Κυριακή, 22 Μαΐου 2011

Έλληνες όμηροι του ρατσισμού τους

Κατά την περίοδο διαμονής μου σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, είχα παρατηρήσει την εξής λεπτομέρεια στα ρεπορτάζ εγκληματικότητας σε τηλεόραση και Τύπο: οι αναφορές στους δράστες εγκληματικών πράξεων περιορίζονταν σε χαρακτηριστικά όπως η ηλικία ή/και η ιδιότητα. Ποτέ δεν γινόταν αναφορά σε εθνικότητα, θρήσκευμα ή οικογενειακή κατάσταση. Υποθέτω, ο λόγος που το είχα παρατηρήσει ήταν γιατί έβλεπα πόσο διαφορετικά ακούγεται στο αυτί ενός τηλεθεατή η φράση «Ένας Αλβανός και ένας Πακιστανός ευθύνονται για τη δολοφονία του τάδε που… », από το «Two men in their mid-twenties are responsible for the murder of…». Ακόμα και σε χώρες με έντονα πολυπολιτισμικά στοιχεία, μεγάλα κύματα εισόδου μεταναστών ή ακόμα και γκετοποιημένες περιοχές, οι αναφορές σε εγκληματικές πράξεις δεν έκαναν ποτέ διακρίσεις βάσει φυλετικών ή εθνικών χαρακτηριστικών.

Δεν ξέρω αν σε αυτές τις χώρες η δημοσιογραφία είναι πιο υπεύθυνη ή αν τελικά υπάρχουν εθνικές νομοθεσίες που με σεβασμό τα ανθρώπινα δικαιώματα απαγορεύουν ρητά την αναφορά σε χαρακτηριστικά που μπορούν να αποτελέσουν πεδίο φυλετικών η κοινωνικών διακρίσεων. Το σίγουρο όμως είναι πως, δεδομένου ότι ο φόβος γεννά τη βία και τον ρατσισμό, οι συγκεκριμένες κοινωνίες το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό και είναι προσεκτικές στον τρόπο που διαχειρίζονται καταστάσεις που αναπόφευκτα εγείρουν τον ανθρώπινο συναισθηματισμό, όπως οι εγκληματικές πράξεις.

Διότι σε μία εγκληματική πράξη ή ένα ευρύτερο πεδίο εγκληματικότητας, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν τον ρόλο τους. Ξεκινώντας από την οικονομική και κοινωνική κατάσταση του θύτη, και εμβαθύνοντας σε πιο σύνθετους παράγοντες όπως η παιδεία, οι συνθήκες διαβίωσης, η ευνομία και η ισονομία σε ευκαιρίες εξέλιξης, στο τέλος η εθνικότητα ή το χρώμα του δέρματος δεν φαίνεται να παίζουν και τόσο σπουδαίο ρόλο.

Το σημερινό «Κ» φαίνεται πως έχει διαφορετική άποψη και, σε μία προσπάθεια να συναγωνιστεί τα πάλαι πότε ένδοξα μινόρε βιολιά του Alter, τον λαϊκισμό ακροδεξιών οργανώσεων και γενικότερα να μπει στο βίαιο κλίμα των ημερών, κυκλοφόρησε με αυτό το εξώφυλλο:


…με ένα editorial και κύριο άρθρο, τις απόψεις ανθρώπων που έχουν ήδη αποφασίσει ότι μετανάστης (λαθραίος ή μη) σημαίνει έγκλημα αφού η αύξηση εγκληματικότητας στο κέντρο συνέπεσε χρονικά με τη διαρκώς αυξανόμενη εισροή λαθρομεταναστών στη χώρα μας. Κοινώς, το μπουζούκι είναι όργανο, ο αστυνόμος είναι όργανο, άρα ο αστυνόμος είναι μπουζούκι.

Υπάρχει ένας απαράβατος κανόνας που ισχύει στη διαιώνιση του φόβου προς το διαφορετικό, άρα την άνοδο του ρατσισμού και τελικά την απαξίωση των μειονοτήτων από την υπόλοιπη κοινωνία (που συνήθως οδηγούν και σε πράξεις βίας): όσο συνεχίζεις να αναδεικνύεις τη διαφορετικότητα χαρακτηριστικών, όπως η εθνικότητα, η φυλή, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, το θρήσκευμα και να τα ταυτίζεις με πράξεις που έχουν καθαρά κοινωνικά αίτια, τόσο διαιωνίζεις έναν ανούσιο ρατσισμό απέναντι σε αυτά τα χαρακτηριστικά από ολόκληρη την κοινωνία. Όταν, για παράδειγμα, μιλάς για Αφγανούς και όχι για εγκληματίες, για Μουσουλμάνους ή σκουρόχρωμους και όχι απλά για ανθρώπους, η προσοχή εστιάζει στην εθνικότητα, το θρήσκευμα ή το χρώμα του δέρματος, και όχι στο καθεαυτό έγκλημα. Και καταλήγουμε τελικά, αντί να συζητάμε για αντι-εγκληματικά μέτρα, να μιλάμε για αντι-μεταναστευτικά.

Το μεταναστευτικό θέμα δεν είναι φυλετικό ή εθνικό, αλλά κοινωνικό. Αν μία κοινωνία ή οικονομία δεν αντέχουν περισσότερους εξαθλιωμένους ανθρώπους, τότε εστιάζουμε είτε στο πως θα εντάξουμε αυτούς τους ανθρώπους στην οικονομία μας ώστε να την επεκτείνουν και τελικά να γίνουν ανεκτοί, είτε στο πως θα τους επαναπατρίσουμε. Αναλύουμε και εξάγουμε συμπεράσματα για το πώς διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες, μπορούν να ενσωματωθούν στην επικρατούσα αποφεύγοντας μεγάλες κοινωνικές εντάσεις, χωρίς να εκμεταλλευόμαστε τις νοοτροπίες της πλειοψηφίας εις βάρος των μειονοτήτων. Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα παραμένει κοινωνικό, και όχι εθνικό ή φυλετικό.

Όλα αυτά βέβαια ισχύουν εφόσον θέλουμε να λέμε ότι ζούμε σε ένα δημοκρατικό Κράτος που σέβεται το Σύνταγμά του, στο οποίο γίνεται ρητή αναφορά για την απαγόρευση συγκεκριμένων διακρίσεων. Εάν τελικά τα ΜΜΕ ή η γενικότερη λαϊκή νοοτροπία προστάζουν να λειτουργούμε με όρους ανούσιων διακρίσεων που επιφορτίζουν συναισθηματικά το φυλετικό και εθνικό μίσος, τότε και το Κράτος οφείλει να προστατεύσει τα δικαιώματα των μειονοτήτων και όχι να αναλώνεται σε επικοινωνιακά παιχνίδια για να κερδίσει την λαϊκή αρέσκεια. Και αν τα ΜΜΕ που θεωρούνται σοβαρά και υπεύθυνα, όπως το περιοδικό «Κ» για παράδειγμα, υποπίπτουν στη νοοτροπία των ανούσιων διακρίσεων, τότε μπορούμε να έχουμε μία πολύ καθαρή εικόνα για τη γενικότερη νοοτροπία που κουβαλάμε ως κοινωνία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η εικόνα είναι απογοητευτική.

25 σχόλια:

  1. Καταπληκτικο αρθρο. Μια ακομα μερια του προβληματος που λεγεται ρατσισμος. Ισως αυτο το αρθρο να αναλυει οσο κανενα αλλο το προβλημα και το πως διαιωνιζεται εσκεμενα η μη.
    Νμζ ομως οτι αυτη η ιδιαιτεροτητα που συναντας μονο στην ελλαδα εχει να κανει με το ψωνιο του ελληνα, η τελος παντων τον wanna be αρχαιοελληνας again, που δεν μπορει να αποδεχτει αυτο που πραγματικα ειναι και πιστευει οτι για την καταντια του του φταινε οι αλλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτή η φωτογραφία πάρθηκε 200 μέτρα από το πρώην σπίτι μου. Αγόρασα την εφημερίδα και διάβασα το άρθρο.Είναι ένα από τα πιο σοβαρά άρθρα που έχουν γραφτεί τα τελευταία χρόνια. Με λύπη μου βλέπω ότι ακόμα και σήμερα μετά από επίσημα πλέον στατιστικά εγκληματικότητας, μετά από εν ψυχρώ φόνο, μετά από δεκάδες, εκατοντάδες ψύχραιμες συνεντεύξεις κατοίκων, ακόμη και σήμερα λοιπόν, υπάρχουν φωνές και σκέψεις που βλέπουν την διαδικασία και όχι την ουσία. Ελληνάκι σε εκτιμώ πολύ, πάμε όποιο απόγευμα θες να σε κεράσω έναν καφέ στην γειτονιά μου να διαπιστώσεις ιδιοίς όμμασι την κατάσταση και ποιοί είναι υπεύθυνοι για αυτή. Σε παρακαλώ όσο πιο λογικά, όσο πιο συγκαταβατικά, όσο πιο συναινετικά μπορώ. Πάμε να δούμε με τα μάτια μας. Τίποτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να πας ελληνακι ,ασε που τα ξερεις και ο ιδος το ιδιο καλα,σοβαρεψαν τα πραγματα ελληνακι,κακια φαρα μεταναστων εχει ερθει δυστυχως και ασ μην θες να το πεις με το ονομα του

      Διαγραφή
  3. Υπάρχει ένας πολύ καλός τρόπος να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, ήρεμα και χωρίς ακρότητες, με τη καθημερινή μας συμπεριφορά:

    ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ!

    ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ!

    ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ DPurpler

    Γνωρίζω τις περιοχές και πηγαίνω συχνά προς τα 'κει. Εγώ δεν είπα πουθενά ότι δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα εγκληματικότητας, ούτε ότι η κατάσταση δεν είναι απαράδεκτη.

    Λέω ότι μία επικεφαλίδα με τίτλο "Έλληνες όμηροι στις γειτονιές τους" έχει μεγάλη διαφορά από μία επικεφαλίδα με τίτλο Πχ "Κάτοικοι όμηροι στις γειτονιές τους". Θέλω να πιστεύω πως η διαφορά και οι προεκτάσεις της είναι εμφανέστατες στον περισσότερο λογικό κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι τρομερά σημαντικό και με γεμίζει χαρά και ελπίδα, το ότι είναι δυνατό να βρει κανείς στην εντός Ελλάδος μπλογκόσφαιρα μια τέτοια ανάρτηση. Μπράβο σου Ελληνάκι.

    Το εξώφυλλο που παραθέτεις είναι απαράδεκτο και τραγικό σε σημεία που δεν ξέρω από που να αρχίσω να εξηγώ -ορίστε όμως πως εσύ τα εξήγησες λιανά και καθαρά. Το εξώφυλλο βέβαια δεν είναι παρά ένας καθρέπτης της κοινωνίας στην οποία πωλείται. Στον βαθύ Νότο, ξέρουμε ότι ένα εξώφυλλο του ΚΚΚ αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό αναγνωστών με μηδενικό και υποδιαστολή, και άλλα μηδενικά πριν κάποιο αριθμό. Στον Νότο των Βαλκανίων όμως το ποσοστό είναι σε διψήφιους αριθμούς, και φοβάμαι ο πρώτος είναι υψηλότερος του εφτά ή και του οχτώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε αυτό που γράφεις, έχεις δίκιο. Το παραδέχομαι. Αλλά πες μου σε παρακαλώ: Το πνεύμα του άρθρου σου, τείνει προς την επίλυση ή την κατάδειξη του τεράστιου προβλήματος, ή απλά καταγγέλει τον ρατσισμό των κατοίκων; Και μετά από αυτό, ο τυχαίος κάτοικος, έχει άδικο όταν θεωρεί τον εαυτό του και κερατά και δαρμένο; Δεν τον σπρώχνει στην αγκαλιά των χρυσαυγιτών; Όλοι τον κατηγορούν. Όλοι. Ενώ τον κλέβουν, τον περιορίζουν, του κλείνουν τους παιδικούς σταθμούς, τον αφήνουν χωρίς αποκομιδή, χωρίς φωτισμό, χωρίς, χωρίς, χωρίς, να έρεται κάποιος και να θεωρητικολογεί κατηγορώντας τον από πάνω, είναι λίγο εκνευριστικό, δεν νομίζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. και ενώ στο παρελθόν υπήρξαν προσπάθειες από μετριοπαθείς κατοίκους να καταδείξουν αυτά ακριβώς τα προβλήματα, από την πρώτη στιγμή, τους κατηγορούσαν για φασίστες. Από την πρώτη στιγμή, είναι εξοργιστικό! Πριν αρχίσουν όλοι να ασχολούνται με το θέμα, τα έχω γράψει στο μπλόγκ μου. Ερχόντουσαν χρυσαγίτες και αντιφά και με το ξυλίκι πλάκωναν τα ΜΑΤ με δακρυγόνα και οι κάτοικοι έφευγαν όπως όπως να γλυτώσουν. Υπάρχει ιστορία, πέρυσι, πρόπερσι, πριν 3 χρόνια, υπήρχε το πρόβλημα, αλλά θάφτηκε σε κραυγές που φώναζαν: φασίστες! Ρατσιστές! Τώρα ερχόμαστε και κάνουμε εύκολη κριτική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. που είναι η ψύχραιμη φωνή; που είναι η σωστή κριτική; Έρχεσαι κι εσύ, φίλε ελληνάκι και σε αυτόν που δεν τολμά να ξεμυτίσει από το σπίτι του του λες ότι είναι ρατσιστής! Αυτό είναι το πρώτο που βρίσκεις να τους πείς; Αυτό; Είναι δυνατόν; Που είναι η ιεράρχηση; που είναι η αξιολόγηση των προβλημάτων; Φώναξε πρώτα για τις υποδομές, για την καθαριότητα, για την ασφάλεια, για την καλπάζπυσα εγκληματικότητα κι αν μετά, είναι ακόμα ρατσιστής να τον κατηγορήσεις! Αλλά αρχίζεις από αυτό; Στον πιο ταλαιπωρημένο πολίτη αυτού του κράτους, αυτό βρίσκεις να τους πεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. θέλω πρώτα να συμφωνήσω μαζί σου στην διαφορετική προσέγγιση που υπάρχει στο εξωτερικό, όμως δεν μπορώ να σε δικαιώσω στο κείμενο σου, καθώς η αύξηση της εγκληματικότητας έστω κι αν εμπεριέχει την αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας, δεν συμπίπτει καθόλου τυχαία με την είσοδο των μεταναστών. Δυστυχώς. Ουσιαστικά η είσοδος ήταν τόσο μαζική, που ποτέ δεν είχαμε την ευκαιρία να τους καλωσορίσουμε δίνοντάς τους το δικαίωμα να προσαρμοστούν στην δική μας κουλτούρα (μιας και ζουν στη δική μας χώρα), αλλά έγινε τελικά να προσπαθούμε εμείς να αντιμετωπίσουμε τη δική τους νοοτροπία.
    Ρατσισμός δεν είναι μόνο να απεχθάνεσαι εναντίον του ξένου. Εγώ είμαι ρατσιστής με την εγκληματικότητα απ' όπου κι αν προέρχεται, αλλά ειδικά για το κέντρο των αθηνών ας μην κοροϊδευόμαστε...
    Η λύση ήταν πάντοτε η ελεγχόμενη εισροή μεταναστών, τώρα όμως χρειάζονται πιο... δραστικά μέτρα :[

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όχι, αυτοί δεν είναι ρατσιστές.

    Οι άλλοι είναι μαύροι!

    :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στην Αγγλία και την Αμερική το racial profiling απαγορεύετε από τον νόμο ... ένα το κρατούμενο! Όμως και ο μετανάστης ΔΕΝ έχει τα ίδια δικαιώματα με τους πολίτες! Αυτό το ξεχνάμε πάντα όταν μιλάμε για το εξωτερικό! Κάνε ότι εκφέρεσαι κατά της Μ. Βρετανίας ... και θα σε στείλουν από εκεί που ήρθες άμεσα! Για την Αμερική διαφέρει ανά state.


    Η εγκληματικότητα σε ορισμένες περιοχές της Αθήνας προέρχεται από μη-
    Έλληνες! Αυτό δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Άρα είναι όντος οι Έλληνες όμηροι ... μην ξεχνάμε ότι μπορεί για μας όλα αυτά να είναι αντικείμενο εγκεφαλικού αυνανισμού, αλλά για ανθρώπους σαν τον DPurpler είναι η πραγματικότητα τους! Για αυτούς δεν υπάρχουν γενικότητες, ο κλέφτης και ο βιαστής έχουν πρόσωπο και εθνικότητα!

    Πιστεύω ότι σχεδόν κανείς δεν έχει πρόβλημα με τους μετανάστες που δουλεύουν και ζουν τίμια και αφομοιώνονται στην κοινωνία που τους φιλοξενεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ DPurpler

    Δεν μίλησα πουθενά για τους κάτοικους, ούτε για φασισμούς και ιστορίες. Αναφέρομαι καθαρά στα ΜΜΕ. Μην τα μπλέκουμε.

    @ yannidakis

    Δεν είπα πουθενά ότι η αύξηση εγκληματικότητας και η εισροή μεταναστών συνέπεσαν τυχαία. Μην παραποιείτε τα γραφόμενά μου.

    @ ajaxoftelamon

    Επίσης κάποια εγκληματικότητα προέρχεται επίσης από Έλληνες. Αυτό τί σημασία έχει; Όμηροι της εγκληματικότητας είναι ΟΛΟΙ οι κάτοικοι του κέντρου; Ή μήπως οι μη-Έλληνες έχουν ειδικό πάσο;

    @ όλους

    Διαβάζετε λίγο πιο προσεκτικά. Δημιουργούνται παρεξηγήσεις χωρίς λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "καταχώρηση τσι μέρας" για την Κυριακή σύμφωνα με την ομώνυμη ενότητα του yannidakis, η καταχώρηση σου τούτη.
    Καληνωρίσματα :[

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Διαφωνείς ότι οι μη-Έλληνες έχουν "ειδικό πάσο" από τους ομοεθνείς τους (η κάθε ομάδα χωριστά); Όπως γίνεται στο Λονδίνο και στο Los Angeles!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ ajaxoftelamon

    Αυτή τη στιγμή στο κέντρο υπάρχουν μερικές δεκάδες εθνικότητες και κάτι εκατοντάδες φυλές. Θες να μου πεις ότι κάθε φυλή την πέφτει σε όλες τις άλλες ως ένδειξη αλληλεγγύης στους ομοεθνείς της;

    (Σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει, όχι μόνο έχουμε ξεφύγει από το θέμα των ΜΜΕ, αλλά εισερχόμαστε και σε χωράφια παραλογισμού).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλημερα και πολυ χαιμαι να σε διαβαζω, ωρα να στο πω!
    σου αφηνω δυο λινκακια με δυο διαφορετικες φιλοσοφιες...
    http://www.tvxs.gr/node/85207
    http://www.tvxs.gr/news/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82/%C2%AB%CF%80%CE%B5%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CF%89-%CF%83%CE%B1-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1%C2%BB-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%AE%CF%84%CF%84%CE%B1
    μακαρονι βγηκε το 2ο αλλα αξιζει να το διαβασουν πολλοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. http://www.youtube.com/watch?v=A8C67onllg4&feature=player_embedded
    τα υπόλοιπα μέρη της έρευνας ιδία πρωτοβουλία!
    καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. 8es na peis oti den exeis akousei pote gia sfaksimata metaksi diaforetikwn filwn kai e8notitwn, sthn A8hna ka8ws kai se alla merh ths Elladas? An oxi Google it!

    OK sorry parektrepomai ... gia ta MME legame ... oso gia ton paralogismo, den krinw gia na mhn kri8w!

    (sorry gia ta Greeklish ... den exw Ellhnika edw ...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μόνο απογοητευτική; Ριζωμένη θα έλεγα κι ας ωρύονται οι περισσότεροι για δικαιώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Δεν είναι θέμα ρατσισμού . Υπάρχει πραγματικό πρόβλημα. Υπο τις συνθήκες που έρχονται όλοι αυτοί οι άνθρωποι και με την δική μας αδυναμία (Ειναι πολλοι ,δεν μπορουμε) ήταν αναμενόμενο κάποια στιγμή να υπάρξει πρόβλημα . Και υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. -"οι αναφορές στους δράστες εγκληματικών πράξεων περιορίζονταν σε χαρακτηριστικά όπως η ηλικία ή/και η ιδιότητα."
    ΨΕΜΑ, ΨΕΜΑ, ΨΕΜΑ... Και άλλοι έχουμε πάει εξωτερικό... Εσείς προσπαθείτε να αλλοιώσετε τα γεγονότα και να παρουσιάσετε τα ΜΜΕ ως εξόχως ρατσιστικά και τα συναφή, κυρίως για το παίζεται αντιδραστικοί...
    Αλλά ένα ερώτημα που δεν τολμάτε καν να θέσετε είναι γιατί ως τις ευρωεκλογές του 2009 κανένα μα κανένα μέσο δεν ασχολείτο με τους λαθρομετανάστες... Οι κάτοικοι του Άη Παντελεήμονα φωνάζουν από το 2007... Τώρα τους θυμήθηκαν τα ΜΜΕ...;
    Τα ΜΜΕ το απέκρυβαν εδώ και πάρα πολλά χρόνια το θέμα... να δούμε με ποιούς συνεργάζονταν και τις κρατικές διαταγές είχαν..

    -"με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα"
    Ακριβώς δικαίωμα είναι η ατομική ιδιοκτησία, η ελευθερία και ασφάλεια στην μετακίνηση, η προσωπική μου ασφάλεια και ακεραιότητα... Να μπορώ να έχω την επιχείρηση μου... Που είναι όλα αυτά;;!!

    ΕΞΩ ΟΛΟΙ ΛΑΘΡΑΙΟΙ, όχι βραχονησίδες: ΕΞΩ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λοιπον, δεν μπορουμε να αρνηθουμε οτι πολλοι απο εμας τους ελληνες ειμαστε ρατσιστες. Αυτο φαινεται και απο 'απλες' εκφρασεις μας εως και το πως αντιμετωπιζουμε/βλεπουμε κατι το διαφορετικο. Τον αραπη κι αν τον πλυνεις, δουλευω σαν μαυρος, εχει μια π@#τσα αραπικη, κτλ κτλ. Απλες εκφρασεις, σωστα? Ενδεικτικες του ρατσισμου μας. Αναμφισβητητο! Τωρα, δεν νομιζω να ειναι συμπτωση η αυξηση εγκληματικοτητας με την εισροη αλλοδαπων στο ελλαντα. Στατιστικα ισως να μην ειναι αποδεκτο, και ο συσχετισμος πιθανον να μην δικαιολογει υπαιτιοτητα (στατιστικα παντα) αλλα δεν παυει να ισχυει! Οπως τοτε που ο σαμαρας 'ανοιξε' τα συνορα μας για να μας ερθουν οι βορειο-ηπειρωτες (ελα ομως που μας την πεσαν οι νοτιο-αλβανοι) και το σπιτι μας στο χωριο το ρημαξαν 8 φορες. Τις 6 τους συνελαβαν (ηταν αλβανοι) αλλα τους αφησαν την επομενη γιατι ...δεν αξιζει να τους κρατανε μεσα και να τους ταιζουνε δωρεαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Είχα ξεχασει αυτόν τον διάλογο. Ένα χρόνο και βάλε μετά και 2 εκλογικές αναμετρήσεις σοφότεροι, δυστυχώς θέλω να πω ότι όταν έγραφα ότι η περιρέουσα ατμόσφαιρα σπρώχνει τους κατοίκους στην αγκαλιά των χρυσαγιτών, είχα δίκιο.
    Δεν το αναφέρω αυτό με χαιρεκάκεια, δεν χαίρομαι με την κατάσταση, ούτε επειδή βγήκα σωστός, εξάλλου η οικογένειά μου έχει δύο σπίτια εκεί κι εγώ αναγκάστηκα να φύγω κι ακόμα και σήμερα αναγκάζομαι να μένω στο νοίκι κι όχι στο σπίτι μου.
    Και μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι ακόμα και σήμερα η δημόσια συζήτηση διεξάγεται σε θεωρητικό επίπεδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...