Κυριακή, 24 Απριλίου 2011

Οδηγώντας...

Μερικές σκέψεις με τις οποίες σκότωσα την ώρα μου σε πρόσφατη εξόρμηση…

  • Το αυτοκίνητο στην Ελλάδα δεν είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς. Η χρήση του ως κοινωνικό στάτους, ο τρόπος που κινείται στον δρόμο μόνο του αδιαφορώντας για την υπόλοιπη κίνηση, η ευκολία με την οποία γίνονται διαφόρων ειδών παραβάσεις, η έλλειψη σεβασμού τόσο στον ΚΟΚ όσο και στους υπόλοιπους οδηγούς, η αδιαφορία σε θέματα ασφαλείας, η συνεχής επιθετική συμπεριφορά του οδηγού ή η συνεχής επιφυλακτικότητα, σίγουρα καθιστούν το αυτοκίνητο το ύψιστο σύμβολο του νεοελληνικού πολιτισμού.
  • Ακόμα δεν μπορώ να συνηθίσω τη μαθηματική ακρίβεια με την οποία είναι οριοθετημένες κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, ιδίως κατά την περίοδο εξόδων από τα αστικά κέντρα. Οι κάγκουρες στο golf, το αμίλητο και σοβαροφανές ζευγάρι που κοιτάζει μόνο μπροστά και ευθεία, υποδηλώνοντας πόσο έχει βαρεθεί τη ζωή του στο SUV, η «λαϊκή οικογένεια» με τον πατέρα στη θέση του οδηγού, την πεθερά στη θέση του συνοδηγού με το χέρι στο χερούλι πάνω από την πόρτα, τη γυναίκα και το παιδί στο πίσω κάθισμα, τα σακάκια και οι τουαλέτες να κρέμονται από τα χερούλια και το πίσω τζάμι τιγκαρισμένο με ένα σωρό δώρα και βαλίτσες (για το τριήμερο μόνο) στο Nissan.
  • Έχουμε υποτιμήσει πολύ το αναβοσβήσιμο των φώτων, δεδομένου ότι είναι η υπέρτατη νεοελληνική πράξη. Τα φώτα αναβοσβήνουν από πίσω μας για να μας πούνε «κάνε στη μπάντα, περνάω», είτε από μπροστά μας για να μας προειδοποιήσουν για το επικείμενο μπλόκο της τροχαίας. Νομίζω πως θα ήταν πιο ειλικρινές και τίμιο αν με τον διακόπτη που αναβοσβήνουμε τα φώτα ενεργοποιούσαμε και δυο-τρία κλαρίνα, τίποτα μπουζούκια και μια ντουζίνα ελληνικές σημαίες που θα βγαίνουν από την οροφή και θα ανεμίζουν ολόγυρα από το αυτοκίνητο.
  • Μετά από 20 σχεδόν χρόνια οδήγησης σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια έχω καταλήξει στην εξής αιρετική διαπίστωση: Οι ελληνικοί δρόμοι, παρά τα μαύρα χάλια τους, είναι οι λιγότερο υπαίτιοι για τη συντριπτική πλειοψηφία των οδικών ατυχημάτων.
  • Στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους δεν υπάρχουν μηχανές άνω των 750cc. Υπάρχουν μόνο speeder bikes.
  • Μία άτυπη ανακωχή γίνεται όταν δημιουργείται μποτιλιάρισμα στα διόδια. Ξαφνικά μπορείς να δεις από κοντά τα πρόσωπα των οδηγών που μπορεί να έβρισες πριν λίγη ώρα. Στο Saxo που σου έκανε επικίνδυνη προσπέραση βρίσκεται ένας 50άρης που ακούει Rossini και γουστάρει. Στο Smart που είχε καταλάβει την αριστερή λωρίδα και πήγαινε με 40 χλμ/ώρα βρίσκεται μία όμορφη νεαρή κοπέλα που τρώει να νύχια της. Και ένα σωρό άλλος κόσμος με τον οποίον ταξίδευες σχεδόν μαζί τα τελευταία 100-200 χιλιόμετρα, ξαφνικά χάνει την υπόσταση του απρόσωπου αυτοκινήτου, και αποκτάει μία ανθρώπινη. Όλοι μαζί, αλληλέγγυοι στο μποτιλιάρισμα των διοδίων.
  • Όσο για τα ΚΤΕΛ…



7 σχόλια:

  1. Που μπορώ να στείλω την παραγγελία μου για ένα τέτοιο κείμενο (και για αυτό το θέμα) κάθε 15;

    Παρεμπιπτόντως, να προσθέσω ότι αν ποτέ ξεκινήσει μια ανάκαμψη του Ελληναραδικού Έθνους, θα ξεκινήσει από τους δρόμους, όταν μια μέρα μάθει ο Έλληνας να οδηγεί. Διατί και διότι, όλα (μα όλα) τα προβλήματα της νεωτέρας Γραικίας εικονογραφούνται και εκδηλώνονται στους Ελληνικούς δρόμους. Ναι. Και αν οδηγήσει ποτέ σωστά ο Έλληνας, αυτό θα σημαίνει ότι έχουν εκλείψει όλα τα άλλα βιοψυχικά προβλήματα, τα οποία δίνουν νόημα στο όνομα αυτού του μπλογκ όταν συγκρίνεται με αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. το αυτοκινητο σημερα ειναι το κυριωτερο εργαλειο της καθημερινης ζωης , ειναι ενα προιον που ειναι εισαγομενο ομως το κυριωτερο "ανταλακτικο" του αυτοκινητου που ειναι η ασφαλιστικη καλυψη της τροχαιας κυκλοφοριας το αφησαμε να λειτουργη μεσα στην φρικτη δυσμορφια του ελληνικου δικαιου .
    Αφηνομε δηλαδη το ειδος των ανθρωπινων σχεσεων , που μετατρεπει το προιον σε αγαθο ,ερμαιο μιας εγχωριου πολιτιστικης δομης , ξενης προς το προιον , να το μεταβαλη σε περαιτερω συντελεστη κοινωνικης υποβαθμισης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμένα πιο πολύ μου άναψε τα λαμπάκια ο ελληναράς ιδιοκτήτης του λεωφορείου στην φωτογραφία. Συμπτωματικά έχω και γω Nissan.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα φυσικά Ελληνάκι μου, αν δεν είναι το αυτοκίνητο status symbol, τότε τί είναι; Έχω μια αδερφή που στο δίλημμα "τι αμάξι να πάρω;" απέρριψε όλα τα οικονομικά μικρά με την πρόφαση "μα δε θα φαίνομαι" (σοβαρολογώ).. και κατέληξε με 4Χ4 που τρώει δεκάευρα και τα φτύνει σε κέρματα.
    Αυτό με το χέρι κρεμασμένο, το'κανε και η μάνα μου, μέχρι που ξήλωσα τη λαβή και πείστηκε να βάλει ζώνη.
    Αυτό που θέλω να ρωτήσω, τόσο εσένα όσο και όσους σχολιάζουν είναι το εξής:
    Έχετε ακούσει ποτέ για κάποιον που έφαγε κλήση επειδή είχε παιδί χωρίς κάθισμα στο αυτοκίνητο; Επειδή είχε φορτώσει το χώρο αποσκευών σε σημείο να μη βλέπει πίσω; Επειδή πήγαινε αργά και αριστερά; Επειδή έκανε το sedan νταλίκα με φορτωμένη όλη την προίκα στη σχάρα; Επειδή κινείται στη λωρίδα ασφαλείας;
    Εγώ προσωπικά, όχι.. και πίστεψέ με, έχω οδηγήσει σε όλη την Ευρώπη. Αυτά μόνο εδώ περνάνε στα ψιλά..
    Όσο για τα ΚΤΕΛ, εκτός από το στυλ "πετραδάκι πετραδάκι γα τα σένα το'χτισα+σεμεδάκια στο ταμπλώ", υπάρχει και ο επαγγελματίας που αγόρασε μοντέλο με χημική τουαλέτα και τηλεόραση, αλλά η χημική είνα κλειδωμένη. Προφανώς η συμφωνία με τους ιδιοκτήτες "σταθμών" όπως ο Σείριος συμφέρει καλύτερα από το να καθαρίζεις τουαλέτες...
    Αλλά εντάξει, δεν τους αδικώ, γιατί και στην τουαλέτα ο Έλληνας φέρεται ελληνικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Μετά από 20 σχεδόν χρόνια οδήγησης σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια έχω καταλήξει στην εξής αιρετική διαπίστωση: Οι ελληνικοί δρόμοι, παρά τα μαύρα χάλια τους, είναι οι λιγότερο υπαίτιοι για τη συντριπτική πλειοψηφία των οδικών ατυχημάτων."

    Παρομοίως.
    Και στην τελική, οκ, έχει μαύρο χάλι ο δρόμος. Τι κάνεις; Προσαρμόζεις την οδήγηση σου (που είναι μεταβλητό δεδομένο) στην κατάσταση του δρόμου (σταθερό δεδομένο).
    Αν οδηγείς λες και είσαι σε πίστα φόρμουλας ή καρτ ενώ είσαι στο δρόμο Μεσολόγγι-Αγρίνιο, ε, δε σου φταίει ο δρόμος αν τρακάρεις!
    Αλλά ψιλά γράμματα αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξαιρετικό και το κείμενο και τα σχόλια,δυστυχώς ζούμε σε τόπο παραλογιζομένων "ανθρώπων"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...