Δευτέρα, 21 Μαΐου 2012

Ο Statler και ο Waldorf θίγονται


Η είδηση έσκασε σαν βόμβα στον μεταρρυθμιστικό χώρο. Ο Τζήμερός ΜΑΣ, «πρόδωσε» τον χώρο ΜΑΣ και έκανε το ένα και μοναδικό πράγμα για το οποίο τον γουστάραμε. Συνεργάστηκε με άλλο κόμμα. Άκουσον! Άκουσον! Και να σου τα μηνύματα εξαγριωμένων ΔΗΞΑνάδων, και να σου οι θιγμένες συνειδήσεις των απανταχού «Μανιατών».

Ευτυχώς, στην Ευρώπη, η νοοτροπία του «μανιάτικου» και οι θιγμένες Αντουανέτες έχουν τελειώσει προ πολλού. Ευρωπαϊστής γίνεσαι, δεν γεννιέσαι, και όσο και να χτυπιούνται οι απανταχού ευάλωτες υπολήψεις, των απανταχού υπερήφανων «Μανιατών», η πορεία μπροστά, αυτό που λέμε «πρόοδος», μπορεί να γίνει μόνο με αμοιβαίους συμβιβασμούς. Ειδικά σε περιόδους που η ενότητα και η συσπείρωση είναι το ζητούμενο και όταν η πόλωση προς τα άκρα γίνεται συνεχώς μεγαλύτερη.

Σε αντίθεση με τους ευσεβείς πόθους αρκετών κατοίκων αυτής της χώρας, η Δημοκρατία δεν υπήρξε ποτέ θεσμικό στοιχείο στην επικοινωνία μεταξύ μας. Αν έχουν απομείνει άνθρωποι που θέλουν να ονομάζονται προοδευτικοί και δημοκράτες, ας ξεκινήσουν να αναζητήσουν τα οράματά τους στους ίδιους τους εαυτούς τους. Εάν ένας πολιτικός σχηματισμός δεν δείξει επί του πρακτέου τη σημασία των συμβιβασμών για το κοινό καλό, ποιος ακριβώς θα το κάνει σε κεντρικό επίπεδο; Εάν δεν δημιουργηθεί ένας μεταρρυθμιστικός χώρος από ανθρώπους που προτάσσουν τις ιδέες και την δημιουργία τους πάνω από τις μουχλιασμένες ιδεοληψίες που μας έχουν πλημμυρίσει, δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας. Και στην τελική, πόσο ειρωνικό είναι κάποιος να θέλει να ονομάζεται μεταρρυθμιστής, αλλά να μην σηκώνει μύγα στο σπαθί του;

Δεν μπορώ να γνωρίζω τις εμπειρίες του κάθε «Μανιάτη» σε αυτή τη χώρα. Αυτό που ξέρω όμως είναι ότι ως λαός μία ψωροπερηφάνια την έχουμε σε ατομικό επίπεδο. Το ευρύτερο πρόβλημα συνεννόησης και ενδεχόμενης συμφωνίας που έχουμε σε καθημερινό επίπεδο, αποτυπώνεται και στο πολιτικό. Σε γενικές γραμμές, αδυνατούμε να συμπορευτούμε με κάποιον αν από τα δέκα πράγματα που ορίζουμε ως πεδίο διαλόγου, συμφωνούμε στα εννιά, αλλά διαφωνούμε ακόμα και στο ένα. Αυτού του είδους ο συντηρητισμός, που φυσικά έχει και ιστορικά αίτια, παραμένει ο βασικός λόγος για μία άτυπη διαφωνία που έχουμε ως κοινωνία.

Οι ζυμώσεις ιδεών και η πραγματική πρόοδος, επιτυγχάνονται μόνο από συνεχείς συμβιβασμούς και ανατροφοδότηση προτάσεων που αργά αλλά σταθερά, δημιουργούν θετικά βήματα. Το «εμείς πάνω από το εγώ» που αραιά πυκνά αναφέρει και ο Στέλιος Ράμφος, ακριβώς αυτό πραγματεύεται.

Δεν μπορώ να γνωρίζω ούτε τις προθέσεις του κ. Τζήμερου, ή του κ. Μάνου και των πολιτικών σχηματισμών τους. Δε νομίζω καν ότι σε ένα τέτοιο ασταθές πολιτικό σκηνικό, γνωρίζουν και οι ίδιοι ποιες είναι οι πραγματικές επιλογές τους. Γνωρίζω όμως ότι η κατάσταση στη χώρα έχει ξεφύγει, με το όλο παιχνίδι να παίζεται ανάμεσα σε έναν υπερεθνικιστή εκπρόσωπο της λαϊκής Δεξιάς που επαναφέρει στις τάξεις του αποτυχημένα πρόσωπα για να μαζέψει «κουκιά», και ένα συνονθύλευμα αριστερών ιδεολόγων που χωρίς σαφές οικονομικό πρόγραμμα, κάθε μέρα κάνουν δηλώσεις χωρίς συνοχή και εκτός οικονομικής πραγματικότητας. Εάν ανάμεσα σε αυτά τα δύο άκρα είναι τόσο δύσκολο να συσπειρωθεί ένας πολιτικός χώρος, που παρά τις διαφορές του, μπορεί να αρθρώσει και 2-3 σαφείς, κοινές προτάσεις, εάν είναι αδύνατο να αναγνωρίσουμε ότι ο αντίπαλος είναι κοινός και εύκολα αναγνωρίσιμος, τότε ειλικρινά δεν μπορώ να βρω την παραμικρή πιθανότητα διεξόδου από το σημερινό κοινωνικοπολιτικό τέλμα. Για τους «Μανιάτες» και τις «θιγμένες υπολήψεις», υπάρχει πάντα χώρος και στα προαναφερθέντα άκρα, που ούτως ή άλλως κάπως έτσι λειτουργούν. Με όρους «θιγμένων πατριωτών» και «οργισμένων επαναστατών». 


28 σχόλια:

  1. Υπάρχει ένα "κακό" με τα κείμενά σου: είναι τόσο ορθά και πλήρη που δεν αφήνουν χώρο για σχόλια.

    Άψογο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέστα Ορέστη, να μην τα λέω μόνος μου!!!

      Διαγραφή
  2. Η συνεννόηση θα μπορούσε να γίνει και καλύτερα. Αναφέρομαι στην αποπομπή του Βαλλιανάτου…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναφέρομαι και σε αυτό και στην όλη αναμπουμπούλα που έχει ξεσπάσει και στους δύο χώρους. Δεν πηγαίνει προς κάποιον συγκεκριμένα αλλά σε οποιονδήποτε δεν βάζει νερό στο κρασί του τέτοιες στιγμές.

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Ελληνάκι..

    Η συνεργασία Τζήμερου-Δράσης δεν είναι σαν την 'συνεργασία' Ντόρας-Σαμαρά. Απ' την μια ο κ Τζήμερος που είναι αναμφίβολα ένας έξυπνος άνθρωπος κι απ' την άλλη ο κ Μάνος που επίσης είναι ένας έξυπνος άνθρωπος και κυρίως που και οι δυό τους έχουν πολλά κοινά (σαν πρόταση, σαν φιλοσοφία, κλπ) αναμφίβολα ταιριάζουν. Αναμφίβολα οι επιδόσεις και των δύο τον Μάιο, τους 'οδήγησαν' κατά κάποιον τρόπο στην συνεργασία και προσωπικά πιστεύω πως θα μπουν στη βουλή τον Ιούνη.

    Προσωπικά δεν θα ψήφιζα ποτέ κανέναν απ' τους δυο τους (τους θεωρώ υπερβολικά ..ερωτευμένους με τον ιδεατό καπιταλισμό) αλλά στην προκείμενη φάση, ή είσοδός τους απ' την μια θα δυσκολέψει την 'αυτοδυναμία' του πρώτου κόμματος (όποιο κι αν είναι αυτό) κι απ' την άλλη μεσοπρόθεσμα μπορεί και να αποτελέσει έναν πόλο συσπείρωσης στον χώρο της δεξιάς οπωσδήποτε πιο υγιή και φρέσκο απ' του κ. Σαμαρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δηλαδή θα τα τσουγκρίσεις; Να σου πω τον Μάνο τον είχα σε κάποια υπόληψη (κι ακόμα τον έχω δηλαδή), αλλά τον Τζήμερο με τίποτα. Αλλά είμαι έξω από το φιλελεύθερο παιχνίδι και δε μετράει η γνώμη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τσουγκρίζω τίποτα. Περιμένω να δω αν θα βάλουν μυαλό.

      Διαγραφή
  5. Είμαι ένας <> και θεωρώ τις θέσεις της ΔΞ για το μεταναστευτικό εμπνευσμένες από τον Breivik!
    Ιδού:
    "Δεν μπορούμε να μην σκεφτούμε ότι πολύ πιθανόν η συμπεριφορά της Τουρκίας να μην έχει μόνο οικονομικά κίνητρα αλλά να σχετίζεται με το σχέδιο που πολλές φορές έχει διατυπωθεί ανοιχτά από ισλαμιστικούς κύκλους για άλωση της Χριστιανικής Ευρώπης από τον μουσουλμανικό κόσμο μέσω των μεταναστών και των αθρόων γεννήσεων που είναι ο κανόνας στις μουσουλμανικές οικογένειες. Σύμφωνα με έγκυρες μελέτες που κανένας δεν έχει αφισβητήσει, σε 50 το πολύ χρόνια οι μουσουλμάνοι θα είναι περισσότεροι από τους Χριστιανούς στην Ευρώπη, αν η Ευρώπη συνεχίσει να εθελοτυφλεί και να τους δέχεται. Πολύ θα θέλαμε στον 21ο αιώνα να μην μιλούσαμε πια για «πόλεμο», έστω και συγκαλυμμένο, των θρησκειών"

    Συν τον εκβιασμό για τη Φ/Σ. Δεν ξέρω αν είναι τόσο επουσιώδεις οι διαφορές. Πραγματικά είμαι πολύ μπερδεμένος, και με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Ωραία τον είπες τον Τζήμερο Breivik και σίγουρα πιστεύεις πως δεν είσαι ρατσιστής. Το λάθος σε αυτά που λέει το πρόγραμμα δεν μας είπες. Για την πρακτική αυτή της Τουρκίας που έχει ειπωθεί απο επίσημα τουρκικά χείλη αλλά και για τον ουσιαστικό της ρόλο στην υποδαύλιση του μεταναστευτικού δεν έχεις ακούσει τίποτα; Ψάξε λίγο και θα δείς.
      Αν καίγεσαι για τα ανθρώπινα δικαιώματα πρέπει να κάνεις και καμία διαδήλωση έξω απο την Τουρκικη πρεσβεία.Έτσι για να πιάσεις όλη την γκάμα του προβλήματος. Φέρει και αυτή ευθήνη. Αν δεν το βλέπεις μείνε με τους εύκολους χαρακτιρισμούς. Κατέταξε τον κόσμο έτσι με ταμπελίστες και αυτοεπιβεβαίωσε την ανώτερη συνηδεισιακή σου κατάσταση. Άκου Breivik.
      Επι του πρακταίου και μέχρι να κάνεις την πορεία πές μας στην παράγραφο που ανφέρεις που διαφωνείς και άσε τους χαρακτηρισούς τησ πλάκας.

      Διαγραφή
    3. και που μας είπες ότι είσαι και μανίατης και όχι σίγουρα ρατσιστής σημαίνει κάτι;;

      Διαγραφή
    4. Για τo τι διαδηλώσεις θα κάνω δε νομίζω ότι χρειάζομαι οδηγίες. Τhanks πάντως.
      Λέτε να είναι τόσο διαφορετικές οι θέσεις που διάβασα με αυτές του Βreivik? Για να δούμε... Αυτό είναι ένα βίντεο που είχε φτιάξει ο ίδιος:
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_MTGPGS2T-Q#t=221s
      Και είχε γράψει σε εκτενές μανιφέστο για τον κίνδυνο ισλαμοποίησης της Ευρώπης.
      Δε με ενδιαφέρει αν θα καταλάβει κανένας πού διαφωνώ με τη δήλωση για υποτιθέμενο "θρησκευτικό πόλεμο"... Δικαίωμα σας να συμφωνείτε.
      Επίσης δεν αναφέρθηκα ποτέ στον Τζήμερο.

      Διαγραφή
  6. "Ευρωπαϊστής γίνεσαι, δεν γεννιέσαι". Σπουδαίο. Και είμαστε λίγοι δυστυχώς. Το κακό σε αυτές τις περιπτώσεις (όπως και σε κάθε αντίστοιχη διαπραγμάτευση) είναι ότι ο "μανιάτης" φαίνεται να έχει το πάνω χέρι στη διαπραγμάτευση. Εκτός και αποφασίσεις κι εσύ να τον αντιμετωπίσεις "μανιάτικα"... ακόμη κι αν δεν είναι του χαρακτήρα σου.

    Ως προς τα σημερινά γεγονότα κι εγώ είμαι μπερδεμένος. Με όσα ακούω για στελέχη της ΔΗΣΥ που θα πήγαιναν στη Δράση και τώρα πάγωσαν (λόγω βέτο Τζήμερου για Βαλλιανάτο) αρχίζω να πιστεύω ότι θα ήταν καλύτερα να κατέβουν και τα δύο κόμματα ξεχωριστά στις εκλογές. Όπου δύο κόμματα :
    1) ΔΗ.ΞΑΝ,
    2)Δράση-Φιλελεύθερη Συμμαχία-διαφυγόντες ΔΗ.ΣΥ-αριστερές προσχωρήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θέτω υπόψη το παρακάτω:
    http://www.kyriakosathanasiadis.gr/132425242
    Ομολογώ πως και μένα με ξενίζουν οι συνομωσιολογικές θέσεις της Δ.Ξ. αλλά πιστεύω πως ένα νέο κόμμα χωρίς αρκετό χρόνο, να "δουλέψει" τις απόψεις του είναι λογικό να παρουσιάζει τέτοιες αποκλίσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελληνάκι, πιστεύω ότι δεν θα τα έλεγες αυτά αν ήσουν ψηφοφόρος της Δημιουργίας Ξανά και όχι της Δράσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είμαι ταγμένος ψηφοφόρος κανενός. Ψηφίζω κατά συνείδηση και κατά ιεραρχία αναγκών της χώρας. Εάν ο μεταρρυθμιστικός χώρος έχει τελικά την ικανότητα να γελοιοποιείται τόσο εύκολα, ψηφίζω και "Πειρατές". Νο προμπλέμο!

      Διαγραφή
  9. Σε ενοχλει ο λαικος και δεξιος Σαμαρας και οχι ο "κουλ" Τζημερος ενω και οι δυο απορριπτουν μετα βδελυγμιας τους μουσουλμανους συμπολιτες μας και επιδεικνυει μια αυταρεσκη, κλασικα ελληναραδικη, εικονα του Χριστιανισμου με την οποια προφανως και διαφωνω. Ελλας, Ελληνων, Χριστιανων Generation X.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έγραψα πουθενά ότι δεν με ενοχλεί ο Τζήμερος

      Διαγραφή
  10. Όπως τα λες. Το ίδιο φωνάζω κι εγώ σε σχετικά walls στο FB

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συγγνώμη ,αλλά οι συγκεκριμένες απόψεις δεν έχουν καμία σχέση με απόψεις ανθρώπων "Ελλάς-Ελλήνων-Χριστιανών". http://www.dimiourgiaxana.gr/index.php/sxeseis-kratous-ekklision

    Επίσης καλά έκανε και δε θέλει το Βαλλιανάτο. Ο άνθρωπος δεν την παλεύει.Και επιτέλους, ας σταματήσει η καραμέλα "διαφωνείς μαζί μου άρα είσαι ρατσιστής ομοφοβικός". Ελεος πια. Μέχρι και γκέϊ έχω δει να τον κράζουν. Και αυτοί ομοφοβικοί ρατσιστές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν είναι θέμα μανιάτικου ή προδωσίας, είναι θέμα επιλογής. Ο Τζήμερος και ο Μάνος επιλέξανε να συνεργαστούνε και ο ψηφοφόρος επιλέγει να μην τους ψηφίσει. Απλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Επιτρέψτε μου να εκφράσω μια διαφορετική άποψη για το πολιτικό “dell” του κ. Τζήμερου με τον κ. Μάνο από άλλη οπτική και τη βεβαιότητα ότι αυτό το πολιτικό πείραμα θα στεφθεί από επιτυχία με την είσοδο του “σχηματισμού” στην Βουλή των Ελλήνων.
    Ο κ. Τζήμερος υποστηρίζεται από τους Έλληνες “Μάρτυρες του Ιαχωβά” που αποφάσισαν να εκπροσωπηθούν αυτόνομα σαν μειονότητα θρησκευτική, προβάλλοντας τα προβλήματά τους στο Κοινοβούλιο, πράγμα που δεν μπόρεσε να κάνει η Μουσουλμανική μειονότητα. Από την άλλη ο κ. Μάνος με ισχυρούς δεσμούς με την “Ελληνική Εκκλησία της Πεντηκοστής” όπως και με την Ελληνική Εβραϊκή κοινότητα δίνει προοπτική επιτυχίας στο πολιτικό σχήμα πέρα από την πολιτική του διάσταση, γιατί του εξασφαλίζει “στρατευμένους” ψηφοφόρους, χωρίς αυτό να μειώνει την πολιτική αξία και την ειλικρινή σύγκλιση της πολιτικής που εκφράζουν.
    Τελικά σύμφωνα με το τελικό γεγονός κρίνονται τα προηγούμενα, που λέει και ο Θουκυδίδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο Τζήμερος είναι λίγο παπαρούλης. Πριν τις εκλογές χτυπιόταν ότι δεν συνεργάζεται με τον Μάνο διότι είναι και αυτός ένας από τους παλιούς του πολιτικού συστήματος. Τώρα τρέχει να συνεργαστεί, γιατί άραγε. Ο Μάνος ακόμα βρίσκεται ψηλά στην εκτίμησή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ελληνάκι γύρω γύρω το πάς και ξεκάθαρα δεν μιλάς. Για ποιόν μανίατη μιλάς. Δεν είσαι ξεκάθαρος γιατί η ανάρτηση μου δημιουργεί την αίσθηση ότι πίσω απο το γενικό όρο μανιάτη κρύβεται ένα όνομα που τον ενέπνευσε. Μπορώ να υποθέσω αλλά τί σε εμποδίζει να μας πείς ποιός μανιάτης δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του και ποιά είναι η "μύγα"; Έτσι προς χάρην σαφήνειας. Και κάτι άλλο με ποιά λογική συνεπαγωγή καταλήγεις πως κάποιος μεταρυθμιστής πρέπει να είναι διαλεκτικός; Αυτό υποθέτω όταν λές "Και στην τελική, πόσο ειρωνικό είναι κάποιος να θέλει να ονομάζεται μεταρρυθμιστής, αλλά να μην σηκώνει μύγα στο σπαθί του;" Κάποιος μεταρυθμιστής δεν μπορεί να έχει όρια κατα την δική του κρίση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναφέρομαι στο "μανιάτικο", όχι σε κάποιον συγκεκριμένο.

      Το αν κάποιος είναι μεταρυθμιστής ή όχι, εξαρτάται από το πλαίσιο στο οποίο προσπαθεί να επιφέρει μεταρυθμίσεις. Στο πλαίσιο της ελληνικής αδιαλαξίας και εσωστρέφειας, μεταρρυθμιστής είναι αναγκαστικά ο εξωστρεφής.

      Διαγραφή
  16. Τωρα μάλιστα!!! Έγινες συγκεκριμένος. Με στεναχωρείς. Ποία η αδιαλαξία; Ποιά η εσωστράφεια; Συγκεκριμένα. Α και ποιά η μύγα; Σε αυτό δεν απαντησες; Ρε ελληνάκι γιατί πρέπει πάντα να γενικολογούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...