2010.

    Σημερα,το ΔΝΤ και η Παγκοσμια Τραπεζα ειναι πια στο ευρώ, το ευρώ τρέχει με πάνω απο 1.40, και στις περιφερειακές χωρες της ευρωζώνης τα ομολογιακα΄δάνεια έγιναν ...ενυποθηκα. Η Ελλαδα με το Μνημονιο παραιτηθηκε οικειοθελώς απο την κρατική της ασυλία. Το πολιτευμα ασφαλώς δεν ειναι Δημοκρατικό. Το Πολιτευμα ειναι Χρεοκρατικό.

    Ο Θεός τους κατασπαράζει τους Ανθρώπους, και οι παπαδες τους ,καληώρα εσυ Ελληνακι,κάνουν φλογερά κηρυγματα απο τους διαδικτυακούς άμβωνες του "ΣΦΑΞΕ ΜΕ ΑΓΑ Μ' ΝΑ ΑΓΙΑΣΩ".

    Οι Γιωργαλάδες εμισθοι και άμισθοι,έχουν βγει στις ρουγες και διαλαλουν την αξία του Νομου (τους) και της Τάξης.

    Μόνο που όπως όλοι οι παπαδες και όλοι οι Γιωργαλάδες,αγνοουν τα βασικά. Ότι ο Νόμος ειναι ΠΑΝΤΑ ζητημα ισχυος κάποιων κοινωικών και οικονομικών συμφεροντων έναντι άλλων και το Δικιο,όποιου έχει το σθενος,τοκουραγιο και ατ κότσια να το υπερασπιστεί.

    Θα συμφωνησω σε ένα και μόνο μαζί σου. Ότι η αλλαγή αν δεν γινει όσο τον δυνατόν πιο συντεταγμένα ειναι επικινδυνη για ατ θυματα και καθολου για τους θυτες. Αλλά θα γελάει η Ιστορία μαζί και με σένα και με εμενα Ελληνακι για αυτή την ...αμπελοφιλοσοφική "συμφωνία" μας. Οι εξεγερσεις,- ανεξαρτητα απο το ευφροσυνο και χαρμοσυνο ή το φρικιαστικό τους αποτελεσμα- και προσωπικά δεν υποεκτιμώ κανένα απο τα υο σαν πιθανότητα- ξεκινούν πάντα απο ομάδες,απο σπιθες και κάποτε γινονται φωτιά.

    Αυτό λέει η Ιστορία. Ότι κι αν πω εγώ ή εσυ. Ότι κι αν λένε οι...παπαδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Υ.Γ. Σε παρακολουθώ απο καιρό εις καιρον Ελληνάκι,ειδικά εσένα,για ένα επιπλεον λόγο. Μιας που εχεις δηλώσει- και δεν διαφωνώ καθόλου μαζί σου σε αυτό- τον διαχωρισμό Κράτους Εκκλησίας. Μιας που θεωρείς ότι ένα απο τα δεινά- και επισης δεν διαφωνώ καθόλου και σε αυτό- ειναι η ελληνική Εκκλησιοκρατία και το παπαδαριό.

    Αλλά τουλάχιστον αυτοί ρε Ελληνάκι, διακηρυσσουν αλήθώς ή ψευδώς, την Αληθεια ή την "αληθεια" ενός φιλευσπναχνου Θεου,για όλους.

    Όλοι εσείς οι κηρυκες, ποιανου Θεου την αλήθεια,ακριβώς με τον ίδιο θρησκευτικό και απολιτικο οιστρο κηρύσσετε απο άμβωνος; Του θεου του νεοφιλελευθερισμου,του θεου του Νόμου τους της Τάξης;

    Την απαντηση την εχει δωσει εδώ και χρόνια ο ποιητής Ελληνάκι. Όπου ακους Ταξη,ανθρωπινο κρέας μυριζει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ Katerina

    Έχω την αίσθηση ότι βιάζεσαι να καταλήξεις σε συμπεράσματα. Δεν υπεραμύνθηκα πουθενά της Τάξης. Υπεραμύνομαι της "κοινωνικής" λογικής η οποία λέει το εξής απλό:

    Μέσα στο πέρασμα των αιώνων η κοινωνία μας συμβιβάστηκε με το γεγονός ότι η βία δεν αποτελεί λύση σε επιμέρους διαφορές και ότι ο διάλογος είναι η πιο δίκαιη διέξοδος, καθώς δίνει το δικαίωμα σε όλους ισόνομα να υπερασπιστούν το δίκαιό τους. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως δεν θα επιβληθεί ένας άνθρωπος εναντίον του άλλου επειδή έχει πιο μεγάλα μπράτσα ή επειδή κρατάει όπλο.

    Οπότε, συνεχίζω το σκεπτικό μου λέγοντας ότι αφού συμφωνήσαμε σε αυτό το στοιχειώδες δικαίωμα ας το τηρήσουμε. Εγώ προσωπικά δεν έχω πρόβλημα στο να αποφασίσει ξαφνικά η κοινωνία να εφαρμοστεί ο νόμος της ζούγκλας και να επιβιώσει αυτός με τα μεγαλύτερα μπράτσα ή τα όπλα. Δεν αντέχω όμως την υποκρισία.

    Δεν γίνεται για παράδειγμα το πανεπιστημιακό άσυλο να παραβιάζεται μόνο από συγκεκριμένες ομάδες (βλ. αντιεξουσιαστές και αριστεριστές τραμπούκους που διακόπτουν ομιλίες και συνελεύσεις), ούτε μπορεί το κράτος να κάνει κατάχρηση βίας μέσω των ΜΑΤ, χωρίς να νομιμοποιείται η βία της άμυνας πχ των κατοίκων της Κερατέας.

    Κοινώς δεν μπορούν να υπάρχουν δύο μέτρα και δυο σταθμά, ούτε από την κοινωνία, ούτε και από το Κράτος. Αυτό λέει όλο κι όλο η ανάρτηση. Όλα τα υπόλοιπα περί θεολογίας(!), ευταξίας και πολιτικής ορθότητας είναι μάλλον δικά σου συμπεράσματα και έχω την αίσθηση ότι εξάγονται επειδή (πιθανώς) όποτε επισκέπτεσαι αυτό το ιστολόγιο έχεις κάποια προκατάληψη για τις απόψεις μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ xazoulhs

    Οι κάτοικοι έχουν δικαιωθεί από το Ειρηνοδικίο. Στη συνέχεια ΔΕΝ δικαιώθηκαν από το ΣτΕ το οποίο μετά τη γνωμοδότηση του Δασαρχείου αλλά και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, έκρινε ότι τα έργα μπορούν να συνεχίσουν. Ασκήθηκε έφεση η οποία θα εκδικαστεί στις 24 Μαΐου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ελληνάκι,το πίστευε και μη ερεύνα,υποθέτω ότι το καταδικάζουμε αμφοτεροι. Ή για να μιλήσω μόνο για μένα,το καταδικάζω μετά βδελυγμίας.

    Επιχειρείς να σαλαμοποιησεις την εικόνα. Επιχειρείς- πολύ παλιά τακτική άλλωστε- να κόψεις φετουλες φετουλες το δάσος, φωτιζοντας ...ένα ένα δεντρο.

    Σου ξαναλέω λοιπόν,ότι η υφεση,η φτωχεια,η περιθωριοποιηση,έχουν πάντα ένα και μονο ιστορικό αποτελεσμα. Την ριζοστικοποιηση της κοινωνίας. Ενθεν κακειθεν. Τα απο άμβωνος κηρυγματα, όταν δεν ειναι αστεία και απλοικά,ειναι επικινδυνα.

    Τα σπυριά, κρυβουν πισω τους αρρωστια. Δεν τσακώνεσαι με τα σπυρια,πολεμάς την αρρωστια.

    Ποιος ειναι ο χορτάτος που θα πει στον πεινασμένο να σεβαστεί την Δημοκρατία; Απο πότε η Δημοκρατία αντιμετωπιζεται ...θεολογικά;

    Η Δημοκρατία -όταν λειτουργεί- δεν ειναι αυτοσκοπός Ελληνάκι. Ουδεποτε ήταν. Η Δημοκρατία ειναι ένα αποτελεσματικό όπλο για την ευζωία,για την ευημερία. Όταν η επιφαση της Δημοκρατίας χρησιμοποιείται απο άβουλους,έρημους και απροσωπους αντιπροσωπους αλλοτριων συμφερόντων που θεωρούν τους πολιτες υπηκόους, ανοιγουν πληγές που τα αποτελεσματα τους,δεν μοντελοποιουνται. Αυτό ακριβώς βλέπουμε. Την διαρκή εναλλαγή ρολων θυτη-θυματος και τουμπαλιν. Η Δημοκρατία καταλήθηκε απο τους θεσμικούς της θεματοφυλακες. Αυτή ειναι η αρρωστια. Όλα τα άλλα κινουνται σε επικοινωνιακές προσεγγισεις στο φάσμα απο το κουτοπονηρο μέχρι το εφιαλτικά απλοικό. Αυτό ακριβώς που λέμε...παπαδιστικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κατερίνα, ούτε τακτικές εφαρμόζω ούτε έχω κάποιο υποχθόνιο σχέδιο να πείσω τον κόσμο για τις απόψεις μου.

    Μιλάς για την ύφεση, ενώ εγώ μιλάω για κάτι τελείως άσχετο. Και φυσικά θα κάνω φέτες ένα σύνθετο ζήτημα γιατί δεν μου αρέσει να ισοπεδώνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ελληνάκι,δεν εχω την παραμικρή διαθεση να αναλωθώ στο γνωστό παιχνιδι της δίκης προθέσεων. Δεν σε γνωριζω και δεν με γωνριζεις.

    Αλλά... όποιος δημοσιοποιεί την άποψη του,προφανώς και φιλοδοξεί να επηρεάσει με αυτήν τους συνομιλητές του. Αυτό κάνουμε και εσυ και εγώ. Και για αυτό κρινομαστε άλλωστε και δημόσια. Τα υπολοιπα τα γραφουμε στα προσωπικά μας ημερολογια,αυτά με τις ...γαλαζιες ή ροζ σελίδες και τα κομψά λουκετάκια.

    Επανερχομαι λοιπόν στην ουσία της ερωτησης μου καταδικάζοντας τους απλοικούς μανιχαισμούς που φωτιζουν επιλεκτικά τις παραμετρους του προβληματος.

    Γνωριζεις εσύ καμία ιστορική περιοδο όπου η φτωχοποιηση και η περιθωριοποιηση κοινωνικών στρωμάτων δεν ειχε σαν αποτελεσμα την ριζοστικοποιηση της κοινωνίας; Και εκει γαια πυρι μειχθητω

    Η Δημοκρατία αφορά μόνο όσους μπορεί να προστατευσει Ελληνάκι. Αυτή ειναι και η τεραστια γοητεία της. Αλλά αυτός συναμα και ο τεραστιος κινδυνος της. Όταν η Εξουσία χρησιμοποιεί ως μεσο κοινωικου διαλογου την καταστολή,είτε των ΜΑΤ,ειτε της φτωχοποιησης και της διάλυσης του κοινωικου κράτους, η κοινωνική απαντηση ειναι ΠΑΝΤΑ σπιθες ή γενικευμένες εξεγερσεις. Ειτε μας αρεσει ειτε δεν μας αρεσει. Και αυτή ειναι ιστορική νομοτελεια Ελληνάκι.


    Οι ευαγγελιστές της πολιτικής ορθότητας και της επιλεκτικής ευαισθησίας απλά μπλεκονται στα γραναζια του μυαλου της Μαρίας Αντουανετας. Σημειωτέον ότι και αυτή ουδεποτε κατανοησε γιατί οδηγηθηκε στην γκιλοτινα.
    Το συνδρομο της Μαρίας Αντουανέτας,ονομάζεται πολιτικός αυτισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ελληνάκι, νομίζω ότι είσαι φάουλ στη συγκεκριμένη ανάρτηση. Δεν θα μπω στην ουσία αυτών που λες, τα είπε καλύτερα η Κατερίνα πιο πάνω.

    Σε ένα πράγμα μόνο θα σταθώ:
    Πώς είναι δυνατόν να βάζεις στο ίδιο καλάθι αυτούς που λένε "όταν χτίζαν τα αυθαίρετα δεν κλαίγανε" με αυτούς που επισημαίνουν τον λόγο που κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν στην ομιλία του Γουάτσον στο Παν.Πάτρας;

    Δεν υπήρχε κανένας λόγος να διαμαρτυρηθείς ενάντια στον συγκεκριμένο ομιλητή; Δεν είναι ένας άνθρωπος με επικίνδυνες απόψεις που γίνονται εξόχως επικίνδυνες καθώς τις προβάλει με τη βαρύτητα ενός Νόμπελ;
    Τα κανάλια και η επίσημη δημοσιογραφία ως συνήθως το απέδωσε απλά στους ... "γνωστούς αγνώστους", έτσι απλά, χωρίς εξήγηση. Έπρεπε να σιωπήσουμε και όλοι εμείς; Δεν έπρεπε να μάθει κανένας τι πρεσβεύει ο εν λόγω κύριος;
    Μόνο εδώ διαμαρτυρήθηκαν εναντίον του; Πουθενά αλλού στον κόσμο;

    Εντάξει, να καταδικάσουμε τις υπερβολές όπου υπάρχουν, αλλά ας αναζητήσουμε λίγο και τους λόγους... μπορεί να ανακαλύψουμε ότι δεν είναι και τόσο υπερβολές τελικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @ Katerina

    OK. Για να επικεντρωθώ στην ερώτησή σου, επειδή την έχω απαντήσει αρκετές φορές στο παρελθόν, την επαναλαμβάνω και εδώ: Φυσικά και μία κοινωνική κρίση ριζοστικοποιεί την κοινωνία. Έτσι ανέβηκε ο Χίτλερ στην έξουσια, έτσι ανέβηκε γενικά και η ακροδεξιά ιστορικά σε περιόδους οικονομικής ύφεσης.

    Και ακριβώς αυτό προσπαθώ να ανδείξω μήνες τώρα. Ότι ο τραμπουκισμός είναι ακροδεξιά τακτική, άσχετα άμα ξεκινάει με "αγνές" προθέσεις. Το αποτέλεσμα πάντα ήταν ο ολοκληρωτισμός.

    Και σε παρακαλώ, ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ αυτά που γράφω. Κατακρίνω την κρατική καταστολή με τον ίδιο τρόπο που κατακρίνω και τον τραμπουκισμό. Σε αυτό μπορούμε να συμφωνήσουμε ή και σε αυτό υπάρχουν βίαιες καταστολές που είναι πιο "αγνές" από κάποιες άλλες;

    @ Stelios

    Υπάρχουν πολλές μορφές διαμαρτυρίας. Μία είναι να αναρτήσεις ένα πανό. Μία άλλη είναι να του κάνεις ερωτήσεις στο τέλος της ομιλίας που τον "στριμώγνουν". Μία άλλη είναι να μοιράζεις φυλλάδια με τα σημεία της διαμαρτυρίας σου στους παρευρισκόμενους. Μία άλλη είναι να του φέρεις ένα καδρόνι στο κεφάλι.

    Δεν ξέρω εσύ τί πιστεύεις, αλλά εγώ θα διάλεγα μία από τις πρώτες τρεις.

    Ο συγκεκριμένος κύριος δεν πρεσβεύει τίποτα. Είναι ένας από τους σημαντικότερους επιστήμονες του 20ου αιώνα, ο οποίος πριν κάποια χρόνια είχε εκφράσει απόψεις για τις οποίες αργότερα ζήτησε συγνώμη. Και ακόμα και αν η συγνώμη του είναι άχρηστη ή ακόμα και αν πρέσβευε κάτι πιο υποχθόνιο, δεν διακόπτεις την ομιλία του έτσι σε πανεπιστημιακό χώρο.

    Τελικά είμαστε υπέρ του πανεπιστημιακού ασύλου ή όχι; Επιτρέπεται η ελεύθερη διακίνηση ιδεών; Ή μήπως μεροληπτούμε στο συγκεκριμένο ζήτημα;

    Διότι αν η απάντηση είναι ότι "κάποιες ιδέες είναι πιο σωστές από κάποιες άλλες" τότε δικαιώνοντας την κατάλυση του πανεπιστημιακού ασύλου από μία ομάδα τραμπούκων (αντιεξουσιαστές), νομιμοποιούμε και την ενδεχόμενη κατάλυση του πανεπιστημιακού ασύλου από μία άλλη ομάδα τραμπούκων (κράτος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Στην αντιπαράθεση που είχες Ελληνάκι με την Κατερίνα ομολογώ ότι συμφωνούσα με την σχολιάστρια. Την ανάρτηση την έκρινα πολύ αποστειρωμένη από την πραγματικότητα. Όμως θα συμφωνήσω απόλυτα με το τελευταίο σχόλιό σου, αν και το παράδειγμα του Χίτλερ είναι πολύ ακραίο, ότι γενικά οι βίαιες καταστάσεις στην κοινωνία (ριζοστικοποίηση της κοινωνίας …σικ) γενούν ολοκληρωτικά καθεστώτα. Είναι νομοτελειακό τελικά η βία να γεννά βία. Κατανοώ την αγωνιά σου για την αποφυγή αυτής της εκδοχής, αλλα φοβάμαι ότι δεν είναι κάτι που αντιμετωπίζεται με το δημοκρατικό διάλογο. Η κοινωνία που οδηγείται στην επιλογή της ριζοσπαστικοποιήσεις έχει συνήθως απογοητευθεί από τις «δημοκρατικές διαδικασίες» βρίσκεται σε λογικό αδιέξοδο και λειτουργεί θυμικά.
    Κακό … κάκιστο αλλα έτσι δυστυχώς εξελίσσονται μη δημοκρατικά συστήματα. Γιατί θα συμφωνείς πιστεύω, πέρα από τη διάθεση αυτοκριτικής που έχεις, ότι η τυραννική ολιγαρχία που ζούμε τα τελευταία χρόνια (ιδιόρρυθμο καθεστώς!) φρόντισε να αλλοτριώσει κάθε έννοια συμμετοχικής δημοκρατίας. Έχει και το θύμα την ευθύνη του, αλλα την μεγαλύτερη ο θύτης, οι πολιτικοί μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Περί τραμπούκων:

    Όποτε κάποια κοινωνική ομάδα βλάπτεται ή γίνεται κάποια καταγγελία κατά της κυβέρνησης, η πορεία είναι γνωστή:

    1. Δαιμονοποίηση των διαφωνούντων μέσω ΜΜΕ και φιλοκυβερνητικών ιστολογίων (καληώρα εσύ, ο Νίκος Δήμου κλπ)
    2. Καταστολή μέσω εξοντωτικών δικαστικών διώξεων ή μέσω ΜΑΤ
    3. Δηλώσεις των κυβερνώντων "εμείς θέλουμε διάλογο, οι άλλοι είναι τραμπούκοι", τις οποίες τα ΜΜΕ και οι φιλοκυβερνητικοί ιστολόγοι αναπαράγουν ασμένως και ακρίτως
    4. Περισσότερες μηνύσεις και αγωγές ή αποστολή περισσοτέρων δυνάμεων των ΜΑΤ.

    Aληθώς, η υμετέρα περί δημοκρατικού διαλόγου και τραμπουκισμού είναι αρίστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @ Dyer

    Έχουμε φύγει χιλιόμετρα από την αρχική ανάρτηση. Δυστυχώς θα διαφωνήσω μαζί σου. Η βία γεννά περισσότερη βία. Είτε από την πλευρά της εξουσίας, είτε του εξουσιαζόμενου.

    Και θα συνεχίσω να το τονίζω. Μπορεί η ελληνική δημοκρατία να είναι στην ουσία κομματοκρατία ή οχλοκρατία σε αρκετές περιπτώσεις με σαθρέστατους θεσμούς, αλλα το δικαίωμα ψήφου, ελευθερίας λόγου και προσφυγής στη Δικαιοσύνη παραμένει αμετάβλητο.

    Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να μπω στη λούπα ποσοτικοποίησης της ευθύνης, διότι κανείς δεν έχει επαρκή στοιχεία. Οι άνωθεν είναι μικρογραφία των κάτωθεν και οι πρώτοι εκλέγονται από τους δεύτερους για να εξυπηρετήσουν συμφέροντα είτε των μεν είτε των δε. Εκτός αν τα τελευταία 30 χρόνια ζούσα σε άλλη χώρα και δεν το είχα καταλάβει...

    @ Ανωνυμος

    Δεν έχω φιλοκυβερνητικό ιστολόγιο, και φυσικά δεν μπορώ να σχολιάσω μία άποψη με τόσο αυθαίρετο συμπέρασμα όπως το δικό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι εμφανές πλέον ότι ο χώρος σχολίων αποδεικνύει περίτρανα το "ναι μεν, αλλά..." της βασικής ανάρτησης, οπότε σας ευχαριστώ όλους για τη συνεισφορά σας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Διαβάζοντας πολλά από τα σχόλια της ανάρτησης αυτής, τολμώ να πω ότι ψιλοανατρίχιασα. Συνειδητοποιώ ότι η ανομία και η βία δικαιολογείται από πολλούς ως μέσον εκδήλωσης της διαφωνίας. Δεν συμφωνώ με κάποιον? Αρπάζω το καρδόνι, φορώ και μια κουκούλα και του επιτίθεμαι (βλ. περίπτωση του νομπελίστα James Watson στο Πανεπιστήμιο Πατρών). Δεν συμφωνώ με τη δημιουργία χώρου ΧΥΤΥ ή (αν θέλετε) ΧΥΤΑ? Αρπάζω βόμβες μολότωφ και όποιον πάρει ο Χάρος. Διαφωνώ με τον Πάγκαλο, Λοβέρδο, Αλαβάνο, Χατζηδάκι κλπ? Τον γιαουρτώνω, τον δέρνω, τον προπηλακίζω κλπ, προς μεγάλη χαρά των νοσταλγών της Δικτατορίας που τώρα τελευταία σηκώσαν κεφάλι. Και όπως λέει και το @Ελληνάκι, πολλοί από μας νίπτουμε τας χείρας μας ή το χειρότερο δικαιολογούμε την ανεξέλεγκτη βία. Είναι αυτό λύση στα προβλήματα μας????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Meropi ήσουν γρήγορη,με πρόλαβες.

    Η βία ειναι αδικαιολόγητη.Όποιος πιστεύει οτι καταπατήθηκαν τα δικαιώματα τα ,εε για αυτο έχουμε τα δικαστήρια,ας πάει στα δικαστήρια σαν νόμιμος πολίτης να βρεί το δίκιο του.

    Όλα τα υπόλοιπα εκτός δικαστηρίων με βια είναι τραμπουκισμός.

    Όπιος υποστηρίζει τους τραμπούκους ειναι και αυτος/αυτή μαλλον ενας τραμπουκος? Μάλλον ετσι ειναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Απογοητεύομαι από τα σχόλια. Τα πάντα (σχεδόν) για κάποιους δικαιολογούνται μέσω της (αναπόδεικτης) θεωρίας της πάλης των τάξεων. **Σχεδόν** γιατί ο δικός μας υποκειμενισμός και τα δικά μας μέσα δεν πρέπει να θεωρούνται σε καμία περίπτωση κατακριτέα. Ο υποκειμενισμός του εχθρού ("οποίος δεν είναι μαζί μας είναι απέναντι μας") και τα δικά του μέσα είναι πάντα κατακριτέα. Αυτή είναι η σύγχρονη εκδοχή του "δεν φταίω εγώ - αυτό είναι νοικοκύρης/κομμουνιστής/μαύρος/Εβραίος"... Ηθική κατά περίπτωση!

    Όσο για τα αλλά τα δακρύβρεχτα τα ακούω βερεσέ. Η προσπάθεια απόδειξης του πόσο μαύρος είναι ο κόσμος (με σκοπό τη δημιουργία εντυπώσεων και συναισθημάτων) δεν αποτελεί επιχείρημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ellinaki
    νομίζω ότι είναι πολύ βολικό να ξεφεύγουμε από την ουσία, η οποία είναι ότι η ελληνική κοινωνία έχει εθιστεί στα 2 μέτρα και 2 σταθμά.

    Το αυθαίρετο του φτωχού είναι ιερό, ενώ το αυθαίρετο στη Μύκονο είναι έγκλημα.

    Η φοροδιαφυγή του περιπτερά/ κουλουρτζή κλπ δεν πειράζει, των εταιρειών όμως είναι καταδικαστέα.

    Πρέπει κάποτε να καταλάβουμε ότι όταν τα πάντα γίνονται λάστιχο παύει να υπάρχει ευνομούμενη κοινωνία.

    Ανάμεσα δε στα αποτελέσματα είναι ότι και η ίδια η δικαιοσύνη δεν μπορεί πλέον να λειτουργήσει όπως πρέπει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Η ψηφηση του μνηνονίου ήταν κατάλυση του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, αλλιως πραξικόπημα.
    Μήπως τώρα οι 'Ελληνες πολίτες αφού έχουν από δεκαετίες νεκρωθεί αισθητικά, ηθικά, πνευματικά, αμύνονται απέναντι σε αυτούς που τώρα τους δολοφονούν και οικονομικά; Ποια άλλη επιλογή τους μένει εκτός από την αυτοάμυνα σε ένα μαφιόζικα σύστημα όπου σχεδόν τα πάντα, νόμοι, χρήμα, μήντια ελέγχονται από μερικές κάστες;
    Ποια άλλη επιλογή;
    Υπάρχει πιθανότητα, εξαιτίας των αποφάσεων των πολιτικών να πεθάνουν Ελλήνες πολίτες;
    Υπάρχει πιθανότητα, εξαιτίας της έλλειψης φαρμάκων τα οποία δεν θα φθάσουν εγκαίρως σε ένα δημόσιο νοσοκομείο, να πέθανει ένας Έλληνας ασθενής;
    Υπάρχει πιθανότητα, εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων, να πέθανει ένα βρέφος, εξαιτίας της αδυναμίας συντήρησης θερμοκοιτίδων σε ένα δημόσιο νοσοκομείο;
    Υπάρχει πιθανότητα, εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων, να πέθανει ένασ γέροντας
    ο οποιός δεν μπορεί να αγοράσει πλέον πετρέλαιο ,από το κρύο;
    Αυτά όλα είναι ''πολεμικές'' απώλειες, όταν οφείλονται σε επιλογές αυτων των ανθρώπων.
    Η βια εναντίων τους επωμένος είναι ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ και προστατέυεται από το ΣΥΝΤΑΓΜΑ των ΕΛΛΗΝΩΝ.
    υ.γ ΑΝΑΦΈΡΟΜΑΙ φυσικά στη βία εναντίων αυτών που κατέλυσαν το ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ όχι εναντίων όσον εκφράζουν τις αποψεις τουσ όπως η περιπτωση του νομπελιστα,ή την επίθεση στο σπίτι του αστυνομικού .ΤΑ βάζεις όλα μαζι για να οδηγείσεις σε συγκεκριμένα συμπεράσματα.
    Προπαγάνδα δεν μπορουν να κάνουν όλοι παλληκάρι μου,χρειάζεται εξυπνάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος ξέρεις τι επιτόκιο θα πλήρωνες αν φεύγαμε αύριο από το μνημόνιο; Πάνω από 20%. Τόσο πουλάνε τα Ελληνικά ομόλογα σήμερα.

    Οι Έλληνες δολοφονούν τους εαυτούς τους και τις επόμενες γενιές εδώ και πάνω από 30 χρόνια. Δεν τους δολοφονεί καμία τρόικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. απαντώναντας
    1.λαικα στρίβειν δια του αρραβώνος
    2.φιλοσοφικά
    Pluralitas non est ponenda sine necessitate.ΕΓΙΝΕ πραξικόπιμα,τα αλλα δεν εχουν σημασια
    3.οικονομίκα,το μνημόνιο είναι μηχανισμος στηριξεις των δανειστων σου.
    4.νομικα
    «Ένα κράτος ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να κλείσει τα σχολεία, τα πανεπιστήμια και τα δικαστήρια, να διαλύσει την αστυνομία, να παραμελήσει τις δημόσιες υπηρεσίες και να εκθέσει το λαό του σε συνθήκες χάους και αναρχίας, ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ, αλλοδαπούς ή ημεδαπούς». (Yearbook of the International Law Commission, 1980, νο.II)UNITED ΝΑΤΙΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ποιος δανειστές ρε αδελφέ; Συνειδητοποιείς πως έχουμε πρωτογενές έλλειμμα; Δηλαδή ακόμα και στη περίπτωση που μας χάριζαν το χρέος εξ' ολοκλήρου θα χρειαζόμασταν πάλι δανεικά;;; Πως εάν δεν είχαμε αυτό το πρωτογενές έλλειμμα (με αποτέλεσμα το συνολικό να είναι 15.5% πέρσι και 10.5% φέρος) δεν θα χρειαζόμασταν καν μνημόνια και ΔΝΤ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ο ουάου , και προσπαθούσα στ'αλήθεια να διακρίνω τι ήταν εκείνο το κίτρινο εκτόπλασμα στη λεκάνη. Ευχαριστώ.
    Bullseye , btw ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...